Gå till innehåll

SAJT: Leepoker


gdaily

Recommended Posts

Jag spelar ganska ofta på Leepoker och fattar inte att ni tycker den är oseriös..

Aldrig haft några problem med utbetalning osv...

 

Saxat ifrån leepokers eget forum:

 

Tog ut pengar i måndags runt 15-tiden. Redan runt 16tiden hade jag summan "declined" på mitt netellerkonto. Jag ringde naturligtvis supporten för att fråga vad som stod på, varpå jag fick till svar av tjejen som svara att hon troligen "klicka fel av misstag" (hade ju tydligen varit ett väldigt snabbt uttag ifall hon inte varit trött?)

 

Jag tog naturligtvis och cashade ut pengarna igen, direkt efter. Eftersom det idag är 1-3(läs 3) dagar sen jag tog ut pengarna borde de alltså ha kommit, men icke. Jag ringer supporten för att fråga vad som hänt, varpå han svarar "ring igen ifall du inte fått dom när det gått tre dagar". Något konfunderad säger jag "det var i måndags, vilket bör li tre dagar". Får till svar att "jaja, 2 dagar och.. ja typ tre dagar, de kommer när de kommer".

 

Så berömm till leepoker för en "väldigt" mindre trevlig och välfungerande support, aldrig varit med om liknande. Hur kan man låta sådana människor sitta där och ta emot samtal?!

 

****

 

Har likxom bjolle, problem med uttag till Neteller.

När jag imorse ringde supporten, uppfattade jag henne som väldigt dryg (och trött kanske?).

 

Eftersom jag väntat över en vecka undrade jag vart mina pengar är, man blir ju orolig såklart.

 

Fick till svar att jag ligger först i kön till utbetalning( Du fick samma svar va bjolle? Tror det om jag inte läste fel) Vilket är rätt lustigt.

 

Att hon sen inte vill svara på varför gör mig bara irriterad, 3000 dollar är inte så mycket för mig för stunden då det rullat på bra, men jag försöker tänka det som att dom håller på en rätt vanlig svensonlön som är mina, och vägrar förklara varför jag inte kan få dom?

 

Min första reaktion va självklart ännu värre; Lee har inga pengar, det går inte som förväntat, sidan läggs ner och mina pengar försvinner.

 

Nåja får hoppas att jag får dom så fort som möjligt, och ni andra som har pengar på kontorna, Rake:a mer!

 

Skämt åsido, men verkar som fler har uttagproblem iaf

 

*****

 

"leepoker och neteller är i konflikt" -hum? ja det svaret var ju intressant?! vad fan händer?

 

Edit: Hittat en bugg i forumet tror jag; vid redigering av inlägg förvandlas stora bokstäver till små vilket omöjliggör att lägga in en

i efterhand...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 106
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

DETTA ÄR EN VARNING! Sätt under inga omständigheter in pengar på Leepoker i nuläget.

 

Så här ligger saken till enligt initierade källor.

3 separata företag är inblandade i Leepoker. Ett sköter supporten. Ett sköter själva siten/spelservern. Ett annat sköter utbetalningar.

 

I nuläget är företaget som sköter utbetalningarna i konflikt med företaget som sköter själva siten. Som en stridsåtgärd har företaget som sköter utbetalningarna FRYST ALLA utbetalningar.

 

Inte helt oväntat innebär det att spelarna hamnar i kläm.

 

Den stora skandalen ligger främst i att Leepoker INTE informerar om detta på sin hemsida eller i klienten. Folk fortsätter alltså att sätta in pengar utan vetskap om att det kan vara omöjligt att få ut pengarna...

 

Som jag förstår det kan det dröja tills konflikten är löst i domstol innan spelarna får ut sina pengar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom JAG skrev inlägget på lees forum bör väl jag besvara här med :)

 

Har inte haft problem överhuvudtaget tidigare med leepoker, men nu sen i måndags har det skötts förjävligt. Och jag instämmer med hatab2b och uppmanar folk att INTE spela på siten.

 

Jag måste hoppa in här med då jag själv spelar på siten.

Citerar mitt senaste inlägg på lee:

--

Jag har ringt högkvarteret nu i Norrköping och fått det bekräftat utbetalningarna är stoppade tillfälligt. Det är företaget som sköter utbetalningen, Nostell, som man kan uttycka sig är ansvariga för stoppet.

Det är mycket vanligt att pokersiterna inte står för utbetalningarna själva utan låter andra företag göra detta.

 

PlutonSvea och Bjolle. Jag förstår er precis, ni är upprörda. Ni kan dock vara lugna, stoppet beror inte på ekonomiska brister. Det är snarare så att Lee pushat för er skull och velat få bättre rutiner. Det är där meningsskiljningarna ligger. Utbetalningarna kommer igång igen, måndag.

 

Supporten kan idagsläget inte göra något, eftersom händelsen ligger utanför deras område. Återigen nästa vecka rullar det på igen.

--

 

Jag kan berätta för er att jag aldrig upplevt några problem med utbetalningar alls på lee. Det är snarare så att utbetalningarna går tre gånger så snabbt nu mot när jag började spela där i våras. Nu har det inträffat något tråkigt som faktiskt står utanför lees "ansvarsområde" om man får uttrycka sig så här :)

De köper en tjänst, och företaget som levererar den jävlas. Det är med andra ord jävligt synd om lee idag enligt mig eftersom det är de som får ta skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ringt högkvarteret nu i Norrköping och fått det bekräftat utbetalningarna är stoppade tillfälligt. Det är företaget som sköter utbetalningen, Nostell, som man kan uttycka sig är ansvariga för stoppet.

Det är mycket vanligt att pokersiterna inte står för utbetalningarna själva utan låter andra företag göra detta.

 

 

Nu har det inträffat något tråkigt som faktiskt står utanför lees "ansvarsområde" om man får uttrycka sig så här :)

De köper en tjänst, och företaget som levererar den jävlas. Det är med andra ord jävligt synd om lee idag enligt mig eftersom det är de som får ta skiten.

 

Tillåt mig citera mig själv:

 

Den stora skandalen ligger främst i att Leepoker INTE informerar om detta på sin hemsida eller i klienten.

 

Att du som, får vi anta, endast är affe för siten ska behöva vara den som klargör detta är ju faktiskt löjligt. Tycker du inte att man kan begära att de informerar om denna konflikt på siten eller i klienten så att alla vet vad som gäller?

 

Enligt supporten jag var i kontakt med kunde det i princip dröja "hur länge som helst innan några utbetalningar sker". Om nu konflikten är löst och utbetalningarna kommer igång på måndag så är det ju kanon, men det förändrar ju inte faktum: hade konflikten dragit ut på tiden så hade vi, kunderna, inte fått våra pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du som, får vi anta, endast är affe för siten ska behöva vara den som klargör detta är ju faktiskt löjligt.

 

Eftersom jag är affiliate och har ett nära samarbete med Lee är det för mig högst väsentligt att allt fungerar till 100%. Och det har det gjort. Jag har i stort sätt daglig kontakt med Lee. De indikationer jag fått är att det ska rulla på igen på måndag. Gör det inte det är jag ganska säker på att lee lägger upp info om det på siten, samt skaffar en annan partner alternativt fixar utbetalningarna själva redan nästa vecka. Att spelare skulle bli utan pengar finns inte.

 

Sen om du velat att Henke gav dig infon hade du fått vänta någon timme eller två eftersom han satt i en bil på väg hem från DQE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, här skulle man logga in på Leepoker i veckan - tvärstopp ! Lösenordet gäller inte längre - de va som fan tänkte jag.

 

Mejlade support som svarade att jag var tvungen att svara på 4 frågor först ! B la när jag spelade där sist, hur mycket kapital jag hade mm

 

...därefter skulle jag skicka in mina ID-handligar för att få ett nytt lösen -

Helevete att jag gör!

 

Har aldrig i helvete varit med om liknade när det gäller pokersiter - så. Leepoker kan behålla mina fjuttig 34 dollar - tänker inte springa archlet av mig för detta - slutspelat för min del på Lee poker i alla fall och jag är jäkligt tacksam för att jag hela tiden har varit skeptisk till Lee poker och aldrig satt in en större summa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, här skulle man logga in på Leepoker i veckan - tvärstopp ! Lösenordet gäller inte längre - de va som fan tänkte jag.

 

Mejlade support som svarade att jag var tvungen att svara på 4 frågor först ! B la när jag spelade där sist, hur mycket kapital jag hade mm

 

...därefter skulle jag skicka in mina ID-handligar för att få ett nytt lösen -

Helevete att jag gör!

 

Har aldrig i helvete varit med om liknade när det gäller pokersiter - så. Leepoker kan behålla mina fjuttig 34 dollar - tänker inte springa archlet av mig för detta - slutspelat för min del på Lee poker i alla fall och jag är jäkligt tacksam för att jag hela tiden har varit skeptisk till Lee poker och aldrig satt in en större summa.

