Gå till innehåll

Stoffe har blivit Pappa :D Bilder på sidan 38 [#570]


stoffe83

Recommended Posts

  • Svars 583
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har spelat en session till nu! Det blev 4st NL20 bord! I skrivande stund satte jag mig vid ett bord igen, då jag behövde 2,5 cdpoints till för att få $5 av bonusen! Väntar oxå in min rakeback som skulle kommit igår! Den är alltid sen!

Tyvärr så backade jag mer än $5 när jag skulle ta poängen! Ruggigt löst bord!

 

Bankrulle cdpoker: $414

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny cp dålig session! Var inte bara utdragningar dock! Fick väldigt kalla händer och dålig träffbild! Träffade aldrig en ända färg när jag baa sakna ett kort efter floppen! Ville oxå ta igen och få upp rullen och blev otålig, vilket gjorde att jag kollade väldigt många händer! Dåligt spel av mig!

 

Bankrulle cdpoker: $384

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens första session avklarad! Ganska exakt 1 timme blev det! Tappade tyvärr nästan ett helt inköp i slutet, men får ändå vara nöjd! Slutar på straxt över 2 inköp pp, vilket får mig upp över 400 igen! Spelade bra mkt tightare idag och mer aggro kändes det som!

Skönaste floppen: Jag satt med A6 och floppen visar: 666 8-) Tyvärr blev det inte några stora pengar!

 

Bankrulle cdpoker: $408

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är juh helt jävla otroligt!

Får KK på 2 bord samtidigt och QQ kommer på den ena brädan och det kostar mkt!

På den andra är jag hyperaggro och fi synar ner med AK och träffar A på river!

Jag får 77 och floppen är 987 turn 6 och river 8 och fi får straight flush!

 

Jävla helvete!!!!

 

Bankrulle cdpoker: $360 (är anmäld till en $1 turre med $1250 guaranteed!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sist jag lira så åkte jag i turren efter att ha gjort 2-3 rebuy och en add on! När jag öppna klienten idag så hade jag fått min rakeback på $24 så jag hade exakt $380. Satte mig med 3st bord samtidigt som jag hade ett full tilt bord uppe och kicka på Gus Hansen o dom andra! Grymt!

Lyckades få gå plus på sessionen! Kändes grymt skönt!

 

Bankrulle cdpoker: $400

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av olika anledningar blev det inget mer spel går! Har ännu inte fått veta om jag ska jobba idag, men hunnit lira en stund nu! Började backa lite och lyckades vända det! Lyckades med en ordnetlig bluff, som jag va nöjd över!

Tyvärr missa jag en stor pot när jag läste Fi rätt men lät mig själv bli skrämd efter river! Men men!

 

Bankrulle cdpoker: $405

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte mig förut och spelade igen! Började backa igen! Blev hela tiden överparad osv! Kände att tilten va nära, så jag satte mig med sit n go istället!

Spelar $5+1 jackpot sit n go! Vinner jag 5 i rad drar jag in $36K :D:twisted:

Har spelat 12st nu och ligger +$50 på det!

Har haft 4:a första platser, 1 andra plats och 2st 3:e platser!

 

Bankrulle cdpoker: $439

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny dag och nya möjligheter vid borden! :)

I skrivande stund så har jag avverkat 2st sit n goer utan resultat och jag håller på med 2st!

Jag har oxå haft 3st cg bord igång samtidigt som gick bra och gör att jag är plus trots att jag inte har kommit itm i sit n go ännu!

 

Bankrulle cdpoker: $482

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina sit n go funkar inte alls lika bra idag! Har inte samma flax med korten och jag håller inte trots att jag går in som favorit!

Jag sitter med TT och pushar, 2st synar min allin och den ena har AKoff och den andra QJoff. Floppen visar T74 rainbow, Turn Q och river J. Sånt har hänt många gånger idag!

Spelade 4st nu och bubbla i en efter att ha överspelat färgdrag och booma 2st och vann den sista!

Drog in $7 på cg oxå!

 

Bankrulle cdpoker: $487

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Undrar hur mkt du spelar per dag/månad? Har du ngt årsmål? Vilken pokerlitteratur har du läst? Ser att du hänger mkt på pf iaf, men för att vara rakt på sak, borde du inte kommit högre upp än NL20 Efter ett års "seriöst" pokerspel? Obs, ta det inte på fel sätt ;-) Jag jämför mot mig själv (som jag anser vara en averagespelare, dvs bättre än fisken men sämre än hajen) som vörjade spela förra året och lirar NL 5/10krs - 10/20krs samt lite skottning. Vinner inte sådär sjukt mkt men drog iaf in 130k förra året och räknar med runt det dubbla i år.

