Gå till innehåll

NLT - spel på Klubben, JJ på lilla mörken


Micke_E

Recommended Posts

Ni är ju tomtar nästan allihopa! :)

 

Standardspelet preflop måste självklart vara en höjning, eftersom man i 95% av fallen har den bästa handen.

Varför då låta honom se floppen gratis?

 

(Av 1225 möjliga händer höjer knappen på 400-500 av dem, bara 18 av dem är bättre än JJ.)

 

Precis !! in med grejjerna och se vad han gör .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja om han e så tight så du aldrig har sett han slå om en reraise så skulle nog jag åxå folda om han svara med omslag.

Jag skrev ju att han inte är tight, bara att jag aldrig har sett honom göra så aggressiva drag preflopp.

 

Varför inte bara checkhöja honom pot? Tror du inte att han skulle lägga ner ungefär samma händer då? Och då har du ju kvar så mycket av dina pengar att det kanske har någon betydelse hur han agerar på din check raise.

Som du och parre redan har diskuterat så är det ungefär en pott-höjning sen kändes pott i det läget som en vek höjning, fråga mig inte varför (tilt?).

 

Vem var handen mot? Är inte femtio en lite stor höjning först in på knappen? Och vad betyder den i såna fall? Var din motspelare nykter...? (Ganska väsentlig fråga vid slaskbordet på Klubben :))

Peter heter han, 50 var lite mer än hans standardhöjning preflopp vilket gjorde mig tveksam från början. Det var nog därför jag bara synade istället för att slå om. Han hade druckit någon öl men han var absolut inte berusad.

 

Problemet är ju att du aldrig vet var du står. Genom att check-raisa på flop får du, som du själv säger, syn av AA/KK/AhKh/99/QQ. Antar jag. Om du tror att fi foldar iaf KK/QQ mot en check-raise tycker jag att du gör rätt, annars är jag lite mer tveksam.

Fi är en tillräckligt bra spelare för att kunna lägga ett överpar i det läget.

 

Om du ska check-raisa, hur vore det med en minraise? Det skulle trixa till det hela för fi ytterligare samt ge dig en chans att folda om han re-raisar.

Hmm, jag fick honom att steka riktigt länge med min stora raise efter att bara ha synat preflopp, skulle varit intressant att veta hur han reagerade på en min-raise. Det hade kanske fungerat om jag betade ut igen på turn när stegen kom. Men nu var det ju så efter att ha funderat ett bra tag så ställde knappen in efter min check-raise och jag synar med mina sista hundringar för att dra till 2-outaren. Han trodde att jag hade floppat triss men kunde inte lägga sina pocket-ess för så lite pengar :(

 

Sedan så vet jag inte hur vettiga mina tips är. Jag spelar långt lösare än Micke, varför motståndarnas handkrav mot mig blir långt lägre, varför jag oftare tror att jag leder med JJ. För att fucka med Micke måste man rätt ofta ha en hand, typ 96o som man höjer med från knappen för att träffa ett sjukt tvåpar och få in hans stack när han har överpar :)

Så fruktansvärt drygt spel! Viktor gjorde precis det i onsdags förra veckan, jag pottar UTG och han synar på knappen med 97o, jag betar ut igen på floppen när jag får överpar, han sätter mig på överpar och synar med sitt toppar. På turn så kommer 7an och jag checkraisar honom allin. På så sätt lyckas jag busta andra handen i turneringen :( Jag tycker att jag bordet tjäna på att folk sätter mig på överpar och trissar men endå skickar in degen fast i slutändan verkar inte så!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu var det ju så efter att ha funderat ett bra tag så ställde knappen in efter min check-raise och jag synar med mina sista hundringar för att dra till 2-outaren. Han trodde att jag hade floppat triss men kunde inte lägga sina pocket-ess för så lite pengar

 

Och du missade 2-outaren...? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu var det ju så efter att ha funderat ett bra tag så ställde knappen in efter min check-raise och jag synar med mina sista hundringar för att dra till 2-outaren. Han trodde att jag hade floppat triss men kunde inte lägga sina pocket-ess för så lite pengar

 

Och du missade 2-outaren...? :)

Klart, du vet väll att jag aldrig drar ut :) Däremot så satte han trissen på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

precis som parre skrev så får man ofta en känsla av vad motståndarn har i livespel. Doyle kallar detta recall i supersystem. Jag var med i handen i beskrivningen och var ganska säker på att Peter hade AA eller KK men eftersom du inte hade den readen är det svårt att säga något. Dock så reraise preflopp och om han synar eller slår om så får du dra åt dig öronen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...