Gå till innehåll

Oj vilken kritik jag fick för den här fällan


Weedobooty

Recommended Posts

Jag måste få lufta den här handen. Jag tycker jag gjorde helt rätt, men jag fick svidande kritik vid bordet.

 

Först det viktigaste - bakgrunden:

 

Full tilt. $0.50-1 no-limit, 9 seats. Till vänster om mig sitter en kille (vi kallar honom HAN) som är enormt lös/aggressiv. Han har 70% flops seen och 29% preflop raise. Han stjäl varenda gång han får en chans. Jag har studerat honom ett tag och väntat tålamodigt på smashläget. Jag har också sett att ju mer han raisar för att stjäla, desto sämre hand har han.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

9 players

Converter

 

Pre-flop: (9 players) JAG is SB with K:heart: Q:diamond:

3 folds, MP2 calls, MP3 folds, CO calls, Button calls, JAG calls,

 

OK, här är läget perfekt. En spelare i mittenposition, cutoff och knappen limpar in. Jag förutsätter att ingen av dom har en hand som dom vill satsa hela sin stack på. Jag är också helt övertygad om att BB i det här läget kommer att försöka stjäla potten med vilka två kort som helst. Ju mer han raisar, desto sämre hand har han.

 

BB (HAN) raises to $10,

och alla tre som limpat in lägger sig som väntat,

 

Precis vad jag trodde. Antag nu att han har "any two". Jag tror att han synar en all-in med AA-22, AKs-A6s, KQs-KTs, QJs, AKo-A8o och KQo, vilket är ungefär 16% av de händer han gör sitt move med (100%). Mot den handdistributionen är jag 60/40 underdog. Jag vinner alltså potten på $14 84% av gångerna, $62 om han synar och jag vinner (40% av 16%) och förlorar $58 om han synar och vinner (60% av 16%)

 

Jag ställer in. Vill ha max fold equity och inga svåra beslut på floppen (slött, jag vet).

 

JAG raises all-in $89.5,

BB (HAN) calls all-in $48.7.

Uncalled bets: $30.8 returned to JAG.

 

JAG showed Kh Qd

BB showed Jd Kd

 

Tjohej, här har jag 68% chans att vinna och 5,5% chans att splitta potten.

 

Jag kan visa sen hur det gick, men det är ointressant. Jag fick kritik vid bordet för att "man kan väl inte gå all-in med KQ offsuit". Det pågick en diskussion i tjugo minuter om vilken fisk jag var och jag försökte förklara mitt resonemang tills jag märkte att det inte gick och diskusionen övergick till sandlådenivå så jag gav upp.

 

Vad tycker ni?

 

 

Räknade du ut allt det där innan klockan slagit fold!!??

Respekt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han vet ju förmodligen om att du är irriterad över hans ständiga stöldförsök. Han vet också att du i 9 fall av 10 skulle försöka trappa om du verkligen hade ett monster. I hans skor skulle jag sätta dig på ett mellanpocket (66-99) eller två höga kort. Då blir synen inte fullt så tveksam. Den är ju inte bra men han vet ju att du vet att...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...