Gå till innehåll

ZizziRoger - 2007 ska bli grymt!


ZizziRoger

Recommended Posts

Hehe, ja men ok då :P

 

Shit, kändes skönt idag att inte spela någon poker! Eller ja, skönt... Men de gjorde ingenting att inte spela i varje fall.

 

Spelade bara 2 turneringar, 1$ och 5$, 5$ gick bra i början men fick korttorka till slut och tålamodet tröt när jag sprang in i ett starkt spelat set med toppar. 1$turren gick riktigt bra i början och jag låg 2a, men även där gick tålamodet åt fanders och jag gjorde ne idiotsyn som tog 4/5 av min stack och jag ställde senare med 44 mot KK och slutade på plats 23 med 40 ITM

 

Klart, 23 av närmare 500 pers får jag va nöjd med ändå :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte posta lite HHs för att be er om lite hjälp med dom.

 

Kehrli är ganska tight och bra. Finns de något särskilt betmönster jag skulle kunna använda mig av här i första pos som skulle underlätta handen, ge mig någon annan info? Jag tycker folden på river är ganska lätt, han borde inte bara dubbla om han vill höjja ut mig. Han kan ha haft stegdrag som blev 2par eller floppat set...

 

** Game ID 1128343147 starting - 2007-01-07 16:14:46

** Blue Turns to Gray [Hold em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- trawls sitting in seat 1 with $147.40

- xasunt sitting in seat 2 with $322.65

- DealerMan sitting in seat 3 with $202.84

- MrMotoX sitting in seat 4 with $183.00

- utsugarn sitting in seat 5 with $169.80

- xman2x sitting in seat 6 with $159.36

- holtekila sitting in seat 7 with $200.00

- ohforf sitting in seat 8 with $139.81

- grooop sitting in seat 9 with $48.00

- kehrli sitting in seat 10 with $253.18 [Dealer]

xasunt posted the small blind - $1.00

DealerMan posted the big blind - $2.00

grooop posted to play - $2.00

** Dealing card to MrMotoX: :Qh:, :Qc:

MrMotoX called - $2.00

utsugarn folded

xman2x folded

ohforf folded

grooop checked

kehrli called - $2.00

xasunt folded

DealerMan checked

** Dealing the flop: :Th:, :6s:, :2c:

DealerMan checked

MrMotoX bet - $6.00

grooop called - $6.00

kehrli called - $6.00

DealerMan folded

** Dealing the turn: :Js:

MrMotoX bet - $18.00

grooop folded

kehrli called - $18.00

** Dealing the river: :7d:

MrMotoX bet - $35.00

kehrli raised - $70.00

MrMotoX folded

kehrli mucks:

kehrli wins $165.00 from the main pot

 

----------------------------------------------

 

** Game ID 1127581934 starting - 2007-01-07 02:21:33

** Always Suffering [Hold em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- wantloose sitting in seat 1 with $89.67

- ShakeyShark sitting in seat 2 with $101.76

- kuomoney sitting in seat 3 with $90.78

- stihl85 sitting in seat 4 with $11.50

- MrMotoX sitting in seat 5 with $95.85 [Dealer]

- RunYouOver22 sitting in seat 6 with $123.36

- EON-1987 sitting in seat 7 with $202.83

- BrooksVegas sitting in seat 8 with $19.60

- DizzyDK sitting in seat 9 with $103.03

- biiarne sitting in seat 10 with $157.71

RunYouOver22 posted the small blind - $0.50

EON-1987 posted the big blind - $1.00

** Dealing card to MrMotoX: :Td:, :Th:

BrooksVegas folded

DizzyDK called - $1.00

biiarne folded

wantloose folded

ShakeyShark folded

kuomoney called - $1.00

stihl85 folded

MrMotoX raised - $4.00

RunYouOver22 folded

EON-1987 folded

DizzyDK called - $4.00

kuomoney folded

** Dealing the flop: :Kh:, :3h:, :5d:

DizzyDK checked

MrMotoX bet - $6.00

DizzyDK raised - $12.00

MrMotoX called - $12.00

** Dealing the turn: :9c:

DizzyDK bet - $17.25

MrMotoX raised - $34.50

DizzyDK went all-in - $69.78

MrMotoX folded

DizzyDK mucks:

