Gå till innehåll

Martinspoker - Biffberra får sin resa!


Biffberra

Recommended Posts

Det var ju en intressant taktik av dom att försöka skrämma dig till tystnad :)

 

Kan han då inte komma in här och berätta för oss varför i h*lvete du skall råka illa ut för att Martinspoker inte kan samarbeta med sitt nätverk.

 

"Please do not tell any lies. We are trying to help you by pushing the network to compensate you. "

 

Förstår han inte att det inte nödvändigtvis är nätverket som skall kompensera honom? I alla fall för mig är det rätt självklart att det är MartinsPoker skall betala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 453
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu kan jag inte hålla mig längre. Den otroliga inkompetens som verkar finnas hos Martinspoker är ju hårresande. Hur kan de tro att det skall hjälpa dem att skylla på B2B? Förhållandet mellan A och B ska knappast påverkas av förhållandet mellan B och C. Martinspoker betalar vinnaren den RÄTTA vinsten och får sedan utöva vanlig hederlig regressrätt mot B2B, svårare än så är det inte.

Om jag anmäler mig till en turnering, spelar den och åker ut, tror vi då att Martinspoker skulle godta ett påstående att min sambo har anmält sig och spelat med mitt konto och att jag därför vill ha tillbaka pengarna? Knappast. "Ta det med sambo, det är inte vårt problem" tror jag snarare de skulle svara.

För övrigt verkar Martinspoker kunna lära en hel del av Pokerroom som faktiskt betalade ut pengarna till spelarna till slut (se post ovan).

 

Punkt slut.

Lagen har talat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JA, om det är som trådskaparen säger ja. MEN om man hängt med ett tag så har man sett liknande fall tidigare. Fall där forumfolk börjat lyncha en pokersajt och skrikit bojkott. Sedan har det i vissa fall kommit fram att trådskaparen försökt blåsa pokersajten (ja jag har sett bevis på det även om de inte lagts ut publikt) och plötsligt så går alla emot trådskaparen och hyllar pokersajten (minns exempelvis: http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=15669 ).

 

Därav anledningen till att jag tycker att man ska vänta med att gå till pressen, bojkott etc. Ge dem en snar deadline när man vill ha ett slutgilltigt besked.

 

Att skapa denna tråd 17:25 igår när många slutat jobbet och hota med att gå till pressen på morgonen därefter ger ju inte ens MP eller B2B chansen att diskutera ärendet sinsemellan eller för den delen MP chansen att verkligen kolla upp så att de inte gått ut med info att det skulle vara en guarantee. Ge MP/B2B chansen att se var felet ligger om det föreligger och därefter kan ersättningen fixas.

 

jag fick ett mail redan i måndags, om att dom hade skrivit fel på lobbyn, alltså efter jag spelat o vunnit turneringen.

 

jag skrev tillbaka, och bad att dom skulle ringa upp mig.

 

dom ringde upp mig o sa att det inte var dom som hade gjort fel utan en annan leverantör.

 

jag kan absolut vänta någon dag med att gå till pressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaren från Martinspoker visar att trådskaparen faktiskt har rätt

1. Han har reggat sig (dvs ett avtal har kommit till stånd).

2. Avtalet har inneburit att han mot en viss summa har fått spela en turnering med en garanterad tripp till MC som första pris.

3. Efter att turneringen har avslutats och personen vunnit så väljer Martinspoker att inte fullfölja avtalet.

4. Ett avtalsbrott har kommit till stånd.

5. Finns det undantag som kan friskriva Martinspoker?

6. Martinspoker hävdar att det är leverantören av tjänst som har gjort fel, vilket kan vara ett undantag om det inte gick att förutse.

7. Eftersom turneringen legat framme i lobbyn en längre tid och det där stått att det varit en garanterat turnering och den har till och med startat och slutförts under de tidigare givna premisserna så har självklart Martinspoker haft full möjlighet att förutse felet och därmed hindra dess uppkomst. (eller övervakar de inte sitt eget nät?).

