Zarec Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Tjena. Mitt första inlägg under denna tråd Tänkte att några pro's kunde hjälpa mig med denna hand och tycka (har skrivit litet vad jag tänkte under handens gång - vänligen klaga loss även på detta) Tack på förhand! 6-max Seat #5 is the button Seat 1: GeoOlsen ($66.45 in chips) Seat 2: Jebi_Karte ($17.30 in chips) Seat 4: soccerslack ($43.10 in chips) Seat 5: Zarec ($62.70 in chips) Seat 6: Gstauf5420 ($39.75 in chips) Gstauf5420: posts small blind $0.25 GeoOlsen: posts big blind $0.50 *** HOLE CARDS *** Dealt to Zarec [9h Ad] Ingen höjdarhand, men då jag har psykologiskt övertag på mina motståndare (och knappen) väljer jag att limpa med den för att se om jag träffar bra och kan spela ut dem på floppen eller därefter. Jebi_Karte: calls $0.50 soccerslack: folds Zarec: calls $0.50 Gstauf5420: calls $0.25 GeoOlsen: checks *** FLOP *** [9s 7s 5s] Gstauf5420: checks GeoOlsen: checks Jebi_Karte: checks Zarec: bets $1.50 Träffar TPTK på ett skrämmande bord och väljer att beta 75% av pott för att se vad jag står, min gissning är att alla foldar då bordet varit ganska tajt än så länge. Gstauf5420: folds GeoOlsen: folds Jebi_Karte: calls $1.50 Hm, en person callar, han kanske har spaderesset och hoppas på en flush? *** TURN *** [9s 7s 5s] [9c] Jebi_Karte: checks Zarec: bets $3 Betar 3/5 dollar när jag träffar trissen då jag tror jag har övertaget och vill signalera svaghet genom att minska den procentuella beten gentemot potten. (eller är det styrka om man betar ett högre belopp bara?) Jebi_Karte: raises $3 to $6 Han reraisar mig och jag blir 'övertygad' om att han har mig slagen. Han måste ha floppat flushen, kanske till och med nötflushen då jag satte honom på As under floppen men.. Zarec: calls $3 Jag valde att calla för att ifall bordet parar sig, eller ifall det kommer ett ess tror jag att jag tar hans stack, vilket iof inte är mycket. Rätt eller fel? [EDIT: Ett tillägg är att jag i detta fall foldar 8/10 ggr, men just denna gång tänkte jag litet olika mot vad jag brukar. Ska fi har större stack för att sånt här spel ska löna sig?] Citera
ebisumaru Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Jag hade raisat pre, sen blir handen mycket mer lättspelad. Turn är svårt men jag degar nog bara in. Vad är det som säger att han inte kan ha en sämre 9? Hade han varit djupare hade jag bara synat honom. Citera
Zarec Postad 11 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 11 Januari , 2007 Jag hade raisat pre, sen blir handen mycket mer lättspelad. Turn är svårt men jag degar nog bara in. Vad är det som säger att han inte kan ha en sämre 9? Hade han varit djupare hade jag bara synat honom. på floppen kan man ju tro att han har en sämre nia, men då de varit rätt tajta tror jag inte de skulle spela på sc som 8,9s eller 9,10s och då blir det ju svårare att tänka att de spelar 7,9 och 9,J. Därför misstänkte jag esset. Å andra sidan kanske han har samma hand, A, 9 men med esset i spader. Att han reraisar sedan betyder 95% på NL50 att man är slagen om man inte har flushen, min misstanke var som sagt att han hade nötflushen Men förmodligen så kan det vara värt att dra om han vart djupare? Jag tar gärna många fler kommentarer på handen. hade hoppats på 10+ svar Citera
Ignatius Postad 11 Januari , 2007 Rapport Postad 11 Januari , 2007 Jag hade tagit ett gratiskort på turn. Om Jebi_Karte har färg förlorar du mindre om du missar kåken och förhoppningsivs mer om bordet parar sig. Citera
Zarec Postad 11 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 11 Januari , 2007 Jag hade tagit ett gratiskort på turn. Om Jebi_Karte har färg förlorar du mindre om du missar kåken och förhoppningsivs mer om bordet parar sig. Jo, det e ju bra, nackdelen för mig var ju att jag trodde att jag hade honom slagen å inte ville ge honom gratisdrag till nötflushen (kanske bettade för litet då?), men när han reraisade mig så förstod jag att han förmodligen har flushen redan och frågan är då. Var det värt att calla när jag tror att jag tar hans stack ifall det bordet parar sig? Och att jag foldar ifall bordet inte gör det? Citera
LongAgo Postad 11 Januari , 2007 Rapport Postad 11 Januari , 2007 felet du gör är preflop. En raise pre hjälper i många fall till att undvika att behöva fatta svåra beslut på flop. Men som det ser ut här, med stack djup osv dega in på turn imo. Citera
mgps Postad 11 Januari , 2007 Rapport Postad 11 Januari , 2007 du menar att när det ligger 2par på bordet ska han betala av med en färg? höj pre 6-handed som sagt. Citera
Zarec Postad 11 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 11 Januari , 2007 Jo, kan hålla med om att det var vekt att inte höja handen preflop Som handen spelades ut sedan sen... På river kom det en femma (tror jag), hur som helst så parades bordet. Fi gick all in direkt och jag synade med min fina kåk och slog hans nötfärg som han hade floppat. =D Så denna gång hade det varit bra att dega in på turn, men var ju säker på att jag var i underläge Citera
Ignatius Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Var det värt att calla när jag tror att jag tar hans stack ifall det bordet parar sig? Och att jag foldar ifall bordet inte gör det? Problemet är ju att hans stack är så liten. Jag hade nog foldat turn som spelat på grund av det. Med djupare stackar hade det förstås varit blixtsyn (om fi hade raisat lika litet). Egentligen är väl det här ett guldläge att checka bakom på turn eftersom du har nötouts samtidigt som fi kan ha eller få färgen. Citera
Tiggr Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Hur vill du att han skall reagera på din visade svaghet? Citera
Zarec Postad 12 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2007 Hur vill du att han skall reagera på din visade svaghet? jag trodde först att han skulle folda när jag betade ut $3 med bara ett drag, men då han reraisade förstod jag att han redan hade färgen.. (folk på NL50 reraisar bara med nötterna typ, eller iaf 9/10 ggr) =D Citera
Recommended Posts