Gå till innehåll

Weedobooty har en plan

Weedobooty

Recommended Posts

Jo jag hade ju räknat lite. Med risk för att bli utsedd månadens matematikfiasko kom jag fram till det här:

Antag att man spelar NL100 med $100 stackar och raisar till 4. Fi trebetar pott till 13,50. Blindsen lägger sig. Potten är 19. Nu fyrbetar man honom till nånting i stil med 33.

Antag att fi trebetar tunt. Säg att hans trebet-range är t.ex 66+,AQs+,KQs,QJs,JTs,AQo+. Det är 98 händer.

Antag att han går all in med QQ+, AKs och AKo, det är 34 händer. Då har vi 66% fold equity. EV på det utfallet (fold) är 0,65*19=12,54.

Om han går all in, slänger vi vårt lilla par och har förlorat fyrbetet ($19,50). EV på det utfallet är 0,34*-19,50 = -6,63.

Om fi:s respons på vårt fyrbet är binärt (fold eller push), blir EV 12,54-6,63=5,91.

Om han synar, utgår vi från att hans syn-händer kommer från hans push-range. Säg att han synar med AA för att trappa och AK-händerna för att gå all in vid träff. Då är hans push-range 12 händer och hans call range 22 händer. EV för när han pushar blir då (12/98)*-19,50 = -2,39.

Om vi för enkelhets skull antar att vi bara går vidare med handen om vi floppar ett set när han synar och att vi vinner hans resterande $67 om vi floppar ett set, blir det så här:

Chansen att floppa ett set är (2/50+2/49+2/48)=0,1225, alltså 12,25%

EV för sekvensen call-inget set blir (1-0,1225)*-19,50=-17,11. Alltså sannolikheten för att vi INTE floppar ett set gånger det vi förlorar.

EV för sekvensen call-set-vi stackar fi blir 0,1225*(66+67)=16,29. Det är alltså sannolikheten för att floppa ett set gånger potten plus hans återstående stack.

EV för fyrbetet med det här förenklade scenariot blir alltså (12,54-2,39-17,11+16,29)=9,33.

En del regulars på FR NL100 viker nog AK-händerna och QQ, så fold equity kan vara avsevärt högre. Då blir EV på fyrbetet ännu bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ännu en tveksam pott med bara ett överpar. Fi är en ganska typiskt spelartyp på den här nivån: enormt vek-tajt.

Vad fjuttbetar han floppen och synar min raise med? Såna här spelare betar inte sina drag, så det är inte JK. QT synar han inte med preflop. AQ är tänkbart. KK skulle han faktiskt kunna ha. Dom brukar syna med KK preflop "för att kolla att det inte kommer ett ess på floppen".

Jag checkar turn för potkontroll och han betar ut på river. Man kan väl säkert argumentera för att jag har honom slagen tillräckligt ofta för att syna här. Jag har ju bjudit in honom att betta, men jag var i stort sett 100% säker på att han hade ett set. En sån här spelare checksynar AQ på rivern. Han hade TT.

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

CO ($100)

Button ($48.10)

SB ($189.25)

BB ($19.50)

UTG ($142.95)

UTG+1 ($97.80)

MP1 ($39)

Hero ($100)

MP3 ($83.95)

Preflop: Hero is MP2 with ad.gif, as.gif.

3 folds, Hero raises to $4, 3 folds, SB calls $3.50, 1 fold.

Flop: ($9) qh.gif, tc.gif, 4h.gif(2 players)

SB bets $5, Hero raises to $20, SB calls $15.

Turn: ($49) 7c.gif(2 players)

SB checks, Hero checks.

River: ($49) 3s.gif(2 players)

SB bets $35, Hero calls $35.

Final Pot: $119

Länk till kommentar

Ännu en tveksam pott med bara ett överpar. Fi är en ganska typiskt spelartyp på den här nivån: enormt vek-tajt.

