Hap Postad 21 December , 2006 Rapport Postad 21 December , 2006 I Oktober vann jag en stor turneringsvinst. Jag tog ut hälften av pengarna och tog en liten paus från poker. Tidigare hade jag spelat 2h/dagen i snitt. Men pausen blev längre och längre och jag har fortfarande inte spelat poker sen i höstas; jag har ingen lust alls. Det tog emot att ens komma in här på forumet och försöka få tillbaks lusten. Är det någon annan som har varit / är i samma sits och har tips och förslag på hur man kan få tillbaks lusten att spela poker? Jag vill ju spela, för jag minns hur roligt det brukade vara, och dessutom tjänade man ju några slantar. Men det tar emot att sätta sig ned för att "spela poker". Detta kanske även gäller för folk som fortfarande spelar men inte tycker det är lika roligt som man brukade tycka. Tack på förhand! Citera
kfluffie Postad 21 December , 2006 Rapport Postad 21 December , 2006 Jag spelade Pingis förut, men det är inte lika roligt längre ... Det är inget krav att spela Poker. Gör något mer livsuppfyllande som att vara med vänner, flickvän/pojkvän/pojkvänner what ever. Tvinga inte lusten att komma tillbaka, låt lusten komma av sig själv! Citera
heltok Postad 21 December , 2006 Rapport Postad 21 December , 2006 jag tog 3månader break från pokern. var rätt skönt. mitt råd är att ta en öppen biljett till bangkok 1år och se vad som händer. kan aldrig gå fel Citera
avund Postad 21 December , 2006 Rapport Postad 21 December , 2006 Jag vet vad du pratar om, har vart med om samma sak. I somras var jag ledig i tre månader och spelade poker 6-8 timmar nästan varje dag. När jag började plugga igen i september hade jag inte tid att spela under några veckor och då insåg jag att det var inte kul. Fick inte tillbaka suget fören för två veckor sedan, och nu är jag igång igen. Fast spelar inte als lika intensivt. Citera
Ost Postad 21 December , 2006 Rapport Postad 21 December , 2006 Är det egentligen ett problem, då? Måste du spela? Det borde väl finnas hundra andra sysslor som är mer givande att hålla på med än pokerspel. Poker är ju bara "givande" om man antingen vinner pengar och/eller har kul när man spelar. Har du inte kul, och kan dra ihop till brödfödan på annat sätt, varför spela? Varför alls bekymra sig över att lusten uteblivit? Att det var roligt att spela är inget att fixera sig vid... jag tycker inte det är särskilt kul att kolla på barnprogram eller rita med kritor idag, men det var da bomb när jag var liten... Citera
eloge38 Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 Pokern var nästan roligare när man inte var en vinnande spelare. När man sedan blev bättre försvann utmaningen lite, så efter en tid tog jag ut rullen och köpte en segelbåt. Nu börjar suget komma tillbaka, men istället för att sitta och grinda lirar jag numera en och en annan MTT. Citera
Recommended Posts