Gå till innehåll

ebisumaru - Från Highstakes till Lowstakes!


ebisumaru

Recommended Posts

  • Svars 377
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Håller med samtliga om att du gör vettiga analyser så detta blir spännande!

 

Måste dock kommentera en sak vilket du iofs själv gjorde också: Är det inte sjukt motsägelsefullt att 90% av pf.nu tycker att alla motspelare troligtvis är tomtar, men samtidigt spelar så otroligt "korrekt", ofta på gränsen till weak tight, själva? Bara för att man synar och bluffar mycket betyder ju inte det att man tjänar mindre pengar än dom som sitter och foldar allt utom stålet. Fastän många ständigt påpekar att motspelarna är idioter som ger bort pengar så verkar samma personer ha nån sorts övertro på att "idioterna" är starka i många tveksamma lägen där en syn/push ofta kan vara befogad.

 

Ingen spelar perfekt, så det finns ingen anledning att tro att ens motspelare gör det heller. Right? Och det verkligen inte med inställningen "de flesta jag lirar mot är fiskar". Det tragiska uttrycket "du får bara syn av något som slår dig" står mig lååååångt upp i halsen...

 

Jag vill inte påstå att alla jag spelar mot är idioter, men jag försöker se till att ha ett par stycken på varje bord jag spelar. Jag håller med dig om att det är viktigt att spela annorlunda mot "idioter" än mot bra spelare. Det går ofta att klämma ut mer marginella värdebet mot dem än mot bättre spelare. A8 handen är ett exempel på det. Mot en bra spelare är ett bet på turn här mycket mer tveksamt medan jag anser att det är ganska självklart mot den jag spelade mot. Även om det är en dålig syn på river nu så hade den varit många gånger värre mot en solid spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis spelat färdigt en session nu. Cashgamet gick bra, vann ett par fina potter med set.

 

Turneringarna gick inget vidare. Åkte ur PF turren med AT mot K9 som 6a. Bustade precis samtidigt ur Stars 10 dollar rebuy med AA mot AA. Ska lägga upp ett par turneringshänder som var lite luriga. All hjälp uppskattas verkligen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtliga händer är från finalbordet på PF turren:

 

Ibland får jag såna här ryck och pushar och blundar. Bra eller dåligt?

 

Seat 1: ebisumaru (57394 in chips)

Seat 2: jonelf (77864 in chips)

Seat 3: Theoxx (32410 in chips)

Seat 5: danne888 (59114 in chips)

Seat 6: wendingo (16618 in chips)

Seat 7: Avsaknad (85616 in chips)

Seat 8: hakon18 (62984 in chips)

hakon18: posts small blind 1500

ebisumaru: posts big blind 3000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ebisumaru [7s 3s]

jonelf: folds

Theoxx: folds

danne888: folds

wendingo: folds

Avsaknad: folds

hakon18: raises 6000 to 9000

ebisumaru: raises 48244 to 57244 and is all-in

hakon18: folds

ebisumaru collected 19050 from pot

ebisumaru: doesn't show hand

 

 

 

Handen direkt efter. Kan man spela på något annat sätt?

 

Seat 1: ebisumaru (67294 in chips)

Seat 2: jonelf (77714 in chips)

Seat 3: Theoxx (32260 in chips)

Seat 5: danne888 (58964 in chips)

Seat 6: wendingo (16468 in chips)

Seat 7: Avsaknad (85466 in chips)

Seat 8: hakon18 (53834 in chips)

ebisumaru: posts small blind 1500

jonelf: posts big blind 3000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ebisumaru [Kh Ah]

Theoxx: folds

danne888: folds

wendingo: folds

Avsaknad: folds

hakon18: raises 3000 to 6000

ebisumaru: raises 61144 to 67144 and is all-in

jonelf: folds

hakon18: folds

hakon18 said, "****a nu"

ebisumaru collected 16050 from pot

ebisumaru: doesn't show hand

 

Jag måste vika här va? Fi är tight. Vad vill ni ha för att syna här?