 

Det jag vill komma till är att du antagligen gör några stora fel som gör att du inte "äger" NL20 (vilket du med tanke på din seriositet rimligen borde kunna?). Har du funderat över vilka händer/situationer som du vinner / förlorar mest på? Har du svårt att släppa höga par + AK, synar för dyrt på färg- o stegdrag? På NL 20 bör ju enkel o korrekt matematisk TAG-poker räcka för att vinna stabilt och bra.

 

Lycka till i fortsättningen Stoffe!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Undrar hur mkt du spelar per dag/månad? Har du ngt årsmål? Vilken pokerlitteratur har du läst? Ser att du hänger mkt på pf iaf, men för att vara rakt på sak, borde du inte kommit högre upp än NL20 Efter ett års "seriöst" pokerspel? Obs, ta det inte på fel sätt ;-) Jag jämför mot mig själv (som jag anser vara en averagespelare, dvs bättre än fisken men sämre än hajen) som vörjade spela förra året och lirar NL 5/10krs - 10/20krs samt lite skottning. Vinner inte sådär sjukt mkt men drog iaf in 130k förra året och räknar med runt det dubbla i år.

 

Det jag vill komma till är att du antagligen gör några stora fel som gör att du inte "äger" NL20 (vilket du med tanke på din seriositet rimligen borde kunna?). Har du funderat över vilka händer/situationer som du vinner / förlorar mest på? Har du svårt att släppa höga par + AK, synar för dyrt på färg- o stegdrag? På NL 20 bör ju enkel o korrekt matematisk TAG-poker räcka för att vinna stabilt och bra.

 

Lycka till i fortsättningen Stoffe!

 

Tack för inlägget!

Visst borde jag vara högre upp än NL20 och jag va uppe på 1/2 på gränsen till 2,5/5 på SvS. Men min ekonomi har hela tiden varit katastrof då min lön varit ända inkomsten! Så jag har hela tiden behövt ta ut från rullen och behövt kliva ner i nivå igen! Riktigt frustrerande då jag verkligen skulle vilja kunna bygga rulle och sen ta ut ibland, men att det ändå inte ska påverka min nivå!

Jag har helt klart utvecklats när det gäller att slänga höga pp osv, men ibland komme rjag på mig med att betala fr mkt med drag eller överspela dem!

Men jag utvecklas hela tiden på den biten och är nöjd över det!

Jag tror att jag under förra året spelade ihop mellan 17-19K på SvS och kanske runt $1500 med året så här långt! Långt ifrån dina 130K :) Men jag startade SvS med 50:- och cdpoker där jag är nu, så fick jag $20 av sidan och har tagit ut $457 och har nu $655. Jag hoppas att jag ska slippa ta ut det här månadsskiftet, men har fortfarande några höga räkningar som spökar!

Hur mkt jag spelar är varierande! Men ett snitt skulle nog bli 1 max 2 timmar dom dagar jag spelar. Försöker/vill spela varje dag, men det blir inte så även fast jag vill!

Jag har inte satt upp något årsmål överhuvudtaget! Det kanske man skulle!?

Jag har läst halva Pokerhandboken och påbörjat Poker på nätet! Har även påbörjat harrington on hold'em!

 

Lycka till själv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skev inget igår, för det va katastrof! Inget stod sig! Exempelvis när BB är 100 och jag höjer upp till 400 med AQ och får syn av 74 (ej short) och han prickar in in färg!

AK vs AQ fi träffar Q. AA vs KK Fi träffar K, givetvis KK vs AA och massa andra jobbiga händer!

 

Slutade gårdagen med en rulle på $586

 

Idag har jag spelat en sit n go åt gången och haft 3st cg bord igång! Jag slutade nu efter att ha tappat ca $30 på cg:et, men ändå plus!

 

 

Bankrulle cdpoker: $642

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när jag kom hem och logga in så hade min resterande rakeback kommit oxå! Va juh riktigt skoj! $21 friska rakt in :)

Har anmält mig till en $5 freezout med $2k guaranteed! Börjar om nån timme! Funderar på en $10 freezout som börjar om ca 2 timar med $4K guaranteed!

 

Bankrulle cdpoker: $657 (efter anmälan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft en riktigt bra dag, med ett trist slut!

Började dagen med $586

Jag var uppe på 695 nyss innan jag spelade sista passet! Lirade 2st Sit n go och 3 bord cg! Åkte ur sit n goerna och backade på cg:et! En stor pot då jag rivra färg och Fi hade högre färg! Inte mkt att göra åt!

 

Bankrulle cdpoker: $665

 

Synd att tappa ett dagsplus på $107 ner till $79

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...