Gå till innehåll

Stoffe har blivit Pappa :D Bilder på sidan 38 [#570]


stoffe83

Recommended Posts

Blev att jag tiltade bort ytterliggare $15 igår!

Sen försov jag mig imorse! Vaknade 10 minuter efter att jag skulle öppnat! Men nu behövde jag inte åka dit iaf och tänkte därför spela! 3 cg bord och en sit n go! Och inte ett skit funka igen! Jävla cp spel!!

Fattar inte hur dom kan sitta o syna 4-7 dollar med hålstege och sätta dom!

 

Bankrulle cdpoker: $640

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 583
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej,

 

Undrar hur mkt du spelar per dag/månad? Har du ngt årsmål? Vilken pokerlitteratur har du läst? Ser att du hänger mkt på pf iaf, men för att vara rakt på sak, borde du inte kommit högre upp än NL20 Efter ett års "seriöst" pokerspel? Obs, ta det inte på fel sätt ;-) Jag jämför mot mig själv (som jag anser vara en averagespelare, dvs bättre än fisken men sämre än hajen) som vörjade spela förra året och lirar NL 5/10krs - 10/20krs samt lite skottning. Vinner inte sådär sjukt mkt men drog iaf in 130k förra året och räknar med runt det dubbla i år.

 

Det jag vill komma till är att du antagligen gör några stora fel som gör att du inte "äger" NL20 (vilket du med tanke på din seriositet rimligen borde kunna?). Har du funderat över vilka händer/situationer som du vinner / förlorar mest på? Har du svårt att släppa höga par + AK, synar för dyrt på färg- o stegdrag? På NL 20 bör ju enkel o korrekt matematisk TAG-poker räcka för att vinna stabilt och bra.

 

Lycka till i fortsättningen Stoffe!

 

Vill nog ta stoffe lite i försvar här. Anledningen till att han inte plussar mer är att han ständigt måste göra uttag från bankrullen. Detta tycker jag personligen är tråkigt eftersom jag hade velat se vad stoffe kan göra med en större rulle! Men han har visat disciplin då han inte har gått upp i nivå pga sin rulle trots att han har potential för detta. Så där har vi svaret på varför han inte har avancerat ;)

 

Pengarna som han har på cd-poker är för övrigt pengar som kommer ur hans första bonuspengar. Han fick 20$ när han gick med där och har sedan dess tagit ut 300-400$ och ligger på 600$. Vad jag vet så är detta gjort enbart i år och det är väll en helt ok bedrift ur 20$ tycker du inte? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ett vädligt uppskattat inlägg Rickard! :-D

 

Nu till tråkiga jävla idiot nyheter! Har inte spelat en hand i helgen och på vägen hem från stockholm igår så hände nåt med bilen!

Så det blev assistanskåren från sillekrog till nyköping! Typ 3 mil och kostade 2435:- Jippi! Va bara att ta ut $334 från pokern!

Plus att bil jäveln står i nyköping så jag mste få hem den!

Helvetes jävla skit!! Hade hoppats slippa ta ut denna månad!

 

Efter uttaget var rullen på exakt $300

Lirar nu lite sit n go och ett cg bord, men inet bra att rapportera ännu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat 3 sit n go och 1 cg bord! Splade riktigt dåligt i 2 av dom och i den sista så va jag dum!? som spelade 88 trots att det va bubblan och en va sitting out med bara 30 kvar! Men chippien hitta 3 outarn på river och jag busta på bubblan! Blev typ +9 på cg, så det fixa juh lite!

 

Bankrulle cdpoker: $291

 

 

 

JAG SKA VINNA DEN DÄR JACKPOTEN PÅ $39 500!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt när man är spelsugen och man har cashat ut, så funkar inget! Utdragningarna har varit brutala! Helt jävla sick!!

Har backat duktigt trots att jag på slutet lirade NL10! Jag vet inte hur jag ska göra där, för jag känne rinte att jag kan spela seriöst, för det är inte många andra som är det!

 

Bankrulle cdpoker: $251

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på jobbet nu och ska göra lite nytta en stund! Va bara tvungen att gå in och skriva att vi idag var i Linköping hos privatläkare för att göra en tillväxtkontroll och könsbestämning på dé lilla livet i Maddes mage :D

 

Vi ska få en liten flicka som kommer heta Freja! Beräknat förlossningsdatum är 10/7 (3 dagar innan min födelsedag) :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

 

 

Nu kan det juh inte bli annat än über klonkning ikväll!!!

Bland annat är jag inbjuden till en satellit till EPT i tyskland!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte ut ur turren till EPT runt plats 60 av 305!

Spelade riktigt bra och låg runt medel hela tiden och ibland en bit över!

Får sedan QQ på BB och en som är ganska short ställer in! Ytterliggaren en synar!

Floppen visar 3J7

Jag ställer då in och han synar och visar TT

Turn 8

River 9

 

Sen va det över!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där jag! Halvtiltad? Ja jag vet inte vad jag ska göra! Känns jobbigt att rullen är så låg! Vill inte spela NL10! Vill vra på minst NL20 och spela $5 SnG! Nu blir jag stressad och vill ha upp rullen! Tankarna går i att ta ett skott!

