Gå till innehåll

Punkrock_kid - Satellittomteri och CG-grind


-PK-

Recommended Posts

Taget med det du sagt innan så har du alltså en kille som du 90%+ kommer kunna beta bort på floppen men som så gott som alltid kommer slå om tom om du checkar tillbaka och betar turn. Det är inte i närheten av en trovärdig spelarprofil.

Det enda är väl att det skriker väldigt mycket mer styrka att slå om/syna ett CB i en trebettad pot än att weakbetta turn på ett hyfsat torrt bräde efter att man blivit checkad till två gator.

 

Sen vet jag inte om jag har sagt att jag tror att han så gott som alltid kommer att raisa turn ifall jag weakbettar men jag tror han kommer göra det tillräckligt ofta för att det ska vara bättre än att checka bakom på turn och fånga en inte alltför trolig riverbluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jäkla debatt som a6 handen. Min åsikt är att det är sjukt viktigt att vara oförutsägbar i NL, speciellt mot regular grinders därför kan man tillåta sig själv till "märkligt spel" som jag tycker detta kan klassas som oavsett eventuella reads. Postflop gillar jag bättre att inducera bluff med bättre händer då man lätt straffar ut sig själv annars. En oviss river att se fram emot efter man byggt upp en stor pott, känns sådär... Som ken lenard säger, spelar man skit så träffar man skit:lol:

 

Men du punkrock, se till att du och dina polare flyger genom mig nästa gång:-) . Vi har business biljetter till bra pris. F.o.m april till sept kan man även åka på kortare resa 3v tor för 5,290 med thai, kan vara ett najs break. Jag tar hand om pf kunder väl:-D . Ska själv ner i april men antar att ni inte är kvar då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Oförutsägbarhet" är ett idiotiskt argument som bara dyker upp för att du är för lat för att tänka igenom spelet på riktigt. Spelar man ens halvdant* så blir man plenty oförutsägbar genom att mixa drag med värdebeten och stål med checkarna. Att slänga in lite skithänder som A6o gör precis 0 för förutsägbarheten. Annat då än att det är rätt förutsägbart att höja en massa skit på knappen och sen syna mer än 90% mot omslag.

 

Det är jävligt oförutsägbart att folda AA på knappen preflopp också. Fortfarande inte så smart.

 

-6p för att citera Fuskkenta.

 

Sen vet jag inte om jag har sagt att jag tror att han så gott som alltid kommer att raisa turn ifall jag weakbettar men jag tror han kommer göra det tillräckligt ofta för att det ska vara bättre än att checka bakom på turn och fånga en inte alltför trolig riverbluff.
Det är samma sak som "extremt ofta". Särskilt som han bör vara jävligt mycket mer bluffbenägen om du checkar en gång till än om du betar.

 

*Ja, mindre än 5% av världens pokerspelare spelar ens halvdant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla måste inte spela TAG... A6 är oförutsägbart och rör upp mkt känslor på bordet om handen visas. "Oförutsäbarhet är inte att checka med stål och värebetad drag ibland", det är standard. Ibland om än sällan måste man få kliva utanför ramarna för "vettigt spel", om stunden inger det. Ibland synar jag all-in med utan pottodds bara för att jävlas, det är en del av min spelstil. Finns inget skönare än när en stammis grinder får utbrott i chatten och sen skriver ner en anteckning på dig om att man man spelar huvudlöst. Spelar du mot "tänkande" fi kan det vara värt då man får bättre betalt i andra situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant diskussion. Hur slutade äventyret?

Ja, det blev ju dock inte så mycket diskussion om det jag ville främst, turnspelet:-)

 

Men men, check-check på river. QTs no good..

 

Jag är fortfarande inte säker på hur pass bra/dåligt mitt spel var men jag kände att förutsättningarna var de rätta för detta spel. Trodde helt enkelt att han i princip aldrig skulle ha en hand här och eftersom han borde ana att jag inte behöver vara jättestark så är det ju ett hyfsat bra bluffläge.

 

:spade::heart::diamond::club:

 

Spelade en stabilare session senare under kvällen och trots några utdragningar så lyckades jag vända från $350 back till $100 plus. Känner att det är dags att sova nu. Mer grind imorgon.

 

GN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du punkrock, se till att du och dina polare flyger genom mig nästa gång:-) . Vi har business biljetter till bra pris. F.o.m april till sept kan man även åka på kortare resa 3v tor för 5,290 med thai, kan vara ett najs break. Jag tar hand om pf kunder väl:-D . Ska själv ner i april men antar att ni inte är kvar då?

