Gå till innehåll

Fattig Klyka blev invald i Svepofs styrelse


Klyka

Kommer Klyka att fixa projektet?  

83 medlemmar har röstat

  1. 1. Kommer Klyka att fixa projektet?

    • Ja
      33
    • Nej
      28
    • Orka
      22


Recommended Posts

Japp, 1VIP per €1 SnG på b2b, i alla fall sist jag kollade för något år sedan.

Wiih, du tog inlägg nr 100. How lunarstorm of me att notera det.

 

Hrmz.

 

Sng-spelandet igår gick riktigt kasst. Ett par placeringar, men blödde stadigt. Spelade rätt dåligt och ofokuserat, vid ett tillfälle gjorde jag nåt våghalsigt dumt spel och åkte ut på det, bara för att upptäcka att jag åkte ut som averagestack på bubblan när det fanns en kortstack vid bordet. Hur i /#(%( kunde jag missa att jag var på bubblan?? Då var det dags att lägga av.

 

Sen vart det dags för ett litet undantag från reglerna för projektet - cashgame. Då min 25-årsdag börjar närma sig så ville Party ge mig en liten bonus (skyhöga $5, de vet hur man smeker en låglimitfisk). 83 händer senare var den clearad och lilla plusset var $1.3, så sammanlagt $5.3 - nu har jag råd med en till $11-sng på Party.

 

Så, jag får väl permanenta detta undantag - har jag <$11 så får jag spela upp/bort dem på cash game.

 

Jaha, sen var det dags för en Rebuy med 77 spelare på B2B. Jag hamnade vid det sjukaste bordet redan från början. Höjda familjepotter i varenda hand och skyhöga summor i mitten av bordet. Folk pushade och synade helt oträffade floppar och spelade allmänt idiotiskt. Själv satt jag bara o väntade på bra kort.

 

Den värsta av klonkfiskarna togledningen i turren ganska snart. När avg stack var ca 3k hade han 18k, och helt plötsligt började korten komma till mig. Jag isolerade mig efter bästa förmåga mot honom och överbettade mina träffar - han synade alltid. Utom på river, där la han sig ofta. Tror det såg ut som vi colludade, för det kändes lite som chip dumping när det hände massor av gånger (och dessutom hade vi skämtat om att han var min bank där andra satte in pengar och jag så småningom skulle ta ut dem - ja skittråkigt jag vet, men vi hade en konstig rolig stämning vid bordet). Såg nog lite misstänkt ut.

 

Nåja, vi kom till en punkt där vi båda hade ca 13k, han täckte mig med ett par hundra, och vi låg båda nåntans i toppen av turneringen. Ingen annan vid bordet hade mer än kanske 4k. Jag träffar TPTK med AK, överbettar i vanlig ordning, tror det kommer en blank turn och jag överbettar något alldeles groteskt all in. Något slaskigt kan tyckas, men denna kille synar med allt möjligt, jag hade fått en ganska bra bild av honom, och nu ville jag ha hans pengar. Syn, han vänder upp 77 och jag ser en enorm chip lead framför mig. Men naturligtvis faller en 7:a på river och jag åker ut.

 

Och nu till det intressanta - jag blev inte det minsta sur! Vanligtvis blir jag iaf lite irriterad o halvtiltad över en sån utdragning, men det var nånting med stämningen vid bordet (så nära ett interaktivt party jag har kommit), min sköna motståndare och min egen sinnesstämning som gjorde att jag tog det helt kallt. Jag bara gratulerade honom och sa att jag hoppas han använder markerna till att vinna (yeah right, lär inte hända om han spelar vidare så) och stängde bordet. I stort var jag nöjd med turren.

 

Över lag en händelserik pokerdag. Sjukt kul, mkt variation, och trots att jag backade totalt sett så är jag mkt nöjd med min comeback i pokerns värld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 131
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tror jag har klonkat en plats i Svepof's valberedningsförslag till ny styrelse inför årsmötet den 31 mars. Så den 31 mars står jag på podiet och pläderar för att bli styrelseledamot i pokerförbundet.

 

Nån annan som ska på årsmötet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coolt projekt Klyka, hoppas du grejar det. Jag började med typ samma utgångspunkter för ca 3 månader sedan. Började med Everest gratisbord (FR FL SNG) där vinnaren vinner $0,5 :)

 

Tog en bra stund att komma upp till första $100-ingen, men sedan rullade det på snabbt. Just nu är rullen på $5400 (efter en rejäl downswing, var uppe i $6600), så det går att bygga rulle från micro på kort tid. Men SNG is the shit för detta!!! Stenhårda rullekrav var min taktik också. Såg ungefär ut som din.

