Gå till innehåll

NLT SH - Vekt spelad AA?


Bogust

Recommended Posts

Hej!

 

Här kommer en hand från NL100 6-max på Tain. FI kom nyss till bordet, så jag har inga reads.

 

UTG (100bb) bettar 3, UTG+1 foldar, CO foldar, Button foldar, Jag (170bb) raisar till 10 från BB. SB foldar. UTG synar.

 

Floppen kommer upp: QJ3 rainbow. Riktigt äcklig flopp, en hand som TT-QQ känns troligt hos FI p.ga. utg raise + syn. Andra troliga händer kan ju vara AK och ev. AQ. Checkar floppen i hopp om att checksyna, vill gärna hålla nere potten här. FI checkar också bakom.

 

Turnen kommer upp: 5. Checkar igen, FI bettar ungefär pott och jag synar.

 

Rivern kommer upp: K. Fi går all-in för 65. Jag foldar.

 

Kommentarer på mitt spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Här kommer en hand från NL100 6-max på Tain. FI kom nyss till bordet, så jag har inga reads.

 

UTG (100bb) bettar 3, UTG+1 foldar, CO foldar, Button foldar, Jag (170bb) raisar till 10 från BB. SB foldar. UTG synar.

 

Floppen kommer upp: QJ3 rainbow. Riktigt äcklig flopp, en hand som TT-QQ känns troligt hos FI p.ga. utg raise + syn. Andra troliga händer kan ju vara AK och ev. AQ. Checkar floppen i hopp om att checksyna, vill gärna hålla nere potten här. FI checkar också bakom.

 

Turnen kommer upp: 5. Checkar igen, FI bettar ungefär pott och jag synar.

 

Rivern kommer upp: K. Fi går all-in för 65. Jag foldar.

 

Kommentarer på mitt spel?

 

Preflop var bra, resten sög.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt snäv hd du sätter honom på för att inte ha någon read. Det är nl100 liksom du får väl utgå från att han är en tomte. Betta flop och nu när du checkar flop förstår jag inte varför du ska checka turn?! Känns som om du redan bestämt dig för att du är slagen när du istället bör fundera på hur du ska stacka honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt snäv hd du sätter honom på för att inte ha någon read. Det är nl100 liksom du får väl utgå från att han är en tomte. Betta flop och nu när du checkar flop förstår jag inte varför du ska checka turn?! Känns som om du redan bestämt dig för att du är slagen när du istället bör fundera på hur du ska stacka honom.

 

Men stacka han på vad? Vad är troligt att jag kan stacka han på, AQ kanske? Även fast det är NL100 så går inte folk all-in på 3:e par osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt snäv hd du sätter honom på för att inte ha någon read. Det är nl100 liksom du får väl utgå från att han är en tomte. Betta flop och nu när du checkar flop förstår jag inte varför du ska checka turn?! Känns som om du redan bestämt dig för att du är slagen när du istället bör fundera på hur du ska stacka honom.

 

Men stacka han på vad? Vad är troligt att jag kan stacka han på, AQ kanske? Även fast det är NL100 så går inte folk all-in på 3:e par osv.

 

Du kan ta alla hans pengar ifall han har KK, AQ och KQ ifall han är tomte :)

 

Jag skulle bettat ut 3/4 pott på flopp. Vid eventuell syn hade jag tryckt han all in på turn. Har han träffat set så bjuder jag på det.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte bestämt mig för att jag är slagen på floppen, säger bara att det är stor risk.

 

Men risken är ju betydligt större att du ger bort ett gratiskort här. AA mot en spelare som checkar till dig är det ju faktiskt aldrig ett dumt spel att slänga iväg ett cb, i princip oavsett hur floppen ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt snäv hd du sätter honom på för att inte ha någon read. Det är nl100 liksom du får väl utgå från att han är en tomte. Betta flop och nu när du checkar flop förstår jag inte varför du ska checka turn?! Känns som om du redan bestämt dig för att du är slagen när du istället bör fundera på hur du ska stacka honom.

 

Men stacka han på vad? Vad är troligt att jag kan stacka han på, AQ kanske? Även fast det är NL100 så går inte folk all-in på 3:e par osv.

 

Ja AQ låter som ett mycket bra exempel. Någon slags trea eller underpar är väl inte lika troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sämst spelad.

Du får helt underbar flop för att slowplaya vilket du gör.

Turn e också bra för att fortsätta slowplay men en liten bet för att få upp potten är värd.

Sen när K kommer blir du väl sur för att du tror han satt något? Varför då inte betta ut honom innan så du vinner handen säkert.

Om du ändå slowplayade flop och turn och sen foldar river är det väl ett tecken på att du var rädd för ett drag och inget Set.

Ska du vinna händer med AA får du aldrig tro att nån sitter på en floppad triss. Du tjänar 0 på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite vekt tycker jag nog.

 

du får mkt enklare beslut om du betar ut floppen men osäker på om jag skulle folda även vid bet o riase från honom.

 

rosen skulle raisat till 12 preflop, betat 80-100% pott på floppen o om han synar skulle jag antingen betat resten på turn mot de flesta o check synat all in mot aggrotomte.

 

som du spelar den nu kan han klart bluffa med ak som sedan träffar, el tom ren bluff med pp. tror inte spelet är så tight på 0.5/1 att han måste ha dig slagen på turn o river bara för du reraisa pre.

 

på 5-10 skulle det bli bet och trol all in på turn om det inte är en riktig nötgrinder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...