Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

När man har passerat grundstadiet, så blir poker mer och mer ett mentalt spel. Man har begränsningar, precis som man kanske spelar golf och har en mental spärr som hindrar en att t.ex gå under 80 slag på 18 hål eller att det finns en lönenivå som man aldrig tror att man komma över (mycket vanligt)

Jag har av nån anledning en spärr mot att gå över $3K på mitt Full tilt-konto. Fast jag har en rulle på över 7K, så är den där 3K-gränsen kvar sen nån gång för kanske ett år sen när jag strävade dit för att gå upp till NL200.

Nu tappar jag kontot på lite pengar i slutet av månaden och vips bär det av uppåt igen. Det syns tydligt på den här grafen från 1/4 till nu hur jag duckar för glas-taket och sen drar iväg uppåt igen efter uttaget. Hjärnan är en konstig manick.

graphzd8.th.jpg

• Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Jag har skrivit det förr och jag måste skriva det igen: herrejävlar vad dåligt dom spelar i SNG's! Får man en stor hand tidigt, är det omöjligt att inte dubbla upp. Jag plockar upp AA UTG, raisar till 300 (5 BB - dom synar ju allt, så varför inte). Tre calls. Flop KJ4 och potten är ungefär 1200. Betar 1000. Två syn. Trycker in resten när en nia kommer på turn. Blixtsyn av en kille med par i sexor! Den andre steker skitlänge och foldar efter att redan ha synat bort 3/4 av sin stack.

Postad

Jag gick tillbaka och tittade på mina pokermål som jag satte upp 7/1. Nu ligger jag faktiskt stadigt över de 5 BB/100 som jag satte som mål för mitt cashgamespelande.

Jag spelar ju knappt några turneringar, så där finns det ingenting att följa upp. I går spelade jag en 90-manna-SNG och Rake-the rakes frirulle. I 90-manna gick jag på en klonk och blev kortstackad och sen dog jag med QT på Qxx flop mot limpade AA. I frirullen åkte jag med AKs mot QQ på 80:e plats, så jag fick 40 dollar. Waste of time.

Det var lattjo att se folk som sitter och stallar sig in i småpengarna ($26). En kul hand strax före bubblan: en snubbe (eller tant kanske) limpade först in på knappen med QQ. Sen checkade han bakom på floppen 358 rainbow och checkade igen när det kom ett till blankt kort. River parade en femma och BB checkade för tredje gången. Han checkade igen. BB hade Q5. Han försvarade sitt spel med att "han kunde ju åka ut"... Sen såg jag honom blinda ner till ingenting och försvinna, men han räddade sina $26.

Postad

Hatten av för Full tilt, som är först ut (såvitt jag vet) med en funktion som jag längtat efter länge: Nu kan man välja "Remove me from all waiting lists" och slippa svara nej på tio-femton erbjudanden om lediga platser efter att man redan fått så många bord som man vill ha.

Ett litet minus för den irriterande signalen när en plats blir tillgänglig, men det är väl bara en wav-fil som man kan byta ut antar jag. Jag vill ha Gillian Andersons röst som säger "Seat open for you, sir"...

Postad

Ibland ser man direkt att nu blir det en "bend over" session. Första handen i morse. Limpfisk limpar UTG, knappen limpar. Jag höjer till 6 på BB med AJ. UTG synar. Floppen kommer A33. Betar 10, fi synar. Turn J och fi har 23 kvar, så jag betar det han synar och viker upp 33 för floppat fyrtal. Fyra händer senare floppar jag en triss med sämre kicker. Jag går på en till smäll ett par händer senare och kliver av bordet direkt, för med en sån där start blir man slagpåse vid bordet plus att man får en dålig känsla.

Det ordnade upp sig senare, så jag backade bara knappt en buyin. Jag fick in en stege som jag fick mycket bra betalt för på ett bord som jag kört över totalt. Jag hade faktiskt stora händer hela tiden, men jag behövde aldrig visa upp nån, så dom trodde att jag snodde potterna. Det var en kille som passivt synade min raise med 99 och slowpelade ett set på floppen 9TQ med två klöver. Lite väl dragig för slowspel om nån frågar mig, och hade han trebettat sina nior preflop hade han fått potten.

Postad

I går kväll när jag satt och jobbade lite, så signalerade McAfee plötsligt att FullTiltShortcuts är en trojan och tog bort det. I morse upptäckte jag vad mycket mer man måste klicka och fippla när man inte har FTSC. En sak som FTSC gör, är att den klickar på time-knappen automatiskt, så man kan tänka länge. Jag satt på rivern med nötflushen men funderade på om inte fi hade en kåk. Jag funderade över om jag skulle höja eller bara syna hans bet. Eftersom jag är van att kunna fundera en stund, blev jag lite snopen när jag tajmade ut och blev foldad... surt.

Postad

Jag har gått på ett par riktigt sura rivers de senaste dagarna. Jag ska inte gnälla utan jag tänkte bara visa händerna, för jag tycker nog att jag gjorde en korrekt syn i båda fallen.

