Weedobooty Postad 4 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 4 September , 2008 Jag ligger hemma och är lite halvsjuk. När jag har tråkigt kommer SNG-junkien i mig fram, så jag körde en bunt SNG's. Redan innan hade jag lovat mig själv att inte bli arg, men det är ju lite svårt. Jag skulle aldrig orka med ett spel där klonken härskar så brutalt. Man ser såna häpnadsväckande misstag så man bara sitter där med gapande mun och undrar hur dom tänker. De flesta (jag snackar 20-dollars, så vi är väl långt från eliten) har ingen aning om händers värde i olika situationer, eller ens vad SNG's handlar om. Nä, jag ska titta ett par filmer istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 5 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 5 September , 2008 Min kompis spelar 6-max NL25 på Stars, så jag hoppade in på ett av hans bord en stund. Det blev jätteroligt. Om jag spelar 6-max NL25, så är inte jag så jäkla noga med 25-centarna utan jag slaskar runt lite. Jag fick in ett öppet stegdrag, synade flop och turn utan att riktigt ha pottodds och sen fick jag in stegen på river, gick all in och han synade naturligtvis. Jag glömde kolla vad han hade, men det måste ha varit nåt fint, för sen skällde han på mig i nästan en timme. Det blir ju lite komiskt när en kille som sitter och spelar ett bord NL25 utger sig för att vara expert, men ödmjukhet är ju inget man tänker på om man är amerikan. Han började med att berätta vilka idiotiska syner jag hade gjort och hur många outs jag hade och vilka outs jag kanske inte hade eftersom det låg ett flushdrag ute. Jag svarade att jag visste att jag inte hade potodds men att jag bara spelade för skojs skull. Implicita odds hade jag ju bevisligen, men det sa jag inte. Vore han smart i det läget, så knep han käft och lät mig läcka, men han skulle absolut ha upprättelse. Jag kunde omöjligt vara en vinnande spelare. Jag var den värsta fisk han hade sett, bla bla bla. Och jag retade honom till vansinne. Han synade en raise med Q2 och floppen kom Q92 och han förlorade ett inköp till mot en kille med Q9. "There's plenty of more where that came from" var hans replik. Jag frågade om han hade mycket pengar och han intygade att han hade massor, mycket mer än jag nånsin skulle få. Varför sitter du då och spelar NL25, frågade jag. No further questions. Amerikaner är roliga på ett sätt. Om man har mer pengar än någon annan så är man automatiskt bättre på nåt sätt. Det biter ju liksom inte på oss svenskar, åtminstone inte på mig. Nu har jag ett ganska välbetalt jobb i IT-branchen, men jag tror inte att en lågavlönad svensk heller låter sig imponeras av att en person lyckats samla på sig en massa pengar. Skryter man om pengar för en svensk, så idiotförklarar man bara sig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 5 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 5 September , 2008 Måste bara få visa drömhanden. Fi är en super-nit som spelar 7/4/1.5 (hur tajt kan man bli?) Hans syn preflop är QQ, KK eller AK. Full Tilt Poker Game #7940937644: Table Silver Penny - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:21:34 ET - 2008/09/05 Seat 1: Lagunator ($39) Seat 2: VVarrenI3uffett ($130.35) Seat 3: Lepage08 ($18) Seat 4: hero ($176.05) Seat 5: TNN4731 ($127.40) Seat 6: Kenwins1977 ($20.85) Seat 7: janitor925 ($23.40) Seat 8: Squatchi ($50.50) Seat 9: OMGVachiersti69 ($167) hero posts the small blind of $0.50 TNN4731 posts the big blind of $1 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to hero Kenwins1977 folds janitor925 folds Squatchi folds janitor925 is sitting out OMGVachiersti69 has 15 seconds left to act OMGVachiersti69 raises to $3.50 Lagunator folds VVarrenI3uffett folds Lepage08 folds hero raises to $12 TNN4731 folds OMGVachiersti69 calls $8.50 *** FLOP *** hero bets $19 OMGVachiersti69 calls $19 *** TURN *** hero bets $41.50 OMGVachiersti69 