majorj Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 Nog känns det väl rätt ok, men det är vansinnigt mycket luft på sidorna och därmed onödigt mycket scrollande. Citera
cheunce Postad 22 December , 2006 Rapport Postad 22 December , 2006 Sluta spamma! Bana TF. Vi vill inte ha en massa spam muppar här. Iofs håller jag med honom men att bana honom känns ändå som ett måste Citera
HenkeHero Postad 23 December , 2006 Rapport Postad 23 December , 2006 Satt och skrev ett långt fint inlägg om att jag inte gillade nya layouten, en sak som var bättre (den enda), och vad jag tyckte var viktigast och fixa men nu försvann hela inlägget när jag kollade in på en annan sida. Orka nya, hela skiten suger, byt tillbaks snälla!!! Citera
FiSherman63 Postad 23 December , 2006 Rapport Postad 23 December , 2006 Går det att fixa dynamisk storlek (bredd) även på högerkolumnen? Syfte: att kunna läsa hela rubriken i "10 senaste inläggen" (om man kör brett fönster/hög upplösning). Bra jobbat med porteringen! Citera
Sotomayor Postad 23 December , 2006 Rapport Postad 23 December , 2006 Snälla byta tillbaka layouten till det förra. Jag mår illa av det nya och råkade vara beroende av det gamla. Jag betalar gärna för att ni ska byta tillbaka. Härmed startar jag en insamling för ett byte. Mitt bidrag är $100. Ni andra som tycker lika, häng gärna på och donera vad ni tycker är rimligt. Vi måste få tillbaka gamla forumet. Citera
kfluffie Postad 23 December , 2006 Rapport Postad 23 December , 2006 1. Allt pillefix är ej klart än, det kommer bli förbättringar och ge lite mer kontruktiv kritik iställetför "öhh lame as". 2. Det kommer underlätta för oss moderatorer att moderera forumet med lite sköna nya Pheta tools. 3. Vi kan få undergrupper så strukturen i (speciellt) Dagböcker och Handanalys-forumet kommer bli mycket mer lättläst. Mvh, KF! Citera
TotalFarsa Postad 23 December , 2006 Rapport Postad 23 December , 2006 Bana TF. Vi vill inte ha en massa spam muppar här. Iofs håller jag med honom men att bana honom känns ändå som ett måste I second that motion, bro! Och lyssna nu alla till koalan i tomteluvan. Det finns massvis med designfixes som måste rättas till men tills dess är det ju bara att hålla ut, äta lite Janssons frestelse och chilla. 1. Gillar inte den skarpa differensen mellan de gröna fälten och den svagt gråa bakgrunden. Lääg kanske en svag gradient i det gröna fältet och öka på gråtonen? 2. Sjukt mycket roliga grejer ni kan göra med vBulletin, gogogo! 3. Försök forcera in forumdelen i mitten av läsaren plz. Ja, jag kör FF helfönster och vill fortsätta med det. Gillar inte att allt trycks ut i vänstermarginalen. 4. Gör om designen, eller ändra åtminstone på färgschemat, till knapparna som visar vad som hänt i tråden sedan senaste besöket. 5. Ät julgröt. /TF Citera
whosyourdaddy Postad 23 December , 2006 Rapport Postad 23 December , 2006 Lustigt att man inte lyckas skapa någonting bättre med alla de intäkter man har på detta forum. Hade jag haft en veckoinkomst av pokerforum.nu intäkterna hade jag kunnat koda ihop något MYCKET bättre. Varför behöll ni inte er gamla layout till dess att ni skapat något fulländat? Aja, det kommer säkert bli bra, det är jag säker på. Men jag tycker fortfarande ni kunde haft lite is i magen och dröjt tills det var helt 100%. Citera
TotalFarsa Postad 23 December , 2006 Rapport Postad 23 December , 2006 Lustigt att man inte lyckas skapa någonting bättre med alla de intäkter man har på detta forum. Hade jag haft en veckoinkomst av pokerforum.nu intäkterna hade jag kunnat koda ihop något MYCKET bättre. Varför behöll ni inte er gamla layout till dess att ni skapat något fulländat? Aja, det kommer säkert bli bra, det är jag säker på. Men jag tycker fortfarande ni kunde haft lite is i magen och dröjt tills det var helt 100%. 1. Visst är det lättare att klaga än att komma med konstruktiv kritik. Om du nu hade kunnat göra något så MYCKET bättre, berätta istället VAD istället för att gneta om det. 2. Nusseman har redan skrivit VARFÖR de valde att göra så här. Nu har meldemmarna en chans att få säga stt och komma med input. Bra mycket bättre än att få något färdigt paket. Förmodligen så nära demokrati vi nånsin komemr att komma på pf /TF Citera
Solidify Postad 23 December , 2006 Rapport Postad 23 December , 2006 Istället för att ha "1, 2, 3, .... Sista sidan" som snabblänkar så vore det mycket bättre om ni hade "1, .... nästnäst sista, näst sista, sista sidan". Det finns ju ingen anledning att länka till sida 2 eller 3 från start med en snabblänk, men däremot finns det stor anledning att länka till näst sista (för dem som inte kollat tråden på några timmar/dagar). Citera
Baloos Postad 23 December , 2006 Rapport Postad 23 December , 2006 ...det vore även bra om det fanns något sätt att hoppa till mitten av en tråd. Vill man kolla upp någonting i de stora trådarna tar det ju evigheter när man bara kan bläddra ett steg i taget. Edit: såg att det blivit bättre nu med tre steg i taget. Citera
Ekenstar Postad 23 December , 2006 Rapport Postad 23 December , 2006 Istället för att ha "1, 2, 3, .... Sista sidan" som snabblänkar så vore det mycket bättre om ni hade "1, .... nästnäst sista, näst sista, sista sidan". Det finns ju ingen anledning att länka till sida 2 eller 3 från start med en snabblänk, men däremot finns det stor anledning att länka till näst sista (för dem som inte kollat tråden på några timmar/dagar). ...det vore även bra om det fanns något sätt att hoppa till mitten av en tråd. Vill man kolla upp någonting i de stora trådarna tar det ju evigheter när man bara kan bläddra ett steg i taget. Edit: såg att det blivit bättre nu med tre steg i taget. Har nämts tidigare i tråden, klicka på nedpilen som är efter sidnummren och man kan skriva in det sidnumret man vill hoppa till. Multiciteringsfunktionen är ett nice feature Citera
Joey Postad 23 December , 2006 Rapport Postad 23 December , 2006 Istället för att ha "1, 2, 3, .... Sista sidan" som snabblänkar så vore det mycket bättre om ni hade "1, .... nästnäst sista, näst sista, sista sidan". Det finns ju ingen anledning att länka till sida 2 eller 3 från start med en snabblänk, men däremot finns det stor anledning att länka till näst sista (för dem som inte kollat tråden på några timmar/dagar). Some true shit. Citera
cOP Postad 23 December , 2006 Rapport Postad 23 December , 2006 Har nämts tidigare i tråden, klicka på nedpilen som är efter sidnummren och man kan skriva in det sidnumret man vill hoppa till. Det är ju inte alls lika bra eftersom man inte ser hur många sidor en tråd har innan man klickat på den. Citera
Gahlster Postad 23 December , 2006 Rapport Postad 23 December , 2006 Kanske sagt tidigare, men skulle hemskt gärna vilja ha tillagt länkarna som är längst upp (ex. POKERFORUM.nu > Övrigt > Om Poker.se och POKERFORUM.nu > Nya layouten ) även finns längst ner på varje sida. Citera
Trollkarlen Postad 23 December , 2006 Rapport Postad 23 December , 2006 Fy fan vilket nerköp ojojojoj! Citera
cOP Postad 23 December , 2006 Rapport Postad 23 December , 2006 Kanske sagt tidigare, men skulle hemskt gärna vilja ha tillagt länkarna som är längst upp (ex. POKERFORUM.nu > Övrigt > Om Poker.se och POKERFORUM.nu > Nya layouten ) även finns längst ner på varje sida. Word Citera
Klyka Postad 23 December , 2006 Rapport Postad 23 December , 2006 Går det att fixa dynamisk storlek (bredd) även på högerkolumnen? Syfte: att kunna läsa hela rubriken i "10 senaste inläggen" (om man kör brett fönster/hög upplösning). Räcker ju med att tillåta radbrytning i "10 senaste posterna". Citera
Ignatius Postad 23 December , 2006 Rapport Postad 23 December , 2006 Men hur kan man surfa in 5 minuter och skriva om katastrof, nerköp etc? Självklart är man van vid den gamla layouten och det kommer att ta tid att vänja sig och att hitta rätt. Däremot tar det inte lång tid att se att det finns flera nya och roliga funktioner. Tummen upp från mig. Citera
kfluffie Postad 24 December , 2006 Rapport Postad 24 December , 2006 Men hur kan man surfa in 5 minuter och skriva om katastrof, nerköp etc? Självklart är man van vid den gamla layouten och det kommer att ta tid att vänja sig och att hitta rätt. Däremot tar det inte lång tid att se att det finns flera nya och roliga funktioner. Tummen upp från mig. Tack, uppskattas! Citera
gdaily Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Vad som kommer förändras i närtid, i det grafiska: a) Bredden på forumet kommer att minskas, alla har inte fattat att man inte behöver ha forumet i helskärm b) Förhoppningsvis kan vi öka teckenstorleken något c) Avatarerna kommer komma i vänsterkant som det var på det gamla d) Tydligare "bloppar" för lästa/nya/viktiga inlägg mm e) Vi ska se om man kan få till så man själva väljer blå eller grön layout a-d är det som är prioriterat i första hand. Citera
Bubbla Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Vad som kommer förändras i närtid, i det grafiska: a) Bredden på forumet kommer att minskas, alla har inte fattat att man inte behöver ha forumet i helskärm b) Förhoppningsvis kan vi öka teckenstorleken något c) Avatarerna kommer komma i vänsterkant som det var på det gamla d) Tydligare "bloppar" för lästa/nya/viktiga inlägg mm e) Vi ska se om man kan få till så man själva väljer blå eller grön layout a-d är det som är prioriterat i första hand. Mycket bra. Prioritera E. Citera
juttis Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Den gamla layouten var skönare, faktiskt. Citera
DaPine87 Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Sjuuuuuuuuuuuuukt mycket softare med den blåa färgen, grymt! Citera
gdaily Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Jag lyckades till slut pilla rätt, nu kan man själv välja grön eller blå längst ner till vänster. På något sätt ska vi trolla bort "default" och sedan ska vi väl så småningom lägga till ytterligare stilar (men det är noll prio på). Citera
Recommended Posts