Fi i först handen är en typisk mus. Hans stats är 13/3. Jag satte honom faktiskt på AJ innan jag synade och jag var lite sur efteråt, men nu tycker jag nog att jag slår en del händer som han kan få för sig att ställa in med. Han limpar in och jag sätter honom på ett svagt ess när ha synar på floppen.

Jag är slagen av KK, AJ, AK och JJ och det är väl inte givet att en sån här mes inte limpar med de händerna. I efterhand är det bara att konstatera att han är en sån där typiskt dålig spelare - "jag har en kanonhand, då går man all-in". Dom här killarna bluffar aldrig tungt, men det vete fan om jag kan slänga kåken här.

FullTiltPoker Game #6356213590: Table Camino Entrada - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 2:30:56 ET - 2008/05/10

Seat 1: 7411 ($79.80)

Seat 2: ATrain006 ($156.55)

Seat 3: PokerxPro ($108.55)

Seat 4: BigBukkinChickn ($105.15)

Seat 5: PkrOzzy ($20)

Seat 6: AmASlim ($83.75)

Seat 7: rowdygunner ($97.80)

Seat 8: hero ($114.55)

Seat 9: yellowfeva ($82.40)

AmASlim posts the small blind of $0.50

rowdygunner has 5 seconds left to act

rowdygunner is sitting out

hero posts the big blind of $1

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero Ace of Clubs7 of Spades

rowdygunner stands up

yellowfeva folds

7411 calls $1

ATrain006 calls $1

PokerxPro folds

BigBukkinChickn folds

PkrOzzy folds

AmASlim folds

hero has 15 seconds left to act

hero checks

*** FLOP *** King of DiamondsAce of Hearts7 of Hearts

hero bets $2.50

7411 folds

ATrain006 calls $2.50

*** TURN *** King of DiamondsAce of Hearts7 of HeartsAce of Diamonds

hero bets $5.50

ATrain006 calls $5.50

*** RIVER *** King of DiamondsAce of Hearts7 of HeartsAce of DiamondsJack of Clubs

hero bets $12

xELMER FUDDx sits down

xELMER FUDDx adds $100

ATrain006 raises to $147.55, and is all in

hero calls $93.55, and is all in

Uncalled bet of $42 returned to ATrain006

*** SHOW DOWN ***

ATrain006 shows Ace of SpadesJack of Spades a full house, Aces full of Jacks

hero mucks

ATrain006 wins the pot ($227.60) with a full house, Aces full of Jacks

hero adds $100

*** SUMMARY ***

Total pot $230.60 | Rake $3

Board: King of DiamondsAce of Hearts7 of HeartsAce of DiamondsJack of Clubs

Seat 1: 7411 folded on the Flop

Seat 2: ATrain006 showed Ace of SpadesJack of Spades and won ($227.60) with a full house, Aces full of Jacks

Seat 3: PokerxPro didn't bet (folded)

Seat 4: BigBukkinChickn didn't bet (folded)

Seat 5: PkrOzzy (button) didn't bet (folded)

Seat 6: AmASlim (small blind) folded before the Flop

Seat 7: rowdygunner is sitting out

Seat 8: hero (big blind) mucked Ace of Clubs7 of Spades - a full house, Aces full of Sevens

Seat 9: yellowfeva didn't bet (folded)

Och i nästa hand ett dum-fyllo som kommer in och inte orkar vänta in stora blinden utan postar. Han synar min raise med superhanden Q8 suited preflop ur position. På floppen har han 15% equity och synar igen och på turn är hans equity 22,7%. Han har inte odds att jag sitt drag där trots att jag gör misstaget att beta för lite.

Jag slår för många av hans händer på river för att hitta folden.

FullTiltPoker Game #6368657485: Table Gemstone - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 1:46:18 ET - 2008/05/11

Seat 1: TheDNUTZ ($131.90)

Seat 2: JustWaitinggg ($100)

Seat 3: lukkyflop ($48.95)

Seat 4: PkrOzzy ($24.10)

Seat 5: sjco77 ($44.15)

Seat 6: Green Diamonds ($107.80)

Seat 7: hero ($152.90)

Seat 8: gavinz1970 ($98)

Seat 9: GeckoFullHouse ($28.35)

gavinz1970 posts the small blind of $0.50

GeckoFullHouse posts the big blind of $1

JustWaitinggg posts $1

The button is in seat #7

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero Queen of ClubsKing of Diamonds