 

LOL på dig, att folk blir arga för att man inte får ut pengar det är en sak. Men att bli arg för att nätverket värnar om din säkerhet är väl mer eller mindre som att du förlöjligar dig själv. Att det råkar gälla en mindre summa i detta fallet spelar i mina ögon mindre roll.

Skulle ens konto sen bli hackat av någon anledning, då skulle det bli ett jävla rabalder, även fast det gäller 34$. Förstår verkligen inte att folk blir upprörda för sånt, har sett prov på det i många tidigare trådar. Tänk efter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt synd om Lee då deras pengarkompisar strular till det för dom, det sista ett litet, rätt nystartat, nätverk behöver.

 

Men precis som hata skriver borde de gått ut med det, inte myglat som dom gjort och varit tysta.

 

Jag håller med, har spelat rätt aktivit två månader på Lee och det mesta har funkat. Har det varit något strul har det löst sig efter respektabel tid. Sen att dom inte skrivit ut något är ju lite små fult.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat på Lee Poker sen de startade, innan dess så spelade jag på Vegas007, jag har en del pengar innestående där, och detta var ju ingen rolig läsning, tidigare har jag ej upplevt några som helst problem med att få ut pengar. Lee är en bra sajt tycker jag, och jag hoppas att de löser detta snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Argumentera går utmärkt :)

Sen är det skillnad på att anklaga och ställa krav, vara förbannad, gorma, skrika.......

 

Ditt ärende tog tid, men det kommer iaf att bli rätt, vilket är det viktigaste i slutändan. Jag tycker det är strongt av lee att ha ett eget forum där du överhuvudtaget kunde skriva dina åsikter. Nämn någon annan site som har det?

 

Det är denna "lee-sekt" som du nämner som faktisk gör att det är trevligt att spela där. Trevliga spelare som man kan snacka med även mellan turneringarna utan att känna att de faktiskt är sina konkurrenter :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du säger å andra sidan här är ju en tolkning från din sida. Men säg att jag faktiskt anklagde, och skällde, låt så vara, det hade/var högst befogat.

 

Vi var flertalet personer som fått relevanta summor pengar låsta, och sätte leepoker hantera det på var väldigt väldigt dåligt.

 

Och det jag benämner som sekt stämmer ju alldeles utmärkt, för såfort disskusionen var avslutad var det folk där för att "slicka röv" (visst gillar vi det uttrycket?) för moderatorn.

 

Att ha ett eget forum tycker jag inte direkt är något att skryta med, kvaliten på forumet är dålig, vilket å andra sidan hänger ihop med kvaliten på spelarna på siten(vilket är enda bra med siten). Att forumet sen skulle vara bra för att få hjälp, ja det faller ju tyvärr bort med eftersom det tog mig och hatab2b över 5dagar att faktiskt få ett vettigt svar, och att uppdatera infon synligt för alla på förstasidan.

 

Jämför man detta med andra sidor utan forum har alla de jag spelar på välfungerande support via telefon/mail där man får bra service direkt.

 

Men sen har jag full förståelse för att du försöker "prata gott" om det här eftersom du trots allt är en affiliate till leepoker och dom står för en del av din inkomst, det är precis som att dom inte pratar illa om sig själva.

 

Vidare vet du att det är bättre att du/ni lägger ner eftersom ni kan älta detta med mig hur länge ni vill, leepoker är ingen bra site, leepoker har skött ärendet dåligt, leepoker har ett dåligt forum utan någon vettig funktion, 3dpokernätverket har ingen vidare ljus framtid.

 

Sen vill jag lägga upp ett kännt uttryck, "man ska inte ropa hej förrän man är över bron". Pengarna är i cyberrymden än pproffs.

 

ha en bra dag pproffs (btw är dina länkar på din sida något stora, skulle minskat storleken på texten där)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Argumentera går utmärkt :)

Sen är det skillnad på att anklaga och ställa krav, vara förbannad, gorma, skrika.......

 

Ditt ärende tog tid, men det kommer iaf att bli rätt, vilket är det viktigaste i slutändan.

 

Så om du begär uttag från en bank och får pengarna 30 år senare än normaltt så skulle du vara nöjd och låta bli att ställa krav? Givetvis ett lite väl "vilt" exempel, men om han bokat en resa eller behöver pengarna till julklappar så har han all anledning att både klaga och ställa krav över förseningar...

 

Jag tycker det är strongt av lee att ha ett eget forum där du överhuvudtaget kunde skriva dina åsikter. Nämn någon annan site som har det?

 

Hmm, vad var det nu den där siten hette...? Jo, det var ABSOLUTEPOKER.COM som också hade ett forum där spelarna fick ventilera sina åsikter.

 

 

Det är denna "lee-sekt" som du nämner som faktisk gör att det är trevligt att spela där. Trevliga spelare som man kan snacka med även mellan turneringarna utan att känna att de faktiskt är sina konkurrenter :P

 

Givetvis är det trevligt med glada och trevliga spelare, men när halleluja-kören drar igång mitt i tråden om försenade utbetalningarna så börjar man ju undra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis är det trevligt med glada och trevliga spelare, men när halleluja-kören drar igång mitt i tråden om försenade utbetalningarna så börjar man ju undra...

 

Hyllnigskören syftar du säkert på mig. Jag tycker Lee allt för ofta har åkt på allt för mkt oförtjänt stryk bara på minst grej som dykt upp. Ok det är trist att pengarna är fryst tills vidare, men ni har blivit garanterade att ni kommer få pengarna, och igår eller idag fått ett exakt datum för sista dagen då det ska va skett. Jag har väntat 1-2 veckor på uttag då likande situationer dykt upp för mig på andra sajter.När man sen fick sina pengar fick man inte ens en ursäkt eller tack för att man väntat. Det händer inte här...

Att ni stressar upp er så sanslöst för att ni väntat (mindre än en vecka?) är i mina ögon orimligt.

Jag har spelat ett par månader riktigt aktivit på lee och har mkt gott att säga om dom. Dock sparar jag på det för att slippa att hela hatalee maffian plockar fram fogsvansen för att såga både mig och lee.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och där har vi ju exakt vad hatab2b menar med "halleluja-kören".

 

Vi är inte intresserade av om du fått vänta på någon annan site, och det har ingenting med leepoker att göra. Sen att du inte i sin tur fått en ursäkt, har inte heller med leepoker att göra, och för den delen är det inte konstigt eftersom du uppenbarligen inte BRYR DIG när saker inte tar den tid det ska ta.

 

Men att du inte har ett intresse av att veta vart dina pengar faktiskt är, ja det är inte heller MITT PROBLEM.

 

Vad som däremot ÄR MITT PROBLEM, är att jag är irriterad, mestadels för att jag fortfarande är förbannad på leepoker, men till stor del på sådana som dig som uppenbarligen inte läser och sätter dig in i problemet som disskuteras före du jiddrar din gojja, eller för den delen har respekt för att vi blivit felbehandlade.

 

Hade du läst hela tråden, och förstått problemet hade du inte skrivit sådana här skitinlägg som nu, eller som på leepoker.

 

Så sluta jiddra, ta pproffs i hand och sjung valfri psalm, samtidigt som ni kastar pengar omkring er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och där har vi ju exakt vad hatab2b menar med "halleluja-kören".

 

Vi är inte intresserade av om du fått vänta på någon annan site, och det har ingenting med leepoker att göra. Sen att du inte i sin tur fått en ursäkt, har inte heller med leepoker att göra, och för den delen är det inte konstigt eftersom du uppenbarligen inte BRYR DIG när saker inte tar den tid det ska ta.

 

Men att du inte har ett intresse av att veta vart dina pengar faktiskt är, ja det är inte heller MITT PROBLEM.

 

Vad som däremot ÄR MITT PROBLEM, är att jag är irriterad, mestadels för att jag fortfarande är förbannad på leepoker, men till stor del på sådana som dig som uppenbarligen inte läser och sätter dig in i problemet som disskuteras före du jiddrar din gojja, eller för den delen har respekt för att vi blivit felbehandlade.

 

 

 

Hade du läst hela tråden, och förstått problemet hade du inte skrivit sådana här skitinlägg som nu, eller som på leepoker.

 

Så sluta jiddra, ta pproffs i hand och sjung valfri psalm, samtidigt som ni kastar pengar omkring er.

 

1. Om du tiltar huvudet (som du iof redan verkar ha gjort) 5 grader uppåt ser du att jag själv skrivit att jag är hyllningskören.

 

2. Det har rätt så relevant betydelse då det är så hela branschen är uppbyggd.

 

3. Pengarna vet du ju precis var dom är, det är till utskrivt att du kan få ha dom inne på ditt konto hos lee om du känner dig mer trygg med det.

 

4. Nej det är verkligen jätte synd om dig. Helt uppenbarligen så är det inte bara problemet att du inte får ut några pengar. Prova läs det jag citerade igen så inser du nog att det är något mer. Att spy galla för att du sitter och är arg för att folk försöker lugna ner er, verkar tillsynes tämligen sjukt.

 

5. Nu är det bara att invänta klyka så han kan sätta en ban på dig då ditt inlägg har skridigt bra övergränsen från att diskutera Leepoker och istället glinda in på personangrepp. Tack för din tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3. Pengarna vet du ju precis var dom är, det är till utskrivt att du kan få ha dom inne på ditt konto hos lee om du känner dig mer trygg med det.

 

Ja, han vill säkert betala lite extra i rake åt siten som tack för den snabba utbetalningen.

 

5. Nu är det bara att invänta klyka så han kan sätta en ban på dig då ditt inlägg har skridigt bra övergränsen från att diskutera Leepoker och istället glinda in på personangrepp. Tack för din tid.

 

Allvarligt talat; tycker du att han "skridigt bra övergränsen" till personangrepp? Herregud. Om du jämför hans ord mot vad som förekommit i CDS dagbok så är det som att jämföra Pol Pots utrensningar i Kambodja med ett rutiningripande av en vakt i en svensk krogkö...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Om du tiltar huvudet (som du iof redan verkar ha gjort) 5 grader uppåt ser du att jag själv skrivit att jag är hyllningskören.

 

2. Det har rätt så relevant betydelse då det är så hela branschen är uppbyggd.

 

3. Pengarna vet du ju precis var dom är, det är till utskrivt att du kan få ha dom inne på ditt konto hos lee om du känner dig mer trygg med det.

 

4. Nej det är verkligen jätte synd om dig. Helt uppenbarligen så är det inte bara problemet att du inte får ut några pengar. Prova läs det jag citerade igen så inser du nog att det är något mer. Att spy galla för att du sitter och är arg för att folk försöker lugna ner er, verkar tillsynes tämligen sjukt.

 

5. Nu är det bara att invänta klyka så han kan sätta en ban på dig då ditt inlägg har skridigt bra övergränsen från att diskutera Leepoker och istället glinda in på personangrepp. Tack för din tid.

 

1. Jaha? Han skrev bara vad han menade med hyllningskören och det ser man direkt på ditt beteende.

 

3. Han vill ha sina pengar inom en rimlig tid, inte svårare än så! När jag cashar ut från de flesta andra sidor jag spelar på tar det MAX 3 dagar, oftast mindre tid.

 

4. Han är trött över det faktum att LEE har skött det hela dåligt, vilket de också har gjort. Att personer som du sen kommer in och försöker försvara sidan hjälper ju inte direkt till.

 

5. Du förstår uppenbarligen inte ordet "personangrepp". Jag har läst igenom bjoelle´s inlägg och hittar inget personangrepp. Han skrev på slutet om att

"Så sluta jiddra, ta pproffs i hand och sjung valfri psalm, samtidigt som ni kastar pengar omkring er". Det är rätt uppenbart att du jiddrar, eftersom du inte ger bjoelle några relevanta svar samt lovsjunger om Lee.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, han vill säkert betala lite extra i rake åt siten som tack för den snabba utbetalningen.

 

 

 

Allvarligt talat; tycker du att han "skridigt bra övergränsen" till personangrepp? Herregud. Om du jämför hans ord mot vad som förekommit i CDS dagbok så är det som att jämföra Pol Pots utrensningar i Kambodja med ett rutiningripande av en vakt i en svensk krogkö...

 

Jag kommer inte lägga någon tid på att svara mer på detta. Jag ville ge en mer nyanserad bild av situationen istället för mindre "skrikahögstvinner" metoden, men helt utan resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Jaha? Han skrev bara vad han menade med hyllningskören och det ser man direkt på ditt beteende.

 

3. Han vill ha sina pengar inom en rimlig tid, inte svårare än så! När jag cashar ut från de flesta andra sidor jag spelar på tar det MAX 3 dagar, oftast mindre tid.

 

4. Han är trött över det faktum att LEE har skött det hela dåligt, vilket de också har gjort. Att personer som du sen kommer in och försöker försvara sidan hjälper ju inte direkt till.

 

5. Du förstår uppenbarligen inte ordet "personangrepp". Jag har läst igenom bjoelle´s inlägg och hittar inget personangrepp. Han skrev på slutet om att

"Så sluta jiddra, ta pproffs i hand och sjung valfri psalm, samtidigt som ni kastar pengar omkring er". Det är rätt uppenbart att du jiddrar, eftersom du inte ger bjoelle några relevanta svar samt lovsjunger om Lee.

 

ok

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...