Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ingen read på fi.

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1.50/$3

6 players

Converter

Seat 1: x ($12.00)

Seat 2: FI ($300.00)

Seat 3: HERO ($271.20)

Seat 4: xxx ($273.20)

Seat 5: xxxx ($324.45)

Seat 6: xxxxx ($293.40)

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with :Ad::Qd:

2 folds, CO raises to $13, Hero calls, 2 folds.

Flop: :6h::4h::8d: ($30.5, 2 players)

CO bets $21, Hero calls.

Turn: :Ac: ($72.5, 2 players)

CO checks, Hero bets $55, CO raises to $110

Tänkte checka bakom och syna ev bet på river men det blev ett bet ist, bajs eller najs?

Bara att kasta?

Postad
Din linje ser ut som en steal och du har position på river. Syna och omvärdera.

Jag tänkte ungefär på samma sak (vågade dock inte posta det innan ngn annan...). En sak jag tycker är lite förbryllande är att han ger dig chansen till ett steal-försök. Varför skulle han göra det om han inte ville att du skulle försöka "stjäla" potten?

Postad

Jag tror du är slagen och borde nog kasta. Svårt eftersom du inte har någon read men jag tror något av det följande är möjligt:

1. Han träffade ett set eller (dock ej sannolikt) en stege och vill få in så mycket deg som möjligt. Hans första bet ser ut som ett kontinuationbet och du synar. Sen checkar han över turn och hoppas du ska betta så han kan raisa dig.

2. Han sitter på A4, A6 eller A8 och klonkade tvåparet. Sedan checkraisade han för att bygga pott.

3. Han träffade ett annat A. Men chansen att han checkraisar är väl inte superstor om han sitter på ett A du slår. Men iofs finns det lik som höjer där för att "se vart de står"

4. Han sitter på ett drag, troligen färgdraget. Tror inte så många spelar färgdraget sådär. Finns iofs chans att han gör det men jag anser att det är troligare att han inte gör det.

5. Han är tom och försöker sno. Kallt att minicheckraisesno alltså. Din linje liknar ju ett floatmongos men nej det är nog inte sannolikt. Bluffar han här ur pos är han kall som sagt.

Slutsatsen är att han troligen har dig slagen och försöker bygga pott. Släng skiten. För övrigt tycker jag ditt spel är ok. Klart du ska beta. Möjligen kan du beta lite mindre så att han får chansen att betala av med en sämre hand. Din hand är ju inte speciellt stark och du torskar den oftast om potten blir för stor.