Gå till innehåll

Fattig Klyka blev invald i Svepofs styrelse


Klyka

Kommer Klyka att fixa projektet?  

83 medlemmar har röstat

  1. 1. Kommer Klyka att fixa projektet?

    • Ja
      33
    • Nej
      28
    • Orka
      22


Recommended Posts

  • Svars 131
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alltså, satt du och grindade i typ en timme för chansen att vinna 35 öre? Man måste ju vinna 5 st för att ha råd att köpa en plastpåse på ICA... :-D

 

Det var allin-fest de första händerna så oftast var det över på några minuter. Grejen var att jag hade satt in $5 tre gånger och gulat varje gång pga usel br-management, så jag bestämde mig för att aldrig mer sätta in pengar på en pokersajt för att det inte skulle dra iväg. Och det gick ju bra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen var att jag hade satt in $5 tre gånger och gulat varje gång pga usel br-management, så jag bestämde mig för att aldrig mer sätta in pengar på en pokersajt för att det inte skulle dra iväg. Och det gick ju bra. :)

Jag gick andra vägen - började med att bestämma mig för att aldrig sätta in pengar. Spelade frirullar och vann några cent åt gången, gulade varje gång. Så jag bestämde mig för att det var bättre att deposit:a och gula än slita frirullar för ingenting. Påminner om premisserna för mitt SnG-projekt mao..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rebuy MTT precis innan pausen. Avg ca 3000, kanske 50 spelare kvar av 70. Jag vet att jag spelade handen fruktansvärt illa, så det behöver ni inte säga. Men trots detta så vet jag inte riktigt vad jag skulle ha gjort.. Tycker det är ett svårt läge.

 

Jag ca 2500

Fi täcker mig marginellt. Inga reads på honom.

 

KK på BTN. 75/150

Fi höjer till 300, jag till 860. Syn.

Floppen AQx i två färger, fi check, jag check.

Turn ett lågt kort som fyller färgdraget, båda checkar.

River x, fi bettar 500, jag synar med tanken att här skulle han kunna bluffa rätt många händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu kört premiär på $11 på stars. Vann första, kom tvåa i nästa o sen gick det riktigt illa i de följande 5, så jag slutade på minus. Måste vänja mig vid det tightare spelet som den långsamma strukturen kräver. Jag är lite turboskadad av B2B:s SnG:s (som de har mage att kalla regular, vågar knappt tänka på hur snabb en turbo är där). Har inte råd med en OTTM till, då måste jag börja spela på B2B igen.. :(

 

Fi i handen är extremt lös och passiv före floppen. Rätt passiv post flop.

 

Total number of players : 4

Seat 10: Hero ( $3680 )

Seat 6: fi ( $9530 )

Seat 2: Kasper ( $5310 )

Seat 5: Jesper ( $1480 )

 

Blinds(100/200)

 

Dealt to Hero [ :6h::3h: ]

 

foldas fram till fi

fi calls [100]

Hero checks.

 

** Dealing Flop ** [ :7c::Jh::Kh: ]

 

fi checks.

Hero bets [200]

fi raises [400]

Hero calls [200]

 

Försöker mig på nån form av semibluff, det kanske jag inte borde ha gjort. När han minraisar blir jag en smula orolig. Fast jag får rätt hyffsade odds att dra på färgen, men den är å andra sidan rätt låg...

 

** Dealing Turn ** [ :4c: ]

 

fi bets [200]

Hero calls [200]

 

Fick dessutom ett gut shot-drag. Oddsen är fortsatt fina. Värt att dra?

** Dealing River ** [ :6s: ]

 

fi is all-In.

Hero folds.

 

Edit: För att förtydliga frågeställningen lite: Det är en högvarianshand på bubblan som andra-shortie. Jag får ett relativt billigt drag, men som ändå är rätt riskabelt. Är det värt att riskera mina marker i detta läge? Även om det är värt att riskera det lilla som det kostar att se om draget går in, så kan det bli mkt farligt om mitt drag sitter och han har bättre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mötte nyss herr klyka i en sng. Anyway så kör jag lita samma projekt som du klyka. Dock har jag extremt håra br krav. Följer dom slaiskt och som det ser ut nu så kör jag allting över €30 på 3,25 sng. Sen vet jag faktiskt inte så mycket mer hur jag ska ha det. Tänkte runt 150 testa på lite €5:or. Sen slaskar jag även lite cg dock inte på den lägsta nivån utan jag kör på 0,10 eftersom jag anser det vara lättare vinna där. Föresten så kanske jag borde starta en egen dagbok....Typ med videos omröstningar nakna brudar och lite dvärgar.

