Gå till innehåll

Baaaaaah vilken super TILT


budak999

Recommended Posts

har inte spelar poker så länge men började för ett tag sen på Everest och körde deras gratis bord.

 

Lyckades på 3 veckor komma upp i 120$, vilket var riktigt mycket tyckte jag som aldrig spenderat en krona av mina egna cash på poker, så det kändes nice.

 

Sen igår kväll gick d skit kasst, spela bort 45$ på 4 timmar.

Och idag spela jag bort resten, jag ba slängde in det på 0.15/0.25 nivån, vet att det är alldeles för hög nivå för en sån rulle, men ni vet säkert hur det e :S, inköp efter inköp, ibland några timmars paus o sen lira igen.

Det vände inte nån gång, sluta med att jag spelat upp hela rullen som jag kämpat så hårt med på 0.02/0.01 :S.

 

FYFAN asså , alla timmar jag grindat i onödan :(

 

hade tänkt lägga in en summa från mina egna cash efter nyår och börja lira med, men efter den här händelsen tvekar jag, hade kännts riktigt fuckat om samma grej hände mej med mina egna cash.

 

Vill ju inte bli beroende osv och spela bort tusentals kronor.

 

Hur tycker ni jag ska tolka mitt beteende och den här händelsen?

Mådde skit kasst när dem sista $ åkte in och kan i efterhand inte fatta vilken idiot jag e som spelade bort alla dessa timmar av slit på bara en bråkdel av den tiden.

 

har ni själva fått någon sån mega tilt nån gång??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl börja med att säga att jag inte har ngn direkt erfarenhet av beroende men detta känns iaf inte som ett sådant problem. Du åkte på det klassiska, "förlorade en del av det du kämpat så hårt för, måste vinna tillbaka pengarna" syndromet. Välj valfri film som utspelar sig i Vegas om du vill se exempel på vad jag menar.

 

Mitt förslag i detta läge, gör som du gjorde från början. Starta med gratisbord och arbeta dig uppåt. kanske har du lärt dig ngt av detta och anpassar spelet efter BR och annan påverkan?

 

Att sätt in pengar för att vinna tillbaka det du förlorat känns inte som ngt alternativ. Att sätta in pengar för att ha ett startkapital att spela micronivåerna kan väl däremot vara ok.

 

Med tanke på summorna som nämns utgår jag ifrån att du spelar poker för att det är kul och inte för att du "måste". Således har du inte bråttom utan låt det ta den tid det tar! (spelar själv på lägstanivåerna).

 

Vad tror du om det?

 

Lycka till!

 

Och se nu till att inte spela bort ungarnas college funds!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, att gula som du gjorde är något väldigt många gjort nån gång i sina pokerkarriärer. Vissa fler gånger än andra. Tycker du verkar medveten om riskerna och om du gillar poker ska du fortsätta spela. Tycker dock det är onödigt att grinda sig uttråkad i veckor på sånna nivåer för inga pengar. $120 som du pratar om motsvarar inte ens 1000kr, snarare 800kr. Oavsett var du jobbar så går det ju ganska fort att jobba ihop så kan du fortsätta där du var. Handlar ju om 1-2 arbetsdagar på ett enklare jobb.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är knappast på väg att bli spelberoende och den här posten hör hemma i ett annat forum enligt mig. Jag har gulat så ett par gånger för längesedan, och visst känns det lite jobbigt, men det är en bra erfarenhet. Förmodligen kommer den här händelsen hjälpa dig ta saker och ting mer diciplinerat i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har gjort liknande saker fast lite högre nivåer...

 

men jag tror känslan i magen efteråt är exakt densamma.

 

men det viktiga är att inte tänka bakåt på hur mycket du hade och du kunde gjort si eller så.. som det heter i amerika "coulda, woulda, shoulda.."

 

om du kunde grinda dig upp förut kan du göra det igen, gäller bara att du har tålamod och inte tiltar och släpper tidigare förluster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte spelar poker så länge men började för ett tag sen på Everest och körde deras gratis bord.

 

Lyckades på 3 veckor komma upp i 120$, vilket var riktigt mycket tyckte jag som aldrig spenderat en krona av mina egna cash på poker, så det kändes nice.

 

Sen igår kväll gick d skit kasst, spela bort 45$ på 4 timmar.

Och idag spela jag bort resten, jag ba slängde in det på 0.15/0.25 nivån, vet att det är alldeles för hög nivå för en sån rulle, men ni vet säkert hur det e :S, inköp efter inköp, ibland några timmars paus o sen lira igen.

Det vände inte nån gång, sluta med att jag spelat upp hela rullen som jag kämpat så hårt med på 0.02/0.01 :S.

 

FYFAN asså , alla timmar jag grindat i onödan :(

 

hade tänkt lägga in en summa från mina egna cash efter nyår och börja lira med, men efter den här händelsen tvekar jag, hade kännts riktigt fuckat om samma grej hände mej med mina egna cash.

 

Vill ju inte bli beroende osv och spela bort tusentals kronor.

 

Hur tycker ni jag ska tolka mitt beteende och den här händelsen?

Mådde skit kasst när dem sista $ åkte in och kan i efterhand inte fatta vilken idiot jag e som spelade bort alla dessa timmar av slit på bara en bråkdel av den tiden.

 

har ni själva fått någon sån mega tilt nån gång??

 

Känner igen mig i ditt problem. Hade slitit med NL25 & 50 ett tag å kommit upp bra när oturen slog mig i ansiktet å jag blev utdragen 4-5 ggr i rad (ganska vanligt nuförtiden men klarade det inte förr) och gick upp i nivåer...

Självklart fortsatte 'oturen' där, men mest för att man var tiltad och motståndet var bättre (man borde tilta loss på LÄGRE nivåer=). Losade $750 på två dagar (någon timme eller två på två tillfällen vardera) och mådde inte alls så glatt efter det... Det hade ju tagit 2-3 månader å slita ihop.. Gulade dock inte utan tog mig lyckligtvis till sans efter det... Men fan vad man fick slita för att få ihop det igen :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar, känns bra och veta om att man inte är ensam på att flippa loss så där i tiltat tillstånd.

 

Det är sant att det inte handlar om så mycket pengar, men grejjen är att jag ser det hela som en varningsignal.

ska ALDRIG spela igen om jag är på kasst humör,arg eller ledsen.

 

Hade ju vart sådär ball om det handlat om 1000$ eller ännu högre.

 

Funderar på att lägga in pengar på nån site efter nyår och utnyttja bonusar osv, känns som jag lärt mig en läxa av den här händelsen.

 

Har någon här nått schysst tips vad gäller bonus,rake-back osv?

vilken sida är bäst om man ser till en "micro-limit" spelares förutsättningar?

 

Har inte så jätte stor erfarenthet mer än av att jag lirat freerolls på olika siter och micro på everest.

 

Vilken nivå tycker ni är är att börja spela på??

 

Har funderat på 0,25/0,50.

 

Och siten jag tänkt att lira på är Svs, inte säker än så kom med några bra tips nu :).

 

ha det gott alla, och tack för svaren!

 

// Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte spelar poker så länge men började för ett tag sen på Everest och körde deras gratis bord.

 

Lyckades på 3 veckor komma upp i 120$, vilket var riktigt mycket tyckte jag som aldrig spenderat en krona av mina egna cash på poker, så det kändes nice.

 

Ganska imponerande att endast på tre veckor lyckas gneta ihop så mycket på deras gratis SitAndGo bord. Du måste ha spelat nästan dygnet runt gissar jag?

 

Vi säger att du har vunnit varenda bord du spelat, då innebär det att du vunnit 2400 turneringar, vilket blir 800 i veckan eller 114 om dagen. Det ger 6 stycken i timmen om du spelar dygnet runt sju dagar i veckan. Dessutom måste du ha spelat några som du ej vunnit (även om jag inser att det inte kan ha varit många).

 

Verkligen idogt grindande. Med din envishet spelar du med lätthet igen dom förlorade pengarna på gratisborden igen. Det är bara en sak jag inte förstår, att du kan vara en så notorisk vinnare på SitAndGo bord, och förlora hejdlöst på vanligt cashgame. Du kanske borde hålla dig till enbart turneringsspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska imponerande att endast på tre veckor lyckas gneta ihop så mycket på deras gratis SitAndGo bord. Du måste ha spelat nästan dygnet runt gissar jag?

 

Vi säger att du har vunnit varenda bord du spelat, då innebär det att du vunnit 2400 turneringar, vilket blir 800 i veckan eller 114 om dagen. Det ger 6 stycken i timmen om du spelar dygnet runt sju dagar i veckan. Dessutom måste du ha spelat några som du ej vunnit (även om jag inser att det inte kan ha varit många).

 

Verkligen idogt grindande. Med din envishet spelar du med lätthet igen dom förlorade pengarna på gratisborden igen. Det är bara en sak jag inte förstår, att du kan vara en så notorisk vinnare på SitAndGo bord, och förlora hejdlöst på vanligt cashgame. Du kanske borde hålla dig till enbart turneringsspel.

 

 

 

Hehe du borde tänka efter lite här va?

 

jag spelade inte upp den rullen enbart på deras gratis sit n go bord.

Det skulle jag aldrig palla, dem gratis sit n go är tvär svåra att vinna ofta på, dels för att jag inte är bekväm med potlimit plus att folk spelar alla möjliga händer där, så det är nästan uteslutande lotto.

 

Jag spela så jag van 0.05, köpte in mej på 0.04+0.01 borden, vann 0.20, forsatte lira på 0.04+0.01 borden till jag var uppe i ca 1-2 dollar, sen lira jag dem som kosta 0.10+0.01 osv.

 

När jag hade ca 3-6$ så började jag spela på CG NL 0.02/0.01 och på den nivån låg jag och spelade.

 

Lira ju alltid på 2-3 bord samtidigt, men det blev en hel den timmar iaf, minst 3-4 timmar om dan skulle jag gissa på, ibland mer.

 

sen en dag hade jag ca 30-35$, så tänkte jag nu ska ja prova 0.25/0.15 borden för skoj skull (snabb boost i rullen lockar ju).

 

Köpte in för 10$ gick ut med 60$ och då var min rulle helt plöstligt 90$.

 

Den erfarenheten fick mig och tänka idiotiskt eftersom jag gick in där på 0.25/0.15 med jämna mellan rum i hopp om att kunna boosta snabbt igen o igen.

Förstår ju nu att den nivån är megahög sett till bankrullens storlek.

 

Sen när man gick ner igen på den lägsta förstnämnda nivån igen var det ju ingen action alls, känns ju tvär segt o dra in 5-9$ i timmen per bord om enns det.

 

Jaja nu har jag iaf lärt mej att vara stenhård med att inte gå upp i nivå om inte bankrullen känns tät för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Självklart fortsatte 'oturen' där, men mest för att man var tiltad och motståndet var bättre (man borde tilta loss på LÄGRE nivåer=). Losade $750 på två dagar (någon timme eller två på två tillfällen vardera) och mådde inte alls så glatt efter det... Det hade ju tagit 2-3 månader å slita ihop.. Gulade dock inte utan tog mig lyckligtvis till sans efter det... Men fan vad man fick slita för att få ihop det igen :(

 

Just därför man ska tilta loss på playmoney!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Alltså, att gula som du gjorde är något väldigt många gjort nån gång i sina pokerkarriärer. Vissa fler gånger än andra. Tycker du verkar medveten om riskerna och om du gillar poker ska du fortsätta spela. Tycker dock det är onödigt att grinda sig uttråkad i veckor på sånna nivåer för inga pengar. $120 som du pratar om motsvarar inte ens 1000kr, snarare 800kr. Oavsett var du jobbar så går det ju ganska fort att jobba ihop så kan du fortsätta där du var. Handlar ju om 1-2 arbetsdagar på ett enklare jobb.. :)

 

 

Jag har gulat flera hundra ggr=) Men det beror på att jag plockar ut 90% av rullen ibland=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...