DizzyDK wins $153.03 from the main pot

 

Mitt spel här går ut på att jag sätter honom på färgdrag på flop. 2 frågor: 1. Om jag sätter en person på ett färgdrag, och bara har ett mellanpar så att jag hade haft mindre odds att vinna till river än vad han har, är det en bra idé att syna och se turn då istället för att kunna ta beslut om att fortsätta höjja vid icke träffat färgdrag när han har mindre odds än mig på turn-river? 2. Vad är vanligast på en färgdragflop? Att någon checkar till mig som höjt pre med set eller 2par för att kunna CR mig om jag betar? Eller är detta vanligast ett spel på färgdrag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte posta lite HHs för att be er om lite hjälp med dom.

 

Kehrli är ganska tight och bra. Finns de något särskilt betmönster jag skulle kunna använda mig av här i första pos som skulle underlätta handen, ge mig någon annan info? Jag tycker folden på river är ganska lätt, han borde inte bara dubbla om han vill höjja ut mig. Han kan ha haft stegdrag som blev 2par eller floppat set...

 

** Game ID 1128343147 starting - 2007-01-07 16:14:46

** Blue Turns to Gray [Hold em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- trawls sitting in seat 1 with $147.40

- xasunt sitting in seat 2 with $322.65

- DealerMan sitting in seat 3 with $202.84

- MrMotoX sitting in seat 4 with $183.00

- utsugarn sitting in seat 5 with $169.80

- xman2x sitting in seat 6 with $159.36

- holtekila sitting in seat 7 with $200.00

- ohforf sitting in seat 8 with $139.81

- grooop sitting in seat 9 with $48.00

- kehrli sitting in seat 10 with $253.18 [Dealer]

xasunt posted the small blind - $1.00

DealerMan posted the big blind - $2.00

grooop posted to play - $2.00

** Dealing card to MrMotoX: :Qh:, :Qc:

MrMotoX called - $2.00

utsugarn folded

xman2x folded

ohforf folded

grooop checked

kehrli called - $2.00

xasunt folded

DealerMan checked

** Dealing the flop: :Th:, :6s:, :2c:

DealerMan checked

MrMotoX bet - $6.00

grooop called - $6.00

kehrli called - $6.00

DealerMan folded

** Dealing the turn: :Js:

MrMotoX bet - $18.00

grooop folded

kehrli called - $18.00

** Dealing the river: :7d:

MrMotoX bet - $35.00

kehrli raised - $70.00

MrMotoX folded

kehrli mucks:

kehrli wins $165.00 from the main pot

 

----------------------------------------------

 

** Game ID 1127581934 starting - 2007-01-07 02:21:33

** Always Suffering [Hold em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- wantloose sitting in seat 1 with $89.67

- ShakeyShark sitting in seat 2 with $101.76

- kuomoney sitting in seat 3 with $90.78

- stihl85 sitting in seat 4 with $11.50

- MrMotoX sitting in seat 5 with $95.85 [Dealer]

- RunYouOver22 sitting in seat 6 with $123.36

- EON-1987 sitting in seat 7 with $202.83

- BrooksVegas sitting in seat 8 with $19.60

- DizzyDK sitting in seat 9 with $103.03

- biiarne sitting in seat 10 with $157.71

RunYouOver22 posted the small blind - $0.50

EON-1987 posted the big blind - $1.00

** Dealing card to MrMotoX: :Td:, :Th:

BrooksVegas folded

DizzyDK called - $1.00

biiarne folded

wantloose folded

ShakeyShark folded

kuomoney called - $1.00

stihl85 folded

MrMotoX raised - $4.00

RunYouOver22 folded

EON-1987 folded

DizzyDK called - $4.00

kuomoney folded

** Dealing the flop: :Kh:, :3h:, :5d:

DizzyDK checked

MrMotoX bet - $6.00

DizzyDK raised - $12.00

MrMotoX called - $12.00

** Dealing the turn: :9c:

DizzyDK bet - $17.25

MrMotoX raised - $34.50

DizzyDK went all-in - $69.78

MrMotoX folded

DizzyDK mucks:

