Gå till innehåll

Kausti - Dags att spela som en fisk och krossa micronivåer igen


kausti

Hur intressant är denna dagbok?  

256 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur intressant är denna dagbok?

    • Den är helt klart världens bästa dagbok
      24
    • Den är väl hyfsat intressant
      51
    • Har inget bättre för mig, så den får duga som tidsfördriv
      74
    • Inte helt totalkass, men bra nära
      33
    • Den är nog den sämsta dagboken jag nånsin läst
      74


Recommended Posts

håller med Cleburne , samt tycker jag att du sluta tycka synd om dig så mycket. Dina HHs visar att du inte spelar optimalt alla gånger , vet inte ens om du försöker utvecklas , kolla dina stats , plugga , raila , kolla CR-videos , gör något annat som har med poker förutom att spela så kanske du får lite inspiration och ett nytt tänkande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

håller med Cleburne , samt tycker jag att du sluta tycka synd om dig så mycket. Dina HHs visar att du inte spelar optimalt alla gånger , vet inte ens om du försöker utvecklas , kolla dina stats , plugga , raila , kolla CR-videos , gör något annat som har med poker förutom att spela så kanske du får lite inspiration och ett nytt tänkande.

 

Vem fan spelar optimalt alla gånger!? Killen spelar spelar nl20 och då är det klart att man kan ha luckor och även plussa ändå. Av det jag sett av HHs och liknande så tycker jag att Kausti har ett helt okej spel, iallafall för nivån. Håller dock med Cleberune om att ett lite tightare spel kan vara en väldigt bra taktik på låga nivåer. Försök att våra din stack lite mer, så ska det nog bli bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började på NL20 på B2B för nått år sedan. Ett tips är att trebetta sönde bordet totalt. Folket synar bara med Essen & kungarna. Jag klättrade från NL20 med €400 i rulle till NL200 på ett par månader. B2B är verkligen easy cash om man anpassar spelet och inte weakar till sig alltför mkt!

 

Gogogo Kaustii!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltköpte en bärbar iförrgår :shock::-D Inte fått den än, men fårse om den dyker upp på måndag. Kostade bara 3990:- så det var inte så farligt. Nu har man nåt man surfa med ute i solen.

 

Satte in lite cash på SvS, och har väl plussat lite där iaf. Inte orkat spara ner alla HHs bara, så nån statistik därifrån har jag icke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltköpte en bärbar iförrgår :shock::-D Inte fått den än, men fårse om den dyker upp på måndag. Kostade bara 3990:- så det var inte så farligt. Nu har man nåt man surfa med ute i solen.

 

Satte in lite cash på SvS, och har väl plussat lite där iaf. Inte orkat spara ner alla HHs bara, så nån statistik därifrån har jag icke.

 

Alla SVSs hh's sparas i historymappen som nån skum fil som heter "sessionxxxx". Du kan konvertera dessa till Party Poker hh's.

 

 

Angående ditt spel: Du har selektivt minne (liksom 99% av alla andra pokerspelare), kommer ihåg när jag spelade på b2b mot dig på NL20. Du spelade bra men i stort sett varje pott vi hade så ville du spela om stacks, även om du i flera fall inte alls hade händer att spela med stackar om (kommer ihåg en viss hand där du hade QQ på bordet som jag tror låg AJ5xx där jag hade 55). Även om du är en stabil spelare så gör du ibland vissa konstiga moves, och jag tror inte att såna moves fungerar så ofta på NL20. Men du klarar absolut av NL20 nivån, och med stor säkerhet NL50 om du spelar tightaggro, för det är du bra på. Troligtvis har du bara nån svacka nu, och det har väl alla pokerspelare haft som har spelat mer än nåt år? Hoppas du hittar tillbaka till dig a-game.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla SVSs hh's sparas i historymappen som nån skum fil som heter "sessionxxxx". Du kan konvertera dessa till Party Poker hh's.

 

Tack för det. Ska kolla upp det senare idag.

 

Yo mannen! Blir du en het konkurrent på Svenskaspel tro?

 

Satte in 2000 sek, och lirar bara NL 0,5/1 just nu. När rullen är uppe i 4000 så blir det väl 1/2. Skönt med lite miljöombyte iaf.

 

btw, vad köpte du för dator?

 

En Acer :roll: FÅrse om kvaliten är så kass som folk säger. Fick den för 3990, så varför inte.

 

Länk: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=245558

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser väl helt okej ut, rent tekniskt, för pengarna. Skulle dock aldrig köpt den själv ;)

 

Varför?

 

Var det i ren tilt du kallade Ovechkin för diva?

 

Mjaaaejjjaaaejjjaa... eh... Ja. MEN jag tycker riktigt illa om honom ändå. Orka att killen inte gör ett skit på hela matchen, sen trillar pucken ner på hans blad, han missar läget, men har äckelflyt och pucken går in iaf.

 

Har i uppdrag att hitta en laptop till syrran i prisklassen 4k-5k. Ge gärna ett utlåtande om den du köpt så skulle jag bli glad.

 

Will do. Den dyker nog upp senare idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför?