has 15 seconds left to act OMGVachiersti69 calls $41.50 *** RIVER *** hero bets $52 OMGVachiersti69 has 15 seconds left to act OMGVachiersti69 raises to $94.50, and is all in hero calls $42.50 *** SHOW DOWN *** OMGVachiersti69 shows three of a kind, Kings hero shows a full house, Jacks full of Kings hero wins the pot ($332) with a full house, Jacks full of Kings OMGVachiersti69 adds $100 *** SUMMARY *** Total pot $335 | Rake $3 Board: Seat 1: Lagunator didn't bet (folded) Seat 2: VVarrenI3uffett didn't bet (folded) Seat 3: Lepage08 (button) didn't bet (folded) Seat 4: hero (small blind) showed and won ($332) with a full house, Jacks full of Kings Seat 5: TNN4731 (big blind) folded before the Flop Seat 6: Kenwins1977 didn't bet (folded) Seat 7: janitor925 didn't bet (folded) Seat 8: Squatchi didn't bet (folded) Seat 9: OMGVachiersti69 showed and lost with three of a kind, Kings Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 5 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 5 September , 2008 Här gjorde jag en syn som kanske inte är matematiskt rätt. Ingen read på fi. Jag hade väl inte en tanke på att jag skulle ha bästa handen (84% equity). En del bara måste posta out-of-position, och har dom gjort det, så försvarar dom den där dollarn som om det vore deras förstfödda. Eller han kanske hade bråttom med tåget... Full Tilt Poker Game #7941233124: Table Newcombe - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:47:10 ET - 2008/09/05 Seat 1: Walker85 ($110.25) Seat 2: Delfin33 ($18.50) Seat 3: studly8069 ($40) Seat 4: hero ($103.55) Seat 5: iemdavid ($100) Seat 6: OMGVachiersti69 ($119.65) Seat 7: Jewrilla ($158.90) Seat 8: jman618 ($85.05) Seat 9: VVarrenI3uffett ($98.50) iemdavid posts the small blind of $0.50 OMGVachiersti69 posts the big blind of $1 studly8069 posts $1 The button is in seat #4 *** HOLE CARDS *** Dealt to hero Jewrilla folds jman618 folds VVarrenI3uffett folds Walker85 has 15 seconds left to act Walker85 is sitting out Walker85 has timed out Walker85 folds Delfin33 folds studly8069 checks Walker85 has returned hero raises to $5 iemdavid adds $0.50 iemdavid folds OMGVachiersti69 folds studly8069 calls $4 *** FLOP *** studly8069 checks hero bets $8 studly8069 raises to $35, and is all in hero calls $27 studly8069 shows hero shows *** TURN *** *** RIVER *** studly8069 shows two pair, Fives and Twos hero shows two pair, Fives and Twos hero wins the pot ($78.50) with two pair, Fives and Twos studly8069 is sitting out *** SUMMARY *** Total pot $81.50 | Rake $3 Board: Seat 1: Walker85 didn't bet (folded) Seat 2: Delfin33 didn't bet (folded) Seat 3: studly8069 showed and lost with two pair, Fives and Twos Seat 4: hero (button) showed and won ($78.50) with two pair, Fives and Twos Seat 5: iemdavid (small blind) folded before the Flop Seat 6: OMGVachiersti69 (big blind) folded before the Flop Seat 7: Jewrilla didn't bet (folded) Seat 8: jman618 didn't bet (folded) Seat 9: VVarrenI3uffett didn't bet (folded) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 5 September , 2008 Rapport Share Postad 5 September , 2008 Matematiskt rätt är det ju helt klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 5 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 5 September , 2008 Matematiskt rätt är det ju helt klart. Mmm, den är helt OK, så länge han inte har ett bättre färgdrag eller ett set. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 5 September , 2008 Rapport Share Postad 5 September , 2008 Hur går det i September so far ? Vad nickar du btw , så man kan köra över dig när du kommer till borden Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 5 September , 2008 Rapport Share Postad 5 September , 2008 Varför inte? Ge honom chansen att bluffa bort lite pengar. Det finns ju inga drag att vara rädd för med topp-set. Jo, men om du nu vill att han ska bluffa så varför synar du inte bara? Betta och hoppas han höjer den torra floppen är också ett fint sätt att få folk att bluffa, men det är nog bättre mot folk som spelar efter lite mer kreativa linjer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 6 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 6 September , 2008 Jo, men om du nu vill att han ska bluffa så varför synar du inte bara? Betta och hoppas han höjer den torra floppen är också ett fint sätt att få folk att bluffa, men det är nog bättre mot folk som spelar efter lite mer kreativa linjer. Med facit i hand önskar jag att jag hade checkat floppen och foldat turn, men det vore lite tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 6 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 6 September , 2008 Hur går det i September so far ? Vad nickar du btw , så man kan köra över dig när du kommer till borden -$59 i skrivande stund Mitt nick är hemligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 6 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 6 September , 2008 +$105 nu, trots den här handen. Alltid när jag ser limp-reraise, så tänker jag att ingen kan väl vara så dum att han spelar AA face-up. Men nästan varje gång står jag där och ser ut som en idiot efteråt, för 95% av gångerna har dom just AA. Men den här blev speciell. Jag floppar ett öppet stegdrag. Dessutom tänker jag att jag kan representera ett set och få en tänkande spelare att lägga AA om han har det. När han betar ut så klent blir jag ännu mer övertygad om att det kan fungera. Men han blixtsynar förstås. Han har ju AA... Han skulle kunna vara så duktig att han låter mig tro att det finns fold equity och lurar fram bluffen, men så smarta spelare finns väl inte på NL100..? Full Tilt Poker Game #7955217889: Table Dove River - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 1:26:21 ET - 2008/09/06 Seat 1: TopperAce ($22.35) Seat 2: super2dfx ($100.50) Seat 3: RobertoLuongo01 ($111.85) Seat 4: unclejimbo3 ($50.40) Seat 5: PokerStudAA ($100) Seat 6: Bama Toad ($54.65) Seat 7: dofbluedevil ($106.30) Seat 8: jcmd ($94.15) Seat 9: hero ($107.40) super2dfx posts the small blind of $0.50 RobertoLuongo01 posts the big blind of $1 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to hero unclejimbo3 folds PokerStudAA calls $1 Bama Toad folds dofbluedevil folds jcmd calls $1 hero raises to $6 TopperAce folds super2dfx folds RobertoLuongo01 folds PokerStudAA raises to $22 jcmd folds hero has 15 seconds left to act hero calls $16 *** FLOP *** PokerStudAA bets $22 hero raises to $85.40, and is all in PokerStudAA calls $56, and is all in hero shows PokerStudAA shows Uncalled bet of $7.40 returned to hero *** TURN *** *** RIVER *** hero shows a pair of Queens PokerStudAA shows a pair of Aces PokerStudAA wins the pot ($199.50) with a pair of Aces hero adds $92.60 *** SUMMARY *** Total pot $202.50 | Rake $3 Board: Seat 1: TopperAce (button) didn't bet (folded) Seat 2: super2dfx (small blind) folded before the Flop Seat 3: RobertoLuongo01 (big blind) folded before the Flop Seat 4: unclejimbo3 didn't bet (folded) Seat 5: PokerStudAA showed and won ($199.50) with a pair of Aces Seat 6: Bama Toad didn't bet (folded) Seat 7: dofbluedevil didn't bet (folded) Seat 8: jcmd folded before the Flop Seat 9: hero showed and lost with a pair of Queens Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 6 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 6 September , 2008 Men det är ju framgångar man vill vältra sig i. Fi i det här fallet är en ganska aggressiv dansk som satt och bossade bordet. Att syna en raise ur position med 67o och sen jaga idiot-änden av en stege på en enfärgad och parad bräda känns inte som nånting man vill ta efter. Full Tilt Poker Game #7955526842: Table Steamship - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 1:56:18 ET - 2008/09/06 Seat 1: Fastmann ($144) Seat 