Gå till innehåll

NLT AK utg mot tight + shortstack


Recommended Posts

orkar inte leta upp HH så improv.

 

$10 20 NLT sexmanna cashgame på prima

 

sitter med 2K, har AK suited utg raisar till 80. Direkt till vänster sitter en TIGHT svensk med cirka 2K stack som synar. Fold till smallblind som är väldigt short han ställer in för cirka 200. Action tillbaks till mig efter att bb lagt sig.

 

Vad bör vara standardspel här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle precis skriva åt att det kan vara läge att bara syna pre för dig om det varit en del squeezande vid bordet och gejmet är aggro pre generellt. Då kan det vara ett rätt bra spel att bara syna monster bakom dig där, särskilt just om det sitter en vidrig shortie nånstans senare. Verkar vara precis det som hände.

 

Vad har du bakom, 1450 eller nåt, och han är inne för ett fullt ink? Då måste du ju folda här. Du har ju QQ+ bakom dig, tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att bara syna med monster är riktigt bra spel där, speciellt när en sån shortstack sitter där med bara 10bb i stacken. När jag raisar 80 och får syn ligger det med blindsen 190 i potten, han kommer och borde ställa med sjukt många händer.

 

Och som vi ser av hur jag agerade och hur alla som svarat i tråden skulle gjort är det lönsamt också om jag har en stark hand.

 

Skämdes direkt för mitt spel när han ställde och önskade jag bara synat... förstod direkt vad som hände men vart så chockad att jag gjorde snabb syn. Trodde han kunde ha JJ-QQ också men stooor chans för AA-KK. Keff syn, torsk 4200 potten mot KK.

 

Min första tanke efter potten var, bra spelat kompis. Nånting att lära sig av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...