bassann Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 Jag heter Sebastian och är 19år. Har spelat poker oseriöst i 1år max, har dock på senare tid bilvit mer och mer intresserad och seriös. Därför tänkte jag starta en dagbok och hoppas på att få lite feedback. Vad jag menar med oseriös är att jag tidigare har satt in 100 kr på SvS och sen tagit ut mina vinster och ibland gott hem lottlös. Jag har sedan förra veckan skrivit en enkel dagbok i word och det har inte gott så bra. Började iallfall bankrullen med 600 kr på NL1/2 vilket kanske är lite högt att börja på men det är vad jag spelat på tidigare som oseriös. Iallafall har jag haft lite otur denna vecka och har förlorat 60% av min bankroll och toppen var endast +30%. Mål: Jag har ett litet dröm mål och det var 10k i januari (skyhögt jag vet) men för att bli peppad. Långsiktigt mål: Att till augusti-september är att vinna 30k. Nu kommer jag att börja skriva vare dag jag spelat med lite händer osv. Ni får gärna kommentera och tipsa om saker efter vad ni läst nu. Ni vänliga själar som orkat läsa! tack så hemskt mycket. // sebastian Citera
stoffe83 Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 Lycka till! Tycker dock du genast ska gå ner till 0,5/1!! Annars har du bara 3 inköp (om det är som när jag spelade) Håll dig på den nivån tills du har 2000 (helst 3000)! Måste gardera dig mot variansen! Det kan svänga fort och 3 inköp är inte tryggt! Kör hårt! Citera
FraZin Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 Du måste ner i nivå. Inte bra poker att tvingas vika en massa händer pga rädsla för att förlora en stor pott. Citera
bassann Postad 7 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2007 Har kommit fram till det jag med, får ändra min mentalitet om att vinna snabbt och se det mer långsiktigt. Sen har jag enbart spelat 1 bord åt gången men har sakta börjat med 2 för att slippa frästelsen av onödiga calls med dåliga kort. 2 bord behärskar jag, är det någon som tycker att man ska hålla sig till 1/2? eller ska man ha 3 eller kanske 4? tack för era svart, jätta vänligt! Citera
bassann Postad 7 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2007 Spelade i ca 40 minuter och spelade upp min rull 70, får vara nöjd. Spelade på NL 0,50/1, började lite tungt men jag återhämtade mig. Får vara nöjd ändå med tanke på hur alla andra dagar har gått. Morgondagens mål är att komma upp till 400 för att sedan sitta ner på 2 bord NL 0.50/1. Eller tycker någon att jag ska fortätta nöta 1 bord? Personligen känner jag att man får dåliga händer men som man tycker duger när det gäller att lägga 1 kr, och så blir det lite för ofta när man bara har 1 bord. Men någon får gärna säga hur ni började, när Ni började spela fler bord osv. Citera
Cash Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 Tycker du mycket väl kan gå upp på två bord, slaskar mindre och spelar antagligen bättre... Sen är det ju det här med att gå ner i nivå eller inte, det hela beror ju på vad du har din mentala rulle på, känns 600kr mycket? Är det inte hela världen om du torskar allt och då utan problem kan sätta in mer utan att bli nämnvärt påverkad av det varken psykiskt eller ekonomiskt? Känn efter vad du kan tänka dig att "avvara" på pokern, och sen känner du efter vilken nivå du känner dig bekväm på och inte spelar "scared" som dom säger, med båda dessa i åtanke så känner du nog själv vilken nivå du ska börja på Citera
stoffe83 Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 Men någon får gärna säga hur ni började, när Ni började spela fler bord osv. Jag började med 50:- och det va mest för att känna av klienten! Då va det 20:- sit n go, men vann några stycken och sedan blev det cg! Självklart kan du sitta med 2 bord! Bara du tightar till dig och skiter i att 1:- känns väldigt lite för at syna! Många bäckar små! Money management är A och O om du vill komma långt! Citera
Recommended Posts