Gå till innehåll

SnG - QTo ITM, Stop & Go?


Gäst

Recommended Posts

Postade den här handen på 2+2 men skulle även gärna vilja veta vad andra tycker.

 

Stop & Go är något jag inte har jättemycket erfarenhet av men har på senare tid försökt mixa in det mer i spelet eftersom det om det används rätt kan bli mycket profitabelt IMO.

 

I det här specifika fallet är det dock mycket troligt att fold preflop är ett bättre alternativ. Det jag skulle vilja diskutera är:

 

* Är denna hand rätt spelad? Eller är fold bättre? (Push preflop känns iskallt eftersom jag kommer bli synad 110% av gångerna)

 

* Hur höga blinds krävs för att en Stop & Go ska vara profitabel i den angivna situationen?

 

* Vilka händer ska vi göra en Stop & Go med?

 

* Vilka händer pushar vi med istället?

 

* Skriv gärna andra tankar om ni har några :)

 

Här kommer handen:

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t150/t300

3 players

Converter

 

Stack sizes:

Button: t6310

SB: t4340

Hero: t2850

 

Pre-flop: (3 players) Hero is BB with Q :spade: T :heart:

Button raises to t850, SB folds, Hero calls t550 (pot was t1300).

 

Flop: 2 :diamond: 7 :spade: A :heart: (t1850, 2 players)

Hero is all-in t2000

 

(Tilta mig inte med kortsymbolerna, får dom inte att fungera. Hjälp någon?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med stop and goes är att FI kommer undan "gratis" när du träffar men att du betalar dyrt när han träffar. Så man tjänar ju bara när båda missar floppen (man brukar ju säga att man träffar floppen 1/3 av gångerna, så om ni har olika kort missar båda 1-(2/3)*(2/3)%=44% av gångerna), men man har ju inte alltid sämst hand när båda missar.

 

Jag gillar inte stop and goes, men jag kanske tänker fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med stop and goes är att FI kommer undan "gratis" när du träffar men att du betalar dyrt när han träffar. Så man tjänar ju bara när båda missar floppen (man brukar ju säga att man träffar floppen 1/3 av gångerna, så om ni har olika kort missar båda 1-(2/3)*(2/3)%=44% av gångerna), men man har ju inte alltid sämst hand när båda missar.

 

Jag gillar inte stop and goes, men jag kanske tänker fel.

 

Du tänker fel. Ta handen ovan exempelvis, låt säga att Fi sitter på KJ. Han kommer garanterat att syna om jag pushar pre eftersom jag har halvkort, däremot kommer han ha mycket lättare att folda floppen om han missar.

 

I det här fallet är dock push pre inget alternativ utan det enda tänkbara förutom att göra en stop & go är fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med stop and goes är att FI kommer undan "gratis" när du träffar men att du betalar dyrt när han träffar. Så man tjänar ju bara när båda missar floppen (man brukar ju säga att man träffar floppen 1/3 av gångerna, så om ni har olika kort missar båda 1-(2/3)*(2/3)%=44% av gångerna), men man har ju inte alltid sämst hand när båda missar.

 

Jag gillar inte stop and goes, men jag kanske tänker fel.

 

 

lixom träffar du hårt så äre ju bara att C/S...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orkar inte läsa den igen. Var det inte så att folk ett tag hypade det här movet och en del höjer det till skyarna? Hans uträkningar visar att en Stop'n'Go har högre ev i en väldigt liten del av alla händer. Kanske till och med så liten att man kan bortse från den.

 

Jag minns inte riktigt och orkar som sagt inte läsa om den. jag kollade bara på bilden och försökte komma ihåg.

 

Så mitt svar betyder: Ja, det kanske kan vara bättre med en Stop'n'Go i vissa lägen, men de lägena är så väldigt få att man inte behöver bekymra sig så mycket om dom.

 

För övrigt håller jag med om att det är tiltande med kortsymbolerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orkar inte läsa den igen. Var det inte så att folk ett tag hypade det här movet och en del höjer det till skyarna? Hans uträkningar visar att en Stop'n'Go har högre ev i en väldigt liten del av alla händer. Kanske till och med så liten att man kan bortse från den.

 

Jag minns inte riktigt och orkar som sagt inte läsa om den. jag kollade bara på bilden och försökte komma ihåg.

 

Så mitt svar betyder: Ja, det kanske kan vara bättre med en Stop'n'Go i vissa lägen, men de lägena är så väldigt få att man inte behöver bekymra sig så mycket om dom.

 

För övrigt håller jag med om att det är tiltande med kortsymbolerna

 

Väldigt ofta är ju en push bättre än en stop & go, det håller jag med om till 100%. Däremot finns det såklart tillfällen där en stop & go är klart mkt bättre än en push - jag säger inte att handen ovan är en sådan situation utan pratar rent generellt nu.

 

Jag tänker definitivt använda mig av stop & go's i framtiden om jag tror det höjer mitt EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet är väl att om du har en hand pushar du inte i det läget...

jag menar om du har AT där, pushar du då? om du checksynar ett A lär han ju inte släppa ett par i 3 or här...

 

vad gör du med en 7a?

 

varför skulle en push pre synas 110%? pga hans stats(vet ej vad de betyder...)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet är väl att om du har en hand pushar du inte i det läget...

jag menar om du har AT där, pushar du då? om du checksynar ett A lär han ju inte släppa ett par i 3 or här...

 

vad gör du med en 7a?

 

varför skulle en push pre synas 110%? pga hans stats(vet ej vad de betyder...)?

 

Hade jag AT skulle jag ha pushat pre såklart. Med en 7:a pushar jag floppen, precis som jag gör med alla andra händer jag stop & go'ar med. I och för sig har jag svårt att se hur jag överhududtaget skulle få med en 7:a i min stop & go HD, så det är ett problem jag inte ens behöver fundera över.

 

Om Fi inte saknar alla hjärnceller så förstår han ju att han måste syna om jag pushar pre eftersom jag kommer göra det väldigt ofta i och med att jag är kort. Jag har inte heller skrivit något om hans stats, så jag vet inte vad du har fått det ifrån.

 

Och ja, artikeln av Tysen Streib är skriven för bubblan, men om man lägger ihop 1+1 så är det inte alltför svårt att förstå att man kan tillämpa stop & go mer än på bubblan. lol....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som brädan ser ut är ju spelet kanon, men gillar det ändå inte.

 

Motivering är att sitter han på PP eller träffat mellanpar eller liknande eller råkar ha ett A på lägre flopp kan han lätt hitta en syn.

 

Synen pre säger ju: jag har inget men hoppas träffa, visst också några % har nötterna...

 

Allin flopp säger: Jag träffade, men såpass dåligt att jag inte vill se fler kort, jag bluffar, eller jag pushar nu med mina nötter.

 

 

Som FI tänker i alla fall jag att hade du haft en stark hand hade du garanterat re-raisat mig, speciellt när jag visar såpass styrka.

 

Alltså har du, inget A troligen, inget PP, så vad har du träffat på flopp 7? 2?, nix, jag hade tagit syn med K i detta läge.

 

 

 

För även om stopngo är en avancerad taktik finns det fiskar som spelar på samma vis av annan anledning för att de ex synat på KJ pre och sen känner att potten vuxit sig stor och att de antagligen måste göra ett move.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...