hansolo Postad 12 Mars , 2007 Rapport Share Postad 12 Mars , 2007 Sen då...? Ola check-raisade all-in på låg bräda (och fick syn!) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 12 Mars , 2007 Rapport Share Postad 12 Mars , 2007 Tänk dig slutscenen i "Debbie does Dallas". FYP Edit: Enligt expertutlåtande från Cleburne. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 12 Mars , 2007 Rapport Share Postad 12 Mars , 2007 FYP Tja, hellre det än korvscenen i "Fäbodjäntan", antar jag. Men det ska vara Debbie, inte Debby. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 12 Mars , 2007 Rapport Share Postad 12 Mars , 2007 Ola check-raisade all-in på låg bräda (och fick syn!) *Klonk* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Grand Bark Postad 12 Mars , 2007 Rapport Share Postad 12 Mars , 2007 Tror det var Myssion som shemale under cover. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schoolbook Postad 14 Mars , 2007 Rapport Share Postad 14 Mars , 2007 Jaha, nu slösade man bort dagen, va veckans, klonkarskills... Ola på cafét: En kaffe och en cola Söt blondin i kassan: Däet blaer fimteofyyyyra krounur Ola: Vilken söt skånsk dialekt du har, låt mig gissa, du kommer från Vinslöv? Blondin: Ja! Det blir 3,3 promilles chans, det Aha, du gissade. Annars är skånska ett värdigt ämne för professor Higgins, diftongerna är väldigt olika i till exempel Ystad och Ängelholm. Jag skulle tro att en expert skulle kunna sätta det där med större säkerhet än ett öppet stegdrag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ziddax Postad 14 Mars , 2007 Rapport Share Postad 14 Mars , 2007 Aha, du gissade. Annars är skånska ett värdigt ämne för professor Higgins, diftongerna är väldigt olika i till exempel Ystad och Ängelholm. Jag skulle tro att en expert skulle kunna sätta det där med större säkerhet än ett öppet stegdrag. Det stämmer. Men att pricka in just Vinslöv är näst intill omöjligt. Gissningarna skulle oftare hamna på Kristianstad eller Hässleholm, känns det som. Kristianstadsdialekten är för övrigt min favoritskånska. Oförmågan att säga ett "å-ljud" är fin.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schoolbook Postad 14 Mars , 2007 Rapport Share Postad 14 Mars , 2007 Det stämmer. Men att pricka in just Vinslöv är näst intill omöjligt. Gissningarna skulle oftare hamna på Kristianstad eller Hässleholm, känns det som. Kristianstadsdialekten är för övrigt min favoritskånska. Oförmågan att säga ett "å-ljud" är fin.... Ja, gissningarna från en skånskkunnig amatör blir nog Kristianstad/Hässleholm. Tror fortfarande dock att en verklig expert kan upptäcka nyanser däremellan och pricka rätt men jag har inte något belägg för min gissning, bara att det finns en uppsjö av "tells" i diftongerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
punkis Postad 14 Mars , 2007 Rapport Share Postad 14 Mars , 2007 vinslöv ligger ju också ganska exakt mitt emellan krstd och hässlehåla Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje44 Postad 14 Mars , 2007 Rapport Share Postad 14 Mars , 2007 Jaha, nu slösade man bort dagen, va veckans, klonkarskills... Ola på cafét: En kaffe och en cola Söt blondin i kassan: Däet blaer fimteofyyyyra krounur Ola: Vilken söt skånsk dialekt du har, låt mig gissa, du kommer från Vinslöv? Blondin: Ja! 2easy Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JensNi Postad 14 Mars , 2007 Rapport Share Postad 14 Mars , 2007 gdaily, bor du i kristainstad ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 14 Mars , 2007 Rapport Share Postad 14 Mars , 2007 Nej, han bor i kristiania Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 14 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 Mars , 2007 Bor i Stockholm, på Kungsholmen. Född i Sthlm på Söder. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JensNi Postad 14 Mars , 2007 Rapport Share Postad 14 Mars , 2007 Bor i Stockholm, på Kungsholmen. Född i Sthlm på Söder. haha hurfan kunde du säga vinslöv då? haha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 15 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 Mars , 2007 haha hurfan kunde du säga vinslöv då? haha Pure skill. Är det fler än jag som brukar glömma bort pengar på spelkonton. En polare lånade mitt Bodogkonto för att spela en tävling... "men du sa ju att det var tomt, där fanns ju hundratals (335) dollar"... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 15 Mars , 2007 Rapport Share Postad 15 Mars , 2007 Pure skill. Är det fler än jag som brukar glömma bort pengar på spelkonton. En polare lånade mitt Bodogkonto för att spela en tävling... "men du sa ju att det var tomt, där fanns ju hundratals (335) dollar"... Känns igen. Fast SÅÅÅ mkt brukar jag inte glömma bort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 18 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 Mars , 2007 Känns igen. Fast SÅÅÅ mkt brukar jag inte glömma bort. Det räckte till två H2H-matcher, en 200 och en 100... förlorade båda. Så nu har jag ett "etiskt dilemma": Eftersom jag hade glömt bort de där pengarna, skall jag då "glömma" att bokföra förlusterna? Vi låg bra till i lagpokern i går efter halva tävlingen, men sedan sprack det. Jag vet inte hur slutresultatet blev, gick hem när det var tre bord kvar (hade då en spelplats kvar i spel). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trolldeg Postad 18 Mars , 2007 Rapport Share Postad 18 Mars , 2007 Det räckte till två H2H-matcher, en 200 och en 100... förlorade båda. Så nu har jag ett "etiskt dilemma": Eftersom jag hade glömt bort de där pengarna, skall jag då "glömma" att bokföra förlusterna? Jag brukar "glömma" att bokföra förluster. Jag är jävligt mycket pluss på poker nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tototorsten Postad 18 Mars , 2007 Rapport Share Postad 18 Mars , 2007 gdaily självklart ska du glömma att bokföra förlusterna, på den tiden då jag spelade mycket på trav hade jag ett annat knep, sa till nån polare att jag tänkte spela 2000 kr på nån gammal kamel, sen spelade jag bara 1000, hästen torskade fårstås!! vips så hade man tjäna 1000:-D win win situation liksom. Polarna bara ruskade på huvudet och trodde jag menade allvar vare gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cryo Postad 18 Mars , 2007 Rapport Share Postad 18 Mars , 2007 gdaily självklart ska du glömma att bokföra förlusterna, på den tiden då jag spelade mycket på trav hade jag ett annat knep, sa till nån polare att jag tänkte spela 2000 kr på nån gammal kamel, sen spelade jag bara 1000, hästen torskade fårstås!! vips så hade man tjäna 1000:-D win win situation liksom. Polarna bara ruskade på huvudet och trodde jag menade allvar vare gång. det där är klockrent, om alla speltorskar tänkte så så skulle det inte finnas nått spelproblem i sverige, och självklart så kanb du ju inte bokföra förlorade pengar som inte fanns!!!! vad skulle din revisor säga om det??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 18 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 Mars , 2007 Några sidor bakåt i dagboken kan ni läsa om först min och Othellos utmaning att förvandla $30 till $250 på H2H SnG (jag klarade och Othello gulade) och därefter min och Shains dito, från 250 till 2500... Shahin klarade och jag gulade kontot till 0.80. Men jag har inte gett upp, vann $7.50 i en frirulle i går tydligen (spelade några timmar bakgrundsspel och byggde upp stor stack, gick sedan och sov och antade mig halvvägs ITM). Så nu har jag $8 på titan som skall förvandlas till $2500, och sedan ska Shahin få sig en match om först upp till $25000 Angående min kommentar om eventuell "kreativ bokföring" så tror jag nog ni förstår att jag skämtade, jag är löjligt noga med mina räkenskaper vad gäller mitt spelande... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 18 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 Mars , 2007 Match 1: Vinst: BR på Titan: $13.10 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 19 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 Mars , 2007 Match 1: Vinst: BR på Titan: $13.10 Match 2: Förlust: BR på Titan: 2.60... Tillbaks i leran Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
frooxe Postad 20 Mars , 2007 Rapport Share Postad 20 Mars , 2007 DU MÅSTE HA BÄTTRE MONEY MANAGEMENT!! du kan ju inte riskera 75% av bankrullen i en HU Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 20 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 Mars , 2007 DU MÅSTE HA BÄTTRE MONEY MANAGEMENT!! du kan ju inte riskera 75% av bankrullen i en HU Jodå våra bankrulleregler i dessa utmaningar är enkel: Har du till ett inköp, så spelar du matchen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts