Gå till innehåll

NLT - Intressant turneringshand med read


Dave^

Recommended Posts

Jag har inte kvar HH:n, så jag tar den ur minnet. Det är en turnering med $55 i inköp och 800 startande. Handen ifråga inträffar sig när det är 28 personer kvar. Blindsen är på 1500/3000 och det är även ante på 150. Vidare är det 8 personer vid bordet, varav tre är intressanta i handen. Min stack är på 30000, Fi1 har en stack på 30000+ och Fi2 har runt 20000 om jag inte minns fel. Hur som helst är Fi1 på knappen, jag har small blind och Fi2 har big blind.

 

Det foldas fram till Fi1, denna person har jag följt ganska många händer nu och han stjäl hela tiden och då menar jag verkligen hela tiden, som höjer till 6000. Att han gör en mini-raise kan egentligen tolkas på två sätt, dels kan han ju vilja få syn eller så gör han bara ett "billigt" försök att köpa blindsen. För övrigt har Fi blandat ganska friskt med att ställa, mini-raisa och höja 2bb+. I vilket fall så ställer jag när det är min tur. Med resonemanget att han troligen har en vädligt vid HD och det ligger ganska mycket i pengar i potten som jag gärna vill komma åt genom att få honom att folda och just det min hand är A5o.

 

Tycker ni att det är värt att ställa i det givna läget med A5o? Vilken HD ställer ni med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite svårt att säga när man inte hur du ligger till i turneringen, jag antar att du inte låg så jättebra till då du har 10bb.

Eftersom fi1 har stulit varenda gång tycker jag du gör helt rätt som ställer.

 

Dessutom lär du behöva placera dig topp 20 för att få mer pengar än du får för en 28:e-plats.

 

Han kan inte få stjäla av dig hela tiden, sen är det naturligtvis otur om fi2 hittat ett monster eller fi1 faktiskt hade ngt denna gång. I din situation skulle jag nog ställa varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm, visst måste det vara korrekt spel. När jag körde så tyckte jag pushen var given. Men denna gång hade Fi1 hittat AA och jag åkte.

 

Anledningen till att jag la upp den egentligen, var att några kompisar som var med när jag lirade tyckte att det var onödigt att pusha och tyckte jag skulle invänta bättre läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...