Gå till innehåll

Känna pulsen på motståndaren...?


Hellbetter

Recommended Posts

Detta kanske inte är någon nybörjarfråga men kan ändå passa in i denna kategorin.

Får man gå fram till en motstådare och känna på denne personens puls?

 

får man det kan man ju få lite mer "tells" vid en ev. bluff t e x.

 

Hade varit mycket intressant att få reda på :) Synd att det inte fungerar i nätpoker .. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kanske inte är någon nybörjarfråga men kan ändå passa in i denna kategorin.

Får man gå fram till en motstådare och känna på denne personens puls?

 

får man det kan man ju få lite mer "tells" vid en ev. bluff t e x.

 

Hade varit mycket intressant att få reda på :) Synd att det inte fungerar i nätpoker .. :P

 

 

Jag har ingen om vad reglerna säger om detta. Men nej, jag är till 95% säker på att man inte får det. Det vore ju riktigt sjukt om man fick det om du frågar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bara måste ju vara ett troll som skrivit detta, för det finns väl inte en människa som på fullaste allvar kan tro att man ska få gå fram till folk runt bordet och börja klämma och kladda på de "för att få tells".

 

Jisses.

 

Nej, jag är inget troll, däremot kanske killen på din bild är ett...

 

Vore dock väldigt intressant att kolla pulsen på folk, förväntar mig en ursäkt från kille som kallar mig ett troll ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha, då får du vänta på ursäkten länge! :lol:

 

Du tycker alltså att det vore intressant om folk runt pokerbordet fick gå runt och klämma lite på motståndarna? Ja jisses, det trodde jag inte att någon faktiskt menade på allvar.

 

Hur normalt skulle det kännas för dig om du sitter och lirar och plötsligt reser sig motståndaren och kommer och småpratar och klämmer lite runt halsen på dig, klämmer lite på pungen kanske för att se om du har "balls" eller om du är feg?

 

Är det det du är ute efter när du lirar poker? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde vi kunde hålla en seriös nivå här på detta forumet men vissa verkar missbruka detta och förnedrar folk istället. Man behöver inte klämma på varken pung eller hals för att kolla pulsen, det räcker med handleden.

 

Jag säger bara att det hade varit intressant att kolla pulsen på motstådaren och jag vill skapa en diskussion runt detta.

 

Pokemonn verkar dock vilja förstöra hela idén med detta forumet vilket jag tycker är mycket synd...

 

Några som har något seriöst att tillägga i denna diskussion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går fram och känner på någon hoppas jag verkligen att den personen ger dig en smäll på käften.

 

Kolla på andningen istället. Ibland kan man se pulsen antingen på bröstet eller då man ser dunkandet på halsen. En kikare kanske skulle funka? Gärna med nightvision om man sitter i ett nedtonat pokerrum...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde vi kunde hålla en seriös nivå här på detta forumet men vissa verkar missbruka detta och förnedrar folk istället. Man behöver inte klämma på varken pung eller hals för att kolla pulsen, det räcker med handleden.

 

Jag säger bara att det hade varit intressant att kolla pulsen på motstådaren och jag vill skapa en diskussion runt detta.

 

Pokemonn verkar dock vilja förstöra hela idén med detta forumet vilket jag tycker är mycket synd...

 

Några som har något seriöst att tillägga i denna diskussion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde vi kunde hålla en seriös nivå här på detta forumet men vissa verkar missbruka detta och förnedrar folk istället. Man behöver inte klämma på varken pung eller hals för att kolla pulsen, det räcker med handleden.

 

Jag säger bara att det hade varit intressant att kolla pulsen på motstådaren och jag vill skapa en diskussion runt detta.

 

Pokemonn verkar dock vilja förstöra hela idén med detta forumet vilket jag tycker är mycket synd...

 

Några som har något seriöst att tillägga i denna diskussion?

 

det som finns att tillägga är att det vore helt absurt och att man därav kan sluta sig till att det INTE är tillåtet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns alltid ett guldkorn även i en idiotisk ide.

Om det fanns pulsgivare på spelarna vid ex WPT som man kunde följa vid TV sändnngen kanske man gjorde sändningen mer intressant :)

 

jag håller med dig till fullo, jag har sett några avsnintt av kanal 5s "Poker", där Ken Leenard bjuder in spelare till en turnering. Där har de pulsmätare och det är så farsinerande att se hur pulsen stiger vid framförallt en all-in situation...Att kroppen verkligen reagerar på pokern, beroende på vilka kort som kommer upp på bordet, fantastiskt !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns alltid ett guldkorn även i en idiotisk ide.

Om det fanns pulsgivare på spelarna vid ex WPT som man kunde följa vid TV sändnngen kanske man gjorde sändningen mer intressant :)

 

jag håller med dig till fullo, jag har sett några avsnintt av kanal 5s "Poker", där Ken Leenard bjuder in spelare till en turnering. Där har de pulsmätare och det är så farsinerande att se hur pulsen stiger vid framförallt en all-in situation...Att kroppen verkligen reagerar på pokern, beroende på vilka kort som kommer upp på bordet, fantastiskt !

 

jag trodde det var pokern som reagerade på kroppen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde man ju inte få göra.. men man vet ju aldrig

 

Tja, om du inte vet om du tillåter det så vet du inte.

Men jag vet definitivt, den kom kommer och kladdar på mig ångrar sig efteråt.

 

Dessutom är det en rätt värdelös "tell" om inte tafsaren springer fram och tillbaka och klämmer titt som tätt på alla runt bordet. För hur ska man bedöma om pulsen är hög om man inte vet vad normalpulsen ligger på? Alla har olika vilopuls och olika hög högpuls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men man är nog ganska säker på att 140 är lite över normalpuslen ivf ;)

 

Det borde man ju inte få göra.. men man vet ju aldrig

 

Tja, om du inte vet om du tillåter det så vet du inte.

Men jag vet definitivt, den kom kommer och kladdar på mig ångrar sig efteråt.

 

Dessutom är det en rätt värdelös "tell" om inte tafsaren springer fram och tillbaka och klämmer titt som tätt på alla runt bordet. För hur ska man bedöma om pulsen är hög om man inte vet vad normalpulsen ligger på? Alla har olika vilopuls och olika hög högpuls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns alltid ett guldkorn även i en idiotisk ide.

Om det fanns pulsgivare på spelarna vid ex WPT som man kunde följa vid TV sändnngen kanske man gjorde sändningen mer intressant :)

 

jag håller med dig till fullo, jag har sett några avsnintt av kanal 5s "Poker", där Ken Leenard bjuder in spelare till en turnering. Där har de pulsmätare och det är så farsinerande att se hur pulsen stiger vid framförallt en all-in situation...Att kroppen verkligen reagerar på pokern, beroende på vilka kort som kommer upp på bordet, fantastiskt !

 

Kommer det som en överraskning att pulsen/kroppen reagerar på att man spelar poker? Och att det sedan skulle vara beroende av vilka kort som kommer upp...nej nu får du sluta skoja :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...