Okok Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 Fi mycket aggressiv. 26/22/8 typ. Vi har haft våra vanliga omslagskrig och hårda spel. Här spelar jag ganska fiskigt med 84s, både pga stackdjup och det psykologiska spelet. Turn hade kunnat spelas aggressivare ( c/r eller push vid hans omslag), men hur går man som spelat när bordet ger mig flush men parar kungen? Fi kan sitta på stål, mediumhand eller vara jättetom. ** Game ID 1128295616 starting - 2007-01-07 15:36:56 ** Against All Odds [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money - OKOK sitting in seat 1 with $3230.00 - Bokamclacar sitting in seat 2 with $218.50 - KonCan sitting in seat 3 with $984.25 - Monopole sitting in seat 4 with $2186.94 [Dealer] - pokerloco sitting in seat 5 with $140.00 [sitting out] - Bert1212 sitting in seat 6 with $916.85 Bert1212 posted the small blind - $5.00 OKOK posted the big blind - $10.00 ** Dealing card to OKOK: , Bokamclacar called - $10.00 KonCan called - $10.00 Monopole called - $10.00 Bert1212 called - $10.00 OKOK checked ** Dealing the flop: , , Bert1212 checked OKOK checked Bokamclacar checked KonCan checked Monopole bet - $38.47 Bert1212 folded OKOK called - $38.47 Bokamclacar folded KonCan folded ** Dealing the turn: OKOK bet - $126.94 Monopole raised - $348.57 OKOK called - $348.57 ** Dealing the river: OKOK ?? Citera
andpet Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 Varför väljer du att beta turn? Är det inte bättre att c/r? Jadu, att beta ut på river känns kallt då fienden får enkelt att slippa undan med sämre händer samtidigt som en raise vore skitjobbig. Med din read på fienden som väldigt aggresiv är väl en C/C perfekt? Citera
eyedol Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 Ok lite tankar från en fisk som spelar lägre.. Ang. din image, ser den ut ungefär som hans? Har svårt att se vilket alternativ som är bäst på turn: - checksyn, bör funka eftersom du kommer få betalt när du sätter din färg oftast ändå. - checkraise, funkar ju så länge han inte ställer för då kan vi inte syna - bet, syn raise likaså eftersom ni har djupa stacks. Jobbigt om han gör nån jätteraise dock. - bet, ställ om han raisar. Lite att ta i pga djupa stackar Svårt o välja någon av de tre första som är klart bättre. River är inte helt lätt heller tycker ja, frågan är hur ofta han kommer bluffa här? Aggressiviteten till trots.. Nja jag tror på ett bet, folda mot omslag. Då kan vi bestämma betsize. Men checksyn är nog inte dumt heller. Citera
Hjort Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 Gillar inte floppspelet eller turnspelet alls. Ni spelar över 200bb, du är ur position och du måste få runner-runner för att ens få en halvnötig hand. Ditt fokus ur position i det här läget ska ju i stort sett alltid vara att leta efter viket först och tvärtom i position. Han har ju till och med troligen en rätt stark hand i snitt eftersom han ändå betar in i 4 spelare. Vad du gör är att jätteeskalera en pott där det finns skitmycket att beta relativt potten och motståndaren har position. Inte bra typ eftersom det förbereder så väldigt mycket smärta åt dig till och med när du träffar. Allt det här för 6 fucking bb. Citera
Okok Postad 8 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2007 Gillar inte floppspelet eller turnspelet alls. Ni spelar över 200bb, du är ur position och du måste få runner-runner för att ens få en halvnötig hand. Ditt fokus ur position i det här läget ska ju i stort sett alltid vara att leta efter viket först och tvärtom i position. Han har ju till och med troligen en rätt stark hand i snitt eftersom han ändå betar in i 4 spelare. Vad du gör är att jätteeskalera en pott där det finns skitmycket att beta relativt potten och motståndaren har position. Inte bra typ eftersom det förbereder så väldigt mycket smärta åt dig till och med när du träffar. Allt det här för 6 fucking bb. Jag håller med om att handen är dåligt spelad. Vet inte riktigt vad för hand jag skulle checksyna flopp och leda turn mot såhär många spelare. KT kanske. Däremot så känns synen på omslaget vettig eftersom FI nästan automatiskt raisar om man betar in i honom. Det har jag märkt förut - och utnyttjat. Jag tycker inte heller att han behöver ha en jättebra hand här för att beta in i så många spelare. Kx med dåligt x är det troligaste eftersom han nog hade slagit upp de flesta andra händer med tanke hans stats. Alltså har vi åtminstone 7 outs och förhoppningsvis 14. Dessutom är färgdraget mycket väl dolt och det blir svårt att sätta mig på det. Hursomhelst så var det framförallt riverspelet som jag tyckte var intressant att diskutera. Som jag skrev i första inlägget så vet jag att handen är rätt konstigt spelad. Jadu, att beta ut på river känns kallt då fienden får enkelt att slippa undan med sämre händer samtidigt som en raise vore skitjobbig. Med din read på fienden som väldigt aggresiv är väl en C/C perfekt? Ja, vilka sämre händer slipper han undan med egentligen? Samtidigt som fi är aggressiv, vilka händer som han hade synat ett bet med värdebetar han här när jag har visat styrka/alternativt är på något slags drag. Om vi checkar för att syna, gör vi då det för att vi tror att fi är tom eller för att han ska värdebeta sämre händer? Om vi betar, vad som vi slår kan han tänkas syna med? Vad kan fi sätta oss på i det här läget om vi betar/checkar? Hur stort bet synar vi om vi checkar? Hur stort betar vi om vi väljer det alternativet? Ang. din image, ser den ut ungefär som hans? Preflop i närheten nu på slutet. Inte samma sjuka aggressivitet på alla gator dock. Citera
