Gå till innehåll

NLT 1000 - Svårt flopbeslut med QQ


Recommended Posts

Har precis börjat spela lite fullring vilket jag inte spelat sen jag lirade 0.25-0.50 så jag känner mig ganska vilsen i den här handen. Fi i denna handen sitter ofta på fullring bord men jag har aldrig spelat mot honom shorthanded. Han verkar vara en bra, stabil spelare, förmodligen vinnande. Hans stats ligger på 15/8. Har inte sett honom göra några sjuka spel eller avancerade bluffar. Så, syn eller fold?

 

 

Seat 1: DjAdi ($1,564.25 in chips)

Seat 2: ebisumaru1 [ QS,QC ] ($1,568.00 in chips)

Seat 5: Fanny444 ($219.20 in chips)

Seat 6: lopelat ($707.00 in chips)

Seat 7: Dr.Kematulin ($1,212.50 in chips)

Seat 8: Five_8s ($1,244.00 in chips)

Seat 9: F1shF1nder ($490.00 in chips)

Seat 10: Dustyseb ($572.50 in chips)

ANTES/BLINDS

Fanny444 posts blind ($10).

 

PRE-FLOP

lopelat folds, Dr.Kematulin folds, Five_8s bets $40, F1shF1nder folds, Dustyseb calls $40, DjAdi folds, ebisumaru1 bets $150, Fanny444 folds, Five_8s calls $110, Dustyseb folds.

 

FLOP [board cards 5S,3D,4D ]

Five_8s checks, ebisumaru1 bets $220, Five_8s bets $1,094 and is all-in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett högre pocketpar känns osannolikt.

 

Kvarstår gör set och monsterdrag. Skulle tippa på att du är uppe mot typ AKs/56s.

 

Syn känns kallt. Fold känns vekt. Knepigt läge.

 

Med tanke på din read på fienden som vinnande utan moves - fold?

 

Jag tror han har set eller 56s typ aldrig med tanke på preflopsspelet. Han lär limpa de låga PPna och folda 56s. De händer som jag tror mest på är AA/KK/AKs eller möjligen JJ/TT. Men jag har svårt att tänka mig att han spelar JJ/TT så dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så tänkte jag också innan. Men jag har märkt att där sitter ganska många dåliga spelare så jag försöker stå ut med att det blir lite trist ibland.

Tycker nog tvärtom... eller iofs är spelarna ofta dåliga men så tajta att det är svårt att få någon bra timlön + tristessen = onödig tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite halvmysko läge mtp hans preflop-stats förstås, men jag är inte säker på att 8 betyder att han inte kan raisa upp småparen i MP då och då, gör det?

 

Jag tycker iaf det här är en fold. När du har slagit om från SB på FR sådär måste han veta att du sitter på en premiumhand och inse att han kommer att bli uppkollad rätt ofta här, mtp den dragiga brädan, om han försöker sig på nånting med skräp eller TT/JJ, vilket gör mig benägen att tro att han sitter på nånting vi sällan kommer att hurra för att se om vi synar. Jag tror att vi i allra bästa fall kan vara uppe mot 66 nån gång, annars är det AKs eller set här ganska mycket hela tiden, tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror han har set eller 56s typ aldrig med tanke på preflopsspelet. Han lär limpa de låga PPna och folda 56s. De händer som jag tror mest på är AA/KK/AKs eller möjligen JJ/TT. Men jag har svårt att tänka mig att han spelar JJ/TT så dåligt.

Om AA/KK/AKs utgör en stor del av hans HD (vilket känns rätt rimligt) har du en klar fold här, du är dunderefter med QQ mot den HD:n.

 

Du får nästan 2:1 på din syn, för att ge din hand equtiy nog att hitta synen måste han pusha typ JJ+/AKs. Han kanske pushar en hand som JJ ibland här, men jag tror inte det är speciellt ofta om han nu är en bra spelare som du säger, lägg säger jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...