 

För att, bortsett från att det är billigt, så är det uppenbarligen skräp. Alltså den fungerar, men framförallt är den jävligt slö. Inte så att du inte kan spela poker på den men jag blir förvånad om den klarar av något spel. Sen vill jag inte ha 15.4" Wide till poker :).

 

Gick och köpte mig en 19"are för poker enbart, som normalt kostar 12k men som jag fick loss för enkla 9.5.

 

Denna: http://www.webhallen.com/prod.php?id=80731

 

Men jag menar budgetvarianten funkar också och då är nog den du köpte ett bra val. Det tror jag definitivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att, bortsett från att det är billigt, så är det uppenbarligen skräp. Alltså den fungerar, men framförallt är den jävligt slö. Inte så att du inte kan spela poker på den men jag blir förvånad om den klarar av något spel. Sen vill jag inte ha 15.4" Wide till poker :).

 

Gick och köpte mig en 19"are för poker enbart, som normalt kostar 12k men som jag fick loss för enkla 9.5.

 

Denna: http://www.webhallen.com/prod.php?id=80731

 

Men jag menar budgetvarianten funkar också och då är nog den du köpte ett bra val. Det tror jag definitivt.

 

5.3kg :shock:, inte direkt något för den som vill bära med sig sin bärbara. 19" med 1440x900 känns ju inte så hett för en pokerdator heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså den fungerar, men framförallt är den jävligt slö. Inte så att du inte kan spela poker på den men jag blir förvånad om den klarar av något spel.

 

Det är jag såklart medveten om :-) Köpte den för att ha den som "lekdator". Som man kan ha för att surfa med ute, och ha med sig om man åker nånstans. Bara en kul grej helt enkelt :-) Spelar iaf aldrig några spel på datorn nuförtiden iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5.3kg :shock:, inte direkt något för den som vill bära med sig sin bärbara. 19" med 1440x900 känns ju inte så hett för en pokerdator heller.

 

Kan garantera att den är jävligt bra. Har inget större behov av att transportera den någonstans då jag mer ville ha möjligheten att sitta vart jag ville i lägenheten, men jag kommer köpa mig en axelväska om jag får det behovet och då är 5.3kg i lättaste laget.

 

Det är jag såklart medveten om :-) Köpte den för att ha den som "lekdator". Som man kan ha för att surfa med ute, och ha med sig om man åker nånstans. Bara en kul grej helt enkelt :-) Spelar iaf aldrig några spel på datorn nuförtiden iaf.

 

Yes, förstår det. Spelar dock inte spel på den bärbara :) Ren "jobb"-dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka bli bättre med rapporteringen. Rätt dött här just nu.

 

Bärbara Datorn-status: Har inte fått ut pengarna från Potraiser, och har inte kunnat hämta ut den pga. detta. Förhoppningsvis får jag tag i den imorgon.

 

Pokerstatus: Lirar bara SvS NL0,5/1 just nu. Satte in 2000 kr den 5:e, och är nu uppe i 4977 kr. Ska försöka få igång pokertracker så jag kan slänga upp lite stats. Skönt med medrigg iaf :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltiska:

 

ÖKSJBCFDNPÅI>fjnkcP>AIsuöfhdv sd+ågvjhs+zfu´¨s+0edrigh

+åseorhå0psdrtfhn¨posdrtk¨hi0ejtjh¨r+0tji

wrsjo+tsr+tjodr

j+wr

ejtrs

jo

eyåo+yjg

å+0drtoujhérostóet

újow

rtúo+w

rtuo+w

rtúo+r

túo

´+r0tujo´å

rtuo+0er+å

0tujikotfyåopjikfådtpyjk9o¨åtdfyjk9e¨drtjk9¨sepr0tjik¨+pert0djik

 

Översättning:

 

FÖR I HELVETE. HAR B2B RIGGEN KOMMIT TILL SVS NU OCKSÅ ELLER? 8 inköp back på 1 timme. HELT SJUKT. Floppad färg mot floppad färg. AA mot 87s floppen Axx alla hjärter. sdöipgvbuhsdfipuazhiufgh phpbidurfhgoiåurg FÅR FAN DAMP NU.

 

Sen att jag inte kan avsluta sessionen i tid är ju också JÄVLIGT BRA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens första session

Resultat: -212 kr

 

Kommentarer: Åt helvete. Orka utdragningarna som dyker upp hela tiden. Lagomt tiltad nu, så slutar innan det blir värre. Ibland kan man bara inte vinna... Var två förluster inom ganska kort tid som drog ner mig från plus till minus för sessionen. Inte mycket å göra åt.

