Gå till innehåll

NLT - JQ blir stege på turn med färgdrag


Recommended Posts

Inledande spel 878670449.

 

Sladdafan sitter vid 0 med $95,25.

Abur_43 sitter vid 1 med $26,37.

Kojiro60 sitter vid 2 med $31,25.

appie0506 sitter vid 3 med $47,04.

bokkem sitter vid 4 med $54,98.

matv37 sitter vid 5 med $50,62.

I_Never_Tilt sitter vid 6 med $56,04.

KCordes sitter vid 7 med $5.

patriiiiiick sitter vid 8 med $49,45.

red_wing_14 sitter vid 9 med $51,30.

 

Dealern sitter vid 7.

 

patriiiiiick lägger en blind på $,25.

red_wing_14 lägger en blind på $,50.

 

(Sladdafan ges Jk Qs.)

 

Före floppen:

Sladdafan synar med $,50.

Abur_43 höjer med $,50.

Kojiro60 foldar.

appie0506 foldar.

bokkem synar med $1.

matv37 foldar.

I_Never_Tilt foldar.

KCordes foldar.

patriiiiiick foldar.

red_wing_14 foldar.

Sladdafan synar med $,50.

 

Floppen kommer upp

9h 2h 10h. - enfärgad flopp e allri kul (inte me mina kort iaf)

 

Sladdafan checkar

Abur_43 satsar $,50. - Denna beten fattar jag inte alltså. En minraise, det låter precis som han har hjärter A och inväntar ett fjärde hjärter?

bokkem foldar.

Sladdafan höjer med $1,50. - En raise här känns rätt imo då han inte ska få sätta sit drag! De ska ju jag göra :P

Abur_43 synar med $1,50.

 

Turnkortet kommer upp Kr. - Stegen sitter

 

Sladdafan satsar $5,75. - Ja e ganska säker på att ja har bästa handen o betar så han inte ska se river som ju skulle kunna va ett hjärter o då e de bara o folda för min del

Abur_43 synar med $5,75. - en syn, de va jag inte beredd på

 

Riverkortet kommer upp 5r. - inget farligt kort föt mig

 

Sladdafan satsar $9,50. - fortsätter mitt betande

Abur_43 går all-in med $17,62. - o från ingenstans ställer han in. Han e ju iofs pottcomitted men vafan. Floppade han färg iaf?

 

En minraise pre. Kan han sitta på typ KT med K i hjärter?

 

 

Sladdafan ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du är commited som sagt, men antagligen slagen. enda händerna han kan tänkas höja med är färdig färg eller ett missat drag, men när du bettar så hårt på river å han går allin så är du nog garanterat slagen.

Jag hade spelat handen klart annorlunda, för det första så är det en dålig hand att spela ur position, men ok, det var ej raisat så det är inte fy skam att se en flopp. Men, du borde ha höjt hårdare, särskilt på turn. Å när du får syn efter att ha raisat på 2 gator måste du fråga dej, vad får jag syn av? eftersom han synat alla raises hade jag checkat rivern, å troligen synat ett hyfsat bett på rivern.

Han lär inte ha ett set, då skulle han inte ha höjt dej på river när du gjorde dej commitad. kanske ett missat drag, en del försöker bluffa när de missat dragen även när motspelaren är commitade, men det mest troliga som jag ser det är att han har floppade färdig färg.

Vad hade han?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hade han?

 

 

Jag vet att mitt spel e kasst. Har massa "bra" bortförklaringar, sista handen innan ja skulle sticka brukar ja gambla lite :P

 

Ja vet faktiskt inte vad han hade. Jag foldade. Också rätt kasst men skulle ändå dra efter denna handen så ja tänkte att jag lika gärna kunde spara dedär sista dollarna och så kändes det som jag var slagen.

 

Ja foldadeo visade men han visade icke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför känns inte den trolig ?

 

Som spelat så äre syn och en liten svordom o sen komma ihåg att inte spela halvkassa löv oop

 

Han inväntar att se så att inte färgen kommer. Alt. Han väntar på färgen.

Han skulle kunna ha floppat en (låg) färg, men då hade han förmodligen spelat den hårdare för att få ut dig innan ett till hjärter kommer. Nej, jag tror verkligen inte att han hade färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...