 

Lycka till!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar!

 

Jag har lagt till i "reglerna" att Turbo-SnG är förbjudet. Mer varians är det sista jag behöver... :D

Exakt!
Jag satt o funderade på mina chanser att klara av projektet nu när jag är så kort-rullad. Det slutade med att jag kodade en simulator som "spelar" hundratals SnG:s. Jag matar in ingående BR, BR-krav, BR-mål, min placeringsstatistik (vilken används som prognos för framtida SnG:s, ett rätt dåligt antagande iofs), mm och ut kommer chansen att klara av målet och risken att gula.

 

Simulatorn ger mig inte mindre än 27,6% chans att klara det. I snitt kommer det att ta 430 SnG:s att klara det. On the flip side så säger den att det är 72,3% risk att jag inte klarar det, och det kommer i snitt att ta 159 SnG:s att gula.

 

Nu tror jag ju iofs att siffrorna är bättre än så, då min placeringsstatistik borde förbättras en smula.

 

Lite glada nyheter sådär på nattkvisten! :D Jag trodde det var snart sagt dödsdömt..

Det finns ett litet fint program som heter "ROI Simulator". Kanske lite sent att berätta nu...

För övrigt så tycker jag du ska spela €3+0,25 på B2B (om du nu ska envisas med B2B). Jag tycker dom är sämst där + något lägre avgift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coolt projekt Klyka, hoppas du grejar det.

Tackar!

 

För övrigt så tycker jag du ska spela €3+0,25 på B2B (om du nu ska envisas med B2B). Jag tycker dom är sämst där + något lägre avgift.

Det är vad jag spelar f.n., men det beror mest på att jag halkat ned. har spelat $11 som högst under projektets gång.

 

:spade: :spade: :spade: :spade:

 

Ska försöka börja posta lite händer igen. Här kommer ett par:

 

1.

 

Jag floppar trissen på relativt ofarlig bräda. Bettar halvpot, vilket följs av syn, raise. Jag synar bara, i för hoppning om att få en overcall, men det funkar inte. Då fi har tagit över initiativet så slowspelar jag den resten av vägen till SD. Borde jag Ch/raisat turn, eller rent av bettat ut direkt? Eller borde jag i vart fall bettat ut river? Hans bet på turn var ju rätt svag, så kanske jag borde tagit över initiativet antingen där eller på river? Nu lät jag ju ett scare card komma, vilket kanske inte var så bra. Så jag lutar åt ch/raise på turn så här i efterhand.

 

Texas Hold'em No Limit 15/25 - Table "€3+0.25/300VIP(€3)"

Players(max 10):
pm36                        (805.00 in seat 1)
Urkunde                     (975.00 in seat 2)
thejakal                    (945.00 in seat 3)
bersaa65                    (950.00 in seat 4)
Happe22                     (960.00 in seat 5)
tjimpen21                   (950.00 in seat 6)
dideca                      (750.00 in seat 7)
Klyka                       (1,000.00 in seat 8)
_punakone_                  (1,000.00 in seat 9)
Xaxster86                   (1,665.00 in seat 10)

Dealer:                     Happe22
Small Blind:                tjimpen21   (15.00)
Big Blind:                  dideca      (25.00)

klyka was dealt:            Qd - Qh

Klyka                       Raise       (90.00)
_punakone_                    Fold
Xaxster86                   Call        (90.00)
pm36                        Call        (90.00)
Urkunde                       Fold
thejakal                      Fold
bersaa65                      Fold
Happe22                       Fold
tjimpen21                     Fold
dideca                        Fold

Flop                        7s - Td - Qc

Klyka                       Bet         (155.00)
Xaxster86                   Call        (155.00)
pm36                        Raise       (310.00)
Klyka                       Call        (155.00)
Xaxster86                     Fold

Turn                        7s - Td - Qc - Qs

Klyka                       Check
pm36                        Bet         (180.00)
Klyka                       Call        (180.00)

River                       7s - Td - Qc - Qs - 5s

Klyka                       Check
pm36                        Check

Klyka shows:                Qd - Qh (four of a kind, queens)

pm36 didn't show hand

Klyka wins:                 1,445.00 (with four of a kind, queens)
Rake:                       0.00

 

2.