8. Eftersom Martinspoker gjort fel och det gick att förutse felet, så skall Biffberra hållas skadeslös.

9. Martinspoker får kräva kompensation från sin leverantör (dock gäller andra regler mellan i en b2b relation och i en b2c relation).

10. Fram till detta har skett, så skall Martispoker skämmas och ni som spelar där skall bojkotta det och drevet skall tvinga Martin själv att göra följe med sin vän Fusk-Ken ut ur pokerns finrum. (IMO)

 

 

här är en som läst på riktigt bra.....

 

TACK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IJag tycker iaf att Biff ska ge dem lite tid att lösa detta, ge dem en deadline någon gång nästa vecka (typ kanske fre kl 12) innan du springer till pressen. Detta kom ju upp till diskussion i går eftermiddag när kanske en del gått från jobbet. Ge åtminstone MP/B2B chansen att sätta sig in i fallet och se till så att ärendet sköts rätt..

 

Ja, det kan man tycka men att då som MP skicka ett mail till kunden och skriva att han får 800€ för sin plats är inte rätt sätt att sköta det. MP har haft ett par dagar på sig och de har tyvärr valt denna (läs fel) typ av lösning.

 

MP skall betala berra, om B2B har gjort fel får väl MP söka ersättning där. Man kan väl alltid hoppas att MP skall göra rätt för sig iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig lite lost här. Vad i det hela är "false stories"? Hur kan man spela och vinna en turnering som man aldrig varit anmäld i? Spelades inte turneringen? Var det aldrig annonserat som garantiturneringen (Månadsfinal Monte Carlo, 200e freezout)? Förstod det tidigare av Claus inlägg här som att garantiturneringen spelats, men att själva garanting hade varit ett "misstag" och beklagar det inträffade. Nu låter det annorlunda.

 

Martinspoker behöver ytterligare förklara sig om de ska få bort skitstövelstämpeln.

 

Klart att Biff agerar och postar om det här, om det gått till som han skrev i första inlägget. Vad hade hänt annars?

 

Fortsatt är det oproffsigt att skylla allt på nätverket och därtill också försöka framstå good-guy, genom att säga att man pushar nätverket att kompensera. Han degraderar sin verksamhet till ett liveget småhandlar-skin under en feodalherre.

 

 

ja jag har spelat turneringen och vunnit den...

 

turneringen spelades söndagen den 31/12-06 kl19.00

 

vi var fyra anmälda, det stod klart o tydligt "one garanteed seat to monte carlo final"

 

efter två timmar stod jag som segrare, trodde inte mina ögon. jag gick in på lobbyn o kollade om jag hade blivit registrerad till turneringen. det stod två namn "dannyboy" och Biffberra.

 

sen går det en dag jag kollar min mail, då har jag fått mail från martinspoker

där är mailet jag fick:

 

Hello Andreas.

 

I am deeply sorry to announce to you that Monte Carlo final that you played

on sunday 31 December were set up wrong. The tournament description said

that there is 1 €11 000 package guaranteed which was wrong information.

There should have been 1 €11 000 package when pot reaches €11 000.

 

This kind of mistakes shouldnt happen, and as i said earlier i am deeply

sorry for this on behalf of Martinspoker. We will investigate how this could

happen very thoroughly, directly.

 

We will be in contact with you as soon as we know why this problem accured,

and i will also let you know for the possible compensation as soon as

possible on this week.

 

Best Regards / Cordialement / Med vänlig hälsning / Terveisin

 

-------------------------------------------------------

Mikko Holma

Operations Manager / Martinspoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som man kan läsa i fallet med PokerRoom,så är det ju tveklöst så att deras påtryckningar av kunderna(Läs Spelare)spelade stor roll för deras beslut att till slut betala ut det dom var skyldiga.Hoppas vi här,på ett svenskt forum med hjälp av påtryckningar kan hjälpa en svensk spelare mot ett svenskt pokerbolag att göra rätt för sig.Om inte,ut med skiten i pressen och upp till bojkott av Martinspoker.

Kenta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hello Andreas.

 

I am deeply sorry to announce to you that Monte Carlo final that you played

on sunday 31 December were set up wrong. The tournament description said

that there is 1 €11 000 package guaranteed which was wrong information.

There should have been 1 €11 000 package when pot reaches €11 000.

 

This kind of mistakes shouldnt happen, and as i said earlier i am deeply

sorry for this on behalf of Martinspoker. We will investigate how this could

happen very thoroughly, directly.

 

We will be in contact with you as soon as we know why this problem accured,

and i will also let you know for the possible compensation as soon as

possible on this week.

 

Best Regards / Cordialement / Med vänlig hälsning / Terveisin

 

-------------------------------------------------------

Mikko Holma

Operations Manager / Martinspoker

 

HÄR är tidpunkten då MP kunde ha klarat sig undan med flaggan i topp! Jag hade återkommit väldigt kort efter detta mail med ett telefonsamtal och ännu en gång ursäktat mig/oss. I samband med samtalet hade jag gjort klart för kunden att vi på alla sätt skall kompensera honom och be att få återkomma nästa dag eller senare. Sen hade jag erbjudit honom t.ex. 2000 Euro och inköp till valfri turnering hos Martinspoker kommande månad. Naturligtvis hade jag även skickat honom lite goodies och ett personligt brev i efterhand.

 

Undrar om inte detta hade kunnat fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade Martinspoker bara hållt käft och inte erkänt sitt misstag hade de kunnat komma undan, nu är det bara att ta och betala.

Som Mikko säger:

"The tournament description said that there is 1 €11 000 package guaranteed which was wrong information. "

 

Sen vad menar de med "accured" ...

 

Hirvi huuli! Saatana Laiska poika Mikko! Check your spelling!!!

 

 

Edit: Är bara lite arg på att ett företag beter sig så här och tog till alla finska ord jag kan för att visa hur arg man kan vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hade hänt om sajten hade betalat ut €14k istället för €11k?

 

"håll käften och behåll pengarna"

 

Hahahaha... ja inte hade det låtit så inte. Dom hade KRÄVT (eller snarare tagit tillbaka) att få tillbaka pengarna direkt eftersom det var mer än vad som stod i listan över priser.

 

Sen fattar jag inte varför vissa ska gå in och skydda/köpa mera tid till MP i tråden. Det var lovat en plats för 11 000 under deras "MartinsPoker" namn.

Att sen skylla på andra och hota med att inte fortsätta att försöka fixa kompensation till spelaren från Nätverket är bara skrattretande. Spelaren skiter högaktningfullt i vems fel det är eller om det är MP eller B2B som betalar.

 

1. MP SKA betala vad som utlovats från början till spelaren utan att hålla på och maska och påstå att saken är under utredning, det borde inte ens förekomma något om en mindre kompensation i ärendet.

 

2. MP kan roa sig med att tvista med B2B om vem som ska stå för kostnaden för detta så kallade misstag om dom tycker att det lönar sig.

 

3. Detta stinker något fruktansvärt, och det sprider sig som en löpeld forum och liknande. Mitt råd till MP är att betala och få det hela ur världen innan det kostar er mer än vad ni kan ha råd med.

 

Internet och andra moderna medel att kunna komunicera över är ett gissel, tycker ni inte ni på MP och andra ställen som inte fullföljer vad ni lovar ;)

 

P.S. Att komma och börja peta i saker som spelaren sagt om att han varit reggad till turneringen eller inte är bara bagateller som har uppstått efter att MP vägrat att fullfölja sina åtaganden, hade MP betalat och sen bråkat med B2B internt hade dessa "felsägelser" eller vad man ska kalla dom som spelaren har "sagt" inte uppkommit. Det har inget som helst värde ifall spelaren var anmäld till huvudturneringen eller om han bara var berättigad/lovad en plats i den eftersom han vunnit en plats i den, vilket är att likställa med att han i praktiken var anmäld till huvudturneringen !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, vi kom till sid 10. Jag torskade vadet.