Hehe, vet inte när det blir Thailand nästa gång men visst kan jag boka via dig sålänge du ger mig ett bra pris:-) Vi stannar i Thailand tills den 10 april.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motståndaren i denna hand var typ 22/6 eller liknande och hans omslag oop preflo kom därför som en liten surprise:-) . Därför valde jag en passiv linje. Känns som den är ganska okej spelad men tycker ni jag ska raisa någonstans i handen? Betta turn kan man väl göra ganska ofta iofs.

 

$1.00/$2.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: Punkrock_kid ($290.80)

Seat 2: Jacke23 ($255.58)

Seat 3: Farsan11 ($182.20)

Seat 4: eddiecibrian ($84.10) [dealer]

Seat 5: 88keyz ($339.30) [small blind]

Seat 6: autobuyer ($154.35) [big blind]

 

Hole cards: K :heart: K :spade:

 

Pre-flop:

Punkrock_kid raises to $8.00, Jacke23 folds, Farsan11 folds, eddiecibrian folds, 88keyz raises to $26.00, autobuyer folds, Punkrock_kid calls $26.00

 

Flop: 9 :diamond: 3 :spade: 7 :club: (2 players)

88keyz bets $42.00, Punkrock_kid calls $42.00

 

Turn: 9 :club: (2 players)

88keyz checks, Punkrock_kid checks

 

River: 7 :heart: (2 players)

88keyz bets $75.00, Punkrock_kid calls $75.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt skum hand om han är tight också. Sätter han dig på ett annat överpar när han själv har AA och hittar en bra värdebet på river?

 

Om river hade blankat, typ en trea förstår jag honom, men nu kom en sjua också? Har han fyrtalet liksom? :D

 

Jag vill veta vad han hade! Hela handen luktar konstigt, är han puckad eller bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motståndaren i denna hand var typ 22/6 eller liknande och hans omslag oop preflo kom därför som en liten surprise:-) . Därför valde jag en passiv linje. Känns som den är ganska okej spelad men tycker ni jag ska raisa någonstans i handen? Betta turn kan man väl göra ganska ofta iofs.

 

$1.00/$2.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: Punkrock_kid ($290.80)

Seat 2: Jacke23 ($255.58)

Seat 3: Farsan11 ($182.20)

Seat 4: eddiecibrian ($84.10) [dealer]

Seat 5: 88keyz ($339.30) [small blind]

Seat 6: autobuyer ($154.35) [big blind]

 

Hole cards: K :heart: K :spade:

 

Pre-flop:

Punkrock_kid raises to $8.00, Jacke23 folds, Farsan11 folds, eddiecibrian folds, 88keyz raises to $26.00, autobuyer folds, Punkrock_kid calls $26.00

 

Flop: 9 :diamond: 3 :spade: 7 :club: (2 players)

88keyz bets $42.00, Punkrock_kid calls $42.00

 

Turn: 9 :club: (2 players)

88keyz checks, Punkrock_kid checks

 

River: 7 :heart: (2 players)

88keyz bets $75.00, Punkrock_kid calls $75.00

Tror du kan betta turn här, gärna en ganska stor satsning också. Det kan mkt väl se ut som att du har missat med AK/AQ och vill köpa potten när motståndaren "visat svaghet". AK(möjligen AQ)är väl den enda rimliga handen som fi lägger mot en turnsatsning.

Om fi dessutom är passiv postflop är det ju mkt tveksamt om han vågar bluffa river helt tom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bestämde mig för att spela ytterligare en session innan läggdags och den gick riktigt bra spelmässigt men den avslutades med att jag förlorade en 700$ pot med KK mot AA vilket gjorde att sessionen inte slutade så mkt + som jag först trott. Totalt slutar Primaspelet idag 1350$ upp och jag hann också med att plussa 100$ på ett 5/10 skott på Stars. Riktigt nöjd med dagsresultatet, mer spel imorgon...

 

Primaresultatet under Thailandsresan: + $4674

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motståndaren i denna hand var typ 22/6 eller liknande och hans omslag oop preflo kom därför som en liten surprise:-) . Därför valde jag en passiv linje. Känns som den är ganska okej spelad men tycker ni jag ska raisa någonstans i handen? Betta turn kan man väl göra ganska ofta iofs.

 

$1.00/$2.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: Punkrock_kid ($290.80)

Seat 2: Jacke23 ($255.58)

Seat 3: Farsan11 ($182.20)

Seat 4: eddiecibrian ($84.10) [dealer]

Seat 5: 88keyz ($339.30) [small blind]

Seat 6: autobuyer ($154.35) [big blind]

 

Hole cards: K :heart: K :spade:

 

Pre-flop:

Punkrock_kid raises to $8.00, Jacke23 folds, Farsan11 folds, eddiecibrian folds, 88keyz raises to $26.00, autobuyer folds, Punkrock_kid calls $26.00

 

Flop: 9 :diamond: 3 :spade: 7 :club: (2 players)

88keyz bets $42.00, Punkrock_kid calls $42.00

 

Turn: 9 :club: (2 players)

88keyz checks, Punkrock_kid checks

 

River: 7 :heart: (2 players)

88keyz bets $75.00, Punkrock_kid calls $75.00

 

Wp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hunnit med att spela en session på morgonen och jag är väl inte direkt jättenöjd med spelet men lyckades trots det plussa ungefär 280$.

 

Kommer inte på någon hand just nu som jag kan lägga upp för diskussion men jag måste posta denna, flopp och turn är ju för bra:-)

 

$1.50/$3.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: Punkrock_kid ($370.48) [dealer]

Seat 2: danylaroo ($192.26) [small blind]

Seat 3: -Osmosis- ($304.82) [big blind]

Seat 4: FlopYou9 ($336.10)

Seat 5: badluck15 ($229.40)

Seat 6: BiiigBallz ($271.19)

 

Hole cards: 10 :heart: 7 :diamond:

 

Pre-flop:

FlopYou9 folds, badluck15 folds, BiiigBallz folds, Punkrock_kid raises to $12.00, danylaroo calls $12.00, -Osmosis- calls $12.00

 

Flop: J :diamond: 9 :heart: 8 :spade: (3 players)

danylaroo checks, -Osmosis- bets $20.00, Punkrock_kid raises to $60.00, danylaroo folds, -Osmosis- calls $60.00

 

Turn: K :spade: (2 players)

-Osmosis- bets $100.00, Punkrock_kid goes all-in for $298.48, -Osmosis- goes all-in for $135.82

 

River: 8 :club: (2 players)

-Osmosis- shows: J :spade: K :club:

Punkrock_kid shows: 10 :heart: 7 :diamond:

Punkrock_kid wins $624.64 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Småintressant läge preflop imo. BiiigBallz är riktigt lös och stundtals väldigt aggressiv.(stats på typ 48/25) Vi battlar ganska ofta och han gillar att ta floppar i position mot mig. Det som gör detta lite extra intressant är att jag sekunderna tidigare på ett annat bord vunnit en 500$ pot av honom där han pushade på turn med JJ på AQ8T-bräde efter att jag reraisat preflop med AK och checkat bakom på flopp. Han kan m.a.o. vara smått tiltad. Hur ska jag agera mot hans 3-bet?

 

$1.50/$3.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: Sidstyler ($169.35) [small blind]

Seat 2: BigSlickCC3 ($215.86) [big blind]

Seat 3: Punkrock_kid ($365.50)

Seat 4: bazzer ($447.40)

Seat 5: BiiigBallz ($340.47)

Seat 6: Cashhmachine ($198.10) [dealer]

 

Hole cards: A :diamond: Q :diamond:

 

Pre-flop:

Punkrock_kid raises to $12.00, bazzer folds, BiiigBallz raises to $42.00, Cashhmachine folds, Sidstyler folds, BigSlickCC3 folds, Punkrock_kid ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte höra lite vad du har för stats? du verkar lös.. jag har 34 / 26 / 3. och first in från knapp har jag 30.65%. lär jämföra lite med folk här på pf.. mina stats verkar ruskigt lösa om ja kollar på andra regulars på min sajt.

 

btw, AQs handen kan du väl ta flop om du är i position (fattar mig inte på HHn.=)) och om han är lite halvtilt kanske..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte höra lite vad du har för stats? du verkar lös.. jag har 34 / 26 / 3. och first in från knapp har jag 30.65%. lär jämföra lite med folk här på pf.. mina stats verkar ruskigt lösa om ja kollar på andra regulars på min sajt.

 

btw, AQs handen kan du väl ta flop om du är i position (fattar mig inte på HHn.=)) och om han är lite halvtilt kanske..

Jag har en ny PT-databas nu men jag försöker ligga någonstans runt 23/19/3.3, mao är jag inte särskilt lös men väldigt aggro. Ifall du menar "Att. to steal blinds" när du nämner 30.65% så är min siffra likvärdig.

 

Jag är ur position i AQ-handen:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu känner jag mig ju som värsta niten med mina 19,5/15,5/3,3. Sick att jag har samma Att. to steal blinds som er två, antar att jag är jävligt tight i tidig position helt enkelt.

 

hehe nje men då har du inte lika som mig iaf.. jag menade en annan grej. se tidigare inlägg.

 

nån osm har mkt koll på pt? när e man för agro för sitt eget bästa så att säga? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...