khiseer Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 Hej Har lirat lite SnGs dom senaste dagarna och har nu kommit upp i 45$ och undrar lite vad jag ska spela. Har bara spelat SH 3.30$ SNG nu ett tiotal på sportingbet, har väll ganska bra statisktik ITM men kommer nästan bara 2a?! Är det bättre att spela FR eller ska jag hålla mig till SH som jag tycks gå plus på? Har inte så stort problem med bubbel spelat men värst är det när jag kommer HU inte många vinster där, jag spelar rätt aggresivt tycker jag kanske för mycket!? Kan tillägga att på sportingbets SH så är det 5 platser och 2st ITM.. Citera
Gahlster Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 Knappa 15 inköp verkar vara lite väl lite även på så låg nivå, skulle nog vilja ha ca 30. Sen är väl kanske ett tiotal turrar lite väl knapert underlag, men skall väll finnas några Artiklar om just HU-spel i artikelsamlingen i Cyntax's "Länksamlingen för oss som spelar SnG's." Citera
Joey Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 Har du mer pengar att stoppa in om du gular så är det väl inga problem att spela med så få inköp, men annars är det lite dumt ja. Variansen kan lätt ta ner dig på noll. Edit: Ja, ett tiotal sng är extremt litet underlag. Det säger egentligen ingenting. Citera
khiseer Postad 2 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2007 okej... Men vad ska jag göra då tycker ni? CG e jag inte så värst bra på så d har jag inte så stor lust att lira, och där har jag ju inte direkt mycket att komma med på 40$ direkt.. Men ge gärna tips å vad jag ska lira för att försöka få en liten rulle kankse inte så lätt men vad skulle ni ha gjort? Finns ju ingen lägre buin på SnGs heller=/ Citera
Gäst Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 okej...Men vad ska jag göra då tycker ni? CG e jag inte så värst bra på så d har jag inte så stor lust att lira, och där har jag ju inte direkt mycket att komma med på 40$ direkt.. Men ge gärna tips å vad jag ska lira för att försöka få en liten rulle kankse inte så lätt men vad skulle ni ha gjort? Finns ju ingen lägre buin på SnGs heller=/ Antingen spelar du på $3-nivån och hoppas på att inte backa en massa i början. Annars kan du ju skicka in pengarna på Stars istället där du kan spela SnG's med lägre buy-in. Testa dig fram mellan SH och FR så du kommer fram till vad du gillar bäst. Lycka till! Citera
Joey Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 $1,1 finns väl på de flesta sajter, där har du nästan 50 inköp vilket borde räcka om du är en hyggligt bra spelare. Sng kan definitivt vara en bra väg för att tjäna pengar på poker (särskilt för oss som suger på cash game). Citera
khiseer Postad 2 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2007 Okej tack.. ska väll göra mitt bästa då har ju gått bra hittils;) blir nog att lira SH som d ser ut.. har ni nått bra tips att ge mig angående att jag jätte ofta kommer 2a? kommer ofta topp 2 så jag vet inte är väll mitt HU spel som spökar antar ja=/ min taktik är att spela tok tight tills det är 3-4 kvar då börjar jag spela ganska AGG för att sno blinds som ofta är på 50-100 vid d lage. vid HU tycker jag ändå att jag spelar hyffsat sätter stor press på den andre är han tight så vinner jag nästan alltid har större problem med dom dom e LAG! nått mer jag borde tänka på? Citera
Gäst Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 Okej tack..ska väll göra mitt bästa då har ju gått bra hittils;) blir nog att lira SH som d ser ut.. har ni nått bra tips att ge mig angående att jag jätte ofta kommer 2a? kommer ofta topp 2 så jag vet inte är väll mitt HU spel som spökar antar ja=/ min taktik är att spela tok tight tills det är 3-4 kvar då börjar jag spela ganska AGG för att sno blinds som ofta är på 50-100 vid d lage. vid HU tycker jag ändå att jag spelar hyffsat sätter stor press på den andre är han tight så vinner jag nästan alltid har större problem med dom dom e LAG! nått mer jag borde tänka på? Det kan mycket väl vara så att ditt HU-spel är perfekt. Du har spelat ett tiotal, dra inga slutsatser efter det. När du spelat 1000 st så kan du börja analysera. Citera
khiseer Postad 2 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2007 Det kan mycket väl vara så att ditt HU-spel är perfekt. Du har spelat ett tiotal, dra inga slutsatser efter det. När du spelat 1000 st så kan du börja analysera. ja kan vara så kanske...spelade just 2 st och mina resultat va 1st och 2nd. HU på den jag vann va helt otroligt bra enligt mig själv.. pressa han i dom rätta lägena, kan tillägga att jag börja me ca 1300 och han runt 5000 d va skönt:D BTW jag Multitablar och det tycker jag känns bra för annars blir man så girig att spela dom sämre händerna borde jag inte göra d med tanke på min låga BR? har också en annan fråga när jag har dubblat tidigt så vet jag inte vad som händer men jag förlorar stacken ganska snabbt blir väll för girig antar ja nått bra tips mot det? ursäkta om jag ställer många frågor men vill ju bara få till mitt spel och försöka att göra så få misstag som möjligt.. Citera
eurythmech Postad 2 Januari , 2007 Rapport Postad 2 Januari , 2007 Börja inte spela lösare för att du dubblar tidigt. Att dubbla tidigt har i princip noll påverkan på mitt spel förrän jag eller delar av mina motståndare börjar hamna i push or fold-mode. Spelare som är relativt färska, men som i likhet med dig är ambitiösa och vill lära sig mycket har en hel del att lära här på forumet. Försök spalta upp några specifika saker du är osäker på, och fråga i en tråd i det här forumet. Och hitta några händer som du inte är säker på om du spelade rätt, och posta i handanalysforumet. Citera
khiseer Postad 2 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2007 Börja inte spela lösare för att du dubblar tidigt. Spelare som är relativt färska, men som i likhet med dig är ambitiösa och vill lära sig mycket har en hel del att lära här på forumet. Försök spalta upp några specifika saker du är osäker på, och fråga i en tråd i det här forumet. Och hitta några händer som du inte är säker på om du spelade rätt, och posta i handanalysforumet. mm okej.. vart ska jag posta frågorna då? här på enbordsturnerigar antar jag eftersom d rör SnGs. ska definitift posta dom händer som jag e osäkra, nån bra converter som man kan använda för att få till dom bättre? Citera
Recommended Posts