 

Seat 1: ebisumaru (90844 in chips)

Seat 2: jonelf (56714 in chips)

Seat 3: Theoxx (42420 in chips)

Seat 5: danne888 (57064 in chips)

Seat 7: Avsaknad (93524 in chips)

Seat 8: hakon18 (51434 in chips)

danne888: posts small blind 2000

Avsaknad: posts big blind 4000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ebisumaru [Ah Js]

hakon18: folds

ebisumaru: raises 6000 to 10000

jonelf: raises 46514 to 56514 and is all-in

Theoxx: folds

danne888: folds

Avsaknad: folds

ebisumaru said, "hoppsan"

ebisumaru said, "jag har ganska bra"

ebisumaru: folds

jonelf collected 27200 from pot

 

Jag brukar vika denna preflop men jag kom på att det kanske är för vekt. Ska jag spela annorlunda på någon gata?

 

Seat 1: ebisumaru (80444 in chips)

Seat 2: jonelf (73514 in chips)

Seat 3: Theoxx (42020 in chips)

Seat 5: danne888 (61864 in chips)

Seat 7: Avsaknad (87124 in chips)

Seat 8: hakon18 (47034 in chips)

hakon18: posts small blind 2000

ebisumaru: posts big blind 4000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ebisumaru [7d Ac]

jonelf: folds

Theoxx: folds

danne888: folds

ebisumaru said, "men synd anda"

Avsaknad: raises 8000 to 12000

hakon18: folds

ebisumaru: calls 8000

*** FLOP *** [9c 4d Ad]

jonelf said, "tror du hade AQ"

ebisumaru: checks

Avsaknad: bets 8000

jonelf said, "om du sager sadar"

ebisumaru: calls 8000

*** TURN *** [9c 4d Ad] [6c]

ebisumaru: checks

Avsaknad: checks

*** RIVER *** [9c 4d Ad 6c] [4c]

ebisumaru: checks

Avsaknad: bets 8000

ebisumaru: calls 8000

*** SHOW DOWN ***

Avsaknad: shows [Ah Ks] (two pair, Aces and Fours)

ebisumaru: mucks hand

Avsaknad collected 59200 from pot

ebisumaru said, "nh"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

händerna såg bra ut..

 

restealen med 37s är skön att ta till ibland.. gör det herr med den handen än Axo lr kx lr så.. så du har levande kort om han ahr stål.

 

AJo handen lär du väl vika om han är tight.. han har iofs bara 14bb.. men är han tight så. syna med AQs/JJ+ ?

 

A7 handen spelar du ju bra.. inget att göra annorlunda postflop skulle ja tro.. du kan ju resteala den pre också. gillar inte att lira Axo utan pos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja EB... Ledsen att jag inte skrivit något än, alot of school uknow (jag är INTE som Victoria Silverstedt, mixar bara in engelska när jag skriver inte när jag pratar)....

 

Riktigt kul med en "high stakes" dagbok ifrån ipoker. För 1-2mån hade vi INGEN dagbok från ipoker och nu plötsligt har vi 2 st på NL 200 (COP och JAG) 1 st från NL 400 (AIM4VEGAS) och sedan din! Vet även att jamamotothegreat had dagbok här för länge sen. Säg åt honom att starta den igen!

 

Ipoker är ju ett relativt litet nätverk även om det växer ganska bra för tillfället. Så många av de spelare som du & de andra dagboksskrivarna tar upp i era HHs spelar man mot/har spelat emot. Firre exempelvis har jag ett antal K händer på från NL 200 ett par månader sedan. Sen plötsligt börjar han lira NL 1000- NL 2000. Ganska säker på att han är svensk. TAG!!

 

Ibland när jag grindar och tar en paus brukar jag checka NL 2000. Brukar oftast vara ganska roliga diskussioner och allmänt dåligt spel ;). En spelare som utmärkt sig är xxBeNicexx. Vad tycker du om honom? Verkar ju lite knäpp i huvet ibland och genialisk ibland.. Förövrigt så railade jag bordet när han och en vid namn SwedishAnna bråkade och kom överrens om ett vad om 2000$ där xxBeNicexx skulle ge honom denna summa ifall S..A.. satt med över 6k$ på bordet efter 5h.. Tror han klarade det och Nice hostade snällt upp cashen vad jag fått höra.. Så ett tips är ju att du slår vad med honom om nått :P.

