jaha81 Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Seat 2 is the button Total number of players : 7 Seat 10: braindoo ( $5 ) Seat 1: chyan ( $42.34 ) Seat 2: Ph1lopio ( $48.22 ) Seat 4: benraim ( $43.81 ) Seat 5: mik1211 ( $87.83 ) Seat 6: jerkball ( $58.65 ) Seat 9: HERO ( $58.8 ) benraim posts small blind [$0.25]. mik1211 posts big blind [$0.5]. braindoo posts big blind [$0.5]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ As Ac ] jerkball calls [$0.5]. HERO raises [$2]. braindoo calls [$1.5]. chyan calls [$2]. Ph1lopio folds. benraim folds. mik1211 folds. jerkball calls [$1.5]. ** Dealing Flop ** [ Ks, Jc, 9c ] jerkball checks. HERO bets [$6]. braindoo folds. chyan calls [$6]. jerkball folds. ** Dealing Turn ** [ 7d ] HERO bets [$12]. chyan calls [$12]. ** Dealing River ** [ 8h ] HERO bets [$23]. chyan goes All-in [$22.34]. ** Summary ** chyan shows [ Jh Kh ]. HERO shows [ As Ac ]. HERO shows [ As Ac ]. chyan shows [ Jh Kh ]. chyan collected [$85.43]. HERO collected [$0.66]. Jag anade hela tiden att han kunde ha set lr 2p men betade ändå eftersom jag skulle ha svårt att släppa handen om jag checkade och han betade.. vad borde jag gjort annorlunda? Citera
Relativitet Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Kanske inte påverkar utgången, men jag hade höjt mer pre. Minst 2,5 p.g.a. alla pengar som redan är i potten. Spelet vidare är väl ok till rivern, då jag har svårt att se en hand som du slår som han synar med. Där skulle jag checksyna. för att inte förlora bluffvärde. Lita på känslan är du osäker checksyna ner då ist för att bara panga in alla pengar i potten Citera
jaha81 Postad 5 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2007 Kanske inte påverkar utgången, men jag hade höjt mer pre.Minst 2,5 p.g.a. alla pengar som redan är i potten. Spelet vidare är väl ok till rivern, då jag har svårt att se en hand som du slår som han synar med. Där skulle jag checksyna. för att inte förlora bluffvärde. Lita på känslan är du osäker checksyna ner då ist för att bara panga in alla pengar i potten Skulle han inte syna med AK menar du? det finns många loose passives på min sajt och KQ skulle nog i snitt lätt syna oxå.. men iochmed att många är passiva så är det inte säkert att jag hade fått betalt på river om fi hade AK/KQ.. det är min ursäkt iaf heh Citera
Hap Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Ingen idé att beta river. Checka och hoppas att han checkar bakom med typ AK. Det finns ju i princip inget du kan slå som han synar dig med. Han slår dig med alla tior. Du kan ju bara hoppas på KQ eller AK. Checka river så kan du i alla fall vinna över en bluff om du ändå vill få in pengarna. Annars skulle jag lägga river där. Brädan är förfärlig för din hand. Citera
decoy Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Ingen idé att beta river. Checka och hoppas att han checkar bakom med typ AK. Det finns ju i princip inget du kan slå som han synar dig med. Han slår dig med alla tior. Du kan ju bara hoppas på KQ eller AK. Checka river så kan du i alla fall vinna över en bluff om du ändå vill få in pengarna. Annars skulle jag lägga river där. Brädan är förfärlig för din hand. Exakt. Jag hade checkat. hade Fi sedan gått all-in, hade jag lagt mig. Brädan är som sagt förfärlig. Du kunde sparat $23. Citera
jaha81 Postad 5 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2007 Ingen idé att beta river. Checka och hoppas att han checkar bakom med typ AK. Det finns ju i princip inget du kan slå som han synar dig med. Han slår dig med alla tior. Du kan ju bara hoppas på KQ eller AK. Checka river så kan du i alla fall vinna över en bluff om du ändå vill få in pengarna. Annars skulle jag lägga river där. Brädan är förfärlig för din hand. mm ni har nog rätt i detta fallet.. checksyna alltså Citera
Recommended Posts