 

*edit* stavfel = syntax error

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mötte nyss herr klyka i en sng. Anyway så kör jag lita samma projekt som du klyka. Dock har jag extremt håra br krav. Följer dom slaiskt och som det ser ut nu så kör jag allting över €30 på 3,25 sng. Sen vet jag faktiskt inte så mycket mer hur jag ska ha det. Tänkte runt 150 testa på lite €5:or. Sen slaskar jag även lite cg dock inte på den lägsta nivån utan jag kör på 0,10 eftersom jag anser det vara lättare vinna där. Föresten så kanske jag borde starta en egen dagbok....Typ med videos omröstningar nakna brudar och lite dvärgar.

 

*edit* stavfel = syntax error

Då har du ganska liberala krav för 3.25: orna, men relativt safe när det gäller 5: orna. Bra idé faktiskt. Det fina med liberala krav på 3.25: orna på b2b är att trots dessa så är man fortfarande relativt safe om man hamnar under gränsen och således måste gå ned i nivå. Detta pga att nivån under är bara 1/3 så hög (€1.1), vilket innebär att man har en hel del inköp till den nivån när man kliver ned. Så man får nån form av säkerhetsplattform att landa på.

 

Har du satt upp några mål med ditt projekt?

 

Du som sett mig in action, gjorde jag nåt dumt som du tänkte på? Nåt jag kan förbättra?

 

Tyckte du spelade bra som kortstack, och det kändes som du hade bättre koll på blind vs blind än jag (vilket var jobbigt eftersom du satt direkt till vänster om mig :evil: ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har du ganska liberala krav för 3.25: orna, men relativt safe när det gäller 5: orna. Bra idé faktiskt. Det fina med liberala krav på 3.25: orna på b2b är att trots dessa så är man fortfarande relativt safe om man hamnar under gränsen och således måste gå ned i nivå. Detta pga att nivån under är bara 1/3 så hög (€1.1), vilket innebär att man har en hel del inköp till den nivån när man kliver ned. Så man får nån form av säkerhetsplattform att landa på.

 

Har du satt upp några mål med ditt projekt?

 

Du som sett mig in action, gjorde jag nåt dumt som du tänkte på? Nåt jag kan förbättra?

 

Tyckte du spelade bra som kortstack, och det kändes som du hade bättre koll på blind vs blind än jag (vilket var jobbigt eftersom du satt direkt till vänster om mig :evil: ).

 

 

Mitt mål med hela projektet är att se hur långt jag kan gå.

Sen e det ju sjukt roligt dessutom.

Vi måste spela en till så jag kan kika lite. Sen var det svårt att se eftersom du var chippie. Men du bossade på relativt ok. Har ngn fix ide att som chippie ska man bossa på ordentligt. Nu hade jag en massa bord uppe så det vart mer mekaniskt än att kolla. Sen skulle jag chatta med dig samtidigt och en massa folk på msn, det vart bara en stor pytt i panna av allting. Min svagaste styrka e början av sng. Jag e duktig på (skryt) sista delen vid bubblan typ på att ställa in, sätta press på folk och sno blinds lite allmänt.

 

Hur ser din br ut nu då?

 

Jag började för 3 dagar sen med att komma itm på en freeroll fick typ 7 €.

Har spelat 109 st. Har sjukt många 3e platser och nästan inga 1a samt 2a platser...Beror nog på mitt spel före bubblan.

 

Tycker du föresten att det är ngn skillnad på 1orna och 3orna? Vad i sådana fall? Jag tycker att det e lite skillnad känns som folk har lite mer koll på 3orna vilket e logiskt.

