Gå till innehåll

Fattig Klyka blev invald i Svepofs styrelse


Klyka

Kommer Klyka att fixa projektet?  

83 medlemmar har röstat

  1. 1. Kommer Klyka att fixa projektet?

    • Ja
      33
    • Nej
      28
    • Orka
      22


Recommended Posts

Vad hände med BG:n, såg dig inne på SBGF för ett par månader sen, har du laggt ner?

 

Grattis till styrelseplatsen, bra jobbat, hoppas nu du kan bidra till en massa fint, o sånt!

 

Sen tänkte jag slänga in lite om HU SnG då jag med spelar en hel del där p 5-10, dock med lite bättre ROI.

Tips-

1.fisken där ser visst vad du gör, dock inte mer än 5 händer i regel, så det kan man använda på låg blindnivå.

2.de tycker mycket om att fiskstämpla sin motståndare om de ser ett uselt spel,(aha! ett dåligt spel, han är fisk!) så jag brukar slänga in lite sjuka syner för att se vad de har och annat. brukar va billigt.

3. och bästa e att i NL. även om man möter en icke totalfisk så tappar de ofta tålamodet efter halva nivå 2, de är helt enkelt inte vana att spela en HU så länge.

 

hoppas du har nytta av det, Själv spelar jag de mest för att ge tillbaka efter några utdragningar samt att påminna mig själv om att det finns de som är sämra än jag. Samt att det är bra för att träna bor tillten, man blir ju orubbligt utdragen i HU mot fisk då och då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 131
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Heads up

 

Som redan nämnts har jag börjat spela HU-SnG på sistone. Jag gillar det skarpt. Fisken är fiskig, och dessutom känns det för första gången på länge som jag lär mig när jag spelar. Det är en härlig känsla.

 

Spelade några matcher här om dagen mot Xram, vilket var mkt roligare än att spela mot fisken. Fast farligare förståss. Jag börjar förstå varför folk säger att HU är det ultimata pokertestet. Här får man verkligen tänka på alla koncept man lärt sig, och de flesta vapnen man har kommer till användning.

 

Sen att jag är rätt fiskig än så länge är en annan sak. Men det gör inget eftersom alla andra (inte du, Xram :D) är ännu fiskigare. Ungefär 60% fiskigare hittills. :D

 

Struktur för HU?

 

Jag spelar på IPN-nätverket just nu. Det är 5% rake och 5 minuters blindsnivåer. Strukturen är som följer:

 

Startstack 1500

 

15/30

25/50

50/100

100/200 <-- Typ här brukar det väl ta slut tror jag, efter ca 15-20 min. Eventuellt redan nivån innan.

150/300

200/400

300/600 <-- Ja, ja, så här långt kommer man ändå aldrig...

 

Frågan är nu: Är detta bra? Det känns lite väl snabbt. Visst, turbo i all ära (klämma in många på kort tid o så) men i HU är winraten väldigt viktig. Raken gör sitt till, och när du börjar krypa ned mot 55% vunna är det inte mkt ROI kvar. En enda %-enhet i winrate ger rätt stort utslag. Se följande tabell för HU-SnG med 5% rake:

 

Winrate / ROI

52% / -1.0%

53% / 1.0%

54% / 2.9%

55% / 4.8%

[...]

 

Jag behöver inte skriva ut resten av tabellen. För varje %-enhet du ökar din winrate så ökar din ROI med 1.9%-enheter. Rätt saftigt.

 

Därför och på grund av den redan höga variansen i en HU-SnG så borde en långsam struktur gynna den bättre spelaren rätt kraftigt, rent EV-mässigt. Håller ni med om denna slutsats?

 

Och om så är fallet, har ni några tips på andra siter med bättre struktur?

 

Den enda jag har koll på är party, men de har 10% rake. Och på lägre nivå än $11 har de 20% rake. :shock:

 

Anslutningsproblem...

 

Att sitta på en trådlös internetanslutning är en ganska dum idé när man spelar poker. Framför allt om routern står två rum bort och signalen är allmänt skakig. Jag har länge haft problem med disconnects, men det är inget större problem när man spelar 10-manna-SnG. Oftast har man tid på sig att fixa anslutningen och man förlorar bara en eller ett par blinds.

 

Men när man sitter HU så kommer ju den enda motspelaren att börja raisa alla händer i en rasande takt, och ens blind kommer skrämmande fort att rassla hans väg. Ikväll dog uppkopplingen först i en SnG. Där gick jag snabbt från 1500 (startstack) till 800, men jag lyckades vända det och vinna.

 

Men i nästa SnG kom en riktigt tiltande disconnect. Fi var inne med drygt halva stacken efter blinden, och jag skulle bara sätta in den sista stöten. Då dog bredbandet. Till råga på allt så ville det inte koppla upp igen på ett bra tag. Jag såg mina "säkra" $20 (1/6 av min lilla, lilla rulle) segla sin kos, men då kom uppkopplingen tillbaks och jag lyckades vinna till slut.

 

...och en moralfråga

 

Visst blir man förbannad när det (ovanstående) händer, men själv gör jag ju likadant. När fi timar ut så tänker jag "free lunch" och minraisar allt så snabbt jag kan.

 

Det hände senast igår, och när fi kom tillbaks var han arg som ett bi. När han svor över att jag inte väntat så svarade jag att jag har bättre saker för mig och att det inte är mitt problem. Javisst, jag har lite argument för att rättfärdiga mitt agerande:

 

1) Om han (liksom jag) inte bemödar sig att se till att han har en stabil uppkoppling, så ska det väl knappast gå ut över mig? Ska jag förväntas vänta och slösa värdefull (nåja) speltid på att vänta in hans uppkoppling?

 

2) Även om det nobla vore att vänta på honom så är det med största sannolikhet så (och detta baserar jag på ren empiri) att om rollerna var omvända så skulle han inte göra samma sak för mig. Det är EV- att ingå ett hedersavtal som jag är ensam om att hålla.

 

Det förra argumentet ser jag som ganska svagt, medan det senare är tämligen starkt i mina ögon. Vad säger ni? Är jag ett svin, eller har jag rätt? Hur gör ni när någon timar ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hände med BG:n, såg dig inne på SBGF för ett par månader sen, har du laggt ner?

Nja, men det ligger på is. Det som underhöll mitt spel var att jag gick ner till BG-klubben i Uppsala o slaskade bort ett inköp varje torsdag. Men nu har jag inte haft råd (inte för att inköpet är dyrt, utan för att jag inte haft råd att inte jobba på torsdagskvällarna), så det har inte blivit nåt liveslask för mig. Planen är att jag ska komma igång igen, jag gillar ju spelet skarpt.

 

Har spelat lite gratisspel på nätet iaf. Ska nog göra ett nytt försök att installera den fulla versionen av GNUBG också.

 

Vem är du på SBGF? Nån man känner till?

 

Grattis till styrelseplatsen, bra jobbat, hoppas nu du kan bidra till en massa fint, o sånt!

Tackar. Hoppas jag kan göra nåt bra. :D

 

1.fisken där ser visst vad du gör, dock inte mer än 5 händer i regel, så det kan man använda på låg blindnivå.

Så hela tiden tänka att min table image är hur jag spelat de senaste fem händerna menar du? Eller aktivt bygga table image över loppet av fem händer?

 

2.de tycker mycket om att fiskstämpla sin motståndare om de ser ett uselt spel,(aha! ett dåligt spel, han är fisk!) så jag brukar slänga in lite sjuka syner för att se vad de har och annat. brukar va billigt.

Om jag inte är dumseg nu så ger det en motspelare som bluffar mindre och värdebettar mer, vilket måste vara bra i HU. Iaf att de bluffar mindre. Men funkar det verkligen så bra att det blir värt de förlorade markerna? Eller är det nån annan faktor som jag förbiser?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. ifall de timar ut så raisar jag 100% av 100% om det inte är mot någon jag känner eller ifall han/hon har gjort väntat in mig (oftast gör de aldrig det).

 

Jag är där för att vinna pengar och vinna pengar ska jag. Visserligen blir jag mer tillfredsställd av att spela ut en Fi och vinna på ett "ärligt" sätt, but still, money is money.

 

So what också ifall Fi tycker du är en pantat kuk-idiot som inte väntar in honom, han kommer ju göra samma sak mot dig nästa gång. Sedan ifall, som du säger, det händer flera gånger så får han väl ta ett inköp och köpa en sladd istället eller en stabil WLAN-uppkoppling.

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gråter blod för varje röst på alternativet "Nej". Kanske en graf kan få er på andra tankar:

 

hu_start.jpg

 

Detta är projektet sedan start. Ungefär vid pilen började jag spela HU. Det var ju ett rätt lyckat drag..

 

Jobbig downswing jag hade där runt 190 på X-axeln..

 

(Grafen är off på nån dollar, men ni får ju bilden i stora drag iaf)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär ja, nu har man fått 650 friska dollars i stejk från kfluffie. Så nu blir det andra bullar. Här ska spelas både SnG och CG, iaf till en början på stars.

 

Vad som händer med mitt projekt vet jag inte. Det är ju inte riktigt nödvändigt längre.. Men det vore ju samtidigt kul o se om jag skulle fixa det. Denna rulle blir kvar på CR2, så får vi se om jag spelar nåt mer på projektet vid sidan av.

 

Denna dagbok blir kvar så vi får se vad som händer. Jag skiljer på de två bankrullarna, så den har fortfarande sitt existensberättigande.

 

Ny dagbok för stejk-rullen finns här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...