 

 

Aja alot of dynga men lycka till iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja EB... Ledsen att jag inte skrivit något än, alot of school uknow (jag är INTE som Victoria Silverstedt, mixar bara in engelska när jag skriver inte när jag pratar)....

 

Riktigt kul med en "high stakes" dagbok ifrån ipoker. För 1-2mån hade vi INGEN dagbok från ipoker och nu plötsligt har vi 2 st på NL 200 (COP och JAG) 1 st från NL 400 (AIM4VEGAS) och sedan din! Vet även att jamamotothegreat had dagbok här för länge sen. Säg åt honom att starta den igen!

 

Ipoker är ju ett relativt litet nätverk även om det växer ganska bra för tillfället. Så många av de spelare som du & de andra dagboksskrivarna tar upp i era HHs spelar man mot/har spelat emot. Firre exempelvis har jag ett antal K händer på från NL 200 ett par månader sedan. Sen plötsligt börjar han lira NL 1000- NL 2000. Ganska säker på att han är svensk. TAG!!

 

Ibland när jag grindar och tar en paus brukar jag checka NL 2000. Brukar oftast vara ganska roliga diskussioner och allmänt dåligt spel ;). En spelare som utmärkt sig är xxBeNicexx. Vad tycker du om honom? Verkar ju lite knäpp i huvet ibland och genialisk ibland.. Förövrigt så railade jag bordet när han och en vid namn SwedishAnna bråkade och kom överrens om ett vad om 2000$ där xxBeNicexx skulle ge honom denna summa ifall S..A.. satt med över 6k$ på bordet efter 5h.. Tror han klarade det och Nice hostade snällt upp cashen vad jag fått höra.. Så ett tips är ju att du slår vad med honom om nått :P.

 

 

Aja alot of dynga men lycka till iaf.

 

 

Av det jag sett spelar xxBeNicexx bra. Kan iofs ha att göra med att han är +12K över 1500 händer... Vet du vem JeffStoughton är? Han satt och snackade med en fisk på NL600 om hur fisken skulle sluta spela poker och att fisken säkert hade en massa andra kvaliteter än poker... Sen frågade han om fisken ville spela Limit 50/100 med honom där han satt med 100K! Står att han är svensk i alla fall. Angående SwedishAnna så spelade jag en skum hand med honom/henne igår:

 

Seat 1: deyeux ($808.61 in chips) DEALER

Seat 3: ebisumaru1 ($1,052.00 in chips)

Seat 5: Novice111 ($1,038.00 in chips)

Seat 8: SwedishAnna ($1,982.00 in chips)

Seat 10: Piitur ($2,880.00 in chips)

ebisumaru1: Post SB $5.00

Novice111: Post BB $10.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ebisumaru1 [:8c::8h:]

Dealt to SwedishAnna [:Ah::Ac:]

SwedishAnna: Raise $40.00

Piitur: Call $40.00

deyeux: Fold

ebisumaru1: Call $35.00

Novice111: Fold

*** FLOP *** [:Js::8s::4d:]

ebisumaru1: Check

SwedishAnna: Bet $220.00

Piitur: Fold

ebisumaru1: Raise $1,012.00

SwedishAnna: Call $792.00

*** TURN *** [:4s:]

*** RIVER *** [:7c:]

*** SUMMARY ***

Total pot $2,152.00 Rake $2.00

ebisumaru1: wins $2,152.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kära dagbok,

 

Fick brev från Juridicum idag. Inskrivning på måndag. Ska försöka fixa dygnsrytmen någorlunda till dess. Inga mer sena söndagsturneringar:-( . Jag trodde det skulle vara en vecka senare eller nåt, menmen. Måste ta och fixa en lägenhet också. Varför är pokerspelare så dåliga på att ta tag i saker i tid? Eller är det bara jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, lirade firren LIMIT mot honom då? Nei bara sett honom. No info.

 

Ja swedishanna spelade ju den där handen emot dig jävligt elite :P.

