tetris Postad 23 December , 2006 Rapport Share Postad 23 December , 2006 Då jag i nuläget inte har ett konto på everestpoker och kunde inte hitta någon kontaktinformation för icke registrerade. Hur exakt räknas raken på everest? Utöver texten nedan har jag några frågor, längre ner i posten. Rake för ringspel vid spel om pengar Inledningsvis vill vi betona att ingen rake förekommer vid flera olika tillfällen: Ingen rake på de potter som är lägre än 3 gånger stora blinden Ingen rake på en hand som avslutas innan floppen kommer upp ("No Flop - No Drop"). Ingen rake på insatser som inte synas Begränsning av rake: Max rake per giv - $3 Maxgräns vid 2-stolsbord: Max rake per giv är $1 Baserat på ovan nämnda undantag, förekommer en fast rake på 4,0% endast på potter som är åtminstone 3 gånger så stora som den stora blinden i spel om riktiga pengar, vid givar där floppen har kommit upp. Jag undrar först och främst om rejken avrundas eller om den tas exakt 4% (bortsett från kriterierna ovan). Om potten tex är på $23.47, så tar ni $0.9388 om jag förstått det rätt? Om den nu avrundas, när och hur gör ni det? Är raken dealt eller contributed? Dvs i en pott på ex $86 och 4 av 9 spelare är med i potten. Yas då raken av varje person beroende på hur mycket han investerat i potten enligt följande: Spelare 1 läggen in 1dollar, spelare 2 5dollar spelare 3 och 4 40dollar vardera och har därmed bidraget med 4% av den egna insatsen (spelade 1 = $0.04, spelade 2 = $0.2, spelade 3 och 4 = $1.6 vardera. Eller delas den ut på alla 9 personer enligt förlande 81/9/4=2.25, dvs $2.25 vardera har de rejkat? Tack på förhand! Edit: Sorry sorken, jag som formulerade mig fel Edit 2: Kom på en sak till jag undrar över. Om man spelar 2 personer på tex ett 9manna bord, ligger ändå maxraken på $3 trots att man spelar HU? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sorkenkk Postad 23 December , 2006 Rapport Share Postad 23 December , 2006 Låter som att dom har kanonbra rejk då. Med tanke på att de flesta andra sidor tar 5% och från 1$, ibland ännu tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 23 December , 2006 Rapport Share Postad 23 December , 2006 Är raken dealt eller contributed? dom tar 4% ur potten. Diskussionen om contributed eller ej är egal, det finns inte rakeback på everest. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tetris Postad 23 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 December , 2006 dom tar 4% ur potten. Diskussionen om contributed eller ej är egal, det finns inte rakeback på everest. Enligt min mening är frågan intressant, då jag håller på att karlägger olika sidors rake och jämför med hur mycket jag teoretiskt sätt skulle få tillbaka. Om frågan bryter mot några regler kan jag gå med på att passa, om inte vill att frågan kvarstår. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Xaitra Postad 24 December , 2006 Rapport Share Postad 24 December , 2006 Everest tar på det som är i potten 4% som gdaily sa. Vissa sidor har ju i vissa steg exempelvis B2B 0.05 0.10 0.15 osv Everest tror jag iallafall tar exakt på centen dvs de kan ta 0.07 Sen tror jag att de avrundar till närmsta cent så 0.9388 skulle nog bli 0.94 gissar jag på. Sen om det är contributed eller dealt spelar ju ingen roll så länge man inte har rakeback, vilket Everest inte har, vilket gdaily skrev och du tycker frågan är intressant. Varför? Finns det ingen rakeback så kan du inte få tillbaka något förutom genom bonusar och de går efter summit points. Så om du vill räkna ut vad DU betalar i rake så tar du bara och adderar ihop det som betalades i rake på de potterna du vann. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 24 December , 2006 Rapport Share Postad 24 December , 2006 dom tar 4% ur potten. Diskussionen om contributed eller ej är egal, det finns inte rakeback på everest. JO.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
highbury90 Postad 24 December , 2006 Rapport Share Postad 24 December , 2006 Är frågan egal. Eller menar du att det finns rakeback på everest? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tetris Postad 24 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 December , 2006 Då diskussionen förmodligen kommer urata sig om rakeback snack, väljer jag att backa ur redan nu. Jag får ta reda på detta på annat håll. Men om någon har svar på denna fråga eller undrar mer vad jag försöker åstadkomma får ni pma. Lås tråden tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts