Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag är i grym form på sit'n go's just nu. Jag brukar spela en varje kväll innan jag går och lägger mig. Här är statistiken för mina tio senaste:

fem segrar

två andraplatser

en tredjeplats

en fjärddeplats

en åttondeplats

Och ingen behöver påpeka att tio turneringar inte är en statistiskt underlag...

• Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Jag är ganska säker på att jag har en läcka i mitt spel. Jag tror att jag värdebettar för sällan på rivern. I den här handen floppar jag två par mot en tight kille som jag sätter på ett överpar. Ändå värdebetar jag inte rivern, för jag tänkte att han kan checkraisa mig av potten eller ha en bättre flush eller att han aldrig synar med en sämre hand. Dåligt riverspel. Han hade synat ett litet bet med sina KK.

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

9 players

Converter

Pre-flop: (9 players) HERO is UTG with 7:heart: 6:heart:

HERO calls $1 (pot was $1.5), 6 folds, SB raises to $3, BB folds, HERO calls $2 (pot was $4.5).

Flop: 6:spade: J:heart: 7:spade: ($7, 2 players)

SB bets $4, HERO raises to $12, SB calls.

Turn: 4:heart: ($31, 2 players)

SB checks, HERO bets $30, SB calls.

River: 8:heart: ($91, 2 players)

SB checks, HERO checks.

Results:

Final pot: $91

Postad

Jag åkte in och spelade på Cosmopol i går. Sista jag var där var för minst ett och ett halvt år sen och då spelade jag med rädda pengar, så jag har inte varit så sugen på att komma tillbaks. Nu har jag bankrulle och dom har lite andra limits, så det passade som en smäck.

Bra gick det också. Åkte hem med tre gånger mer än vad jag hade med mig. Vann det mesta på en ganska sjuk hand där jag fick se en gratisflopp med en av de sämsta starthänderna som finns mot en av de bästa som bara limpade in av nån anledning. Träffade hårt och fick fett betalt. Tyckte nästan lite synd om den andre killen som satte sig själv i en sån taskig situation, men en preflopraise hade gjort jobbet.

Att slowspela stora par är tabu.

Postad

Ett av mina mål den här månaden är att inte vara så jävla retsam i chatten. Det har börjat dåligt. Till höger om mig sitter en kille på tilt med jättemycket pengar. Han har åkt på ett par helsjuka utdragningar av en tjej på bordet.

Han preflopraisar med 25-30% av alla händer. Här slår han upp till 3,5BB och jag synar i position med 55. Stora implicita odds. Floppen kommer 34Q regnbåge och han betar halv pot. I det här läget tror jag att jag har honom slagen, men jag vill inte trycka för jag tror att han trycker all-in med en hel del händer. Han är arg och förmodligen en aning löddrig runt munnen.

Turn kommer en sexa som ger mig stegdraget och nu checkar han. Jag checkar efter för jag vill inte bli checkraisad all in. Jag tror att jag kan få bra betalt om jag träffar.

Rivern är en tvåa som ger mig stegen. Han checkar och jag lägger ett rejält överbet så det ska se ut som att jag försöker köpa potten. Han blixtsynar med 88 och sen sätter det igång.

-"how can you call with that"?

-"i remember a weak flop bet and a check on the turn", svarar jag

Nu trycker han in caps lock för att få lite mer pondus:

-"I REMEMBER A PREFLOP RAISE YOU FUCKING MORON!!!"

Å jag älskar att driva såna här killar till vansinne och plocka dom på tiltpengar. Han mal på länge och väl om hur han ska krossa mig och det ena och det andra och nu raisar han preflop med 50-60% av alla händer. Tyvärr får jag bara skit, så jag får inte skörda tilten.

• 2 weeks later...
Postad

Det har gått segt ett tag. Jag gled in i en nedåtgående trend där jag spelade mer och mer löst och överggressivt, så jag tog ledigt några dagar som bestraffning. Jag spelar ju egentligen på en alldeles för låg nivå, så det är lätt hänt att man blir lite nonchalant. Jag tycker jag har gått på en del ganska grova bad beats på sistone som jag måste få lufta. Kolla in den här till exempel. Fi är en fiskig spelare - passiv och synar alldeles för mycket.

Full Tilt Poker

9 players

Converter

Pre-flop: (9 players) HERO is MP2 with Q:diamond: Q:spade:

3 folds, HERO raises to $3.5, MP3 folds, CO calls, Button folds, SB calls, BB folds.

