Gå till innehåll

NL - Ska jag folda AA pre-flop?


trio

Recommended Posts

du lirar 0.25/0.5 NL ... du har mkt över avarage stack där (cashgame) .. närmare sagt 100euro.. en går allin med 100 euro ( 100euro allt du har i BR ) vad gör du med AA? min polare påstår att jag e trög i huvet om jag foldar AA där? vad säger ni? vill verkligen veta... tycker inte det är så dumt att folda AA där

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 113
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det beror ju helt och hållet på, eftersom du har hela din bankrulle på bordet så måste du inse att syna med AA inte är en självklar vinst. Om ditt mål med pokern är att tjäna pengar så ska du aldrig folda AA preflop i ett cashgame, men å andra sidan ska du inte sitta med hela din bankrulle på ett bord heller.

 

Om jag ska värdera situationen måste jag ha mer info, är killen som går all-in på tilt? Isf kan du ju sätta honom på allt ifrån AT-AK, sen kan man ju fråga sig om han sitter på AA/KK över huvud taget. Jag skulle tippa på random pocketpar, allt ifrån QQ-99, men det är ju som sagt en väldigt generell gissning som väldigt lätt kan vara fel. Jag förstår inte riktigt meningen för honom att ställa in, är det en re-raise han ställer in med

 

Sammanfattningsvis; om du sitter på bordet med hela din bankrulle så kan målet knappast vara att tjäna pengar, snarare att lira för skojs skull och kicken av att vinna en pot, och då kan man ju hävda att du bör syna eftersom du får en jävla rolig pot där du är stor favorit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja!

 

om vi ser ett annat scenario. Du sitter i WPT och det är första handen. Du är sist att acta. Detta är en rebuy turnering och vid ditt bord sitter nästan bara proffs, alla dem har väl gott råd att rebuya så 3 stycken har gått all in innan du tittar ner på din hand AA. Du har absolut inte heller råd med rebuy.

 

Tänk er denna situation. Jag skulle alla fall slänga de kära essen. Hur skulle ni jö??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sherqs, det spelar väl ingen roll om det är rebuy eller inte? Du ska syna där om du vill vinna chips, det är irrelevant om du åker ut, du spelade fortfarande rätt.

 

Faktumet att de proffsen har råd att rebuya påverkar inte ditt beslut, snarare påverkar det den handdistrubition du kan sätta dem på (inte för att det spelar någon roll), eftersom de gärna slaskar i rebuys.

 

Trio, varför ens posta en inlägg om du ska svara som en barnunge? Vi gav dig svar, och de stämmer. Läs mitt inlägg och förstå, du måste definiera varför du lirar poker, för att tjäna pengar eller för att ha kul. Det är inget fel på att lira för att ha kul, men om du lirar för att tjäna pengar så är du fel ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja!

 

om vi ser ett annat scenario. Du sitter i WPT och det är första handen. Du är sist att acta. Detta är en rebuy turnering och vid ditt bord sitter nästan bara proffs, alla dem har väl gott råd att rebuya så 3 stycken har gått all in innan du tittar ner på din hand AA. Du har absolut inte heller råd med rebuy.

 

Tänk er denna situation. Jag skulle alla fall slänga de kära essen. Hur skulle ni jö??

 

1. Jämför inte cashgame med turneringen.

2. Ställ inte upp i rebuy turnering om du inte har råd att rebuya.

3. All-in

4. All-in

 

Enda möjliga handen gången jag eventuellt kan tänka mig att slänga AA, skulle väl vara om jag är på väg att blubbla och har goda möjligheter att klättra i pengastegen med en fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej för det första så är väl 100€ lika mycket oavsett ålder?

 

sen är det inte en sportmössa att jag skulle folda AA i cashgames aldrig i hela helvetet inte en chans.

 

9 pers all in första handen på finalbordet i wsop så kanske jag skulle överväga att folda dom, men folda dom i cashgames så tigger du om att bli en dålig spelare.

 

OT: och med din attityd hoppas jag inte du blir långvarig här. och sen måste man väl vara 18 för att få spela äldre på en del siter, några nya ändringar jag missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pengar har olika relativt värde för olika personer, så om nu €100 känns som mycket pengar för att spela på AA borde du ju inte sitta vid bordet med €100. Om €10 känns lämpligt att spela på AA borde du sitta med €10.

 

Så det allra första rådet var ju det bästa. Du spelar på för hög nivå. Och det har ju inget med skicklighet att göra, utan om ekonomi. Det är ju inte nån som inte fattar att AA är den bästa handen man kan ha, det är ju inte så avancerat. Men alla har ju en gräns för hur mycket dom skulle satsa på en hand.

 

Men om du kan spela $100 HU mot anyone anytime kan ju knappast €100 vara hela din BR...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugna dig trio!

Jag är 50+ och har förmodligen fan så mycket bättre ekonomi än du?

Vad jag råder dig till är att spela på en limit där du känner dig bekväm!

Poker ska va roligt! Du verkar ju ha ångest inför ett fullkomligt självklart all-in där du borde vara helt euforisk!

Din tid kommer - don't push it!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...