Gå till innehåll

Hur stoppa/utnyttja aggro fi som stjäl blinds nära bubblan?


Apex

Recommended Posts

Ok, vi närmar oss bubblan i The Sunday Million på Stars. Under de senaste 30-40 minuterna har en kille höjt till 3 BB pre-flop ungefär var tredje hand, troligen i syfte att stjäla blindsen, vilket han oftast har lyckats med. En gång synade han min all-in (ca. 10 BB) med 99 och en annan gång synade han en liknande all-in av en annan fi med AQo men oftast har han lagt sig då han fått mothugg. Själv sitter jag med en stack på ca. 10-15 BB.

 

Med vilka händer lönar det sig ställa mot en dylik fi då han täcker mig med god marginal? Är syn någonsin ett tänkbart alternativ i detta läge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn endast med nötter eller kort som liknar nötter (sämst ett medium PP) allt annat du vill spela är ställ. Jag hade väntat på ett läge där du är ensam mot honom och ställt, troligen har du rel tajt image och han bör kunna folda många av de händer han raisat med. Men vet du att han gärna synar re-raises hade jag väntat till jag åtmindstone hade ett A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...