TheDNUTZ folds

JustWaitinggg checks

lukkyflop calls $1

PkrOzzy folds

sjco77 folds

Green Diamonds folds

hero raises to $6

gavinz1970 folds

GeckoFullHouse folds

JustWaitinggg calls $5

lukkyflop folds

*** FLOP *** 5 of Spades10 of SpadesJack of Hearts

JustWaitinggg checks

hero bets $11

JustWaitinggg calls $11

*** TURN *** 5 of Spades10 of SpadesJack of HeartsAce of Hearts

JustWaitinggg checks

hero bets $28

JustWaitinggg calls $28

*** RIVER *** 5 of Spades10 of SpadesJack of HeartsAce of Hearts9 of Hearts

JustWaitinggg has 15 seconds left to act

JustWaitinggg bets $55, and is all in

hero calls $55

*** SHOW DOWN ***

JustWaitinggg shows Queen of Hearts8 of Hearts a flush, Ace high

hero mucks

JustWaitinggg wins the pot ($199.50) with a flush, Ace high

hero adds $47.10

*** SUMMARY ***

Total pot $202.50 | Rake $3

Board: 5 of Spades10 of SpadesJack of HeartsAce of Hearts9 of Hearts

Seat 1: TheDNUTZ didn't bet (folded)

Seat 2: JustWaitinggg showed Queen of Hearts8 of Hearts and won ($199.50) with a flush, Ace high

Seat 3: lukkyflop folded before the Flop

Seat 4: PkrOzzy didn't bet (folded)

Seat 5: sjco77 didn't bet (folded)

Seat 6: Green Diamonds didn't bet (folded)

Seat 7: hero (button) mucked Queen of ClubsKing of Diamonds - a straight, Ace high

Seat 8: gavinz1970 (small blind) folded before the Flop

Seat 9: GeckoFullHouse (big blind) folded before the Flop

Postad

Jag såg en kille som träffade brädan ganska klockrent i går. Han kom in med AJ och floppen kom AAJ. Turn var J och river A. Han slowspelade den och tickade in en nettovinst på 4 dollar (NL100), när någon synade hans bet på $3 på rivern i tron att han spelade brädan.

Annars går det segt just nu. Jag ligger $28 back för maj efter att ha legat plus $400 den 3/5. Det är normal varians, men ganska tröttsamt. Jag är mest kortdöd och när jag äntligen får nånting, så missar jag floppen och mitt c-bet blir checkraisat av nån rädd mus på big blind som floppat ett set. Jag har inte tiltat bort en spänn, utan det är spektakulära utdragningar och frånvaro av händer som ligger till grund för det hela. Det bekymrar mig inte speciellt mycket. Jag har inte vunnit en enda stor pott på en vecka (tio timmars spel * fyra bord).

Jag la en fälla med pocket-ess i morse som jag själv trillade i. En kille till vänster om mig var väldigt aggro och trebettade mina raisar och isolerade limpare. Jag plockade upp AA när han satt på knappen och en kille limpade före mig. Jag limpade bakom och räknade med en raise från knappen. Han la sig och big blind checkade. Floppen kom K34 rainbow. Check till mig och jag betade pott. Syn av BB. Turn 7 och jag betar pott igen. Syn av BB igen. River T och han checkar igen. Jag betar lite mindre så att jag ska få syn av hans svaga kung eller åttor eller vad han nu har. Han synar och viker upp KT för tvåpar. Jag får ju skylla mig själv. Tur för mig att han är så mesig att han checksynar rivern.

Postad

Det kändes inte bra med poker i går efter att jag hade backat 4-5 dagar på raken. Och sen gjorde jag en total idiotsyn tidigt i dagens spel och det kändes ännu sämre. Här slår jag bara en bluff och jag har en read på killen. Han bluffar definitivt inte här. Och inte värdebetar han ett par lägre än JJ heller. Så dåligt spelat av mig. Värt att notera dock att han är en kille som slowspelar. Det noterar jag och hoppas få användning för en annan dag.

Full Tilt Poker Game #6394612920: Table Deerfoot - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:04:19 ET - 2008/05/13

Seat 1: PHXSUNZ ($99)

Seat 2: HERO ($103)

Seat 3: murph92 ($139)

Seat 4: miguel_zx ($25.25)

Seat 5: birdie19 ($99.95)

Seat 6: joepoker77 ($120.60)

Seat 7: KidHustle ($100), is sitting out

Seat 8: john1226 ($79.30)

Seat 9: jpistol64 ($46.25)

PHXSUNZ posts the small blind of $0.50

HERO posts the big blind of $1

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Jack of SpadesJack of Clubs

murph92 folds

miguel_zx folds

birdie19 folds

joepoker77 folds

john1226 raises to $4

jpistol64 folds

PHXSUNZ folds

HERO raises to $13

PHXSUNZ adds $1.50

john1226 calls $9

*** FLOP *** 10 of Clubs10 of Diamonds10 of Spades

HERO bets $20

john1226 calls $20

*** TURN *** 10 of Clubs10 of Diamonds10 of SpadesAce of Hearts

HERO checks

john1226 checks

*** RIVER *** 10 of Clubs10 of Diamonds10 of SpadesAce of Hearts5 of Diamonds

HERO checks

john1226 bets $30

HERO calls $30

*** SHOW DOWN ***

john1226 shows Ace of SpadesAce of Diamonds a full house, Aces full of Tens

HERO mucks

john1226 wins the pot ($123.50) with a full house, Aces full of Tens

HERO adds $60

*** SUMMARY ***

Total pot $126.50 | Rake $3

Board: 10 of Clubs10 of Diamonds10 of SpadesAce of Hearts5 of Diamonds

Seat 1: PHXSUNZ (small blind) folded before the Flop

Seat 2: HERO (big blind) mucked Jack of SpadesJack of Clubs - a full house, Tens full of Jacks