Flop: 9:club: T:diamond: Q:club: ($11.5, 3 players)

SB checks, HERO bets $11.5, CO calls, SB folds.

fin flop, men full med drag. Fi kan till och med ha floppat en straight. Tänkbara händer för fi: JT, JK, A9, AT, AK, 99, TT, Ax i klöver. Men han är en slapp spelare som kan syna med ett par i sexor här.

Turn: 8:club: ($34.5, 2 players)

Sämsta tänkbara kortet. Både straight- och flushdragen går in. I det här läget räknar jag med att det är stor risk för att jag är slagen.

HERO checks, CO checks.

River: 9:diamond: ($34.5, 2 players)

...och där sitter kåken som en smäck. Jag betar lite försiktigt för att få syn eller raise från en straight eller flush.

HERO bets $12, CO raises to $38, HERO raises all-in $96.6, CO calls all-in $40.5.

Uncalled bets: $18.1 returned to HERO.

Results:

Final pot: $191.5

HERO showed Qd Qs

CO showed 9h 9s

duh... vad gör man...

Postad

Här kommer en sjukt konstig hand som jag spelade för ett tag sen. Vad är oddsen för det här..?

Full Tilt Poker

9 players

Converter

Pre-flop: (9 players) HERO is CO with A:spade: Q:spade:

3 folds, MP2 calls, MP3 folds, HERO raises to $4, Button folds, SB calls, BB folds, MP2 calls.

Flop: 5:spade: 9:spade: 7:spade: ($13, 3 players)

SB bets $13, MP2 calls, HERO calls $13 (pot was $39).

Turn: A:club: ($52, 3 players)

SB bets $52, MP2 calls all-in $23.45, HERO raises all-in $85.45, SB calls all-in $9.8.

Uncalled bets: $23.65 returned to HERO.

River: 4:diamond: ($160.7, 0 player + 3 all-in - Main pot: $122.35, Sidepot 1: $76.7)

Results:

Final pot: $160.7

MP2 showed 6s 8s

HERO showed As Qs

SB showed 5d 5c

• 2 weeks later...
Postad

Sjukt oflyt just nu. Jag vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till.

Samlade bad beats från morgonens spel:

Top tvåpar mot floppad straight.

Överpar mot set tre-fyra gånger.

Floppar top-set och degar in och blir slagen av runner-runner flush.

Kung-hög flush mot ess-hög flush

top par top kicker mot överpar

Och så jag vet inte hur många händer där man får kasta ett litet pocketpar efter raise-reraise och så skulle man ha floppat set.

Helt klart min sjukaste downswing på mycket länge

Postad

Det går tungt på alla fronter just nu. Efterom det här är min dagbok, så gnäller jag hur mycket jag vill. Här är en hand som är typisk för den senaste tiden:

Poker Stars

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t50/t100

6 players

Converter

Pre-flop: (6 players) HERO is UTG with A :heart: A :spade:

HERO raises to t300, 2 folds, Button calls t300 (pot was t450), 2 folds.

Flop: K :diamond: 5 :diamond: J :club: (t750, 2 players)

HERO is all-in t1105, Button calls t1105 (pot was t1855).

Turn: T :club: (t2960, 1 player + 1 all-in - Main pot: t2960)

River: 8 :club: (t2960, 1 player + 1 all-in - Main pot: t2960)

Results:

Final pot: t2960

HERO showed Ah As

Postad

Å den här är fin. Fi har varit väldigt aggressiv, så jag motraisar för att isolera honom och kolla om han har två höga eller nånting stort. Klonkar top-set och resten är historia. Man kan ju inte klandra honom för synen, men fru Fortuna får ju fan ta och skärpa sig.

Jag måste lära mig att lägga top-set mot ett så uppenbart runner-runner färgdrag. Jag har nog en läcka här.

Full Tilt Poker

9 players

Converter

Pre-flop: (9 players) HERO is MP2 with 8 :club: 8 :diamond:

UTG folds, UTG+1 raises to $3.5, MP1 folds, HERO raises to $9, 5 folds, UTG+1 calls.

Flop: 7 :spade: 8 :heart: 4 :heart: ($19.5, 2 players)

UTG+1 checks, HERO bets $12, UTG+1 raises to $36, HERO raises all-in $86.55, UTG+1 calls.