 

Ok, synen pre är lite väl lös, men låt oss inte hänga upp oss på det. Det gick ju väl pre flop till slut (vilket naturligtvis är ett utmärkt argument för att jag gjorde helt rätt :D). På floppen har jag en halvfin men problematisk draghand. Suckerstege alternativt triss med stegrisk är det jag drar till. Därmed en rätt tveksam syn. Men kan den göras? Att jag sen checkar ned är ingenting att säga nåt om, antar jag.

 

Texas Hold'em No Limit 25/50 - Table "€3+0.25/300VIP(€3)"

Players(max 10):
pm36                        (425.00 in seat 1)
Urkunde                     (2,485.00 in seat 2)
bersaa65                    (795.00 in seat 4)
Happe22                     (860.00 in seat 5)
tjimpen21                   (1,375.00 in seat 6)
dideca                      (730.00 in seat 7)
Klyka                       (1,815.00 in seat 8)
_punakone_                  (100.00 in seat 9)
Xaxster86                   (1,415.00 in seat 10)

Dealer:                     Urkunde
Small Blind:                bersaa65    (25.00)
Big Blind:                  Happe22     (50.00)

klyka was dealt:            6s - 6c

tjimpen21                     Fold
dideca                      Call        (50.00)
Klyka                       Call        (50.00)
_punakone_                    Fold
Xaxster86                   Call        (50.00)
pm36                        Call        (50.00)
Urkunde                     Call        (50.00)
bersaa65                    Call        (25.00)
Happe22                     Check

Flop                        5s - 7d - 8c

bersaa65                    Check
Happe22                     Check
dideca                      Bet         (120.00)
Klyka                       Call        (120.00)
Xaxster86                   Call        (120.00)
pm36                          Fold
Urkunde                       Fold
bersaa65                      Fold
Happe22                       Fold

Turn                        5s - 7d - 8c - 2s

dideca                      Check
Klyka                       Check
Xaxster86                   Check

River                       5s - 7d - 8c - 2s - 7s

dideca                      Check
Klyka                       Check
Xaxster86                   Check

dideca shows:               Qh - Jd (a pair of sevens)
Klyka shows:                6s - 6c (two pairs, sevens and sixes)

Xaxster86 didn't show hand

Klyka wins:                 710.00 (with two pairs, sevens and sixes)
Rake:                       0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt första försök till att konvertera en Party-hand gick sådär.. Bison ville att min hand skulle se ut på följande sätt:

 

Party Poker (8 handed) handconverter.com

 

Preflop: Hero is UTG+1 with 9c, 9s.

4 folds.

 

Flop: 7s, Tc, 5d (4 players)

BB checks, MP1 folds.

 

Turn: 8h (3 players)

BB checks, BB folds, Hero checks.

 

River: 2s (2 players)

 

Final Pot:

 

Jag använde mig av "Format: Other UBB forum". Hur gör ni som lyckas med snygga konverteringar av partyhänder?

 

:spade: :spade: :spade: :spade:

 

Har börjat spela på 24hpoker's Cardroom2. Samma klient som SvS, och precis lika fiskigt. Spelade bara tre där i natt, men två segrar och en förlust räckte för att nästan dubbla rullen (vilket säger en hel del om min rulle :D). Först en $3,3 och sen en $5,5. Sen förlorade en $5,5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Inspirerad av Kfluffie har jag börjat spela HU-SnG, och det har gått bra! Har nu nått ett delmål på vägen, $100. Inte illa om man betänker att jag började med €5 + 22 kr och har rätt liberala BR-krav. Kanske bara positiv varians iofs :D

 

Nu spelar jag $10,5: or, snart går jag upp på $21: orna om det vill sig väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inspirerad av Kfluffie har jag börjat spela HU-SnG, och det har gått bra! Har nu nått ett delmål på vägen, $100. Inte illa om man betänker att jag började med €5 + 22 kr och har rätt liberala BR-krav. Kanske bara positiv varians iofs :D

 

Nu spelar jag $10,5: or, snart går jag upp på $21: orna om det vill sig väl.

 

Snyggt jobbat mannen! :) Gillar dina BR-krav ;) Klonka på!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt jobbat mannen! :) Gillar dina BR-krav ;) Klonka på!

Tackar!