Seat 3: murph92 didn't bet (folded)

Seat 4: miguel_zx didn't bet (folded)

Seat 5: birdie19 didn't bet (folded)

Seat 6: joepoker77 didn't bet (folded)

Seat 7: KidHustle is sitting out

Seat 8: john1226 showed Ace of SpadesAce of Diamonds and won ($123.50) with a full house, Aces full of Tens

Seat 9: jpistol64 (button) didn't bet (folded)

Men efter den här handen kunde inget gå fel. På ett av mina bord hade jag en shortstack på tilt som reraisade all in hela tiden. Jag tror jag stackade honom tre eller fyra gånger.

Morgonens highlight var annars den här handen. Jag vet att fi är LAG men kapabel att läsa sin motståndare och lägga sig om han tror att han är slagen. Jag har också sett att han tenderar att beta pot när han har en hand och 3/4 pot när han c-betar utan träff eller när han betar ett drag. Han trebetar mig med en ganska vid range, typ AQ+ och 66+. Min image på det här bordet borde vara tight, så han borde förstå att jag inte synar med nåt dominerat ess eller nån skithand. Han bet på floppen luktar c-bet lång väg, så jag checkraisar honom all in. Kan jag få honom att lägga händer som slår mig? Ja, jag tror faktiskt det. QQ är en tänkbar hand för mig. Han kanske kan slänga KK eller till och med AA. AQ kanske han slänger också.

Han påstod att han kastade AK, så jag hade honom slagen hela tiden.

Full Tilt Poker Game #6394906781: Table Cobble Cove - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:28:22 ET - 2008/05/13

Seat 1: Phil124 ($20.20)

Seat 2: KidHustle ($105.30)

Seat 3: ele11ven ($90.80)

Seat 4: HoosierDaddy85 ($108.85)

Seat 5: rtrenton ($40)

Seat 6: NLdonkey ($113)

Seat 7: philtomthegump ($104.70)

Seat 8: KennyR22 ($97.50)

Seat 9: HERO ($108.05)

ele11ven posts the small blind of $0.50

HoosierDaddy85 posts the big blind of $1

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Jack of SpadesJack of Diamonds

NLdonkey folds

philtomthegump folds

KennyR22 folds

HERO raises to $4

Phil124 calls $4

KidHustle raises to $17.50

ele11ven folds

HoosierDaddy85 folds

HERO has 15 seconds left to act

HERO calls $13.50

Phil124 folds

*** FLOP *** 4 of ClubsQueen of Clubs10 of Hearts

HERO checks

KidHustle bets $28

HERO raises to $90.50

KidHustle has 15 seconds left to act

KidHustle adds $12.15

KidHustle folds

Uncalled bet of $62.50 returned to HERO

HERO mucks

HERO wins the pot ($93.50)

*** SUMMARY ***

Total pot $96.50 | Rake $3

Board: 4 of ClubsQueen of Clubs10 of Hearts

Seat 1: Phil124 folded before the Flop

Seat 2: KidHustle (button) folded on the Flop

Seat 3: ele11ven (small blind) folded before the Flop

Seat 4: HoosierDaddy85 (big blind) folded before the Flop

Seat 5: rtrenton is sitting out

Seat 6: NLdonkey didn't bet (folded)

Seat 7: philtomthegump didn't bet (folded)

Seat 8: KennyR22 didn't bet (folded)

Seat 9: HERO collected ($93.50), mucked

Postad

Jag löste förresten problemet med att PAHUD inte visade mina stats. Jag hade av misstag råkat ställa fram datumet en dag på min dator i förra veckan när jag kollade hur AM/PM-tid VERKLIGEN fungerar (tiden är aldrig 00-nånting på en sån klocka) för ett programmeringsproblem som jag höll på med. Filnamnet på HH-filerna innehåller en timestamp som måste synka med timestampen i HH-filerna.

Postad

Nä, det är lite motvind just nu. I morse hade jag ett par rejäla klavertramp igen. I första handen var det dessutom en kombination av att jag spelade dåligt och blev utspelad. "Dobieatwar" minraisar till 2 i tidig position. Om ni spelar NL100 på Full tilt, så vet ni vem han är. Han minraisar och fjuttbettar och gör alla möjliga dåliga drag. Jag synar i mittenposition med KQs. Knappen, som är LAG och sitter med 80BB, fjutt-reraisar till 5 och vi synar. Floppen kommer Kxx. Dobie checkar, jag checkar och knappen betar 8 in i potten på 16. Dobie lägger sig. Solklar checkraise - eller hur? Jag raisar upp till 24, för jag vill ju ge honom en chans att göra bort sig med AQ. Han synar och jag tänker att han har AK. Turn är en blank till. Potten är 64 och jag checkar. Han fjuttbetar 20 och nu väljer jag att tolka det som svaghet och checkraisar all in. Han viker upp AA. Hade jag reraisat preflop istället för det här passiva spelet, så hade det blivit mycket tydligare att han var stark och förlusten hade blivit mycket mindre. Dåligt spelat.