 

Nä det blev inget vad jag såg. Men jag fattar inte varför man sitter på FL 50/100 på Ipoker? Är väl inte ens nåt spel på FL 5/10 på nätverket. Kanske bara ville visa hur mycket pengar han har iofs.:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä det blev inget vad jag såg. Men jag fattar inte varför man sitter på FL 50/100 på Ipoker? Är väl inte ens nåt spel på FL 5/10 på nätverket. Kanske bara ville visa hur mycket pengar han har iofs.:roll:

 

hahaha. Lite trött nu. Kopplade inte hur konstigt det var att en NL 600 lirare för det första sitter på ett FL bord och för det andra har över 100k inne på klienten. hmm :P. Lycka till med studierna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående SwedishAnna så spelade jag en skum hand med honom/henne igår:

Varför är den så skum?

 

Lite beroende på vad du har för stats och image vid bordet men det behöver absolut inte vara någon dålig syn. Du borde väl kunna jamma där med KsQs, T9 och säkert lite annan skit som han slår ibland. Händer av den där typen är ju ofta väldigt marginella och man vill helst ha en bra read på fi när man ska ta synen/vika.

 

Ang turneringsspel så köp Harringtons böcker och plöj dem så lär du dig ganska mycket basics som ändå räcker långt, särskilt mtp att du kan spela cashgame hyfsat.

 

Lycka till med pokern och även skolan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är den så skum?

 

Lite beroende på vad du har för stats och image vid bordet men det behöver absolut inte vara någon dålig syn. Du borde väl kunna jamma där med KsQs, T9 och säkert lite annan skit som han slår ibland. Händer av den där typen är ju ofta väldigt marginella och man vill helst ha en bra read på fi när man ska ta synen/vika.

 

Ang turneringsspel så köp Harringtons böcker och plöj dem så lär du dig ganska mycket basics som ändå räcker långt, särskilt mtp att du kan spela cashgame hyfsat.

 

Lycka till med pokern och även skolan.

 

 

Synen är inte särskilt skum mtp att jag kan ha en de händer som du skriver. Det jag reagerade på var betet på nästan 2x pott på floppen.

 

Jag har läst alla tre harringtonböcker. Vet inte varför turneringarna har gått kass, det känns som att jag tar en del korkade beslut som jag "vet" om när jag gör dem. Jag blir tex väldigt otålig med shortstack, "busto eller robusto" brukar vara min filosofi:roll:. Men det är också nåt jag jobbar på och jag känner att det har gått bättre på sistone.

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade nyss en session. Det gick bra igen! Svackan från december verkar vara som bortblåst. En halvknepig hand: Fi är varken bra eller dålig. Har inte spelat mycket med honom. Vad göra på river? Och hur ofta betar ni turn?

 

Seat 1: pirata51 ($116.85 in chips)

Seat 3: ebisumaru1 ($1,045.03 in chips)

Seat 5: Killah06Kam ($913.35 in chips)

Seat 6: WickedLio ($1,049.05 in chips)

Seat 8: valeri31 ($2,529.46 in chips) DEALER

Seat 10: Allin1111 ($294.00 in chips)

Allin1111: Post SB $3.00

pirata51: Post BB $6.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ebisumaru1 [:Ts::9s: ]

ebisumaru1: Raise $18.00

Killah06Kam: Call $18.00

WickedLio: Fold

valeri31: Call $18.00

Allin1111: Fold

pirata51: Fold

*** FLOP *** [:5c::5s::8s:]

ebisumaru1: Bet $45.00

Killah06Kam: Fold

valeri31: Call $45.00

*** TURN *** [:Ac:]

ebisumaru1: Check

valeri31: Check

*** RIVER *** [:Tc:]

ebisumaru1: Check

valeri31: Bet $84.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tar synen om han inte är riktigt tight. Tycker det är snyggt att checka turn, jobbigt om man får omslag.

 

Ledsen för JJJJ handen, men tycker inte du spela handen så dåligt som du sa. Behöver inte alltdi slå om med AA. Hade du slagit om förlorar du värdet mot ex JJ som jag hade i det här fallet. Hade det kommit en låg flop utan setet hade jag fått betala av dig minst 100...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tar synen om han inte är riktigt tight. Tycker det är snyggt att checka turn, jobbigt om man får omslag.

 

Ledsen för JJJJ handen, men tycker inte du spela handen så dåligt som du sa. Behöver inte alltdi slå om med AA. Hade du slagit om förlorar du värdet mot ex JJ som jag hade i det här fallet. Hade det kommit en låg flop utan setet hade jag fått betala av dig minst 100...

