Gå till innehåll

gdaily: Dubbel EPT-satellitklonk!

Recommended Posts

Postad

Summering

Söndags MTT: -

Satelliter: -$603 (3 spelade)

Slyngelkontot: +$5

Småtävlingar: +81

Cashgame -$90 (varav $10 bonus)

H2H SnG: +$12879 (varav $1359 bonus), 13 dagar spelat

Bonus/betald rake 1369/2411

Har ett par frågor om hur du bokför dina Satelliter.

Går du alltid minus på dina satelliter (dvs bokför minus)?

Jag menar här, säg att du spelar en $50 satellit till en $500 turre och du klonkar givetvis den:

1. Räknar du då $500 turren som en regular MTT och bokför den bland MTT vinster (och räknar av $50 som var kostnaden), eftersom du givetvis kommer i pengarna i den turren?

2. Räknar du +$450 på satelliterna, eller är som jag tidigare nämnt satelliterna alltid en minuspost för dig?

Funderar nämligen själv kring hur jag ska bokföra mina satellitspel för att få koll på hur mycket +/- de genererar i bankrullen.

//Mikael

• Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Det vet jag inte, men jag spelar bara satelliter till liveevent, så vi får se när klonken kommer... Men kolla hur jag gjorde i min gamla satellitdagbok vet jag.

Brag

Det är diskussion och sedermera vadslagning i baren mellan ett par pokerspelare hur gammal jag är. De flesta gissar på 29-32 år.

Beat

Dom frågar mig och jag svarar sanningsenligt att jag är 37 år

Variance

Lina protesterar och säger att jag är 10 år äldre än henne och måste därför vara 36. Nä, säger jag. Jo, säger hon, och vi räknar på fingrarna. 36.... Jag hade alltså förlorat denna vadslagning själv om jag varit med :shock:

Postad
Dvs, om man spelar mycket och är breakevenspelare kan man bonushora till sig en avg månadsinkomst. Sjukt.

Jo, jag nöter bonus som är värd ca $8 per bord och timme. Jag kör 4 bord. Timlönen ligger alltså kring 220:-/h. Efter skatt.

Kör man en arbetsmånad på 172 timmar så blir det 37,840:-. Utan att vara skatteexpert så motsvarar det en månadslön på uppåt 80,000:- före skatt. På ca 60k händer NL200.

Löjligt. Och bra mycket bättre än en avg månadsinkomst.

Postad

Eftersom jag inte fattar hur jag får ut handhistorys på UB så får jag ta en, tillsammans med dev, ur minnet.

Jag möter en av dessa skrävlande jänkare, det står 1-1 i matcher, jag visste inte under första matchen om han var bra eller fisk, men i andra så fick jag klart för mig att han var firre.

Jag har :Jd::Td: på big blind och leder lite i matchen, kanske 1700 mot 1300, och det är typ tionde handen i matchen.

Han höjer en standardbet och jag synar (bara). Mot fisk så vill jag inte höja här, speciellt inte mot aggrofisk.

Floppen kommer :3d::3s::4c:. Jag checkar, han betar, och jag synar med intentionen att bluffa (beta ut) på turn.

Turn kommer dock :Kd: vilket gör att jag checkar, han betar pott (såklart). Jag checkraisar pott, det ska väl stå. Han går all-in med några hundra till (400 säger dev). Jag synar.

1) Gissa hans hand.

2) Gissa vad han tyckte om mitt spel.

Postad

» devalanterie fick 0 poäng i tidsavdrag och 11 poäng i avdrag för brickor kvar (332-0-11=321 poäng)

» devalanterie:s nya rating är 1709 (+6).

» gdaily fick 0 poäng i tidsavdrag och 12 poäng i avdrag för brickor kvar (262-0-12=250 poäng)

» gdaily:s nya rating är 1214 (-5).

» Därmed vann devalanterie!

devalanterie: amatör

Nu blir det chip counts.

Postad
» devalanterie fick 0 poäng i tidsavdrag och 11 poäng i avdrag för brickor kvar (332-0-11=321 poäng)

» devalanterie:s nya rating är 1709 (+6).

» gdaily fick 0 poäng i tidsavdrag och 12 poäng i avdrag för brickor kvar (262-0-12=250 poäng)

» gdaily:s nya rating är 1214 (-5).

» Därmed vann devalanterie!

devalanterie: amatör

Nu blir det chip counts.

Hur lätt är det att vinna mot någon som får till en rullning i första utlägget, tror du? Någon som dessutom är språkfachist?

Postad
Det enda han kan ha är :5d::6d:.

Tror inte han blev allt för glad när du vann med Knekt hög. 8-)

Så bra hade han inte. Men du är nära. En musmatta till den som gissar rätt (fram till midnatt)

Knekt hög stog till slut.

Postad
Och jag har sagt hela tiden att man tjänar mer på aktivt bonushoreri än på rakeback, men ingen vill lyssna. Ska bli kul att se om jag med den här dagboken kan bevisa denna tes, och att det inte bara gäller för låglimitspelare utan även för spelare som jag, som spelar ganska så högt men inte 8 timmar varje dag.

Ja, en fulltidsgrinder som spelar 12 bord på 5-10 ska kanske spela för RB, men inte 80+% av spelarbasen.

Jag spelar 4-6 timmar i snitt om dagen på nl 2000, 4-6 bord och jag får ca $6000 i rakeback.

Postad

75an på b2b var nöten förut, 2.25 eller 2.50 i rake.

Har inget emot rejken på 200 dollars på stars, inte om man är Platinum(Supernova) och spelar lite fler... Jag är ganska handikappad och dum i huvet men jag klarar av 4st Texas utan att spela allt för dåligt. (Omaha blir nog värre men där får du inte lika mkt games)

Det gäller dock bara 200 dollars för på 500 och uppåt måste du typ tänka mot vissa motståndare.

Postad
Och jag har sagt hela tiden att man tjänar mer på aktivt bonushoreri än på rakeback, men ingen vill lyssna. Ska bli kul att se om jag med den här dagboken kan bevisa denna tes, och att det inte bara gäller för låglimitspelare utan även för spelare som jag, som spelar ganska så högt men inte 8 timmar varje dag.

Ja, en fulltidsgrinder som spelar 12 bord på 5-10 ska kanske spela för RB, men inte 80+% av spelarbasen.

För att tjäna mer på aktivt bonushoreri måste väl för det första bonusclearingkraven vara så att man får mer procent tillbaka än det högsta rakeback-erbjudandet. Utöver det måste man hela tiden få erbjudande om nya reload-bonusar. Om bonusen inte dras från MGR:en tjänar man hur som helst mera med rakeback i kombination med bonusen.

Postad
Nu får du berätta Ola! Annars terroriserar vi dig i Fråga Ola... :-D

:5s::6h:

Jag spelar 4-6 timmar i snitt om dagen på nl 2000, 4-6 bord och jag får ca $6000 i rakeback.

Så tillhör du de resterande 20% av spelarbasen också.

För att tjäna mer på aktivt bonushoreri måste väl för det första bonusclearingkraven vara så att man får mer procent tillbaka än det högsta rakeback-erbjudandet.
Ja, vilket är trivialt att hitta 50+% bonusar. Jag ligger runt 60% än så länge i år...

Om bonusen inte dras från MGR:en tjänar man hur som helst mera med rakeback i kombination med bonusen.
Ja det är ju självklart, men inte så många sajter gillar att GE bort pengar.
Postad

Summering

Söndags MTT: -

Satelliter: -$603 (3 spelade)

Slyngelkontot: +$5

Småtävlingar: +81

Cashgame $611 (varav $10 bonus)

H2H SnG: +$12871 (varav $1386 bonus), 14 dagar spelat

Bonus/betald rake 1376/2546

Gick minus 8 på SnG. Gick också +701 på ett stycke PLO cashgame, totalt tio potter med 9 småpotter och en pott där jag trebetade preflop med AAxy ss, floppade triss och motståndaren tyckte att hålstegen var värd att satsa på. Stabilt.

Postad
Jag är ganska handikappad och dum i huvet men jag klarar av 4st Texas utan att spela allt för dåligt. (Omaha blir nog värre men där får du inte lika mkt games)

Jag klarar 4 bord Texas på Everest, men inte på Stars. 4 bord Omaha är enklare än Texas, i Texas måste man ju tänka lite i bland...

På höga nivåer (dvs 500+) så spelar random motståndare bra, där spelar jag av princip bara ett bord.