Gå till innehåll

Spela poker via satellituppkoppling, går det?

Recommended Posts

Postad

Tjena!

Vi har fått tag på en tomt ute i skogen där vi planerar att bygga hus.

Jag har kollat runt med olika internetleverantörer men de kan ej erbjuda några adsl anslutningar på platsen för tillfället.

Det står och faller lite på om man har tillgång till internet då pokern är min stora inkomst samt att jag och sambon båda arbetar med IT och vi behöver tillgång till internet för att kunna arbeta hemifrån då det behövs.

Jag vet att det är en viss fördröjning att köra internet via satellit och jag vet ej om det är tillräckligt bra svarstider för poker. Är det någon av er som har erfarenhet av satellituppkoppling och poker?

Vet ni några bra leverantörer med så nämn dem gärna. Priset är mindre relevant, det viktigaste är att jag får en fungerande uppkoppling som är duglig för poker.

Grymt tacksam för lite feedback i ämnet.

tack på förhand.

Postad
Tjena!

Vi har fått tag på en tomt ute i skogen där vi planerar att bygga hus.

Jag har kollat runt med olika internetleverantörer men de kan ej erbjuda några adsl anslutningar på platsen för tillfället.

Det står och faller lite på om man har tillgång till internet då pokern är min stora inkomst samt att jag och sambon båda arbetar med IT och vi behöver tillgång till internet för att kunna arbeta hemifrån då det behövs.

Jag vet att det är en viss fördröjning att köra internet via satellit och jag vet ej om det är tillräckligt bra svarstider för poker. Är det någon av er som har erfarenhet av satellituppkoppling och poker?

Vet ni några bra leverantörer med så nämn dem gärna. Priset är mindre relevant, det viktigaste är att jag får en fungerande uppkoppling som är duglig för poker.

Grymt tacksam för lite feedback i ämnet.

tack på förhand.

Att köra via satellit är nog inte att rekommendera. Är väldigt långa svarstider på det (var runt 3s har jag för mig, blir nog lite för länge för poker). Vet även att viasat la ner sin satsning på det pga opålitlig teknik.

Ett tips kan vara att köra en 3G uppkoppling.

Postad

3G skulle nog jag med rekomendera,men försök få låna nåt instrument för att mäta upp hur hög 3G motagning ni kan få där.För dålig motagning kan nog inte rekomenderas för pokerspel med risk för ständiga nerkopplingar.

Postad

Tjena och tack för svaren.

Det är egentligen inte mitt ute i skogen. Det ligger strax utanför Göteborg så det är inte omöjligt att man kan få 3g att funka.

Fast hur är 3g kontra en dubbelriktad satellituppkoppling.

Har läst lite om satellituppkopplingar och de tidigare teknikerna byggde ju på att man använde ett analogt modem för uppströms trafiken. Det fanns nu möjlighet att köra både ner och uppströms via satelit. Frågan är som sagt hur svarstiderna blir på detta kontra 3g.

Och är 3g dugligt att spela poker på? hört om svarstider på runt 400ms. Borde dock funka men känns en aning segt ändå...

Läste dock om en ny teknik som funkade över 3g med svarstider på runt 65ms.. då börjar vi snacka...

Är det någon av er som lirat över 3g eller satellitlänk så dela gärna med er av era erfarenheter.

Postad

Lirar rätt mycket på min laptop med 3G uppkopplingen med vissa småproblem.Men dom beror till 99% på att jag lirar på jobbet (Arlanda)och där förekommer ju rätt mycket annan trådlös trafik.Normalt funkar det utan större problem.

Postad

jag brukar använda mitt trådlösa 3g kort när jag är i sthlm och pluggar. Då jag inte orkar skaffa internet i lägenheten. Funkar helt acceptabelt. OSB ACCEPTABELT inte bättre. Inget jag skulle vilja spela på dag ut och in. Men har man inget val så funkar det

Postad

När jag var permanentboende på landet utan bredbandsmöjlighet skaffade jag mig internet via satellit (Viasat, numera Skyport) och har spelat poker utan större problem. Visst har det laggat ibland, men jag har haft betydligt mer trubbel med comhem i stan, som periodvis har legat nere i 5-10 timmar i sträck.

Postad

Jag har använt mitt 3g kort i ca 1 år nu och de har funkar helt ok. Har även använt mig av Viasats lösning innan och de fungerarde okej.

Angående dubbelriktad lösning via satellit så har Macab utrustning för detta.

Jag vet att de ej fungerar och spela spel via detta eftersom de är fördröjning men hur det är med poker vet jag ej. Men du kan gå in på deras hemsida och läsa mer om denna lösning där. http://www.macab.se och klicka på VSAT internet.

Mackan