Vad fjuttbetar han floppen och synar min raise med? Såna här spelare betar inte sina drag, så det är inte JK. QT synar han inte med preflop. AQ är tänkbart. KK skulle han faktiskt kunna ha. Dom brukar syna med KK preflop "för att kolla att det inte kommer ett ess på floppen".

Jag checkar turn för potkontroll och han betar ut på river. Man kan väl säkert argumentera för att jag har honom slagen tillräckligt ofta för att syna här. Jag har ju bjudit in honom att betta, men jag var i stort sett 100% säker på att han hade ett set. En sån här spelare checksynar AQ på rivern. Han hade TT.

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

CO ($100)

Button ($48.10)

SB ($189.25)

BB ($19.50)

UTG ($142.95)

UTG+1 ($97.80)

MP1 ($39)

Hero ($100)

MP3 ($83.95)

Preflop: Hero is MP2 with ad.gif, as.gif.

3 folds, Hero raises to $4, 3 folds, SB calls $3.50, 1 fold.

Flop: ($9) qh.gif, tc.gif, 4h.gif(2 players)

SB bets $5, Hero raises to $20, SB calls $15.

Turn: ($49) 7c.gif(2 players)

SB checks, Hero checks.

River: ($49) 3s.gif(2 players)

SB bets $35, Hero calls $35.

Final Pot: $119

Varför checkar du turn för pottkontroll? Beta turn och in med degen bara

Länk till kommentar

Varför checkar du turn för pottkontroll? Beta turn och in med degen bara

Mot ett set? Jo, jag har ju två outs förstås... Hans bet/syn på floppen skriker set.

Jag sätter fi på ett set eller en hand som ligger långt efter. Vi hamnar inte all in om jag har honom slagen. Varför beta? Han har KK (två outs) eller ett set. Den här killen spelar 24/3/1,2 på full ring NL100. Vektajt.

Checkar jag bakom kan jag få ett bet eller check/call av en svagare hand på river, alternativt komma billigare undan mot ett set.

Länk till kommentar

Jag justerade ju mitt spel lite efter att jag hade gått igenom mina stats. Jag spelar lite mer löst i position preflop, så jag hamnar på ungefär 16-17 VP$IP med 11-12% PFR. Det är bra, för det blir mer postflopspel och det är ju där man kan spela ut de här pajasarna för lite större pengar.

En sak som jag tjänar pengar på när jag spelar bra, är när jag har en känsla för fi:s hand och kan lura honom att bluffa eller värdebeta med en hand som jag har slagen. När man spelar dåligt, tänker man ju på första nivån - "jag har". När jag spelar bra, tänker jag mer "jag tror att han har" och "han tror nog att jag har". Många som spelar på den här nivån tänker nog inte så långt som "jag tror att han har", så om jag tänker "han tror nog att jag har", så tänker jag en nivå för djupt.

Dåliga spelare kommer ofta in med händer som floppar en näst bästa hand. Ger man dom lite rep, så kan man ofta få dom att hänga sig själva genom att göra en bluff eller ett värdebet med en sämre hand på rivern som dom inte skulle ha gjort om man spelade ångvältspoker mot dom.

Det är lite uppsving just nu. Plus $700 på 11 timmar spelade i april. Nu är min rulle över $6K igen, så jag borde väl spela NL200 egentligen.

Jag spelade lite SNG på mitt Party Poker-konto i går. Jävelberg vad dåliga dom är! På den här nivån ($11) verkar dom inte ens kunna kombinera sina pocketkort med floppen. Dom är som folk som spelar fyll-roulette på krogen. Vi var på bubblan och jag och en kille till hade stora stackar och de andra två låg risigt till. Jag ställde in med KK och fick syn av den andra storstacken med T6 offsuit! Han var tysk...

Nu har jag spelat upp mina $7 på Party till $117.