 

Nu är det sent, jag har just kommit hem från jobbet (servitör) och jag har druckit 2½ mellanöl. Känner mig inte påverkad och rätt pigg, men jag har nästan inte druckit någon alkohol alls den sista tiden och gammal tävlingslöpare på långdistans som man är så är man ju rätt liten till volymen, så det kanske påverkat mig mer än jag tror. Men jag kan ändå inte lägga mig. Så jag tänkte försöka klonka. Whish me luck!

 

Tror för övrigt att jag måste läsa på lite när det gäller HU. Känner mig rätt förutsägbar... Har hittills höjt alla A och K samt en del SC från 98 upp samt en del unsuited connectors som QJ o iblant JT från knappen, limpar allt annat utom det värsta skräpet som 23s, 84o, 92s, etc - vilket jag foldar.. Det kan inte vara optimalt nånstans..

 

Spelat rätt små potter med de spekulativa händerna, typ värdebetta bara halvpot etc, för att minska slumpmomentet, samtidigt som jag pangat på uppemot pott me de starkare händerna. Rätt exploaterbart, men motståndarna är oftast inte så bra på att se sånt. Men vettefan om de e bra.. Kommentera!

 

Nej, Klyka är Göran.

Precis så!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag var lite orolig för att den sena timmen och kvällens jobb och det ringa alkoholintaget skulle göra sitt till, så blev det bara $5: or, och bara ett bord i taget. 10 st PL HU-SnG vart det, varav 6 vunna.

 

Totalt har jag spelat 65 st på $3, $5 och $10, lite blandat PL, NL och FL (i den kvantitetsordningen, mest PL). vunnit 63%. Hoppas den goda trenden håller i sig. Har ca 20% ROI isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att se att du har blivit inspirerad av mig, en ledtjärna som jag är är!

 

Samt kul att du har blivit invald i Styrelelsen, gör liva-poker lagligt nu =)

Hoppa av det andra bara, kassörsjobbet, u know what im talking about! =)

 

Tror för övrigt att jag måste läsa på lite när det gäller HU. Känner mig rätt förutsägbar... Har hittills höjt alla A och K samt en del SC från 98 upp samt en del unsuited connectors som QJ o iblant JT från knappen, limpar allt annat utom det värsta skräpet som 23s, 84o, 92s, etc - vilket jag foldar.. Det kan inte vara optimalt nånstans..

 

Spelat rätt små potter med de spekulativa händerna, typ värdebetta bara halvpot etc, för att minska slumpmomentet, samtidigt som jag pangat på uppemot pott me de starkare händerna. Rätt exploaterbart, men motståndarna är oftast inte så bra på att se sånt. Men vettefan om de e bra.. Kommentera!

 

Det är som du säger väldigt lättläst - "bettar starkt med starka händer, bettar svagt med svaga händer" och kommer ej fungera på högre nivåer men fungerar nog upp till 50-nivån och ganska mycket på 100 med.

 

Sedan så tycker jag att du alltid ska spela lika med alla händer som du vill spela. Höj först in etc. etc. Brukar själv limpa ibland men det är väldigt sällan, beror lite på Fi om han kan 3-betta alt. om han kan pounda floppen helt tom och stoppa in tom etc. när han vet att man oftast höjer med en svag hand. Ett spel som kanske inte är så vanligt på lägre nivåer, vet ej riktigt.

 

Sedan på pucken är väl en standardsiffra på höjningar ca 75%, på BB mycket mer sällan.

 

Ska kolla upp mina siffror så kan vi jämföra lite ...

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad ligger minsta vunnet % för breakeven på (med tanke på rake, rakeback, bonus osv)?

Just nu har jag varken bonus/RB, så jag tar bara hänsyn till raken. Rake = 5% på dessa nivåer, vilket innebär 52,5% vinster för break even point. (Rake% / 2 +50%)

Kul att se att du har blivit inspirerad av mig, en ledtjärna som jag är är!

Jomen visst! Bara kolla min avatar.. :D

 

Samt kul att du har blivit invald i Styrelelsen, gör liva-poker lagligt nu =)

Hoppa av det andra bara, kassörsjobbet, u know what im talking about! =)

Jobbar på det.. båda grejerna alltså :) Med bibehållande av skatteläget för poker och hedern i handbollskretsar.

 

Det är som du säger väldigt lättläst - "bettar starkt med starka händer, bettar svagt med svaga händer" och kommer ej fungera på högre nivåer men fungerar nog upp till 50-nivån och ganska mycket på 100 med.