cG_ Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 Jag håller på att du måste beta ut river för att inte missa en chans att ta betalt av KJ KQ K9 och liknande händer. en bet på ca 600 borde väll ge en bra indikerare. Han kommer förmodligen att syna med KJ KQ K9 osv då medans han endast reraisar med 44 KT K4 K3 osv. Citera
Trolldeg Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 Jag håller på att du måste beta ut river för att inte missa en chans att ta betalt av KJ KQ K9 och liknande händer. en bet på ca 600 borde väll ge en bra indikerare. Han kommer förmodligen att syna med KJ KQ K9 osv då medans han endast reraisar med 44 KT K4 K3 osv. Kungar lär väl värdebetta rivern om vi checkar? Citera
cG_ Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 tror verkligen inte kkk lär värdebeta river, och om så är fallet så kommer beten inte bli mer än 300-400$ vilket vi ändå kan få ut genom att trycka på 600$ direkt? samtidigt som vi ger han chansen att checka. Sen skulle då inte jag vilja checkraisa med färgen på river om han betar. SPEC inte med dessa stackdjup. Citera
-PK- Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 Eftersom han GARANTERAT värdebettar Kx samt kommer vara tom hyfsat ofta så är förmodligen c/c det bästa spelet. Citera
cG_ Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 Eftersom han GARANTERAT värdebettar Kx samt kommer vara tom hyfsat ofta så är förmodligen c/c det bästa spelet. får jag fråga varför du av någon anledning tror han skulle vara tom? Citera
mgps Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 Varför väljer du att beta turn? Är det inte bättre att c/r? Jadu, att beta ut på river känns kallt då fienden får enkelt att slippa undan med sämre händer samtidigt som en raise vore skitjobbig. Med din read på fienden som väldigt aggresiv är väl en C/C perfekt? varför c/r? då ger man ju fi chansen att stänga ute en från handen genom att gå allin och man missar chansen att dra till en väldigt stark och väl dold hand. c/c som sagt känns bäst. men finns det inte bättre lägen att slå tillbakak mot fi än med ett kasst mellanpar ur position? Citera
mgps Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 får jag fråga varför du av någon anledning tror han skulle vara tom? för att Okok skirver det i första inlägget. Citera
cG_ Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 okej, hehe missade det ^^ jag kan bara inte se hur han kan vara jättetom som betar ut 38$ på floppen för att sedan reraisa på turn. Spec inte när han limpade in som 3:e kille i en multiway pott Citera
psatiw Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 Tycker allt annat än c/c på river känns närmast katastrof. I övrigt backar jag mycket av vad Hjort skriver, även om det inte var de aspekterna du frågade om. Citera
Okok Postad 8 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2007 Tycker allt annat än c/c på river känns närmast katastrof. Resonemang? Citera
psatiw Postad 9 Januari , 2007 Rapport Postad 9 Januari , 2007 Resonemang? Fi mycket aggressiv. 26/22/8 typ. Räcker det? Edit: Äh, ok, såhär: Jag tror att det finns mycket fler händer han kan ha där som han är beredd att bluffa igen mot din visade svaghet som kombinationen syn turn / check river utgör, än vad det finns händer vi tappar värde emot som ett VB kunde få syn av. Killen har ÅTTA i AGR och verkar ha autobet inställt, så låt honom då få göra det han gillar bäst: betta. Jag tror att hans troligaste HD är { stål (oftast K3s, K4s eller flushen), 43, 56, A2, luft }, dessutom viktat åt de senare, eftersom KT IMO i handen på en sån snubbe vanligare straffar limpare på knappen pre där, än vad de andra händerna gör, och mot en sån HD borde det obv vara överlägset att checka. Det enda vi eventuellt kan missa värde emot är nakna kungar, men de är ju inte ens omöjligt att han kan få för sig att värdebetta här heller. Citera
Okok Postad 9 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2007 Räcker det? Edit: Äh, ok, såhär: Jag tror att det finns mycket fler händer han kan ha där som han är beredd att bluffa igen mot din visade svaghet som kombinationen syn turn / check river utgör, än vad det finns händer vi tappar värde emot som ett VB kunde få syn av. Killen har ÅTTA i AGR och verkar ha autobet inställt, så låt honom då få göra det han gillar bäst: betta. Jag tror att hans troligaste HD är { stål (oftast K3s, K4s eller flushen), 43, 56, A2, luft }, dessutom viktat åt de senare, eftersom KT IMO i handen på en sån snubbe vanligare straffar limpare på knappen pre där, än vad de andra händerna gör, och mot en sån HD borde det obv vara överlägset att checka. Det enda vi eventuellt kan missa värde emot är nakna kungar, men de är ju inte ens omöjligt att han kan få för sig att värdebetta här heller. Jag vet faktiskt inte vad som är rätt alternativ. Min första tanke var att beta ut ganska hårt eftersom det är lätt att komma undan om han raisar pga stackdjup. Tror inte han betar en kung som inte har blivit kåk, då han borde tänka vad jag kan tänkas bet-syna turn med. Finns naturligtvis fördelar med båda alternativen. Helt tom har jag trots allt svårt att se hur han ska kunna vara här. Värdebetar han känns det som jag borde vara slagen. ** Dealing the river: OKOK bet - $555.00 Monopole called - $555.00 OKOK shows: , Monopole mucks: OKOK wins $1932.08 from the main pot End of game 1128295616 Citera
Recommended Posts