2: Ruudis ($20) Seat 3: RobertoLuongo01 ($105.50), is sitting out Seat 4: purpatrator ($275.95) Seat 5: mmpeaceman ($33) Seat 7: hero ($126.80) Seat 8: TenderWinner ($17.10) Seat 9: thevirus32 ($100) thevirus32 posts the small blind of $0.50 Fastmann posts the big blind of $1 The button is in seat #8 *** HOLE CARDS *** Dealt to hero purpatrator has 15 seconds left to act johnny9x sits down purpatrator folds mmpeaceman calls $1 johnny9x adds $100 hero raises to $5 TenderWinner folds thevirus32 adds $0.50 thevirus32 folds Fastmann calls $4 mmpeaceman folds *** FLOP *** Fastmann checks hero bets $9 Fastmann calls $9 *** TURN *** Fastmann checks hero bets $19 Fastmann calls $19 *** RIVER *** Fastmann has 15 seconds left to act Fastmann bets $67.50 hero raises to $93.80, and is all in Fastmann calls $26.30 *** SHOW DOWN *** hero shows a full house, Fours full of Nines Fastmann mucks hero wins the pot ($252.10) with a full house, Fours full of Nines *** SUMMARY *** Total pot $255.10 | Rake $3 Board: Seat 1: Fastmann (big blind) mucked - a straight, Nine high Seat 2: Ruudis is sitting out Seat 3: RobertoLuongo01 is sitting out Seat 4: purpatrator didn't bet (folded) Seat 5: mmpeaceman folded before the Flop Seat 7: hero showed and won ($252.10) with a full house, Fours full of Nines Seat 8: TenderWinner (button) didn't bet (folded) Seat 9: thevirus32 (small blind) folded before the Flop Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 6 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 6 September , 2008 Hur går det i September so far ? Vad nickar du btw , så man kan köra över dig när du kommer till borden Jag spelar ju full ring också, så vi lär väl inte hamna vid samma bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 7 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2008 Jag måste bara få visa den här handen, för den är jätterolig. Fi är en superfisk. Hans spel inskränker sig i princip till att syna ner och se om han har en vinnande hand. Har han nötterna, så betar han men annars är det syn som gäller. Full Tilt Poker Game #7970383317: Table McKnight - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 3:14:42 ET - 2008/09/07 Seat 1: JoHHo ($38.65) Seat 2: giveusakiss ($100) Seat 3: TNN4731 ($100) Seat 4: jaarchy ($122.35) Seat 5: hero ($135.45) Seat 6: GoDaeBu ($238.20) Seat 7: 12pp ($20) Seat 8: changman65 ($82.25) Seat 9: OMGVachiersti69 ($192.60) JoHHo posts the small blind of $0.50 giveusakiss posts the big blind of $1 The button is in seat #9 *** HOLE CARDS *** Dealt to hero jaarchy calls $1 hero raises to $5 GoDaeBu folds 12pp folds changman65 folds OMGVachiersti69 folds JoHHo folds giveusakiss adds $1 giveusakiss folds jaarchy calls $4 *** FLOP *** jaarchy checks Smaskens flop. Nu gäller det att mjölka honom. Han gillar ju att syna. hero bets $7 jaarchy calls $7 *** TURN *** jaarchy checks Och där behöver jag inte tänka på flushen längre. hero bets $18 jaarchy has 15 seconds left to act jaarchy calls $18 *** RIVER *** jaarchy has 15 seconds left to act jaarchy bets $35 Och där förvandlas min hand till en bluff-catcher. Dessutom gör min passive motståndare den där typiska tänk...beten. Han har minst en tia. Det här är ingen kille som drar en 35-dollarsbluff på rivern. Easy fold, tyckte jag hero has 15 seconds left to act hero folds Uncalled bet of $35 returned to jaarchy jaarchy mucks jaarchy wins the pot ($58.50) *** SUMMARY *** Total pot $61.50 | Rake $3 Board: Seat 1: JoHHo (small blind) folded before the Flop Seat 2: giveusakiss (big blind) folded before the Flop Seat 3: TNN4731 is sitting out Seat 4: jaarchy collected ($58.50), mucked Seat 5: hero folded on the River Seat 6: GoDaeBu didn't bet (folded) Seat 7: 12pp didn't bet (folded) Seat 8: changman65 didn't bet (folded) Seat 9: OMGVachiersti69 (button) didn't bet (folded) Sen skrev han att han hade AQ. Mitt första intryck var att det är ju sånt där man skriver för att tilta fi, men sen förstod jag att han träffade nötflushen på turn "värdebetade" den med triss på bordet på rivern. Ett fullständigt idiotiskt spel som blir en genial bluff utan att han ens förstår det själv. Ett roligt exempel på tänkade på olika nivåer. Om nån hittar synen (utan facit i hand) så säg till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 7 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2008 Jag spelade fem heads-up sit'n go's på raken mot en och samma kille. Han hade bara en växel: raise 5x preflop och bet pot. Jag brukar kunna klippa en sån kille ganska lätt, men den här hade en klonkability utöver det vanliga. Han vann fyra race på raken, när han synade mina all-in med 44, 33, 22 och nåt annat. I femte matchen hade jag K3 på brädan K893 och tryckte in allt. Han blixtsynade med A8 och river var en åtta. Jag loggade av... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 7 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2008 Jag är helnöjd med mitt spel på sistone (sen den dan för ett par veckor sen när jag sa att nu jävlar skärper jag mig eller annars får jag lägga av). På NL100 full ring: VP$IP: 16.50 PFR: 13 AF: 4.90 C-bet flop: 71% (lite för hög förut) BB/100: 3.73 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 8 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 September , 2008 Jag har spelat några SNG's. Detta fullständigt idiotiska lotteri med pokertema. All in med AK på bubblan och en tysk synar med JQo... Kommer det en knekt på floppen? Vem fan synar all in med JQo på bubblan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 Vem fan synar all in med JQo på bubblan? Tyskarna brukar gilla det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 9 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 9 September , 2008 Tyskarna brukar gilla det Jag hatar både pokertyskar och sit'n go's, så jag förstår inte varför jag lägger min tid på en kombination av dom. Mitt morgonpass gick dåligt idag. Jag spelade dåligt och backade väl ett inköp ungefär. Inga förmildrande omständigheter. Jag försökte bluffa en shortstack av 77 (a.k.a "shortstack nuts"), jag synade ett stort riverbet från en vektajt spelare (som satte en två-outare med sina fyror mot mina damer) och några fler misstag. Bu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 9 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 9 September , 2008 DAGENS SCOOP!!! Stor rubrik på aftonbladet.se: "Aftonbladet avslöjar (delvis) receptet på Coca cola". Och vi får läsa att den innehåller socker, vatten, karamell och smakämnen. Det står ju på innehållsförteckningen... Seriös avslöjande journalistik när den är som bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gallico Postad 9 September , 2008 Rapport Share Postad 9 September , 2008 DAGENS SCOOP!!! Stor rubrik på aftonbladet.se: "Aftonbladet avslöjar (delvis) receptet på Coca cola". Och vi får läsa att den innehåller socker, vatten, karamell och smakämnen. Det står ju på innehållsförteckningen... Seriös avslöjande journalistik när den är som bäst. Nu kanske man inte ska klaga på journalistiken i detta fall, det är ju öppet mål vad gäller allt i dylika tidningar. I detta fall var det väl bara någon som skrev en artikel kring ett pressmeddelande (f.ö. ett smart sätt att göra billig reklam). Det förhatliga är enligt min mening dessa stackare till rubriksättare. Stryk ska de ha! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 11 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 September , 2008 Nu kanske man inte ska klaga på journalistiken i detta fall, det är ju öppet mål vad gäller allt i dylika tidningar. I detta fall var det väl bara någon som skrev en artikel kring ett pressmeddelande (f.ö. ett smart sätt att göra billig reklam). Det förhatliga är enligt min mening dessa stackare till rubriksättare. Stryk ska de ha! Nä, man ska inte slåss. Men förakta kan man få göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 11 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 September , 2008 Jag hade en suck-session i morse. Floppar set. Fi synar flop och turn med par och hålstegedrag och sätter stegen på river. Suck. Synar en raise med 89s. Flop K23. Check-check. Turn 8. Check-bet-syn. River 8. Check-bet och han ställer... Nästan inga pengar kvar för han har inte full stack. Jag behöver 25% vinstchans för att syna. Slowspelade kungar. Suck. QQ på SB. Trebetar fi (tight-passiv), som synar. Floppen kommer AK3. C-betar och han ställer. Suck. Raise med 99 och blir trebetad av en tysk shortstack (deras range är QQ+ och AK). Suck. Och så vidare... Jag behöll fokus och spelade trots allt bra. Ibland är det bara coolers som gäller och det enda +EV-move man kan göra, är att logga av. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 12 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 September , 2008 Inget dramatiskt att rapportera. Morgonens highlight: Jag raisar upp med 66. Floppen kommer 6JQ. C-bettar, fi höjer, jag går all in och han synar. Han har synat min raise med J6 (suited förstås) ur position. Hans kommentar till det hela var "idiot". Jag hoppas han menade sig själv... Trött idag. Så ända in i märgen genomtrött. Bland det tråkigaste jag vet är när folk berättar hur trötta dom är... Jag läser Anthony Kiedis (Red hot chili peppers) självbiografi. Snacka om att han har levt ett hårt liv. Snygg farsa han har som bjuder honom på kokain när han är elva år. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 14 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 September , 2008 Det var ett tag sen jag hade en "pajas stor på arslet"-hand, så kommer en: Full Tilt Poker Game #8065xxx: Table Camino Entrada - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 2:20:29 ET - 2008/09/14 Seat 1: hero ($103.40) Seat 2: The Nutulas ($109.95) Seat 3: iemdavid ($100) Seat 4: sladey67 ($60.45) Seat 5: JayKay1910 ($28.90) Seat 6: The Boss Hogg ($38.50) Seat 7: chipradar ($26.50) Seat 8: RobertoLuongo01 ($145.05) Seat 9: Johnathanliving ($360.70) Johnathanliving posts the small blind of $0.50 hero posts the big blind of $1 The button is in seat #8 *** HOLE CARDS *** Dealt to hero The Nutulas folds sladey67 folds JayKay1910 folds The Boss Hogg raises to $3.50 chipradar folds RobertoLuongo01 folds Johnathanliving calls $3 Hmmm... jag har ju redan pengar i potten, så jag måste ju syna. hero raises to $15 The Boss Hogg has 15 seconds left to act The Boss Hogg folds Johnathanliving calls $11.50 Hmmm... jag har ju redan pengar i potten, så jag måste ju syna. *** FLOP *** Johnathanliving has 15 seconds left to act Johnathanliving bets $5.95 hero calls $5.95 *** TURN *** Johnathanliving checks hero bets $33 Jag har två par, så jag slowspelar Johnathanliving calls $33 *** RIVER *** Bada bing-bada boom. Nötterna. All in! Johnathanliving bets $237 hero calls $49.45, and is all in Uncalled bet of $187.55 returned to Johnathanliving *** SHOW DOWN *** Johnathanliving shows a full house, Twos full of Jacks hero shows a full house, Jacks full of Twos hero wins the pot ($207.30) with a full house, Jacks full of Twos *** SUMMARY *** Total pot $210.30 | Rake $3 Board: Seat 1: hero (big blind) showed and won ($207.30) with a full house, Jacks full of Twos Seat 2: The Nutulas didn't bet (folded) Seat 3: iemdavid is sitting out Seat 4: sladey67 didn't bet (folded) Seat 5: JayKay1910 didn't bet (folded) Seat 6: The Boss Hogg folded before the Flop Seat 7: chipradar didn't bet (folded) Seat 8: RobertoLuongo01 (button) didn't bet (folded) Seat 9: Johnathanliving (small blind) showed and lost with a full house, Twos full of Jacks Bättre än så här blir det sällan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts