Gå till innehåll

Problem med andranamn på körkort/pass?


Recommended Posts

Vänner,

 

När mina föräldrar fixade till mina namn med Skatteverket, eller hur man nu gör. Ja, när man bestämmer vad ens barn skall heta. Då fyllde de tydligen inte i vilket av mina namn som skulle vara tilltalsnamn, vilket har resulterat i att jag i alla offentliga register, inklusive körkort och pass, heter följande: tredjenamn, andranamn, tilltalsnamn, efternamn. Dock har jag självklart mina kreditkort och bankkonton registrerade som följer: tilltalsnamn, efternamn.

 

Är det någon som har samma problem med en jäkla massa namn i offentliga register och enbart tilltalsnamn och efternamn på kreditkort? Har ni haft problem med att få ut pengar från diverse sajter om de kräver att man skickar in kopia på körkort/pass?

 

Jag har inte cashat ut några pengar än. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig hafr några problem.

 

Det står Jan Ola B på mitt körkort, använder bara Ola...

 

Å andra sidan är jänkarna oerhört korkade - jag har en gång ställt upp i en pokertävling i Vegas genom att visa mitt körkort. Synd att jag inte vann, hade varit roligt att se "Mr Korkort Sverige" i resultatlistan i cardplayer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig hafr några problem.

 

Det står Jan Ola B på mitt körkort, använder bara Ola...

Låter bra. Tack för det.

 

Å andra sidan är jänkarna oerhört korkade - jag har en gång ställt upp i en pokertävling i Vegas genom att visa mitt körkort. Synd att jag inte vann, hade varit roligt att se "Mr Korkort Sverige" i resultatlistan i cardplayer

 

Ahahahahaha! Kvällens garv! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde ju alltis kunna på peka att det namn som gäller vid tilltal är det som står skrivet för hand i signaturen!

 

Jag har själv 3 förnamn men endast ett av dom är tilltalsnamn och det händer ofta att folk frågar vilket som gäller då jag visar leg. Brukar då säga "Vet inte säkert men ta det som passar dig bäst"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda gången jag har haft problem med att inte ha tilltalsnamnet först i alla handlingar var när jag skulle ta mig in i US (men det berodde på att jag inte tog till mig instruktionerna (fri sprit på reguljärflygningar) om hur man skall fylla i alla papper). I övrigt har det inte varit probs, dvs när jag cashat ut har de inte noterat att samma sak trots att det varit US baserade siter

 

/da

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...