Ja, det där är jag ju medveten om att jag inte kan göra mot annat än de värsta rötäggen. Men de är å andra sidan ganska många. Om man märker att fi fullkomligt saknar läsarskills (dvs låt oss anta att fi inte förstår att jag har bra när jag pangar på och inte så bra när jag halvpottar), kan det då ha nån poäng att göra så? Tanken är lite grann att minska variansen med de spekulativa händerna.

 

Sedan så tycker jag att du alltid ska spela lika med alla händer som du vill spela. Höj först in etc. etc. Brukar själv limpa ibland men det är väldigt sällan, beror lite på Fi om han kan 3-betta alt. om han kan pounda floppen helt tom och stoppa in tom etc. när han vet att man oftast höjer med en svag hand. Ett spel som kanske inte är så vanligt på lägre nivåer, vet ej riktigt.

Återigen så kommer jag dragande med det där gamla "ja men mot riktiga rötägg då".. :D Mot en något så när tänkande spelare är det ju dumt att alltid ha en halvdålig hand när jag limpar o så. Men mot en sämre spelare av typen "jag betalar gärna av när du träffar" kan det funka. Märker jag att snubben är lätt att steala eller CB:as så höjer jag i stort sett alla händer jag väljer att spela. Men mot dem som inte är så veka måste man väl balansera upp med vissa limpar ändå?

 

Däremot så är ju mitt limpande väldigt obalanserat i sig. Det finns ingenting i det som är vilseledande, och har kommit på att jag är rätt obalanserad där även när jag spelar mot tänkande spelare. Dessutom har jag inte riktigt kommit på hur jag ska växla tempo i preflopspelet.

 

Sedan på pucken är väl en standardsiffra på höjningar ca 75%, på BB mycket mer sällan.

Har nog fått den uppfattningen också. Köra rakt av med top 75% i Karlson/Sklansky (22+,A2s+,K2s+,Q2s+,J2s+,T2s+,92s+,83s+,73s+,63s+,52s+,43s,A2o+,K2o+,Q2o+,J4o+,T6o+,96o+,86o+,75o+,65o), eller en annorlunda fördelning? Hmm, många av dessa händer känns inte som en höjning..

 

Ska kolla upp mina siffror så kan vi jämföra lite ...

Do it! Framför allt BB-siffror.

 

Fakking PO reggar inte mina vinster, enbart inköp ...

 

Någon bot på det Klyka?

Ingen aning om PO. Själv har jag problem med att importera IPN-händer till PT efter att ha konverterat med HH converter. Händerna registreras, men inte placeringarna i mina SnG: s. Mkt irriterande. Nån som har en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. att spela förutsägbart så spelar ju det, som du säger, ingen roll ifall Fi är en åsna som enbart kollar på sin hand och glömmer bort allt tidigare spel till nästa hand. Då är det ju mer EV+ att enbart spela så mycket som man tror han synar även om man i framtiden missar en del balansering, Fe, bluffvärde etc. mot en tänkande spelare.

 

Dock så kan det ju bli lite farligt att behöva göra om sin strategi helt när du stiger i nivå och har kvar din nuvarande taktik, men det är ett senare problem.

 

Ang. starthänder så är ju 75% en standardsiffra men där gäller det, som med allt i HU, att spela det mest profitabla spelet mot Fi. Är han en synfisk både Pre- och Postflop så kanske det bara är dumt att bygga pott för att skjuta in bluff på bluff, speciellt utan "Postflops-reads". Tvärtom, är Fi en vek som kanske foldar antagligen Pre eller foldar lätt på Floppen efter ett CB eller ett Turn-skjut så höjer jag nog en massa händer. Jag får inte efter såna där Hand-Charts. Gjorde det i början när jag precis började lira och då var det nog säkert bra när man lirade 10- och 6-mannabord, men HU, naa ... =)

 

BTW, kommer du få en liten text där det står "SvePof Representant" elelr vad det står?

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock så kan det ju bli lite farligt att behöva göra om sin strategi helt när du stiger i nivå och har kvar din nuvarande taktik, men det är ett senare problem.

Ja, där har vi ju en bra poäng. Svår avvägning mellan att skapa en bra spelstil eller att snabbt klättra dit där jag behöver den stilen.. Fast jag har ju en hel del att förbättra även mot detta motstånd, o gör säkert en del saker som varken är rätt mot tänkande motspelare eller åsnor..

 

BTW, kommer du få en liten text där det står "SvePof Representant" elelr vad det står?

Inte på denna profil, men denna snubbe kommer nog att få det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...