Länk till kommentar

En människa som rövar bort en liten tjej, våldtar henne, mördar henne och gräver ner henne i skogen har förverkat sina rättigheter att leva vidare.

Såga av hans händer och fötter och gräv ner honom levande i en mosse.

Tänkte precis på detta! Fy fan att det går omkring folk som detta i ett modernt Sverige. Det är så jag känner mig äcklad, samt jävligt tacksam att jag ännu inte har några ungar att oroa mig för.

Jag lider verkligen med lilla Englas föräldrar och annhöriga idag, och hoppas alla ägnar dem en god tanke! :h:

:cry:

Länk till kommentar

Tänkte precis på detta! Fy fan att det går omkring folk som detta i ett modernt Sverige. Det är så jag känner mig äcklad, samt jävligt tacksam att jag ännu inte har några ungar att oroa mig för.

Jag lider verkligen med lilla Englas föräldrar och annhöriga idag, och hoppas alla ägnar dem en god tanke! :h:

:cry:

Ja, tänk hur en enda människa, förutom det fruktansvärda som han har gjort mot de här tjejerna, ensam kan huggas en bit ur så många människors trygghet. Alla tjejer och alla med en dotter berörs. Nu skjutsar man sin dotter istället för att hon ska kunna få gå eller cykla själv och på samma sätt påverkas hundratusentals andra liv här i landet.

Länk till kommentar

Ibland stöter man på en mega-fisk. Det gjorde jag idag. Första tecknet var när jag såg honom limpa in UTG med J4 och syna ner en bluff med bottenparet på brädan KQ4T9. Den här killen ska vi inte bluffa.

Hans statistik var lite rolig. Han spelade 67/0/0,2. Tyvärr fick jag inte tillfälle att spela nån pott mot honom, men det var kul att studera. Han sjönk från ursprungliga 120 sakta men säkert ner till 11,75. Då limpade han med AA på knappen och dubblade upp. Sen fick han AA två gånger till inom loppet av 15 händer, limpade båda gångerna och fick betalt, så när jag lämnade bordet låg han på 40 nånting.

För övrigt går det fortsatt bra.

Jag såg förresten en Cardrunners-video med Brian Townsend där han vände ut och in på en hand rent matematiskt, som jag brukar göra för mig själv ibland. Det var väldigt intressant. Jag fick ett par uppslag som jag inte har tänkt på förut.

Länk till kommentar

I går kom det ett paket från Amazon med Harringtons nya böcker, "Poker nation" och en liten bok om Gin Rummy. Jag har skummat lite i böckerna. Jag tvivlar på att Harringtons böcker blir lika revolutionerande som hans turneringsböcker, med det ska bli kul att läsa.

Amazon hade lovat leverans den 2/5. Man blir förvånad varje gång man får bättre service än man förväntar sig, men det händer (dock sällan om man har med svenska bolag att göra).

Inga speciella highlights från morgonens session. Första handen hade jag QQ och blev fyrbettad av K2 offsuit. Tur för honom att floppen kom KJ4. Tur för mig att han checkade flop och turn och la årets fjuttigaste blockbet på rivern. Efter den inledningen gick det bara bättre, men jag var mest kortdöd idag. Så är det ju ibland.

Så länge det finns folk som är villiga att spela (och fyrbetta med) K2 offsuit, ser framtiden ljus ut.

Länk till kommentar

Jag har flytet nu. Dessutom spelar jag mycket bra. Det är en bra kombination. Jag har till och med lyckats klonka ett par gånger med JJ mot KK och QQ mot AA. Jag vann till och med på Dagens dubbel lördags.

På söndag ska jag spela all-in-turneringen på Cosmopol, mest för skojs skull.

Länk till kommentar

Jag har ett litet sidoprojekt. Jag ska försöka spela upp mina sju dollar på Party Poker till $400 och köpa ett luftgevär till mig och min son. Det blir billiga SNG's. Jag är på $113 nu.

