Gå till innehåll

Hagbards statistik och bokföring i Excel version 3!


Hagbard

Recommended Posts

Pokertracker ställer till problem igen! När man har Pokertracker igång samtidigt som denna excelbok så inträffar en del lustigheter.

Läs GrindMinds förklaring här:

http://www.pokerforum.nu/forum/showpost.php?p=547949&postcount=104

 

Eftersom den nya versionen av "Hagbards Pokerstats" skiljer sig väldigt mycket från föregående versioner tänkte jag starta en ny tråd.

Kanske någon jättesnäll moderator kan tänka sig att klistra den här oxå :roll:

 

Vad som kan nämnas är att den nya boken tyvärr blir lite mer trögjobbad. Formlerna som räknar ut "Real hours" suger ordentligt med kraft ur datorn verkar det som. Men, men... "Sessions"-bladet har iaf försvunnit.

 

Måste oxå nämna att jag är väldigt glad över att det verkar vara många som använder den, och att ni, förhoppningsvis, har någon nytta av den. Över 22000 besök i tråden är väl inte så illa :)

 

Några saker som skiljer sig från föregående versioner:

- ett blad för alla inställningar: Man fyller själv i vilka stakes, limits, spel osv man spelar.

- mer statistik. Uppdelad på cashgame, S&G och turneringar.

- "Sessions"-bladet borttaget.

- statistik per valuta. Man kan se hur det gått när man spelat för SEK, USD osv

- månadsstatistik för en specifik site. Går att ändra site med hjälp av rullist.

- overallstatistiken uppdelad på low, medium och high, istället för varje stake/limit.

Gränserna är satta:

Low = dollar och euro; 1 och lägre, pund; 0,5 och lägre, kronor; 10 och lägre.

Medium = dollar och euro; över 1 upp till 10, pund; över 0,5 upp till 5, kronor; över 10 upp till 100.

High = dollar och euro; över 10, pund; över 5, kronor; över 100.

Sen kan man givetvis se statistik för varje stake/limit oxå.

- fortlöpande uppdatering av månadsstatistiken. Man behöver inte längre fylla i sista datumet i varje månad.

 

Aktuella versioner: 3.final.2000 och 3.final.5000

Upplagda 2008-01-01.

OBS!! Från och med Version 3.07.0121 används NEGATIVA tal i kolumn I (Withdrawals from BR...) i "Money"-bladet. När man kopierar från äldre bok måste man alltså ändra de positiva talen till negativa. OBS!!

 

Hagbards PokerStats Version 3.final.2000

Hagbards PokerStats Version 3.final.5000

Hagbards PokerStats Version 3.07.0804 exempelbok

 

Det här är de sista versionerna av boken (från mig iaf).

Läs mer här:

http://pokerforum.nu/forum/876438-post311.html

 

Här finns en lathund om hur man åtgärdar 2000-radersproblemet:

http://pokerforum.nu/forum/876444-post312.html

Tack för all uppmärksamhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 349
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ännu mer trögjobbad?! Blir nog till att skaffa ny dator för min klarar inte ens av det gamla :cry:

Vill man ha mycket lullull så kostar det på 8-) Det går att komma runt problemet genom att stänga av automatisk beräkning i excel. Då är det bara att fylla i, sen trycker man på F9, alternativt sparar, så beräknas allt på en gång, medans man själv sitter och grindar :)

 

Tack Henkeman! Tänk vad lite smicker kan göra ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon därute som skulle kunna tänka sig att översätta en del text från svenska till engelska?

En del är redan översatt, men jag får inte tag i han som gjort det.

Det är det sista som är kvar innan jag kan släppa den.

 

Jag åker till solen 8-) den 22:e och blir borta en vecka. Skulle gärna vilja lägga upp den innan dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska nog kunna översätta det :)

 

Hur går det med översättning..

 

Hinner du allt annars skicka det gärna så hjälper jag också till.

