Gå till innehåll

Tappat lusten för poker


Hap

Recommended Posts

I Oktober vann jag en stor turneringsvinst. Jag tog ut hälften av pengarna och tog en liten paus från poker. Tidigare hade jag spelat 2h/dagen i snitt.

 

Men pausen blev längre och längre och jag har fortfarande inte spelat poker sen i höstas; jag har ingen lust alls. Det tog emot att ens komma in här på forumet och försöka få tillbaks lusten.

 

Är det någon annan som har varit / är i samma sits och har tips och förslag på hur man kan få tillbaks lusten att spela poker? Jag vill ju spela, för jag minns hur roligt det brukade vara, och dessutom tjänade man ju några slantar. Men det tar emot att sätta sig ned för att "spela poker".

 

Detta kanske även gäller för folk som fortfarande spelar men inte tycker det är lika roligt som man brukade tycka.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet vad du pratar om, har vart med om samma sak. I somras var jag ledig i tre månader och spelade poker 6-8 timmar nästan varje dag. När jag började plugga igen i september hade jag inte tid att spela under några veckor och då insåg jag att det var inte kul. Fick inte tillbaka suget fören för två veckor sedan, och nu är jag igång igen. Fast spelar inte als lika intensivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det egentligen ett problem, då? Måste du spela? Det borde väl finnas hundra andra sysslor som är mer givande att hålla på med än pokerspel. Poker är ju bara "givande" om man antingen vinner pengar och/eller har kul när man spelar. Har du inte kul, och kan dra ihop till brödfödan på annat sätt, varför spela? Varför alls bekymra sig över att lusten uteblivit? Att det var roligt att spela är inget att fixera sig vid... jag tycker inte det är särskilt kul att kolla på barnprogram eller rita med kritor idag, men det var da bomb när jag var liten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...