Å vilka idioter man hittar här... Spelade nyss med en dansk som klonkade så man trodde man drömde. Han synade raisar ur position med Q4o och gick all in med bottenpar och klonkade runner-runner-stegar och fan vet allt. Han hade klonkat ut fem spelare. Jag höjde 4x med QQ. Han synade. Floppen kom 47J rainbow. Jag bettade pott och han ställde in med K7o. Jag synade. River K. Nice hand-well played. Varje SNG har ett tur-mongo.

Dom gör alla fel man kan komma på och några till.

Länk till kommentar

Jag vet inte hur sjuk jag skulle vara för att missa en lördag- eller söndagmorgon på Full tilt. Upp och tråla in lite pengar.

Vid ett bord hade jag en så fantastiskt dålig spelare. Hans stats var 76/2/1,5. Han skulle se varje flopp till vilket pris som helst. När jag kom in, satt han med $250, så han hade väl klonkat in nåt på vägen. Här är handen där hans sista pengar försvann.

Han synar raisen i mellanposition med AA, och sätter sig i ett läge där han kan hamna ur position i nen familjepott. Sen betar han en dollar in i potten på fem på floppen på en ganska dragig bräda. Sen betar han halvpott på en turn som gör brädan ännu dragigare. När sen fi vaknar på river och betar pott, så tänker han inte en sekund, utan tycker förmodligen att han har slowspelat sina ess jättesmart. Ridå!

Ursäkta det dåliga handkonverteringen. Jag vet inte vilken konverterare jag ska använda, för FTR fungerar inte längre.

Free hand converter brought to you by http://www.cardrunners.com

Seat 1: The_Mazta_P ($215.15) - sb.gif

Seat 2: kg_bettor ($135) - bb.gif

Seat 3: INDY_29 ($70.60)

Seat 4: hero ($128.05)

Seat 5: PokerFace B ($94.15)

Seat 6: Uber Esel ($133.05)

Seat 7: bigdog1909 ($67.35)

Seat 8: cute smiles ($39)

Seat 9: GlobalAlpha ($97) - db.gif

PRE-FLOP:

The_Mazta_P posts small blind $0.50

kg_bettor posts BIG blind $1

Dealt To: hero

s1.gifhj.gif

RAISE INDY_29 ($2)

FOLD hero

FOLD PokerFace B

FOLD Uber Esel

CALL bigdog1909 ($2)

FOLD cute smiles

FOLD GlobalAlpha

FOLD The_Mazta_P

FOLD kg_bettor

FLOP:

Pot: $5.5

c5.gif sq.gif s9.gif 

CHECK INDY_29

BET bigdog1909 ($1)

CALL INDY_29 ($1)

TURN:

Pot: $7.5

c5.gif sq.gif s9.gif spacer_white.gif c2.gif 

CHECK INDY_29

BET bigdog1909 ($4)

CALL INDY_29 ($4)

RIVER:

Pot: $15.5

c5.gif sq.gif s9.gif c2.gif spacer_white.gif d10.gif 

BET INDY_29 ($15.50)

RAISE bigdog1909 ($60.35)

CALL INDY_29 ($44.85)

SHOWDOWN:

bigdog1909:

c1.gifh1.gif

INDY_29:

ck.gifcj.gif

INDY_29 collected $133.2 from main pot with a straight, King high

SUMMARY: Total pot: $136 Rake: $3

Final Board:

c5.gif sq.gif s9.gif c2.gif d10.gif 

Seat 1: The_Mazta_P small blind folded before the Flop - Net Gain/Loss: ($-0.5)

Seat 2: kg_bettor big blind folded before the Flop - Net Gain/Loss: ($-1)

Seat 3: INDY_29 showed [Kc Jc] and won 133.20 with a straight, King high - Net Gain/Loss: ($65.85)

ck.gif cj.gif 

Seat 4: hero didnt bet folded - Net Gain/Loss: ($0)

Seat 5: PokerFace B didnt bet folded - Net Gain/Loss: ($0)

Seat 6: Uber Esel didnt bet folded - Net Gain/Loss: ($0)

Seat 7: bigdog1909 showed [Ac Ah] and lost with a pair of Aces - Net Gain/Loss: ($-67.35)

c1.gif h1.gif 

Seat 8: cute smiles didnt bet folded - Net Gain/Loss: ($0)

Seat 9: GlobalAlpha button didnt bet folded - Net Gain/Loss: ($0)

Free hand converter brought to you by http://www.cardrunners.com

Länk till kommentar

Jo, jag spelade ju Cosmopols lillturnering i går kväll. Jag åkte ut nånstans i mitten. Det är kortstackspel i princip från start, så man måste våga spela hårt för att dubbla upp. Jag gjorde en helt korrekt all-in med två spelare bakom och en av dom hade en självklar syn som han gjorde efter mycket lång tvekan. Inget att snacka om.

Strukturen är helt värdelös, men det är kul. Jag orkade inte spela cashgame efteråt.

Länk till kommentar

Jag surfar runt en hel del på det här forumet. Det är extremt välskött för att vara ett online-forum. En sak som slår mig, är hur många det finns som postar så otroligt många inlägg men aldrig skriver nånting konstruktivt över huvud taget. Man sitter och skriver nedlåtande oneliners i massor, men har uppenbarligen inte ett dugg att tillföra i en diskussion.

En annan kategori inlägg som är helt meningslösa är alla som är med i handanalyser med bara ett enda recept - all in. Dom kan aldrig argumentera för sin ståndpunkt eller lägga fram nån slags matematisk grund, degen ska in och alla som tycker annorlunda är troll eller idioter eller låglimit-tomtar eller vilken titel som används för dagen.

Anledningen är naturligtvis att dom inte kan. Dom kan inte göra sig förstådda i skrift eller ge och ta i en diskussion och dom vet inte hur man beräknar sannolikheter eller odds. Att sitta i anonymitet framför datorn och hacka på dom som försöker skriva eller mindre erfarna spelare som försöker lära sig är ju förstås jättebekvämt. Jag skiter i vad dom skriver och det borde alla andra göra också.

Länk till kommentar

Nu postar jag otvättade händer, för jag vet ingen hand converter som gör det jag vill längre.

Ibland börjar en session så dålig så man bara vill fälla ner locket och gå vidare i livet... Dagens andra hand:

Full Tilt Poker Game #6154204008: Table Piedmont - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 23:59:33 ET - 2008/04/23

Seat 1: DallasDog ($41.35)

Seat 2: Rodrigo-A1 ($163.75)

Seat 3: tomota01 ($43.25)

Seat 4: NUTZ2U ($317.10)

Seat 5: tonypm ($18)

Seat 6: 3rd Planet ($101.50)

Seat 7: Roon2020 ($101.15)

Seat 8: HERO ($99)

Seat 9: Skid-Row-RD ($201.65)

HERO posts the small blind of $0.50

Skid-Row-RD posts the big blind of $1

The button is in seat #7

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO King of HeartsKing of Diamonds

DallasDog folds

Rodrigo-A1 folds

tomota01 folds

NUTZ2U folds

tonypm folds

3rd Planet folds

Roon2020 folds

HERO raises to $3.50

Skid-Row-RD raises to $10.50

HERO raises to $33

tonypm has been disconnected

Skid-Row-RD raises to $99

HERO calls $66, and is all in

Skid-Row-RD shows Ace of HeartsAce of Spades

HERO shows King of HeartsKing of Diamonds

*** FLOP *** 3 of DiamondsJack of Hearts5 of Diamonds

tonypm has reconnected

*** TURN *** 3 of DiamondsJack of Hearts5 of Diamonds2 of Hearts

*** RIVER *** 3 of DiamondsJack of Hearts5 of Diamonds2 of HeartsQueen of Diamonds

Skid-Row-RD shows a pair of Aces

HERO shows a pair of Kings

Skid-Row-RD wins the pot ($195) with a pair of Aces

HERO adds $100

*** SUMMARY ***

Total pot $198 | Rake $3

Board: 3 of DiamondsJack of Hearts5 of Diamonds2 of HeartsQueen of Diamonds

Seat 1: DallasDog didn't bet (folded)