 

Vill gärna ha igåmg det och lägga in lite BR och dylikt i mellandagarna.

Lysande!

Jag har pm:at er båda, så får jag bara mailadresser så skickar jag filen.

Ni får väl slåss om hur ni ska lägga upp det 8-)

Det är inte så väldans mycket att översätta, men mina språkkunskaper räcker inte riktigt till. Tänkte att det vore bra att ha den tvåspråkig, istället för att göra två versioner som jag först tänkte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska nog kunna översätta det :)

 

Hur går det med översättning..

 

Hinner du allt annars skicka det gärna så hjälper jag också till.

 

Vill gärna ha igåmg det och lägga in lite BR och dylikt i mellandagarna.

Lysande!

Jag har pm:at er båda, så får jag bara mailadresser så skickar jag filen.

Ni får väl slåss om hur ni ska lägga upp det 8-)

Det är inte så väldans mycket att översätta, men mina språkkunskaper räcker inte riktigt till. Tänkte att det vore bra att ha den tvåspråkig, istället för att göra två versioner som jag först tänkte.

 

OK, du har ett mail som väntar med översättningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är den nya versionen upplagd för nedladdning.

Jag sticker till Lanzarote 8-) idag, så jag kommer inte att kunna svara på några frågor på ett tag. Jag tror ni klarar er bra själva :)

 

Vad man kan tänka på är att, om man lägger in uppgifter innan årsskiftet, så skriv in 2007-01-01 som datum. Månadsstatistiken blir konstig om man använder ett startdatum i slutet av ett år.

 

Tack till alla som har testat, översatt och kommit med synpunkter, idéer och tips. Utan er hade det inte blivit nåt.

 

Gå till första inlägget i tråden för att ladda ner. Enjoy!

 

God Jul på er allihop!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Grymt bra jobbat Hagbard!

Har en fråga dock. Om man har en del av sin bankrulle på sitt vanliga bankkonto måste man då fylla i det som en site?

Det har jag faktiskt inte tänkt på. Själv har jag hela rullen på NETeller & de sajter jag spelar på. Har inte reflekterat över att någon kan göra annorlunda :)

Det bästa är nog att lägga upp som en sajt, och sen bokföra de flyttningar av pengar du gör i money-bladet.

 

Jag såg att du hade skrivit i den andra tråden oxå. Du har troligtvis glömt cell A19 i settings-bladet, "Withdrawals from bank roll currency". Det kanske inte är helt självklart att den styr den valuta som ca-värdet på din bankrulle visas i, men så är det iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

avslutade precis årets första session och bokförde som vanligt, fast enligt anvisning i den nya versionen. enligt mina beräkningar slutade sessionen + 1.4K ungefär men med detta superark har det gått mkt bättre.... arket visar 9.6K plus...lol

 

Har antagligen fyllt i fel någonstans men jag hittar inget, valutor mm är inställt rätt vad jag kan se

 

Nån gissning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

avslutade precis årets första session och bokförde som vanligt, fast enligt anvisning i den nya versionen. enligt mina beräkningar slutade sessionen + 1.4K ungefär men med detta superark har det gått mkt bättre.... arket visar 9.6K plus...lol

 

Har antagligen fyllt i fel någonstans men jag hittar inget, valutor mm är inställt rätt vad jag kan se

 

Nån gissning?

Det känns som att det måste vara fel i nån valutainställning. Vad har du spelat i för valuta, vad har du för huvudvaluta och vad har du för kurser?

Det är det enda jag kan tänka mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara lagt upp siter med dollar, har dollar som huvudvaluta mm, enda andra inställning är att jag tar ut från Br i kronor. Växelkursen borde ju inte påverka detta eftersom det är samma valuta rakt av....

 

Bara jag som fått detta problem?....=)

 

Kanska har fuckat upp något när jag la upp alla settings, skall prova att ladda ner en orörd och fylla i igen

 

Ps. tack för ett grymt hjälpmedel, har gladeligen använt det sen första versionen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...