 

Spelade nyss en session på 35 minuter och backade över 3 inköp!

Sen sa MrMotoX åt mig att ta en paus och hans råd lyder jag! Tack!

 

Bankrulle cdpoker: $241

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där ja! Spelat straxt över en timme idag!

Till en början så fick jag $7 i rakeback idag, vilket måste vara på tok för lite, så vi får se vad dom säger!

Sen va polaren Kim här och vi har inte spelat tillsammans på grymt länge (elle setts) men det va vi som börja spela ihop 2004!

Han fick sitta med 1 NL20 bord och han är tok aggro! Inte undra på att hans rulle svänger som en stabil jojo! ;) Och han är inte mkt för rullekrav!

Men han plussa nästan $50 åt mig! Lite fixa jag själv ;)

 

Bankrulle cdpoker: $297

 

Back on track!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en session med 2 bord nu innan lägg dax! Försökte spela på samma sätt som igår och det gick ganska bra! Tyvärr förlorade jag en $20 pot i slutet, då jag hade floppat 2par och Fi gick med med lägsta par och turnade ett högre 2par!

Men plus blev det och det är det viktigaste :)

 

Bankrulle cdpoker: $306

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en snabbis igår och det gav +$1 och idag när jag starta så hade jag fått ytterliggare $10 i rakeback, så rullen var på $317 när jag starta!

Sen har det varit bergodal bana!

Torskade en $43 pot då jag hade QQ och Fi inte kunde släppa AK och sen var det ytterliggare 2 stora poter där jag ledde, men blev utdragen när dom inte kan släppa AK!

Har spelat ganska aggresivt och satt med 2 inköp pus på ett bord och nästan 1 inköp på ett annat och ett halvt på det tredje, men har reladat en del, så det blev tyvärr inte så mkt plus! Eller det blev nu när jag räknade, nästan 2 inköp :)

 

Bankrulle cdpoker: $355

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ledig idag och då får man juh försöka se pokern som ett jobb! Sätter dock en dum press på mig själv, vilket aldrig brukar slå väl ut! Mycket riktigt!

Började med att backa nästan $50 (sancka om jojo)

Tog mig i kragen och la ner mkt tid på att se hur dom andra agerar på olika situationer! Lyckades til slut jobba mig uppåt!

Sen backa man lite igen och fortsatte jobba!

Satt i ca 1 timme och 45 minuter och lyckades vända till ett plus och det är jag riktigt nöjd över!

 

Bankrulle cdpoker: $364

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en session till på lika lång tid! Började med att plussa ett inköp ganska snabbt och sen kom utdragningarna! Dom satte sina färger och stegar på drag och vid ett tillfälle satt jag med AA och Fi hade K9off och drog en runner runner straight!

Men lyckades även vända denna gång och sluta ett inköp upp!

 

Bankrulle cdpoker: $384

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit iväg o käkat pizza hemma hos morsan tillsammans med lillebror och hans sambo och min brorson! Sen va det en säng iväg till Maddes kompis innan dom skulle vidare på nånting!

 

Har spelat en session på ca 30 minuter nu med 3 bord! Är dock tvungen att byta tvätt i maskinerna :) Väldigt husligg ;)

 

Var svängigt i början, men fick ordning på det ganska snabbt!

 

Bankrulle cdpoker: $402

 

Helt fucking lovely att passera 400 strecket igen!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat ytterliggare en session! Började ruggigt bra och låg ganska snart ca +$30, men backa ner till +8 och sen tog jag fart igen! Tappa några poter på slutet, men är nöjd med resultatet!

 

Dagens resultat är $94, vilket är ungefär som mitt dåligt betalda jobb!

 

 

Bankrulle cdpoker: $440

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en del ikväll, men i4poker nätverkat har varit grymt instabilt! Fått borden låsta och nerstängda mitt i poter osv! Ruggigt irriterande!

Provade en $10+1 mtt med $5K guaranteed! Busta efter 45 minuter, så återgick till cg! Efter typ 30 minuter på waitinglist kom jag in på ett bord!

 

Men dagen har ändå varit bra och dagsresultatet blev + $92

Så sen igår morse har jag plussat $186 = straxt över 9 inköp!

 

 

Bankrulle cdpoker: $532

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit igång sen tidigt imorse! Backade ca $20 på cash gamet! Verkligen kalla kort! Spelade även 3st $5+1 SnG där det blev en andra plats!

Kan vekligen inte låta bli dom! Är duktigt kåt på jackpoten på $43K! :twisted:

Men efter 2 brutala utdragningar på 2 av SnG:erna, så fick det bli 4 bord cg igen! Hitta plusset till slut!

Nu ska jag söka några jobb, då jag är fet trött, slut, irriterad och förbannad på jobbet!

 

Bankrulle cdpoker: $557

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...