DizzyDK wins $153.03 from the main pot

 

Mitt spel här går ut på att jag sätter honom på färgdrag på flop. 2 frågor: 1. Om jag sätter en person på ett färgdrag, och bara har ett mellanpar så att jag hade haft mindre odds att vinna till river än vad han har, är det en bra idé att syna och se turn då istället för att kunna ta beslut om att fortsätta höjja vid icke träffat färgdrag när han har mindre odds än mig på turn-river? 2. Vad är vanligast på en färgdragflop? Att någon checkar till mig som höjt pre med set eller 2par för att kunna CR mig om jag betar? Eller är detta vanligast ett spel på färgdrag?

 

I den första handen kunden du ha bettat mer på turn, om det hjälpt är ju förstås osäkert. Den andra handen: jag vet att många "sätter" motspelare på något specifikt, som t. ex. färgdrag. Jag undviker att resonera på det sättet, här finns ju en rad andra möjligheter att överväga, A,K, eller bättre. Jag menar, att man kanske bör undvika att låsa sig vid en uppfattning om motståndarens hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte posta lite HHs för att be er om lite hjälp med dom.

 

Ja tycker nästan det är värt syn på rivern i hand1, dels för att du faktiskt kan ha den bästa handen och dels för att du får mycket information om motståndarens spel vid syn.

 

hand2: synar direkt denna hand mot en shortstack om jag inte har en väldigt tajt read på denna, men i detta fall kan du nog känna dig slagen och hitta folden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tycker nästan det är värt syn på rivern i hand1, dels för att du faktiskt kan ha den bästa handen och dels för att du får mycket information om motståndarens spel vid syn.

 

hand2: synar direkt denna hand mot en shortstack om jag inte har en väldigt tajt read på denna, men i detta fall kan du nog känna dig slagen och hitta folden.

 

Hand 2 utspelar sig på NL100 och FI är inte shortstack.

 

Hade nog synat på hand 1 jag med för att se hur han spelar men det luktar ju lite klonkat tvåpar.

 

Hand 2 hade jag nog foldat turn, han limpar UTG och checkraisar dig sedan på en dragbräda. Tror inte han skulle gjort så med färgdraget ur poss utan det luktar mer set eller kanske limpad AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade några timmar igår, rena katastrofkvällen!

 

Fick 104 pp, satte 2 set där jag vann 5$ på det ena och förlorade 60$ på andra mot RRstege.

 

Låg på -200$ länge men senare kom flera snabba tillfällen där jag floppade överpar eller toppar, blev AI mot aggropersoner och blev utdragen på turn eller river. Varje gång på dessa händer var jag favorit från flop och det kostade 600$ till så jag slutade på 760$ minus igår. Jag börjar bli trött på detta nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade några timmar igår, rena katastrofkvällen!

 

Fick 104 pp, satte 2 set där jag vann 5$ på det ena och förlorade 60$ på andra mot RRstege.

 

Låg på -200$ länge men senare kom flera snabba tillfällen där jag floppade överpar eller toppar, blev AI mot aggropersoner och blev utdragen på turn eller river. Varje gång på dessa händer var jag favorit från flop och det kostade 600$ till så jag slutade på 760$ minus igår. Jag börjar bli trött på detta nu!

 

Jag vet precis hur det känns. Bara att bita ihop och nöta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste uppdatera lite här sedan igår. Började ju ganska fint med ett floppat set och 90$ upp. Sedan fick jag KK på en J hög-bräda och mötte omslag på turn med färgdrag på bordet från flop... Jag gillar inte dessa omslag och ser dom allt oftare. Här kommer också en fråga...