 

Dagens br ligger på €32. Btw har du signat upp dig till vip cashback gold? Du får ju €25 för 500 vip. Detta i sin tur gör att om du gör 1or så får du en vip för varje och därmed betalar du bara hälften i rake. Dock bör det poängteras att om du går över 500 vip så får du 30% av raken istället och då loosar du på det hela. Sjukt långt inlägg va? Jag e pratglad....LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger lite efter just nu! :(

 

Riktiga nötspelare dock:

 

Game # 519360194 - Texas Hold'em No Limit 15/25 - Table "€3+0.25/300VIP(€3) Sit & Go 2640062 1"

 

Players(max 10):

Morados (1 430,00 in seat 1)

jimmy1616 (960,00 in seat 2)

Klyka (975,00 in seat 3)

minghez (1 000,00 in seat 4)

bcollins (540,00 in seat 5)

rand0m- (1 000,00 in seat 6)

rexy (1 000,00 in seat 7)

MrScoppiao (1 320,00 in seat 8)

perseus (1 065,00 in seat 9)

Hero (710,00 in seat 10)

 

Dealer: jimmy1616

Small Blind: Klyka (15,00)

Big Blind: minghez (25,00)

 

Hero was dealt: 6d - As

 

bcollins Fold

rand0m- Fold

rexy Fold

MrScoppiao Call (25,00)

perseus Fold

Hero Fold

Morados Call (25,00)

jimmy1616 Fold

Klyka Fold

minghez Raise (105,00)

MrScoppiao Call (105,00)

Morados Fold

 

Flop Jd - Qc - Jc

 

minghez Bet (300,00)

MrScoppiao Call (300,00)

 

Turn Jd - Qc - Jc - 2s

 

minghez All-In (570,00)

MrScoppiao Call (570,00)

 

River Jd - Qc - Jc - 2s - 5s

 

minghez shows: Ad - 8h (a pair of jacks)

MrScoppiao shows: Tc - Ks (a pair of jacks, with king as kicker)

 

minghez wins: 2 040,00 (with a pair of jacks)

Rake: 0,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nöten av KF: 8-)

 

Players(max 10):

Morados (80,00 in seat 1)

jimmy1616 (935,00 in seat 2)

Klyka (935,00 in seat 3)

minghez (2 340,00 in seat 4)

bcollins (500,00 in seat 5)

rand0m- (960,00 in seat 6)

rexy (815,00 in seat 7)

MrScoppiao (745,00 in seat 8)

perseus (2 055,00 in seat 9)

Hero (635,00 in seat 10)

 

Dealer: Hero

Small Blind: Morados (25,00)

Big Blind: jimmy1616 (50,00)

 

Hero was dealt: 2d - 2c

 

Klyka Fold

minghez Fold

bcollins Fold

rand0m- Fold

rexy Call (50,00)

MrScoppiao Fold

perseus Fold

Hero Raise (450,00)

Morados All-In (55,00)

jimmy1616 Call (400,00)

rexy Fold

 

Flop Qh - Ah - 6d

 

jimmy1616 Check

Hero All-In (185,00)

jimmy1616 Call (185,00)

 

Turn Qh - Ah - 6d - 2s

River Qh - Ah - 6d - 2s - Ks

 

jimmy1616 shows: 9d - Ac (a pair of aces)

Hero shows: 2d - 2c (three of a kind, deuces)

 

Hero wins: 1 110,00 side pot (with three of a kind, deuces)

 

Morados shows: 7s - 7d (a pair of sevens)

 

Hero wins: 290,00 main pot (with three of a kind, deuces)

Rake: 0,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft rena pf.nu-medleyt idag. Först fick jag stryk av Bein HU, sen mötte jag mukkitre och nu kfluffie!

 

Fan vad jag får kalla kort nu, fluffie! Har ju knappt sett en flopp! Och det är inte alls mitt fel att jag ligger så illa till! :roll:

 

Idag har varit en mkt bra dag resultatmässigt annars.. Men konstig. Mer om det sen. Nu är det spelfokus och upphämmtning med shortstack som gäller.

 

Mukkitre, svarar på ditt inlägg sen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad jag får kalla kort nu, fluffie! Har ju knappt sett en flopp! Och det är inte alls mitt fel att jag ligger så illa till! :roll:

 

Åkte ut direkt efter dig ändå!

 

Först förlorade jag min ledande (alt. 2:a) position till någon snubbe med AT mot mina A6.

 

Har 385 kvar med 75/150 så jag pushar in med Computerhand (Q7o) och får 4 (!) syner och ingen träff och någon klonkar färgen!

 

Though Luck! 8-)

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade när jag satt med 400, blindsen 50/100 och 43o i UTG, 6 andra spelare kvar.. kanske detta är ett sånt där läge där man ska pusha allt? Annars kommer blinden att äta upp mig. Men vad har jag egentligen för FE med 4*BB och 6 muppiga motståndare (nej 5 muppiga motståndare och en koala)? Jag foldade. I SB åkte pengarna in med KJ mot A8 nånting, och poff så var jag ute efter en mkt kall SnG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha, så du har oxå startat ett sådant projekt :lol: Lycka till mannen!

 

Du kör inte på svenska spel va? mitt projekt började ju med 21kr... och typ liknande BR-krav,-Kul :)

 

Lycka till och hojta om du ska lattja nåt på SS... så kan jag joina/donera ;)

Ja, jag skrev ju att det t.o.m. var du som inspirerat till det här projektet.. (i vilka-hänger-här-tråden i sng-forumet).

 

Det har bara blivit en sng på SS, sen gulade det kontot. Nu är det B2B o Party som gäller. Men SS kommer framöver. Men listan över siter som jag vill kolonisera ser ut som följer:

 

1) B2B (spelar ofrivilligt där, men det är där jag har min rulle)

2) Party (leker lite med datamining där, samt har $6 (en förmögenhet) där)

3) WPEX (Vem kan säga nej till 100% RB? Bara o spela där när det finns traffik, startar ingen turre så spelar man nån annanstans tills det kommer igång en)

4) Stars (Bra utbud. Framför allt lockas jag av 180-manna-SnG: s)

5) SS (fiskigt motstånd, men varför har de 10% rake på turrarna??)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Hur går det för dig Klyka?

Har inte spelat på 1,5 v. Har nördat ned mig i EVE Online, ett MMORPG som e sjukt komplext och intressant. Har en 14 dagars free trial. Rekommenderas, men inte i tentatider, för det tar mkt tid.

 

Tänkte återuppta pokerspelandet i nästa vecka. Projektet tar vid där det slutade.

 

Tackar som frågar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just ja, detta skulle jag ju svara på:

 

Mitt mål med hela projektet är att se hur långt jag kan gå.

Sen e det ju sjukt roligt dessutom.

Vi måste spela en till så jag kan kika lite. Sen var det svårt att se eftersom du var chippie. Men du bossade på relativt ok. Har ngn fix ide att som chippie ska man bossa på ordentligt. Nu hade jag en massa bord uppe så det vart mer mekaniskt än att kolla. Sen skulle jag chatta med dig samtidigt och en massa folk på msn, det vart bara en stor pytt i panna av allting. Min svagaste styrka e början av sng. Jag e duktig på (skryt) sista delen vid bubblan typ på att ställa in, sätta press på folk och sno blinds lite allmänt.

 

Hur ser din br ut nu då?

 

Jag började för 3 dagar sen med att komma itm på en freeroll fick typ 7 €.

Har spelat 109 st. Har sjukt många 3e platser och nästan inga 1a samt 2a platser...Beror nog på mitt spel före bubblan.

 

Tycker du föresten att det är ngn skillnad på 1orna och 3orna? Vad i sådana fall? Jag tycker att det e lite skillnad känns som folk har lite mer koll på 3orna vilket e logiskt.

 

Dagens br ligger på €32. Btw har du signat upp dig till vip cashback gold? Du får ju €25 för 500 vip. Detta i sin tur gör att om du gör 1or så får du en vip för varje och därmed betalar du bara hälften i rake. Dock bör det poängteras att om du går över 500 vip så får du 30% av raken istället och då loosar du på det hela. Sjukt långt inlägg va? Jag e pratglad....LOL

Min BR är just nu €41.

 

Jag kan inte säga att jag tycker det är nån jätteskillnad på €1 och €3. Visst, lite mindre rena idiotspel och sånt är det väl på €3, men över lag är spelkvaliteten ungefär densamma tycker jag.

 

Vip cashback gold - jag tror inte jag spelar tillräckligt mycket för att ens få de där €25, men det kanske inte skadar att skriva upp sig ändå? Men stämmer det verkligen att man får en vip för varje €1 man spelar? Tycker det känns som det går långsammare än så, men där kan jag mkt väl ha fel.

 

:spade: :spade: :spade: :spade:

 

Nu har jag inte spelat poker på snart tre veckor. Idag blir det nypremiär, känner mig riktigt sugen. Kommer nog bli ganska lite den närmaste tiden dock, för jag har massor att göra. Ush.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...