 

Seat 1: Revair ($194.66)

Seat 2: kausti ($132.24)

Seat 3: Mithril82 ($188.48)

Seat 4: sonibob ($138.50)

Seat 5: Boston6 ($137.43)

Revair posts the big blind of $1.00

Boston6 posts the small blind of $0.50

sonibob is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to kausti Ace of DiamondsAce of Spades

kausti raises $4.00

Mithril82 calls $4.00

sonibob folds

Boston6 calls $4.00

Revair calls $4.00

*** FLOP *** 9 of Clubs4 of DiamondsKing of Hearts

Boston6 checks

Revair checks

kausti bets $12.00

Mithril82 calls $12.00

Boston6 folds

Revair folds

*** TURN *** 9 of Clubs4 of DiamondsKing of Hearts5 of Clubs

kausti bets $30.00

Mithril82 calls $30.00

*** RIVER *** 9 of Clubs4 of DiamondsKing of Hearts5 of Clubs2 of Hearts

kausti goes all-in with $86.24

Mithril82 calls $86.24

*** SUMMARY ***

Total pot $265.67 | Rake $6.81

Board: 9 of Clubs4 of DiamondsKing of Hearts5 of Clubs2 of Hearts

Revair won ($0.00), mucks

kausti won ($0.00), showed Ace of DiamondsAce of Spades

Mithril82 won ($265.67), showed 5 of Diamonds5 of Spades

sonibob won ($0.00), mucks

Boston6 won ($0.00), mucks

 

:blank:

 

Seat 1: kausti ($131.05)

Seat 2: Nemphis ($79.12)

Seat 3: sticky84 ($203.60)

Seat 4: Silver904 ($179.14)

Seat 5: Sajl ($144.73)

Sajl posts the big blind of $1.00

Silver904 posts the small blind of $0.50

Nemphis is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to kausti 4 of Hearts4 of Diamonds

kausti calls $1.00

Nemphis calls $1.00

Silver904 calls $1.00

Sajl raises $4.00

kausti calls $4.00

Nemphis folds

Silver904 calls $4.00

*** FLOP *** 4 of ClubsKing of Diamonds10 of Hearts

Silver904 bets $3.00

Sajl raises $6.00

kausti raises $15.00

Silver904 folds

Sajl raises $25.00

kausti calls $25.00

*** TURN *** 4 of ClubsKing of Diamonds10 of Hearts6 of Diamonds

Sajl bets $25.00

kausti raises $70.00

Sajl raises $115.00

kausti goes all-in with $102.05

*** RIVER *** 4 of ClubsKing of Diamonds10 of Hearts6 of DiamondsKing of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $263.35 | Rake $6.75

Board: 4 of ClubsKing of Diamonds10 of Hearts6 of DiamondsKing of Spades

kausti won ($0.00), showed 4 of Hearts4 of Diamonds

Nemphis won ($0.00), mucks

sticky84 won ($0.00), showed [ER ER]

Silver904 won ($0.00), mucks

Sajl won ($263.35), showed King of Clubs10 of Clubs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand 2, ställ vid hans raise på flop.

 

Varför? Finns väl ingen anledning? Han lär lägga några av händerna jag leder emot.

 

Nja, varför då? Det är bara QJ som har drag här, och är han på total bluff får han gärna bluffa turn. Ställ turn dock när han bettar.

 

Är det nödvändigt? Känns som att mitt spel ger samma effekt. Såklart åker pengarna in på rivern oavsett kort om han bara synar turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens första session

Resultat: +373 kr

 

Kommentarer: Spelade stabilt, och gjorde hyfsat få misstag ( :roll: ). Överspelade en KQ mot en vilsen Fi som tydligen hade AA :shock: Tack för att han spelade den så äckligt vekt.

 

Har en hand jag fick lagomt med beröm (klagomål) för :roll:

 

Seat 1: tomaso666 ($150.59)

Seat 2: I.I.Fisch ($249.65)

Seat 3: kausti ($156.68)

Seat 4: UU78 ($25.14)

Seat 5: sikatelli ($36.96)

UU78 posts the small blind of $0.50

sikatelli posts the big blind of $1.00

kausti is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to kausti 4 of Hearts5 of Diamonds<- Halvkass hand

tomaso666 raises $4.00

I.I.Fisch raises $9.00 <- Fi minitrebettar. Observera att detta är ENDA anledningen till att...

kausti calls $9.00 <- ... jag synar. Varför? För att ...

UU78 folds

sikatelli folds

tomaso666 calls $9.00 <- ... UTG i 97% av fallen endast synar här. Det är nästan ALDRIG nån som fyrbettar OAVSETT hand

*** FLOP *** 6 of Clubs5 of Clubs4 of Diamonds<- Floppen är mums

tomaso666 checks

I.I.Fisch bets $19.00

kausti raises $50.00

tomaso666 folds

I.I.Fisch goes all-in with $240.65

kausti goes all-in with $147.68

*** TURN *** 6 of Clubs5 of Clubs4 of Diamonds6 of Diamonds<- Turn är bajs

*** RIVER *** 6 of Clubs5 of Clubs4 of Diamonds6 of Diamonds4 of Spades<- River är najs

*** SUMMARY ***

Total pot $315.77 | Rake $8.09

Board: 6 of Clubs5 of Clubs4 of Diamonds6 of Diamonds4 of Spades

tomaso666 won ($0.00), mucks

I.I.Fisch won ($0.00), showed 10 of Spades10 of Hearts

kausti won ($315.77), showed 4 of Hearts5 of Diamonds

UU78 won ($0.00), mucks

sikatelli won ($0.00), mucks

 

Som vanligt meshöjer jag floppen ser jag :roll: Måste bättra mig där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...