Ignatius Postad 11 Januari , 2007 Rapport Share Postad 11 Januari , 2007 Read: thewallace är ganska LAG. Jag har varit extra TAG pga lång korttorka. No Limit Hold'em Started at 11/Jan/07 15:16:06 thewallace is at seat 0 with $19.25. The__Rock__ is at seat 1 with $54.05. Hero is at seat 2 with $49.05. begle is at seat 3 with $22.35. cornstar53 is at seat 4 with $40.05. P_Dynasty is at seat 5 with $47.35. The button is at seat 0. The__Rock__ posts the small blind of $.25. Hero posts the big blind of $.50. Hero: Pre-flop: begle folds. cornstar53 folds. P_Dynasty folds. thewallace raises to $1. The__Rock__ folds. Hero re-raises to $2. thewallace calls. Flop Hero bets $2.50. thewallace raises to $5. Hero ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 12 Januari , 2007 Rapport Share Postad 12 Januari , 2007 Raisa mer pre, till 3.5 eller nåt. På flop syn/omvärdera turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 12 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 12 Januari , 2007 Jag brukar typ aldrig miniraisa, men här gjorde jag ett undantag eftersom jag tyckte jag att kombinationen av min jättetighta image och thewallace fiskighet och grunda stack gjorde att jag gärna bjöd in honom billigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cluelessrookie Postad 12 Januari , 2007 Rapport Share Postad 12 Januari , 2007 Förlåt en nybörjare, men vill man inte med KK,QQ undvika att bjuda in dåliga ess billigt. Cluelessrookie Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 12 Januari , 2007 Rapport Share Postad 12 Januari , 2007 Jo, men mot en LAG så skulle en större höjning driva bort enbart de händer som man vill spela mot (QJ, QT, K*, sc osv.) och ha kvar de jobbiga (A*, par). Är fi's minihöjningar standard? Om så, spela ut handen passivt, annars lägg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 12 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 12 Januari , 2007 Är fi's minihöjningar standard? Om så, spela ut handen passivt, annars lägg. När han höjde (vilket var ofta) var det minihöjning kanske varannan gång (om jag minns rätt). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Map97 Postad 12 Januari , 2007 Rapport Share Postad 12 Januari , 2007 Read: thewallace är ganska LAG. Jag har varit extra TAG pga lång korttorka. No Limit Hold'em Started at 11/Jan/07 15:16:06 thewallace is at seat 0 with $19.25. The__Rock__ is at seat 1 with $54.05. Hero is at seat 2 with $49.05. begle is at seat 3 with $22.35. cornstar53 is at seat 4 with $40.05. P_Dynasty is at seat 5 with $47.35. The button is at seat 0. The__Rock__ posts the small blind of $.25. Hero posts the big blind of $.50. Hero: Pre-flop: begle folds. cornstar53 folds. P_Dynasty folds. thewallace raises to $1. The__Rock__ folds. Hero re-raises to $2. thewallace calls. Flop Hero bets $2.50. thewallace raises to $5. Hero ? Jo, men mot en LAG så skulle en större höjning driva bort enbart de händer som man vill spela mot (QJ, QT, K*, sc osv.) och ha kvar de jobbiga (A*, par). Är fi's minihöjningar standard? Om så, spela ut handen passivt, annars lägg. Preflop - Höj mer. Ser inte riktigt vitsen med att miniraisa. Håller inte med Loveless om att en FI/LAG på knappen skulle folda tex SC mot en större raise som signalerar JJ-AA eller nåt sånt (riktigt tight image på HERO). Visst, kan vara så att Fi foldar pre och man missar att få betalt på sina KK, men hellre det än att bjuda in billigt. Ur FI:s perspektiv är det väl kanon att i position spela SC mot förmodad JJ-AA? Om FI träffar bra så kan han nog räkna med att få in hela stacken => riktigt schyssta odds. HERO kanske är kompetent nog att vika ett överpar vilket KK ofta blir postflop, men normalt har många svårt att släppa. Som spelat FOLD postflop. My 2 cents... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spinner Postad 12 Januari , 2007 Rapport Share Postad 12 Januari , 2007 Tycker inte att minihöjning är fel mot rätt fi, (shortstackad fisk som man har någorlunda koll på). Speciellt om man har tight image och riskerar att skrämma bort någon på svagare händer. Med hans lilla stack riskerar du inte att förlora någon jättepott heller. Jag ser ingen mening med att reraisa mer här om man tror att fi släpper en hel del händer då. Floppen suger, jag hade nog släppt den alternativt synat och omvärderat river. Man vill ju att fi skall spela Ax när man har KK, men floppen kan ju vara annorlunda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Map97 Postad 12 Januari , 2007 Rapport Share Postad 12 Januari , 2007 Tycker inte att minihöjning är fel mot rätt fi, (shortstackad fisk som man har någorlunda koll på). Speciellt om man har tight image och riskerar att skrämma bort någon på svagare händer. Med hans lilla stack riskerar du inte att förlora någon jättepott heller. Jag ser ingen mening med att reraisa mer här om man tror att fi släpper en hel del händer då. Floppen suger, jag hade nog släppt den alternativt synat och omvärderat river. Man vill ju att fi skall spela Ax när man har KK, men floppen kan ju vara annorlunda. Hmm, shortstackad (missade det, sorry) OCH konstaterad fisk. Jag utgick från fulla inköp och "standard". OK då förstår jag bättre...men jag skulle fortfarande höja mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 12 Januari , 2007 Rapport Share Postad 12 Januari , 2007 Visst luktar det A men du kan bara inte lägga. Syn borde vara ett litet EV+. Du kanske drar in trisset:). Eller så checkar han turnen och du kan ofta syna en blank river Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 12 Januari , 2007 Rapport Share Postad 12 Januari , 2007 jag är rätt säker på att jag lägger den här handen aldeles för ofta blir så tokvek med A på floppen... men å andra sidan har iofs Fi A väldigt ofta oxå? eller så spelar han ett PP bra här... så frågan blir är han duktig elelr fisk? duktig -syn, turn bet/syn ? fisk -syn, turn check/fold ? nej usch, godnatt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 14 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2007 No Limit Hold'em Started at 11/Jan/07 15:16:06 thewallace is at seat 0 with $19.25. The__Rock__ is at seat 1 with $54.05. Hero is at seat 2 with $49.05. begle is at seat 3 with $22.35. cornstar53 is at seat 4 with $40.05. P_Dynasty is at seat 5 with $47.35. The button is at seat 0. The__Rock__ posts the small blind of $.25. Hero posts the big blind of $.50. Hero: Pre-flop: begle folds. cornstar53 folds. P_Dynasty folds. thewallace raises to $1. The__Rock__ folds. Hero re-raises to $2. thewallace calls. Flop Hero bets $2.50. thewallace raises to $5. Hero calls. Turn Hero checks. thewallace goes all-in for $12.25. Hero calls. River Showdown: thewallace shows thewallace has four aces. Hero mucks cards. (Hero has ) Summary: $1.90 is raked from a pot of $38.75. thewallace wins $36.85 with four aces. Fler kommentarer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts