parre Postad 9 Februari , 2005 Rapport Postad 9 Februari , 2005 Denna hand kanske inte är så intressant, men jag vill ändå se lite kommentarer. Pf.live, tidigt. Första perioden. Foldat till knappen, som spelar 200. Jag synar ur SB med AQo. Tror detta är första handen som knappen spelar, men det säger inte så mycket egentligen. Tror inte han behöver ha bäst hand, även om det är möjligt att han krossar mig just nu. Hur som helst så vill jag gärna se en billig flop med AQ i detta läge. Tänker jag fel? När jag synade sa jag åt mig själv: "Se till att inte bli för kär i din hand ifall du träffar esset". Jag har runt 8k efter en tidig uppdubbling och täcker Fi som har runt startstack. Floppen kommer i alla fall QQx. Jag väljer att checka, då jag tror att fi kommer beta i detta läge. Planerar att check-syna floppen. Dock checkar fi bakom (om jag minns rätt, kanske fi betade nåra hundra som jag synade). Turn kommer Q. Jag har nu alltså fyrtal (FOUR OF A KIND, TOP KICKER, OMFG). Hur ska jag spela i detta läge? Ska jag checka igen och hoppas att fi har AA/KK och vill leka? Ska jag överbeta kraftigt och hoppas att bli läst som en bluffare (trots allt hade jag en stor namnlapp som det stod "parre" på fäst vid tröjan)? Ska jag göra ett mindre bet och hoppas på omslag? Jag betade hur som helst 600 eller så, tror det var nånstans kring pott. Fi tänker ett tag och synar. Hur ska jag i detta läge spela rivern? Checka: Då riskerar jag att inte få något betalt alls. Varför skulle fi beta in i mig när det ligger tre damer på bordet? Alltså inget bra spel. Beta ca pott/valuebeta: Finns väl en hel mängd händer jag får betalt av här, typ AA/KK/JJ, händer som parat näst högsta kortet på bordet etc. Ställa fi all-in (beta ca 3xpott): Detta skulle vara intressant. Sätter ju enorm press på fi de gånger han har AA, men dock får jag nog inte betalt av någon annan hand, om ens av AA. Jag valde att beta typ 1000 och fick syn och vann en rätt fin pott. Rätt spelat? Om det istället låg QQQxA så är jag rätt säker på att allin är rätt med tanke på min tableimage (som jag antog var looooose trots att jag bara spelat ett par händer på det första varvet) samt att det är enormt svårt att lägga A-kåk i det läget. Nu tror jag inte jag får betalt av nått annat än AA. Men jag är lite osäker på detta - hur ofta ska jag gå allin med supernötterna på rivern när det innebär ett rätt stort överbet? * RP - QoS * Citera
RaMz Postad 9 Februari , 2005 Rapport Postad 9 Februari , 2005 Jag gillar att betta floppen och checkraisa turnen. Man riskerar att inte vinna något alls men rätt så ofta så vinner man en stor pott. Försöker avge intrycket att jag försöker sno på floppen, sen när man checkar turnen så är det inte många händer som Fi inte bettar. Citera
Recommended Posts