 

:?: När ni får AA och sitter i sen position, vare sig floppen är :2h::3h::8s: eller :2s::7h::Qd: vad gör ni när ni höjt kraftigt mot en checkande fi på flop och turn och han slår om på turn? I detta fallet då man höjt först 8$ på NL200 preflop och sedan höjt 14$ på en 18$pott, följt av en 38$ bet på 50$pott, och får en reraise tillbaka på 76$, vad gör ni då? Är det alltid en klar fold eller kan bara en bra read hjälpa en syn här?

 

Eller drar ni aldrig av ett andra skott när dom synar så hög bet på flop och ni bara har överpar? Jag har svårt att bestämma mig, vissa synar ju ner med toppar och dålig kicker och vissa betar ju som fan med :Qw::Qw: på Jhög bräda? Och vissa fixar att kallt slowplaya på en dragbräda som :4h::5h::6s:

 

 

 

Hur som helst, sprang in i :Kw::Kw: med mina :Jw::Jw: igår när jag floppade :Jw::7w::4w: och turnade :Kw:, så jag landa på back 100$. Sedan fortsatte kvällen exakt som dagen innan med två:!: tillfällen då jag förlorade :7w::7w: mot :Aw::Jw: på nästan likadana floppar där de låg :7w::Tw::Aw: och :7w::9w::Aw: Fi drog ut stege båda gångerna, roligt att förlora med 95% vinst från flop 2 gånger under samma kväll!

 

När jag låg på -500$ så satte jag 2 set tätt inpå varandra och båda höll mot överspelade AA, så jag landa på -70$. Men sedan åkte jag på några fler utdragningar och landa till slut på -350$

 

Ännu en motig kväll altså, de måste fan vända snart! För helvete!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller drar ni aldrig av ett andra skott när dom synar så hög bet på flop och ni bara har överpar? Jag har svårt att bestämma mig, vissa synar ju ner med toppar och dålig kicker och vissa betar ju som fan med :Qw::Qw: på Jhög bräda?

 

Jag betar nog oftast men det ligger lite i min natur att beta :mrgreen:

 

Hoppas den negativa trenden vänder snart, rid ut stormen så ska du se att du snart ligger i samma vind som december!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, a ok 9lives, jag har nästan börjat bli svag där i sen position.

 

Hur som helst, har kört halvring dom senaste dagarna! Har varit skönt med lite variation och de har varit kul att börja spela spelaren lite mera igen och inte bara spela korten. Man ska ju egentligen spela spelaren mer än vad jag gör på halvring också, men får så dåligt tålamod om jag spelar färre bord på halvring så jag kommer nog inte kunna spela så... Och är riktigt trött på alla tjommar som går med på otroliga draghänder hela vägen där.

 

Så de har blivit halvring, dock har de varit jojjo även där, men jag har åtminstone haft roligare vid borden. Har kört 2, max 3 bord samtidigt och varit flitig med att försöka lära mig att dra så mycke nytta som möjligt av statsen i POs livetracker. Ska nog lära mig att tolka dessa rätt snart. Har kickat ass, tills någon dragit ut mig brutalt varje dag på NL100, och på NL200 har jag egentligen bara spelat dåligt för de mesta så där får jag skylla mig själv mer eller mindre... Ja förutom en då som synar ner RRfärg med 34 när jag höjer näst intill pott på flop å turn. Men men, räknade på de efteråt och han hade självklart inga odds till att syna.

 

Igår hade jag noll lust att spela, körde 3 turneringar och åkte ur alla tre med KK mot 56, AK mot T9 och QQ mot A8, så jag lessnade ganska fort. Körde world of warcraft istället och levlade 2 lvls :D

 

Ska nog köra lite halvring ikväll igen, om jag har lust... Vet faktiskt inte om jag har de.

 

Månadsresultatet ligger på -10 000kr tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en bärbar dator igår på jobbet och va bara tvungen att ta med denna hem för att testa att spela lite liggandes i soffan. Trodde de skulle vara boring att bara ha en skärm som är mindre än någon av mina 2 andra, men tjena va soft de va att chilla i soffan med bara 2 bord och lite musik i bakgrunden. Det var halvringar iof och då passar 2-3 bord utmärkt för mig.

