Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hur många händer ges normalt på 45 min i en livepokerturnering, är det någon som vet hur stor skillnaden är mellan tex Vegas och sverige? dvs proffsdelears och amatörer?

Jag förstår att det kan skilja rätt mycket på no limit och limit, så vi tar NO LIMIT samt låga anter, enär det spelas mer aggresivt på högre nivåer normalt! mvh guldmannen

* RP - QoS *

Postad

Hej hatten?, välkommen hit... inga bra svar på andra forumet va?

En bra dealer i vegas ger ungefär 40 händer holdém i timmen (beror på spelarkvaliteten givetvis).

På CC hinner dom med exakt 21 händer i timmen i snitt (cashgame), men då ingår allt växlande av pengar, som man har andra rutiner för i Vegas.

En hobbydealer i Sverige för tävlingar ligger på 30 händer i timmen, låt oss säga att CC:s bra dealers hamnar på det också i tävlingar.

Jag misstänker att du tänker på stortävlingen på CC, och jag måste säga att jag är rädd att produktionsbolaget kommer att ha åsikter om hur snabbt spelet skall flyta :-(

Postad

det stämmer att frågan gäller cosmopols turneringar , enär deras dealers normalt är under all kritik. Om dom dessutom sänker tempot för tvinspelningens skull, så hamnar man kanske på runt 15-18 givar per period(45 min )eftersom det inte är några raker samt växlingar!

Det innebär att på ca 6 timmar som dom antar att ett bord spelas klart på , så kommer man få cirka 100-120 spelhänder. Kan det stämma?

Postad
Det innebär att på ca 6 timmar som dom antar att ett bord spelas klart på , så kommer man få cirka 100-120 spelhänder. Kan det stämma?

Låter rimligt, med ett tillägg.

Man borde hinna med lite fler händer mot slutet av turneringen då det är färre spelare vid bordet.