Den andra stora potten var Dobie också inblandad i. Jag tycker nog att den inte är så dåligt spelad så här i efterhand, men SB får till en grym fälla.

Alla foldar fram till Dobieatwar på knappen, som minraisar till 2. Small blind synar. Jag sitter med QQ och reraisar till 9. Dobie synar och sen går SB all in för $95. Tankepaus... Jag vet att han är en passiv call station. Har han synat minraisen med en hand som slår mina damer? Jag har dunkat på dom båda ganska hårt i position, så jag får det till att han antingen tror att jag squeezar med en vid range eller så har han fått nog av min aggression och ställer in med åttor eller nior eller nåt sånt. Jag tror definitivt att jag har honom slagen tillräckligt ofta för att syna här, även om de här passiva killarna väldigt ofta har exakt det de representerar. Tyck gärna till här om ni tycker att min syn med QQ är dålig. Han hade AA förstås och jag träffar inte two-outers, så potten är hans.

På slutklämmen träffade jag ett set mot ett par pocket-ess (som ju är nötterna för många), så det blev en stor pott på kreditsidan också, men totalen blev back idag igen. Just nu ligger min BB/100 för senaste 30 sessionerna på minus. Jag använder det som nyckeltal för "dagsformen". Jag spelar fyra bord samtidigt, så varje morgonpass blir 4-6 sessioner, beroende på om jag byter bord eller inte.

Men det är helt naturligt med varians. Jag jagar inte upp mig över resultaten, men jag tycker inte om när jag spelar händer dåligt.

Postad

Efter nio timmars jobb, en dryg timmes pendling (tre bussar), middag med familjen, läggning av barn, så börjar min fritid klockan 21.05. Jag orkar inte spela riktig poker, så jag spelar lite turneringar. Det går ju som vanligt.

Ett pucko limpar in för 100. Jag sitter med AA och smäller upp till 500. Han synar förstås, det gör dom ju alltid. Floppen kommer Qc7c4c och jag har klöveresset. Han checkar, jag går all in och han synar med QhKc. Han har 14% equity, men det funkar ju, för han klonkar kungen på river.

Postad

Skitsession idag. Upp 5.25 som vanligt och in på fyra bord. Sen förlorade jag en liten pott på varje bord innan nätverket la av. Jag startade om routern utan resultat, startade om modemet och routern utan resultat och sen startade jag om datorn också och då hoppade det igång. Jag tänkte att eftersom jag ändå bara var sur, så skulle jag sätta mig och köra över ett 6-maxbord, men på det bordet jag kom in på satt det tre idioter och käftade med varandra om vem som var dummast i huvet och vem som hade mest pengar, så spelet gick i snigelfart. Jag sket i det och tittade en stund på en ny Cardrunners-video istället.

Snart passerar jag min tusende postning...

Postad

17:e maj är ju en stor dag på åtminstone två ställen. I Norge är det nationaldag. Vad många kanske inte känner till, är att det är en stor dag även på Full Tilt. Det är nämligen suckout-festival. Jag har spelat sen sju i morse och det är ju superfiskigt som vanligt när det är fredagkväll i USA. Och dom jagar sina drag och klonkar hela tiden. Jag ska inte trötta er med detaljer, men de senaste tio dagarna har bjudit på en strid ström av bad beats. Jag är inne i en sån där period när alla händer man spelar blir utdragna och jag får aldrig in ett drag själv. Det är jävligt tröttsamt. Som tur är, spelar dom ofta sina drag ur position och checkar när dom har klonkat, så man förlorar minimum.

Postad

Jag har installerat nya Poker tracker och testat den lite. Det som gjorde mig riktigt besviken var PAHUD, som är mycket sämre än tidigare.

Annars blir det väl bra med en bättre databas i botten, så man slipper allt Access-krångel.

Postad

Jag tror jag tar paus ett par dagar, för jag känner mig enormt frustrerad. Ingenting fungerar. Jag floppar topp-set och får in degen och nån idiot synar med hålstegedrag eller flushdrag och det verkar vara klonk-garanti. Däremellan får jag J4 offsuit om och om igen. Dom gör alla misstag som går att göra, men prickar in sina långskott hela tiden. Till slut törs man ju knappt betta.

En annan hand: en fisk limpar tidigt, jag raisar upp till 6BB med AA. Han blixtsynar med 79 suited och floppar en flush. Dessutom är han short stackad, så han har ju inga implicita odds heller. Dåligt spel hos motståndaren är ju lönsamt i längden, men idag är det inget avbrott i klonkningarna.

Jag spelade ett par turneringar också, men där vet man ju i förväg att man kommer att få se idioti. I den ena ställer jag in preflop med TT och en kille synar för hela stacken på bubblan med 22. Turn 2. I den andra får jag in degen med A5 och får syn av J2 som klonkar en knekt.

Postad

Och här blir man utspelad efter noter av killen som inte viker JK offsuit ur position för raise-reraise. Han floppar hålstegedraget och då ska ju degen in...

FullTiltPoker Game #6451709816: Table Wispy Sage - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 11:57:19 ET - 2008/05/17

Seat 1: hero ($100)

Seat 2: royalcyon ($96)

Seat 3: Franky87 ($121.40)

Seat 4: Rayes ($100)

Seat 5: batcat21 ($124.90)

Seat 6: kcerivam ($73.65)

Seat 7: fdlgn6368 ($98.50)

Seat 8: JochenHA ($20.70)

Seat 9: bostonite ($22.20)

Rayes posts the small blind of $0.50

batcat21 posts the big blind of $1

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero King of DiamondsKing of Spades

kcerivam folds

royalcyon has been disconnected

fdlgn6368 raises to $3.50

JochenHA folds

bostonite calls $3.50

kcerivam stands up

royalcyon has reconnected

hero raises to $16

royalcyon has 15 seconds left to act

royalcyon has been disconnected

royalcyon has reconnected

royalcyon has 15 seconds left to act

Klubok sits down

Klubok adds $30

royalcyon folds

Franky87 folds

Rayes adds $0.50

Rayes folds

batcat21 folds

fdlgn6368 folds

bostonite calls $12.50

*** FLOP *** 9 of Clubs4 of Diamonds10 of Clubs

bostonite checks

royalcyon is sitting out

hero bets $7

bostonite calls $6.20, and is all in

hero shows King of DiamondsKing of Spades

bostonite shows Jack of HeartsKing of Clubs

Uncalled bet of $0.80 returned to hero

*** TURN *** 9 of Clubs4 of Diamonds10 of ClubsAce of Clubs

*** RIVER *** 9 of Clubs4 of Diamonds10 of ClubsAce of ClubsQueen of Spades

hero shows a pair of Kings

bostonite shows a straight, Ace high

bostonite wins the pot ($46.95) with a straight, Ace high

royalcyon has returned

hero adds $22.20

*** SUMMARY ***

Total pot $49.40 | Rake $2.45

Board: 9 of Clubs4 of Diamonds10 of ClubsAce of ClubsQueen of Spades

Seat 1: hero showed King of DiamondsKing of Spades and lost with a pair of Kings

Seat 2: royalcyon didn't bet (folded)

Seat 3: Franky87 (button) didn't bet (folded)

Seat 4: Rayes (small blind) folded before the Flop

Seat 5: batcat21 (big blind) folded before the Flop

Seat 6: kcerivam didn't bet (folded)

Seat 7: fdlgn6368 folded before the Flop

Seat 8: JochenHA didn't bet (folded)

Seat 9: bostonite showed Jack of HeartsKing of Clubs and won ($46.95) with a straight, Ace high

Postad

Vad är en downswing egentligen? Jag är inne i en brutal downswing just nu. Efter att ha cruisat i total medvind länge, så funkar ingenting. I morse raisade jag med AA UTG och fick syn av 58 på BB. Kommer floppen 467? Jamen visst.

Jag tror att en stor del av det som skiljer en långsiktigt vinnande spelare från mängden är hur han hanterar sina downswings. En spelare som skyller på uttags-riggen, idiotiska tyskar eller otur eller nåt, tar inte tag i problemet. Man måste börja med att acceptera att en downswing är ett mentalt tillstånd. Man börjar fokusera på negativa händelser och sen börjar man förvänta sig negativa händelser. Man tappar den vinnande känslan och spelar utan självförtroende. Och det kan gå snabbt. Man tar ett par brutala bad beats och plötsligt blir man resultatorienterad. Fast man fick in pengarna som 85% favorit lägger man hela sin uppmärksamhet på hur dåligt det går och hur mycket minus man ligger. När man egentligen ska fokusera på att sdpela varenda hand perfekt, sitter man där och tittar på saldot i cashier-fönstret, som bara minskar öch minskar.

Jag har ingen patenterad metod för att ta sig ur en downswing, men jag har spelat poker online sen 2002, så jag har varit med om det här några gånger. Och jag kan säga att jag har faktiskt aldrig har gulat.

För det första måste man sluta spela. Sen måste man avstå ända tills man har slutat att tänka på hur dåligt det har gått och hur mycket man har backat. Om man gör ett uppehåll och börjar igen och upptäcker att man fortfarande spelar med horn i pannan, måste man sluta igen och fortsätta att avstå.

Medan man avstår kan man ägna sig åt att gå igenom spelade händer och kolla om det kanske har smygit sig in nån läcka i spelet. Man kanske helt enkelt är utbränd på poker och har spelat utan att vara sugen. Då ska man naturligtvis avstå helt och hållet tills lusten finns där igen.

Jag brukar kör "back to basics" med mig själv, gå igenom preflopspel, flopspel och så vidare. Ibland kanske man upptäcker att man har börjat spela överaggressivt eller att man spelar för många händer från blindsen eller att man inte kan lägga stora par trots att man är uppenbart slagen. För min del beror downswings ofta på att jag har slutat spela fi:s hand och bara spelar min egen. När jag spelar bra, vet jag vad fi har. När jag spelar dåligt vet jag bara att nu jävlar ska han lägga sig när jag betar. Gör han inte det och vinner potten, så är han en idiot med tur. :oops:

Ett annat bra sätt är att titta på Cardrunners-videos. Jag går fortfarande upp tidigt för min morgonsession, men jag tittar på Cardrunners istället för att spela, tills jag känner mig som en vinnare igen.

Postad

Jag vilar mig i form. Undrar om inte jag gör comeback i morgon igen.

Jag har labbat lite mer med Pokertracker 3. Den kommer att bli grymt bra när den är klar. Den lyckas inte flytta undan HH-filer som den är klar med ibland, vilket gör att den ligger och tuggar i sig händer som redan är inlästa och spottar ut dom eftersom dom är dubbletter.

Jag försökte logga en felrapport på PT:s supportforum, men det kraschade. Jag föreställer mig att dom har mycket att göra just nu.

Postad

OK, jag är uppe i sadeln igen efter en "sanity break". Jag spelade en knapp timme före jobbet i morse. Full tilt hälsade mig välkommen tillbaka med den här:

Full Tilt Poker Game #6514460932: Table Old Harbor - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:39:49 ET - 2008/05/22

Seat 1: luckyladylisa ($62.15)

Seat 2: Uber Esel ($109.05)

Seat 3: hero ($100)

Seat 4: thaisticks ($70.75)

Seat 5: bob965 ($101.50)

Seat 6: penzance ($32.45)

Seat 7: ASURex ($49)

Seat 8: Mr Cea ($99.95)

Seat 9: silier ($109.90)

ASURex posts the small blind of $0.50

Mr Cea posts the big blind of $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero 10 of Spades10 of Hearts

silier folds

luckyladylisa folds

Uber Esel folds

hero raises to $4

thaisticks folds

bob965 calls $4

penzance folds

ASURex folds

Mr Cea folds

*** FLOP *** Jack of Spades10 of DiamondsJack of Clubs

hero bets $7

bob965 calls $7

*** TURN *** Jack of Spades10 of DiamondsJack of Clubs5 of Spades

hero bets $14

bob965 calls $14

*** RIVER *** Jack of Spades10 of DiamondsJack of Clubs5 of Spades2 of Hearts

Här vet jag att han sitter med AJ, så det gäller bara att få in degen

hero bets $23

bob965 raises to $76.50, and is all in

hero calls $52, and is all in

Uncalled bet of $1.50 returned to bob965

*** SHOW DOWN ***

bob965 shows Jack of DiamondsAce of Diamonds three of a kind, Jacks

hero shows 10 of Spades10 of Hearts a full house, Tens full of Jacks

hero wins the pot ($198.50) with a full house, Tens full of Jacks

bob965 adds $98.50

*** SUMMARY ***

Total pot $201.50 | Rake $3

Board: Jack of Spades10 of DiamondsJack of Clubs5 of Spades2 of Hearts

Seat 1: luckyladylisa didn't bet (folded)

Seat 2: Uber Esel didn't bet (folded)

Seat 3: hero showed 10 of Spades10 of Hearts and won ($198.50) with a full house, Tens full of Jacks

Seat 4: thaisticks didn't bet (folded)

Seat 5: bob965 showed Jack of DiamondsAce of Diamonds and lost with three of a kind, Jacks

Seat 6: penzance (button) didn't bet (folded)

Seat 7: ASURex (small blind) folded before the Flop

Seat 8: Mr Cea (big blind) folded before the Flop

Seat 9: silier didn't bet (folded)

Den här spelade jag riktigt dåligt. Jag tänkte att han kunde ha floppat ett set (downswingen sitter kvar i bakhuvet) och samtidigt ville jag få honom att beta eller syna med ett sämre ess på river. Han hade ett öppet stegdrag och hade nog synat ett mindre bet på river med par i tior, för han stekte länge.