 

Jag hade nämligen bettat med en polare på att det innan vi hinner 10 sidor kommer någon med en kommentar i stil med

 

"Biff ska vara glad att han fick €800. Han har ju ändå ingen chans i Monte Carlo så de €11.000 är ju a waste of money. Att ta pengarna är +EV"

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugn nu broder. :D

Ser du inte vem det är som klippt in vad MP sagt på wsop.info och sökte upp vad de skrev 26 nov?

 

Skulle jag göra det med intressen i MP?

 

Jag har absolut inget intresse i något pokerbolag utan tycker bara att rätt ska vara rätt. Framförallt för forumets medlemar :)

Jag läste inte det...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till, hoppas att de väljer att göra rätt för sig! Angående den juridiska biten tycker jag att det verkar röra sig om ett förklaringsmisstag från MP:s sida. Man har inte avsett att garantera en plats i Monte Carlo, vilket emellertid ändå skett. MP är bundna av det avtal som sluts när turneringen startar. MP kan åberopa sitt förklaringsmisstag om du insåg eller bort inse att ett misstag var för handen. Frågan är om du bort inse misstaget o.s.v.

 

Nu är svensk rätt iofs knappast tillämplig, och jag har ingen koll på vilken jurisdiktion som avtalet faller under. Sedan kan man misstänka att MP reglerar dessa frågor i sina villkor. Troligen svårt juridiskt sett, men du ligger nog bra till goodwillmässigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja stå på dig du ska ha minst 11 000 euro.

Jag förstår verkligen inte vad dom bråkar om, det är ju inga pengar för dom och den här dåliga publiciteten förlorar dom mer på

 

Well €11000 är faktiskt ganska mycket för en sajt som Martinspoker, för en sajt som Stars eller Party Poker är det en spottstyver men för B2B skinnen är det en helt annan summa. Men dock, principen blir densamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well €11000 är faktiskt ganska mycket för en sajt som Martinspoker, för en sajt som Stars eller Party Poker är det en spottstyver men för B2B skinnen är det en helt annan summa. Men dock, principen blir densamma.

Precis så Matteprof.

€11000 ÄR mycket pengar för MP och det svider nog rejält även för större siter i ett sånt här läge. Jämför gärna hur mycket tjafs det var på Pokerroom för $19000.

 

Det är en sak att betala ut ett övervärde på €10200 i en turnering med några tusen deltagare men att göra det när det bara är 4 st med känns nog rejält.

 

Mitt stalltips är att MP kommer att erbjuda max 50% av det "garanterade" vinstvärdet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis så Matteprof.

€11000 ÄR mycket pengar för MP och det svider nog rejält även för större siter i ett sånt här läge. Jämför gärna hur mycket tjafs det var på Pokerroom för $19000.

 

Det är en sak att betala ut ett övervärde på €10200 i en turnering med några tusen deltagare men att göra det när det bara är 4 st med känns nog rejält.

 

Mitt stalltips är att MP kommer att erbjuda max 50% av det "garanterade" vinstvärdet...

 

isåfall tycker jag det är tråkigt att dom inte kan hålla vad dom lovat, en garanterad plats.

 

men vi får se vad som händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lämnat Martinspoker nu och kommer EJ tillbaka innan de visar att de håller vad de lovar( de hade gott om tid att fixa typo felet...) och visar på god kundvård.

 

I den hårdnande konkurransen i pokerbranchen är kundvård A & O.

 

För övrigt om ett annat vanligt bolag gör en typo i en offert till exempel får de alltid stå sitt kast. Samma gäller givetvis här. En utbetalning av priset till kunden omedelbart. Sedan får MP lösa det ekonomiska i efterhand med B2B.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...