 

Gick mycke upp å ner... Började med att tappa 200$ på fulltilt och arbetade sakta ihop till +-0 igen, gjorde väll en del tabbar i början och glömde av att man inte behöver bluffa på varenda bra position man får... Så jag tightade upp mig, men sedan kom självklart några utdragningar när spelet väl fungerade och jag va på -200 igen.

 

Senare fick jag totalkontroll över ett av borden och hade alla där precis där jag ville ha dom, där då jag viste hur dom spelade! :) Så jag fick tillbaka mina 200 och landade på helt sjuka 30$ plus! haha

 

Måste änna börja plussa normalt snart, men en sak i taget... Ska bli konstant plussande igen! Får nog bli en sån där chillkväll idag igen i soffan!

 

Kan ju dra dom horibla bankrullarna igen så man får lite uppdatering på detta... USCH!

 

BR på prima = 3912$

BR på fulltilt = 640$

 

Hela pokerrullen = 63 200kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok folk. Har lite funderingar...

 

Hur gör ni här? Säg att jag har 100bb och min fi har 100bb. (var med om detta igår men har inte hh)

 

MrMotoX dealt cards :Qd::Qs:

 

Fi post bb

MrMotoX bet 4bb

Fi calls

 

Flop: :Th::9h::3s:

 

Fi checks

MrMotoX bet 6bb

Fi calls

 

Turn: :5d:

 

Fi checks

MrMotoX bet 15bb

Fi raises 30bb

MrMotoX ???

 

Vad sätter ni fi på? Starkt färgdrag som vill checkraisa lite för att försöka stjäla pott? Floppat set? Floppat 2par? Verkar lite väl risky av en fi att slowa på den dragbrädan, eller?

 

Senare hände nästan exakt samma sak, så ta samma exempel men ta detta på turnspelet istället

 

Fi checks

MrMotoX bet 15bb

Fi raises 45bb

MrMotoX ???

 

Detta ser ju egentligen ännu mer ut som steal. Han borde ju inte först slowa för att sedan beta så hårt för att skrämma iväg mig? Eller?

 

Tankar tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst finns risken eller chansen att han träffat! Min första tanke är att han seta 5! Men jag har svårt att se mig själv folda där! Syna eller ställa!

Där Fi re raisar 45bb så skulle jag nog ställa! Stealen känns ganska trolig!

 

Ett kort svar, men det är svårt! Ingen read alls på Fi?

 

Nä, bara kört 40 händer på halvring med honom ungefär så har knappt sett en hand från honom. Är halvring så många fulspel med mellanpar och annat blir de ju... Överpar brukar hålla sig starkt. Ville mera bara ha ett allmänt svar hur de brukar vara vid dessa spel från fi...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahopp... Har blivit flera "härliga" dagar i min pokerkarriär... Backade $450 i förrgår men gick ner i nivå igår för att få lite självförtroende på prima, så jag satte mig på $NL100 fullring och det fungerade riktigt bra för en gångs skull!

 

Landade på +$200 med 15bb/100 och jag är supernöjd! Hittade tillbaka till mitt spel där jag limpar med många händer och nästan enbart spelar med minst 2par. Var en skön känsla att få plussa igen!

 

Hoppas de kan få hålla i sig lite så kanske jag faktiskt gör månaden till +-0

 

Ligger ungefär 12 000kr minus denna månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, känner mig dålig på att uppdatera dagboken, speciellt med HHs, ska bli ändring på det snart men har kass med tid då jag bara har typ 3 timmar ledigt varje kväll innan jag ska lägga mig... Har kommit in i en sån där jobbig "arbeta-större-delen-av-dygnet"period igen! Inte särskilt nöjd när närmare 12 timmar om dagen går åt vanligt dagtidsarbete...

 

Och värre kommer de bli när jag ska börja jobba eftermiddag och inte ens kommer vara hemma på normala tider att spela på... Fyfan!

 

Men men, ska försöka hålla er uppdaterade... Jag plussade ju $200 häromdagen, och dagen efter plussade jag $300 till, sedan gick ännu en dag, jag låg $300+ men testade NL$200 eftersom de bara var 3 fullringar öppna på NL$100, och vad tror ni händer? Överspelar AA mot första bästa person och tappar $200, lite senare har jag QQ och KK i 2 potter och får vika för omslag på turn 2 ggr och har tappat $100 till.

 

Stänger ner NL$200borden igen och fortsätter på NL$100 där några shortstackar styckar undan min vinst då och då men jag landar till slut på -$240 för den dagen och har väll en förlust i januari på 11 500kr ungefär.

 

Men men, trots detta så har jag som sagt plussat $200-$300 3 kvällar i rad och ska vara riktigt disciplinerad nu och hålla mig på NL$100 tills jag känner mig stabil igen! Jag SKA vända detta!

 

Tog kontakt med Resia idag också och kollade upp priser på flygstolar till Kuba runt 25 Maj, och dom skulle kosta 16 000kr styck... Jippi! Men jag fick lugnat ner mig senare när hon hittade resa 29e Maj för 8 000kr styck istället! :D Så resan landar väll kanske på 25-28 000kr för mig, tjejen och hennes son. Blir rakt ur pokerkassan! :D

 

Over and out people!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog kontakt med Resia idag också och kollade upp priser på flygstolar till Kuba runt 25 Maj, och dom skulle kosta 16 000kr styck... Jippi! Men jag fick lugnat ner mig senare när hon hittade resa 29e Maj för 8 000kr styck istället! :D Så resan landar väll kanske på 25-28 000kr för mig, tjejen och hennes son. Blir rakt ur pokerkassan! :D

 

Det kostar att ligga på topp :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Tjena folk!

 

Riktigit längesedan jag postade någonting här, jag vet, ursäkta!

 

2007 har inte blivit så häftigt som rubriken hoppades på, januari slutade med -9 000kr och mitt spel har försvunnit ganska jättemycke!

 

Har haft en hel del oflyt, men har förlorat alldeles för mycke när jag har haft oflytet. Inte bra!

 

Men den senaste veckan har de faktiskt börjat arta sig, tyvärr har jag bara vunnit kanske 100-150$ på en kväll, men det är bättre än att losa 200$ varje kväll! Men jag fattar fortfarande inte hur jag kan sitta nu, plussa stadigt i en vecka, men bara 150$ varje kväll, och i december förra året hade jag nog minst 10 dagar av månaden som jag plussade 700$ eller mer på. Det är något som inte riktigt stämmer, kanske i mitt spel, men vissa kvällar har jag verkligen kännt att nästan varenda beslut varit bra!

 

Jag jobbar ju sent skift på volvo just nu, så jag kommer hem 01:00 på nätterna och kan sätta mig och spela då, det finns lite fler bord där än runt 12:00 på dagarna, men motståndet är uttråkat, äventyrslystet och spelar helt sjukt! Jag såg så många synar AI och grejer igår med totalt skräp.

 

Tyvärr så hamnade jag på fel sida turen när en synade KK mot mina AA all-in preflop, så de blev ett tapp på några dollar där också. Men men, man ska väll vara glad att dessa spelgalna nattugglor sitter där. Men jag har faktiskt ändå tenderat till att tjäna mera pengar på dagtid innan jobbet.

 

Men visst, på natten kan man se upp till 5 personer på samma bord som har en lägsta "flop seen%" på 35%. Det är ganska skrämmande när man har höjt i första position med AA och 4 pers har synat med som för övrigt ser var tredje flop. Dom kan ju ha precis va fan som helst!

 

Så hur som, ligger väll kanske 300-400$ plus i februari, och mer ska de faktiskt bli tycker jag! Måste ha mer om inte annat för jag vill köpa en plattTV till nya lägenheten och har 13 dagar på mig att spela ihop till den innan vi flyttar in :D

 

Ha de gött folk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...