Seat 2: Rodrigo-A1 didn't bet (folded)

Seat 3: tomota01 didn't bet (folded)

Seat 4: NUTZ2U didn't bet (folded)

Seat 5: tonypm didn't bet (folded)

Seat 6: 3rd Planet didn't bet (folded)

Seat 7: Roon2020 (button) didn't bet (folded)

Seat 8: HERO (small blind) showed King of HeartsKing of Diamonds and lost with a pair of Kings

Seat 9: Skid-Row-RD (big blind) showed Ace of HeartsAce of Spades and won ($195) with a pair of Aces

Men ibland är det ju kul också. Jag misstänkte faktiskt att han hade klonkat in en hålstege här, men fold finns inte.

Full Tilt Poker Game #6154502354: Table Piedmont - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:26:08 ET - 2008/04/24

Seat 1: DallasDog ($56.85)

Seat 2: expgroe2718 ($93.50)

Seat 3: tomota01 ($35)

Seat 4: NUTZ2U ($287.10)

Seat 5: tonypm ($0), is sitting out

Seat 6: 3rd Planet ($162.35)

Seat 7: Evan1982 ($40)

Seat 8: HERO ($128.40)

Seat 9: Skid-Row-RD ($264.20)

expgroe2718 posts the small blind of $0.50

tomota01 posts the big blind of $1

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of SpadesAce of Clubs

NUTZ2U folds

3rd Planet folds

tonypm adds $15

NUTZ2U stands up

tonypm has returned

Evan1982 has 15 seconds left to act

Evan1982 is sitting out

Evan1982 has timed out

Evan1982 folds

Evan1982 has returned

know hands sits down

HERO raises to $4

know hands adds $40

Skid-Row-RD calls $4

DallasDog folds

expgroe2718 folds

tomota01 calls $3

*** FLOP *** Ace of HeartsJack of Spades7 of Spades

tomota01 checks

HERO bets $9.50

Skid-Row-RD calls $9.50

tomota01 folds

*** TURN *** Ace of HeartsJack of Spades7 of Spades10 of Clubs

HERO bets $31.50

Skid-Row-RD: rd

Skid-Row-RD raises to $126

HERO: gimme a break

HERO has 15 seconds left to act

HERO calls $83.40, and is all in

Skid-Row-RD shows 7 of Hearts7 of Clubs

HERO shows Ace of SpadesAce of Clubs

Uncalled bet of $11.10 returned to Skid-Row-RD

*** RIVER *** Ace of HeartsJack of Spades7 of Spades10 of Clubs8 of Diamonds

Skid-Row-RD shows three of a kind, Sevens

HERO shows three of a kind, Aces

HERO wins the pot ($258.30) with three of a kind, Aces

Skid-Row-RD: lol

*** SUMMARY ***

Total pot $261.30 | Rake $3

Board: Ace of HeartsJack of Spades7 of Spades10 of Clubs8 of Diamonds

Seat 1: DallasDog (button) didn't bet (folded)

Seat 2: expgroe2718 (small blind) folded before the Flop

Seat 3: tomota01 (big blind) folded on the Flop

Seat 4: NUTZ2U didn't bet (folded)

Seat 5: tonypm is sitting out

Seat 6: 3rd Planet didn't bet (folded)

Seat 7: Evan1982 didn't bet (folded)

Seat 8: HERO showed Ace of SpadesAce of Clubs and won ($258.30) with three of a kind, Aces

Seat 9: Skid-Row-RD showed 7 of Hearts7 of Clubs and lost with three of a kind, Sevens

Länk till kommentar

Det har varit lite fullt upp med gäster i huset några dagar, så jag har knappt spelat nåt. I går kväll spelade jag en 200+20 MTT på SvS med ett gäng hos min kund. Som vanligt på såna där tillställningar, är det med en del killar som inte kan spela poker. Jag har svårt att korrigera mitt spel för de här killarna som bara synar och synar. Att raisa preflop utan en kanonhand blir besvärligt. Att c-beta är helt meninglöst, för det finns ingen fold equity. I mitt vanliga cash-game, ligger en del spelare på 70-80% fold för c-bet.

Det var en kille med som skulle se 100% av flopparna. Nån gång tidigt limpade han med K3 off och synade en stor raise från knappen. Sen jagade han in ett hålstegedrag på river och fick en massa chips. På den vägen fortsatte det. Han klonkade nåt helt fantastiskt, men åkte naturligtvis ut efter ett tag. Dom håller ju aldrig hela vägen in dom där klonkspelarna.

Hur som helst, vi spelade med en bra flat struktur, så det blev mycket poker. Jag hängde kvar och åkte som vanligt ut strax innan pengarna då jag gick all in med bästa handen och fick syn av två överkort och åkte.

Länk till kommentar

Jag hade en hand i morse som jag funderade lite på efteråt. Jag hade ingen som helst read på fi.

Jag plockar upp AdQs och raisar till 4. Fi synar i mittposition. Fold till BB, som synar. Pott 12.50.

Flop Aq 5d 3d. Jag betar pott och fi ställer in ungefär $80. BB lägger sig. Vad ska han ha nurå..? Potoddset är 105/67,5 (1,5/1). Jag får det till att han INTE vill ha syn och sätter honom på nåt slags steg- eller flushdrag. Varför skulle han raisa all in med 55 eller 33? AK reraisar man väl med preflop? Två par kan jag inte få ihop heller... AT eller AJ kanske. AQ skulle han kunna ha.

Så jag synade. I värsta fall får jag väl klonka runner runner-flushen. Han hade AK och jag förlorade potten. Ibland är ett spel precis vad det ser ut som: "nu har jag bästa handen - jag går all in".

Fast jag tror att jag ligger före tillräckligt ofta för att den synen inte ska vara helt vansinnig, men man ser ju ut som en riktig pajas när det händer.

Jag skriver lite anteckningar om honom och går vidare. Nästa gång vet jag vem jag har att göra med och kan fatta ett klokare beslut.

Länk till kommentar

Jag var inte sugen på att spela cashgame, så det blev lite billiga sit 'n go's istället ($10 och $20).

Det är nåt helt fantastiskt vad dåligt som spelar. Fold finns bara inte! I den första fick jag in degen med A8 mot A4 som klonkade en flush, så jag blev shortstackad. Lite senare limpar han UTG med 86 offfsuit. Jag sitter med 99 så jag ställer in. Han blixtsynar. Han tänker inte en sekund. Floppen kommer 864. Tjingeling...

Över till nästa. En dansk med 6500 chips limpar för 50 UTG med A5. Alla foldar till small blind, som också limpar. Jag sitter på BB med JJ, så jag höjer till 250. Dansken synar utan betänketid (han har ju monsterhanden A5!). Floppen kommer J65, alla ruter. Jag betar strax under pott och han synar (han har ju par i femmor). Han ess är inte ruter. Jag betar stort på turn och han synar. River parar sexorna, så jag sitter med bästa kåken. In med sista chipsen och han synar igen utan att tveka (han har ju två par nu). Underbart.

I skrivande stund sitter jag med 60 BB. Jag blir väl utklonkad av nån tysk snart som vanligt.

Länk till kommentar