Gå till innehåll

nl 2000 HU AA på farlig bräda.


Recommended Posts

Både Fi och jag har spelat ganska avvaktande. Men aggressivt pre-flop och mycket continuation-bettar. Det har inte varit så jättestora potter nu i Heads-up utan aggressorn har oftast fått potten. Jag har dock gjort några stora bluffar och visat.

 

 

 

Prima Poker skin

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $10/$20

2 players

Converter

 

Stack sizes:

SB: $5549.57

Hero: $5244.05

 

Pre-flop: (2 players) Hero is BB with :ac :as

SB raises to $70, Hero raises to $225, SB calls.

 

Flop: :2s :4s :6h ($450, 2 players)

Hero bets $375, SB calls.

 

Turn: :4d ($1200, 2 players)

Hero checks, SB bets $755, Hero raises to $1755, SB raises all-in $4194.57, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

syn turn och bestäm dig på rivern?

 

du säger själv att spelet har varit avvaktande, vad betar han ut med på turn i så fall?

 

tror inte du kan lägga på turn men raisa och sen lägga sig är ju 38 gånger sämre än att bara syna iaf. och med det stackdjupet är det jobbigt att behöva bli stackad varje gång han klonkar när man har överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både Fi och jag har spelat ganska avvaktande. Men aggressivt pre-flop och mycket continuation-bettar. Det har inte varit så jättestora potter nu i Heads-up utan aggressorn har oftast fått potten. Jag har dock gjort några stora bluffar och visat.

 

 

 

Prima Poker skin

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $10/$20

2 players

Converter

 

Stack sizes:

SB: $5549.57

Hero: $5244.05

 

Pre-flop: (2 players) Hero is BB with :ac :as

SB raises to $70, Hero raises to $225, SB calls.

 

Flop: :2s :4s :6h ($450, 2 players)

Hero bets $375, SB calls.

 

Turn: :4d ($1200, 2 players)

Hero checks, SB bets $755, Hero raises to $1755, SB raises all-in $4194.57, Hero ?

 

 

Som spelat tycker jag att det är autosyn. Checkraisar du turn måste det ju vara för att du vill få in degen, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker defintivt inte det är autosyn bara för att man väljer c/r-linjen på turn. Du har rakt igenom handen representerat ett monster, och ändå ställer fi in med 250BB. Har ingen som helst erfarenhet av HU-spel på den här nivån, men jag skulle gissa att JJ- inte ingår i fi:s HD. Skulle tro att du är uppe mot stege/triss/kanske kåk här väldigt ofta. Visst kan ett starkt drag lira så här, men i och med att brädan parar på turn samt fi:s avvaktande floppspel, känns det mindre sannolikt.

 

Eftersom det är HU är det ju väldigt mycket beroende på history och så, men eftersom du skriver att ni inte spelat något annat än småpotter än, är det väldigt troligt att han inte backar upp hela sin djupa stack med annat än en hand som slår dig.

 

Ärligt talat tror jag inte att fi har lägre pp/bluff tillräckligt ofta för att du ska hitta synen här. Det kanske är för vekt att lägga HU, men jag kan verkligen inte tro att du leder här tillräckligt ofta.

 

Skulle en check-syn på turn och check-fold/check-syn på river kunna vara aktuellt här mtp på de djupa stackarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nog beredd att hålla med Sansrom här. Visst, Det kan verka extremt dåligt att c/r turn med intentionen att folda mot ett omslag allin men det är nog i princip önsketänkande att han skulle spela så här med ett drag eller ett högt par på detta bräde. Synar du kommer du säkerligen få se en 4 i motståndarens hand väldigt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med. Check/raisa turn och sen fundera när han ställer känns väldigt kallt.

 

Det är väl snarare just det som gör att han kan folda.

 

Bettar han och blir raisad måste han syna och check/calla river typ. Nu gör han ett bra spel som får fi att folda väldigt ofta... men nu när det blir all-in från fi är fold inte alls tokigt, han slår ju bara en bluff, om han inte har anledning att tro att fi tror att han bluffar etc etc och allt det hänger på history som i det här fallet inte finns.

 

 

Ingen lätt fold ändå tycker jag dock ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som snackar om preflopspelet låter det begränsa era handranges på fi alldeles för mycket. Det är heads up high stakes och sådan action preflop betyder inte så mycket (speciellt när det är deep stacks). Fi kan syna reraise i position med en MÄNGD olika händer. Om ni ska sätta fi på händer ska ni gå efter postflop-spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I.o.m. Pre-flopspelet kan jag inte sätta honom på något du inte slår. Men hans spel är dock väldigt konstigt. Att han skulle ha något av: 22, 66, 53 eller 44 känns väldigt avlägset. Och hur ofta spelar någon sådana händer all in när du redan håller på trappa dig själv?

Nej, syn säger jag.

 

44, 33 och 22 är händer som han garanterat synar återhöjningen med preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bettar han och blir raisad måste han syna och check/calla river typ. Nu gör han ett bra spel som får fi att folda väldigt ofta...

På vilket sätt är det bra att fi kommer folda de händer som vi slår? Bättre att checksyna turn och göra detsamma på river. Som spelat ser jag inte hur vi ska kunna vika, eller ja isåfall är checkraisen gjord helt utan plan till en början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt är det bra att fi kommer folda de händer som vi slår? Bättre att checksyna turn och göra detsamma på river. Som spelat ser jag inte hur vi ska kunna vika, eller ja isåfall är checkraisen gjord helt utan plan till en början.

Grejen är den att c/r med denna handen i detta läge är helt åt helvete så att använda det som ett argument till att syna finns bara inte. Även om han inte hade någon plan från första början så måste han vika här. Jag håller med dig om att checksyn både turn och river är bra spel eller möjligen checksyna turn och för att sedan leda river är okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I.o.m. Pre-flopspelet kan jag inte sätta honom på något du inte slår. Men hans spel är dock väldigt konstigt. Att han skulle ha något av: 22, 66, 53 eller 44 känns väldigt avlägset. Och hur ofta spelar någon sådana händer all in när du redan håller på trappa dig själv?

Nej, syn säger jag.

 

 

 

Och då hade han pushat turn pga?

 

Vill inte verka otrevlig, men du vet inte vad du pratar om så jag förstår inte vad du gör i den här diskussionen.

 

On topic: Hur man än letar känns det svårt att hitta en hand han värdebettar sådär på turn som du slår. Det skulle vara AA-KK (tveksamt där också dock).

 

Känns som du bara slår en bluff och det känns väldigt otroligt att han bluffar sådär. Men en svår fold ändå. :)

 

Vidare blir ju folden svår pga turnhöjningen så det är nog där problemet ligger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland sätter man sig i situationer där man måste betala av. Checkraise är ett dåligt spel det verkar dom flesta överens om (förutom någon som tyckte det var bra för att han foldar massa sämre händer,gg,wp) men nu när man väl har gjort det så är det bara slå sig själv i ansiktet och syna.

 

Checkraise kan man i det här läget bara göra för att få in degen. Vad händer om han bara synar ens checkraise? Jo man har en ungefär lika rolig situation på river. Så när vi checkraisade turn hoppades vi alltså bara på fold, vi gjorde vår hand helt värdelös.

 

Det är väldigt troligt att vi är slagna här men jag har sett folk få in degen i liknande situationer med mycket sämre händer än AA. Många som spelar HU har dålig koll på sin hands värde och dålig koll på när det är bra läge att bluffa, det finns absolut en chans att fi har sämre överpar här eller drag/bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få betalt.

Är det inte bättre för honom att bara syna turn och höja river då istället?

Har han kåk finns det ju ingenting att vara rädd för och kan då fortsätta att slowspela.

 

"Vill inte verka otrevlig, men du vet inte vad du pratar om så jag förstår inte vad du gör i den här diskussionen."

OK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...