Gå till innehåll

Hjälp mig med Programmet iTunes till Ipod Video


XarsioN

Recommended Posts

Hej

Ikväll fick jag en Ipod Video i julklapp. När jag installerat iTunes som det står så synkroniserades allt först så ALLA låtar, videos och bilder som finns på hela datorn fördes över till min Ipod. Så vill jag såklart inte ha det, jag vill ju dela upp musiken i tex

 

Musik - Artist 1 - Skivan på namnet - låt 1 låt 2 osv osv

 

Jag lyckades inte få till det. så jag gjorde nån slags systemåterställning så min Ipod tömdes, denna gång valde jag att inte synkorisera nått, så nu e min Ipod helt tomt, men jag lyckas inte skapa mappar så som jag vill!

 

Snälla kan någon hjälpa mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En iPod fungerar inte alls efter hur man lägger låtarna på hårddisken. Både iTunes och din iPod skiter i det och det finns inget du kan göra åt det. Det som gäller är mp3-taggarna. Har du inte dom i ordning så får du aldrig ordning på din musik i iPoden.

 

Ett alternativ är att sitta och pilla med taggarna i iTunes, ett annat är att ladda hem ett program som kan göra delar av jobbet automatiskt och ett tredje är att öppna ett konto på iTunes Music Store och köpa de skivor du vill ha för då kommer taggarna garanterat att vara i ordning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En iPod fungerar inte alls efter hur man lägger låtarna på hårddisken. Både iTunes och din iPod skiter i det och det finns inget du kan göra åt det. Det som gäller är mp3-taggarna. Har du inte dom i ordning så får du aldrig ordning på din musik i iPoden.

 

Ett alternativ är att sitta och pilla med taggarna i iTunes, ett annat är att ladda hem ett program som kan göra delar av jobbet automatiskt och ett tredje är att öppna ett konto på iTunes Music Store och köpa de skivor du vill ha för då kommer taggarna garanterat att vara i ordning.

Mhm, ok. btw...taggarna, vad är det ? :$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Taggar är metainformation som finns lagrad i filen, som artistens namn och vilket årtal skivan gavs ut.

Okej, det blir ju ett helvete att sitta o skriva om alla så dom sorteras rätt. Så det går verkligen inte att sortera dom efter mappar som man gör själv ? :S

 

Vad heter programemt som sorterar åt mig då typ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det blir ju ett helvete att sitta o skriva om alla så dom sorteras rätt. Så det går verkligen inte att sortera dom efter mappar som man gör själv ? :S

 

Nej det gar inte, jag satt sjalv i 3 timmar med alla mina album och latar for att fa dem i ratt ordning. sant ar livet. Du kannske skulle ha kollat upp detta innan, om du inte gillar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...