Full Tilt Poker Game #6514327186: Table Sierra - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:27:57 ET - 2008/05/22

Seat 1: stackingchipps ($138.10)

Seat 2: Filter86 ($16.50)

Seat 3: Chomper44 ($100)

Seat 4: Cajunslick52 ($20)

Seat 5: Mad Jeanie ($138.95)

Seat 6: hero ($138.55)

Seat 7: cboys78 ($76.35)

Seat 8: Cataract888 ($112.60)

Seat 9: Siktet hvetemel ($188.45)

cboys78 posts the small blind of $0.50

Cataract888 posts the big blind of $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero [Ts Ah]

Siktet hvetemel folds

stackingchipps folds

Filter86 folds

Chomper44 calls $1

Cajunslick52 folds

Mad Jeanie calls $1

hero raises to $6

cboys78 calls $5.50

Cataract888 folds

Chomper44 calls $5

Mad Jeanie calls $5

*** FLOP *** [9s Ac 7s]

cboys78 checks

Chomper44 checks

Mad Jeanie checks

hero bets $19

cboys78 folds

Chomper44 adds $6

Chomper44 folds

Mad Jeanie calls $19

*** TURN *** [9s Ac 7s] [4d]

Mad Jeanie checks

hero checks

*** RIVER *** [9s Ac 7s 4d] [Td]

Mad Jeanie checks

hero bets $31.50

Mad Jeanie has 15 seconds left to act

Mad Jeanie is sitting out

Mad Jeanie has timed out

Mad Jeanie folds

Uncalled bet of $31.50 returned to hero

hero mucks

Mad Jeanie has returned

hero wins the pot ($60)

*** SUMMARY ***

Total pot $63 | Rake $3

Board: [9s Ac 7s 4d Td]

Seat 1: stackingchipps didn't bet (folded)

Seat 2: Filter86 didn't bet (folded)

Seat 3: Chomper44 folded on the Flop

Seat 4: Cajunslick52 didn't bet (folded)

Seat 5: Mad Jeanie folded on the River

Seat 6: hero (button) collected ($60), mucked

Seat 7: cboys78 (small blind) folded on the Flop

Seat 8: Cataract888 (big blind) folded before the Flop

Seat 9: Siktet hvetemel didn't bet (folded)

Lite senare på ett annat bord mot samma spelare, som jag hade pressat ganska hårt hela tiden. Jag tänkte att han kanske hade tröttnat och bestämt sig för att spela tillbaka med t.ex A8, 88-TT och att jag hade honom slagen tillräckligt ofta för att få in degen här. Floppen träffar ju det han set-minar med ganska perfekt, men om man ska vara seträdd med överparen, ska man kanske inte spela dom överhuvudtaget. Om inte jag hade satt honom på halvtilt, kanske jag hade kunnat lägga den. Han har ju en sån stackstorlek att jag inte gärna kan syna och utvärdera turn heller. Kommentera gärna. Man ser ju alltid ut som en pajas i såna här händer.

Full Tilt Poker Game #6514499250: Table Winery Ridge - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:43:19 ET - 2008/05/22

Seat 1: raisinchips ($100)

Seat 2: Hero ($101.85)

Seat 3: james357 ($219.30)

Seat 4: Rayes ($107.35)

Seat 5: OKIE_T ($49.20)

Seat 6: Clay Aikan ($124.60)

Seat 7: Mad Jeanie ($84.30)

Seat 8: stackingchipps ($100.90)

Seat 9: Chomper44 ($155.75)

Hero posts the small blind of $0.50

james357 posts the big blind of $1

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero King of SpadesKing of Clubs

Rayes folds

stackingchipps has been disconnected

OKIE_T calls $1

Clay Aikan folds

Mad Jeanie calls $1

stackingchipps has reconnected

stackingchipps folds

Chomper44 calls $1

raisinchips folds

Hero has 15 seconds left to act

Hero raises to $7

james357 folds

OKIE_T folds

Mad Jeanie calls $6

Chomper44 folds

*** FLOP *** 7 of Spades5 of Diamonds6 of Hearts

Hero has 15 seconds left to act

Hero bets $14

Mad Jeanie has 15 seconds left to act

Mad Jeanie raises to $35

Hero raises to $94.85, and is all in

Mad Jeanie calls $42.30, and is all in

Hero shows King of SpadesKing of Clubs

Mad Jeanie shows 5 of Hearts5 of Clubs

Uncalled bet of $17.55 returned to Hero

*** TURN *** 7 of Spades5 of Diamonds6 of HeartsQueen of Clubs

*** RIVER *** 7 of Spades5 of Diamonds6 of HeartsQueen of ClubsAce of Hearts

Hero shows a pair of Kings

Mad Jeanie shows three of a kind, Fives

Mad Jeanie wins the pot ($168.60) with three of a kind, Fives

Hero adds $82.45

*** SUMMARY ***

Total pot $171.60 | Rake $3

Board: 7 of Spades5 of Diamonds6 of HeartsQueen of ClubsAce of Hearts

Seat 1: raisinchips (button) didn't bet (folded)

Seat 2: Hero (small blind) showed King of SpadesKing of Clubs and lost with a pair of Kings

Seat 3: james357 (big blind) folded before the Flop

Seat 4: Rayes didn't bet (folded)

Seat 5: OKIE_T folded before the Flop

Seat 6: Clay Aikan didn't bet (folded)

Seat 7: Mad Jeanie showed 5 of Hearts5 of Clubs and won ($168.60) with three of a kind, Fives

Seat 8: stackingchipps didn't bet (folded)

Seat 9: Chomper44 folded before the Flop