Turn: 9 :heart: ($192.6, 1 player + 1 all-in - Main pot: $192.6)

River: J :heart: ($192.6, 1 player + 1 all-in - Main pot: $192.6)

Results:

Final pot: $192.6

UTG+1 showed Ac Ah

HERO showed 8c 8d

• 2 weeks later...
Postad

OK, jag har ju hittat sit 'n go-spelet på sistone, så nu ska jag ge mig själv en utmaning. Jag ska spela tjugo 30+3-dollars sit 'n go's på Stars och blotta utfallet här i dagboken. Faktum är att jag redan har börjat. Jag fick verkligen en kanonstart - ut på bubblan i de två första. I den första var jag short-stack (5M) och ställde in AKs mot en kille som hade raisat 3bb preflop. Han hade TT och klonkade ytterligare en tia på floppen.

I den andra var jag först in med A8s och fick syn av 77, som höll. En vacker dag kanske man får uppleva hur det känns att vinna ett race. Jag spelade hela turneringen kortstackad efter att ha prickat en stege på turn tidigt i turneringen mot en kille som limpade in med JJ och floppade fyrtal...

Efter 2 turneringar av 20: Satsat $66, vunnit $0.

Postad

OK, nu har jag spelat två sit 'n go's till i min svit om 20 st. Det är ingen drömstart precis. Så där äckligt kortdöd hela tiden. Man sitter och foldar J4 off om och om igen och till slut får man QQ och raisar och får fyra syn och på floppen kommer både en kung och ett ess och alla går all-in...

I turnering tre och fyra ställer jag in chipsen med A9s (får syn av 77)respektive AJ (får syn av 99). Vinner jag inte ett race snart blir jag gnällig.

Hur som helst - jag åker inte på dumma misstag utan jag spelar bra. Det vänder.

Fyra turneringar. Insats $132, vinst $0.

Postad

Femte turneringen klar. Åker som sexa med topp-par mot en fisk som synar hela sin stack med ett flushdrag och naturligtvis klonkar in sin flush.

Fem turneringar. Insats $165, vinst $0.

Som att åka skridskor på asfalt känns det just nu...

Postad

Äntligen lite flyt i mitt sit 'n go-projekt. Två raka segrar i går kväll.

Sju turneringar spelade.

Buy-ins: $231

Vunnit: $270

En liten liten vinst i det här läget alltså. Ni som spelar 200 sit'n go's om dagen garvar väl, men det bjuder jag på.

Jag har en bubbelhand som jag har funderat på om jag spelade fel. Fi har i det här läget en tajt HD. Jag skulle tippa 22+, AJs+, KQs och AQo+. Ni som är experter på push/fold-poker - är det rätt att syna all-in med AK i det här läget, vilket jag ju i praktiken gör, för jag har ju knappast någon fold-equity när jag ställer in. Jag är ungefär 50/50 mot hans handdistribution.

Poker Stars

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t75/t150

4 players

Converter

Stack sizes:

UTG: t2777

Button: t5854

HERO: t1505

BB: t3364

Pre-flop: (4 players) HERO is SB with K :club: A :spade:

UTG raises to t750, Button folds, HERO raises all-in t1505, BB folds, UTG calls t755 (pot was t2405).

Flop: Q :diamond: 3 :diamond: 2 :heart: (t3160, 1 player + 1 all-in - Main pot: t3160)

Turn: T :spade: (t3160, 1 player + 1 all-in - Main pot: t3160)

River: 2 :spade: (t3160, 1 player + 1 all-in - Main pot: t3160)

Results:

Final pot: t3160

HERO showed Kc As

UTG showed Td Tc

Postad

Ja mitt cashgame går sjukt bra just nu. Jag vet innerst inne att solid poker är säkra pengar på de lägre nivåerna. Ändå driver jag in i ett slappt spel där jag till slut sitter och läcker pengar. Det irriterar mig som fan. Jag måste lära mig att inte göra så här.

Hur som helst, efter en tid med röda siffror som avslutades med en helg med fyra grymma bad beats (jag ska inte tråka ut er med detaljer) och faktist lite spel på tilt, bestämde jag mig för att jag ju faktiskt spelar för pengarnas skull. Ska jag lägga så mycket tid som jag gör, så ska jag ju ha lite pengar att visa upp i slutändan. Visst är det kul att tjonga på med vilka kort som helst i vilken position som helst, men när saldot på kontot sjunker är det pinsamt. Jag drog ett streck i räkenskaperna och startade en ny poker tracker-databas. Nu ligger jag stabilt på ungefär 10bb/100 och det tror jag man kan räkna som godkänt. Jag ska bygga bankrulle nån vecka till och sen ska jag sluta spela på den här låga nivån (NL100).

Sit'n go-projektet la jag på is, för sng's förstör mitt cashgamespel. Om någon mot förmodan följde det med intresse, så ber jag om ursäkt.

Och en sak till - jag har börjat spela tre bord istället för två, som tidigare. När jag stramar upp mitt spel, så går min VP$IP ner till ungefär 17% mot 26-28% när jag sitter och slaskar för skojs skull, så det blir ingen större skillnad.

Postad

Det går ruskigt bra nu. Jag är inne i en sån där period när man bara vet att man kan inte gå ifrån bordet utan vinst.

Jag snittar cirka 13BB/100 på ungefär 4500 händer sen jag startade på ny kula i Poker tracker. Samtidigt är jag lite sur på mig själv för att jag måste ha en rejäl svacka innan jag plockar fram A-spelet.

Jag fattar inte heller varför jag bara har spelat två bord förut. Nu kör jag tre

utan problem.

...och så är jag grymt sugen på att spela multitableturneringar, men det tar ju sån tid. Jag spelade en liten ($30+3) på Full tilt i förrgår och kom till finalbordet, men väldigt kortstackad. Jag fick lov att reraisa all-in med 66 och fick syn av 77 och TT som synade ner mig. Det var en konstig turnering, för jag var totalt kortdöd rakt igenom. Jag vann tre nyckelpotter: floppade en stege mot en kille med AA (A på turn), synade ner en idiotbluff med pocket-tior (han hade 44 och trodde han representerade en dam genom att gå all-in på floppen QQ2) och så ett set som jag dubblade upp med. När jag var shortstackad och väntade på händer att gå all-in med fick jag säkert 50 totalt värdelösa händer på raken - 83o, J5o, 23o, 42o... helt fantstiskt.

Jag vill spela sunday warm-up! Jag ska unna mig det åtminstone en gång i månaden nu famöver.

Postad

Å jag satte en sån skön bluff (?) i morse. Fi var en dryg typ som spelade väldigt loose/aggressive (35%/16%). Innan jag hade en read på honom, så checkraisade han mig av en hand som jag i efterhand insåg förmodligen var bäst. Här kommer han med en rejäl checkraise igen och jag bestämde mig för att pressa tillbaks. Eventuellt kastade han en ganska bra hand, typ QQ eller AJ, för han stekte tills han tajmade ut.

Full Tilt Poker

8 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $252.45

UTG+1: $108.35

MP1: $59

MP2: $49.80

CO: $98.90

HERO: $93.50

SB: $110.75

BB: $142.80

Pre-flop: (8 players) HERO is Button with T :club: T :diamond:

UTG folds, UTG+1 raises to $4, 3 folds, HERO raises to $12, 2 folds, UTG+1 calls.

Flop: 2 :heart: 2 :diamond: J :heart: ($25.5, 2 players)

UTG+1 checks, HERO bets $20, UTG+1 raises to $40, HERO raises all-in $81.5, UTG+1 folds.

Uncalled bets: $41.5 returned to HERO.

Results:

Final pot: $105.5

Postad

Inne i en sån där helt fantastisk motflytsperiod igen. Jag har inte haft topp-par/topp kicker eller överpar utan att nån floppar ett set under en veckas tid. Jag floppar set och någon har synat raise-reraise med J9 från small blind och klonkar en straight. Har jag KK, så har nån AA. Har jag AA, så har nån KK och floppar ett set.

Jävlar vad tungt det kan gå ibland.

Vad som är bra är att jag har behållit spelet och inte tiltat och minimerat förlusterna där det varit möjligt. Men man blir rädd att spela ut när det är så här. Man bara vet att det sitter nån jävel med 22 där när man har AK och floppen kommer A82.

Postad

Sjukt sjukt motflyt. Jag spelar solid poker, men sjunker som en sten. Om jag floppade ett lågt fyrtal, skulle jag vara rädd för att bli utdragen...

Men här var det äntligen min tur att floppa ett set när den andre killen hade pocket AA:

Full Tilt Poker

8 players

Converter

Pre-flop: (8 players) HERO is UTG+1 with 8 :spade: 8 :club:

UTG folds, HERO calls $1 (pot was $1.5), 3 folds, Button calls, SB folds, SB folds, BB raises to $3, HERO calls $2 (pot was $4.5), Button calls.

Flop: 6 :club: T :club: 8 :heart: ($9.5, 3 players)

BB checks, HERO bets $7, Button folds, BB raises to $18, HERO raises all-in $97.75, BB calls all-in $70.

Uncalled bets: $9.75 returned to HERO.

Turn: A :diamond: ($185.5, 0 player + 2 all-in - Main pot: $185.5)

River: 6 :diamond: ($185.5, 0 player + 2 all-in - Main pot: $185.5)

Results:

Final pot: $185.5

BB showed As Ah

HERO showed 8s 8c

Viker ihop datorn och går och lägger mig, för jag har disciplinen att inte spela när jag är förbannad.

• 2 weeks later...
Postad

Lite roligt: Jag hade tre dollar kvar på Titanpoker. Jag ville inte fylla på för jag gillar inte sajten. Jag köpte in mig i en endollars rebuyturnering. Efter en timme sitter jag där med en jättestack och det går skitbra. När vi närmar oss bubblan inser jag att jag riskerar att vinna $2.75 och vad håller jag på med, det är ju mindre än en preflop-raise i mitt vanliga cashgame (som är lowstakes bara det)! Jag bestämmer mig för att vinna eller försvinna. Gus Hansen på elefantöl skulle verka weak-tight i jämförelse. Jag stjäl och stjäl och dominerar och sen kommer en storstack med AA som väntat tålmodigt på att jag ska reraisa honom all-in med 73 offsuit. Nu är kontot tomt. Fransoserna får sitta där och gurgla utan mig.

Jag inser att mina roligaste turneringsupplevelser har jag haft när jag försökt att åka ur en turnering. Det kan vara skitsvårt. En gång hade jag ordnat en privat turnering med ett gäng polare och jag hade djävulska problem med min uppkoppling. Lite då och då kom jag in i spelet och då försökte jag dumpa mina chips så att dom skulle slippa sitta och vänta på mina timeouts. Det var helt omöjligt. Jag bara vann och vann och till slut kom jag tvåa.

I kväll ska jag räkna ihop min bankrulle. Det är som en koncernredovisning ungefär. Konton överallt och bankkontot och Neteller och hemliga burken med alla dollarsedlar och chips från Vegas och tusenlappar från Cosmopol.

På tal om Cosmopol, så ska jag spela deras lillturnering på söndag. Jag är snubben i vit pimp-kostym med en rosa dildo som card-guard. Be there or be square!

Å, har ni sett serien med en engelsk gentleman som spelar MTT på Cardrunners? En njutning! Jag är så sugen på MTT:er så jag nästan gråter mig till sömns. Jag måste be familjen om en ledig kväll så jag kan spela en snart. Det är inte lätt att avnjuta en MTT med ungarna hängande runt halsen.

Postad

Idag har jag fattat ett beslut som jag tror kommer att höja min livskvalitet enormt.

Jag har haft GNU backgammon installerat på min dator i över två år. När jag bara har velat slappa lite, så har jag tagit en match eller två. Saken är den, att det här spelet är så förbannat riggat så man blir så där pinsamt Phil Hellmuth-tiltad nästan varenda gång man spelar. Man kan ha det totala överläget och han kan bara rädda situationen genom att slå exakt den där tärningskombinationen och så gör han det nästan varenda gång.

Nu fick jag nyss nog och avinstallerade skiten. Nu får man väl jogga hjärnan genom att tilta på MS röj eller spindelharpan framöver istället.

Lika skönt som att åka till soptippen och dumpa en massa jox som man har haft liggande i vägen i flera månader.

Jag jobbar jättemycket med mitt turneringsspel just nu. Jag har suttit uppe på kvällarna och tittat på cardrunners-videos, bläddrat i Harringtonböckerna, funderat och kalkylerat och skrivit. Det är nästan en bok vid det här laget. Nu måste jag bara få loss tiden för att spela turneringarna också.

Jag räknade ihop bankrullen. Det blev mer än jag hade trott. Jag har över 70 inköp. Dags att kliva upp en nivå, kanske. Cashgamespelet går väldigt stabilt just nu. Största läckan just nu är att jag har dagar då jag vägrar se mig slagen och hellre drämmer in en raise än att folda min hand. Jag blir bättre och bättre på att tygla det och det syns tydligt i resultatet. På min nivå, gör motståndarna inga mer sofistikerade spel, utan oftast har dom exakt det som man tror.

Jag har jobbat en del med hur jag spelar mina draghänder. Eftersom jag kommer från limit-värden, satt jag ofta och synade pot-bet med uppenbara drag och lurade mig själv att jag hade implicita odds för att jaga. Numera är jag mer noga med position när jag kommer in med draghänder och för motståndaren kommer nog mina drag att kännas mer som att jag har floppat ett set.

Postad

OK, jag spelade söndagsturneringen på Cosmopol. Strukturen är kass och raken på 20% hutlös, men det är ju kul. Alla är kortstack i princip hela tiden, så man får anpassa strategi och taktik lite. Jag åkte strax före bubblan på en lite komisk hand där jag var 70% favorit. Min vanliga exit med andra ord.

Det blir fler gånger.

Postad

Lite upprörd... Nu blir det gnälligt här:

Undrar om man någonsin kommer att få uppleva flyt i en turnering? Spelar forumturneringen. Inga pengar i och för sig, men det är kul för det är djupa stackar. Jag sitter med 4800 chips och plockar upp AA tidigt och raisar till 300. Alla foldar runt till knappen, som går all in för 7800 (dåligt spel om du frågar mig). Eftersom jag inte har disciplin att folda essen i det här läget, tar jag synen. Det skulle jag inte ha gjort, för han klonkar en runner-runner-runner-runner-flush och jag är ute.

Flyttar över fokus till en $30 sit'n go som jag spelar vid sidan om. Jag dominerar totalt och snart är vi tre kvar det uppstår ett antal all-in-situationer mellan de andra två och den sämsta handen vinner varenda gång. Det ena spelaren känner nog att han inte har en chans med sitt dåliga spel, så han börjar gå all-in varenda hand. Med K3 får han syn av KQ och klonkar naturligtvis en stege med sin trea. Sjukt. Nu är vi heads-up.

Sen fortsätter han att ställa varenda hand och med A9 i ruter tar jag synen. Vi ligger ungefär lika i chips. Han täcker mig. Han har 95. Här finns det en liten chans att vinna, tänker jag. Floppen kommer KJ7 med två ruter. I det här läget har han två outs och det går säkert att gissa vad som händer på turn.

Samma när jag spelade live sist. Ställer in det sista med QJs och får syn av 23 off. Två treor på floppen och bye-bye.

Hur är det möjligt?

Postad

OK, nu är jag inne i en sån där fantastisk motflytsperiod igen. Sitter med AKs, raisar upp och floppen kommer A55. Betar pot, han synar. Turn tvåa, jag ställer in, för han har ungefär vad som ligger i potten. Han har pocket femmor...

Överpar utan att nån floppar ett set finns inte. Dom jagar sina drag trots att dom inte har oddsen och klonkar hela tiden.

Sitter med KK på BB mot en fisk som sög ut tre-fyra gånger i går. Han höjer till 4 och jag slår upp till 14. Han synar. Floppen kommer tre låga och han checkraisar mig all in. Jag synar. Han har QQ. River dam... Tur att jag har disciplin att gå ifrån direkt och inte tilta bort en dollar.

Jävla fisk-bingo... Fast egentligen är det ju jättebra att det finns folk som är beredda att satsa stora pengar med 20% chans att vinna. Det är ungefär som att Svenska spel (med oddsen på sin sida, som jag) skulle gnälla på att fisken klonkar in en vinst på Triss, trots att han är för dum för att fatta att han har oddsen fett emot sig.

(Det är min dagbok och jag gnäller hur mycket jag vill)

Postad

Lite semester från pokern ett tag nu. Lite sjuk och trött. Jag satt och spelade sur och grinig och åkte på en massa idiot-badbeats.

Kollar lite Cardrunners-videos och High stakes poker. Matusow är ju så skön. nu senast såg jag avsnittet där han retar upp Sheiky och Sheiky går hem efter att ha skrynklat ihop Mikes solglasögon.

Jag har spelat några sit'n go's också förresten. Fyra stycken $20. Bubblade i en, tvåa i två och vann den senaste.

Postad

Störtskön start idag. Jag floppar nötflushen och en kille med ett underpar (inget kort i flushfärgen) hänger på och klonkar runner-runner fyrtal... Dom är för gulliga med sina pocketpar, dom små fiskarna.

Som tur är, sitter han och spelar med ett halvt inköp.