 

 

Inget att vara ledsen för, den var bra spelad! Nej jag hade ju position så det var väl ok. Blev lite fundersam på turn när andra knekten kom, tänkte du har typ bluff eller JJJJ. Tänkte du bör inte slå någon J pre och du lär sakta ner med KK, QQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var du ju rätt ute! Men med en floppen var det rätt gjutet att alla pengar skulle hamna i mitten. Känner du till "Quickening" satt vid vårt bord senast. Sett han lirar rätt varierat allt från NL200 till NL1000. Tycker han kännts rätt fiskig hela tiden. Men sen när jag kollar i PT så ligger han pluss 3000$ på 1800 händer, får kanske omvärdera han eller så har han haft medgång? Har du några kommentarer på hans spel?

 

En annan fråga som jag inte hajar då jag är ny på pokertracker. När folk skriver stats på fi som i det här fallet quickening. Ser att han har stats 21/8,5....men hur kollar man in af post flop. Hittar bara af stat på varje gata och total af.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var du ju rätt ute! Men med en floppen var det rätt gjutet att alla pengar skulle hamna i mitten. Känner du till "Quickening" satt vid vårt bord senast. Sett han lirar rätt varierat allt från NL200 till NL1000. Tycker han kännts rätt fiskig hela tiden. Men sen när jag kollar i PT så ligger han pluss 3000$ på 1800 händer, får kanske omvärdera han eller så har han haft medgång? Har du några kommentarer på hans spel?

 

En annan fråga som jag inte hajar då jag är ny på pokertracker. När folk skriver stats på fi som i det här fallet quickening. Ser att han har stats 21/8,5....men hur kollar man in af post flop. Hittar bara af stat på varje gata och total af.

 

Han var shortstack hela tiden va? Det enda jag har spelat med honom var igår så jag kan inte säga så mycket. Han hade ju bra kortsnitt i alla fall:lol:. Annars vet jag inte, brukar han spela full stack annars?

 

Jag är inte heller nåt vidare på PT, men finns det en tab som heter PF AF. Det borde vara den. Den ligger mellan PF Raise % och Flop AF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad göra här? Jackazz spelar 40/17 och är inget vidare har jag kommit fram till. Det verkar som om han synar alla omslag pre, ur position och i position. 2eazy är bra, förmodligen en av de största vinnarna på nivån. Hans stats är 21/15. Jag sitter alltså på SB.

 

Bonusfråga: hade vi varit runt 100BB djupa, är det ok att pusha?

 

Seat 1: ebisumaru1 ($1,950.05 in chips)

Seat 3: BAMBAA ($259.04 in chips)

Seat 5: Zocker77 ($165.00 in chips)

Seat 6: xxBeNicexx ($877.50 in chips)

Seat 8: jackazz ($2,329.40 in chips)

Seat 10: 2eazy ($2,450.00 in chips) DEALER

ebisumaru1: Post SB $5.00

BAMBAA: Post BB $10.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ebisumaru1 [:Ac::Kd:]

Zocker77: Fold

xxBeNicexx: Fold

jackazz: Raise $40.00

2eazy: Raise $140.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen kära dagbok,

 

Jag hatar turneringar. Utdragen i 50 dollars och 10 dollar rebuy. Utdragen i hälften av PF Sit and Goesen och uselt spel i andra hälften.

 

Spelade en halvtimme cashgame samtidigt som sista turneringen, plussade 3K. Lyckligtvis så jämnar mitt oflyt i turneringarna ut sig med mitt flyt i övrigt. Hade AA mot KK all in pre och AK mot AQ på floppen AAK i fyrbetad pott i blind mot blind.

 

Var och kollade på en lägenhet idag som var ganska vidrig. Ska åka och kolla på ett par till imorgon. Nu ska jag sova för att förhoppningsvis kunna vända rätt på dygnet en aning. Godnatt!

 

Hade varit kul om någon kunde kommentera AK handen ovan, är ganska vilsen i sådana situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående AK handen, själv hade jag valt att bara syna, detta för att jamma på att vi har position och för att han inte ska komma undan med händer som AQ i fall vi 4-bettar. Hade jag ist suttit OOP så hade jag övervägt att 4-betta för att köpa hem potten här och nu (och slippa spela OOP på flopp).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...