Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bakgrundsfakta

Ok, min första handhistorik så jag hoppas ni kan följa den. Handen är tagen ur minnet (Primas Playcheck är ju nere) så det stämmer inte exakt men borde ge ett ganska bra hum iallafall.

Bordsstämning

Jag har spelat på bordet ungefär en timme och spelet ser ut ungefär som det brukar på $0.5-€1 bord. Ganska löst/passivt alltså. Har haft ganska tur med korten och fått AA/KK 3-4 ggr och därigenom nästan lyckats dubbla upp. Alla sitter på inköpet på $100 utom jag och en till som har runt $180.

Preflop

Seat 1 - David (SB)

Seat 2 - Erik (BB)

Seat 3 - Adam

Seat 4 - Bertil

Seat 5 - Ceasar ~$180

Seat 6 - bjort (Button) [ J :club: J :diamond: ] ~$180

David posts small blind $0.5 (Pot: $0.50)

Erik posts big blind $1 (Pot: $1.50)

Adam folds

Bertil folds

Ceasar Bet $4 (Pot: $5.50)

bjort calls (Pot: $9.50)

David folds

Erik folds

Flop

Dealing flop: [ 8 :club: 9 :heart: J :spade: ]

Ceasar Bet $4 (Pot: $13.50)

bjort Raise $4 (Pot: $21.50)

Ceasar Re-raise $8 (Pot: $33.50)

bjort Calls (Pot: $41.50)

Turn

Dealing turn: [ 2 :diamond: ]

Ceasar Bet $20 (Pot: $61.50)

bjort Raise $67 (Pot: $148.50)

Ceasar Re-raise $73 (Pot: $288.50) all-in

bjort Calls (Pot: $361.50) all-in

River

Dealing river: [ 3 :diamond: ]

Showdown

Ceasar Wins $361.50 with a straight [ T :club: Q :spade: ]

Kommentarer

Jag var helt säker på att han satt med QQ-AA men ju mer jag tänker på det desto mer funderar jag på om jag skulle lagt mig efter hans reraise på floppen eller turnen. Hade jäkligt svårt att tänka mig att han skulle sitta på QTo men han försökte väl stjäla blindarna och hade tur med floppen.

Hursomhelst kändes QQ-AA mer troligt i stundens hetta. Dessutom skulle jag fortfarande ha några outs på rivern för att sätta kåken om han nu hade en stege

Det jag tycker talar emot ett överpar är hans halva pot-bet på floppen som kändes lite lurigt.

Tycker ni jag gjorde rätt som fick in hela degen eller skulle jag spelat annorlunda på något sätt?

Postad

bara att bita i det sura äpplet, men varför tog det så lång tid för dig att få in pengarna? efter hans re raise på floppen är det väl bara att dunka på om du tror att handen står, du ger han ju bara gratis kort när du callar han. den här gången var det ju du som behövde gratiskort, fast med så farlig flopp är ju topptrissen nomalt ingen hand man vill ge frikort med.

in med pengarna när do trir att du leder.

Postad

Känns inte som att du kan undvika att tappa hela stacken där. Finns ju bara två händer som slår dig (T7 + QT) och ingen av dem är ju några händer man vanligtvis betar 4xBB med. Såvida du inte har en read på Fi som väldigt loose/aggro preflop så måste du ju tro att du är bäst. När jag läste HH'n satte jag Fi på QQ-AA (Antagligen KK), alternativt 88 eller 99. Enda konstiga är väl att inte alla dina pengar åker in direkt på flop efter hans reraise.

Postad

Tackar för svaren

Ni har nog rätt att degen borde åkt efter rereaisen... var dock rädd att han skulle lägga sig, ville mjölka lite då jag inte trodde han satt på stegen.

Dock så hade han säkert synat om han hade AA så att höja allin hade nog varit det bästa alternativet.

Men som sagt, bara att bita i äpplet.. har åkt på en hel del såna här smällar det senaste dagarna så därför ville jag avreagera mig lite här på forumet.

Nu får bli till att bonushora lite på amerikanska sidor så jag har råd att spela igen :D

Postad

Ni har nog rätt att degen borde åkt efter rereaisen... var dock rädd att han skulle lägga sig, ville mjölka lite då jag inte trodde han satt på stegen.

Även om han inte sitter på stegen så är det ju jättedåligt att ge honom gratiskort, finns ju en hel drös som gör spelet på turn svårt för dig, 7 T Q K A på turn gör ju att du måste ta ett svårt beslut om han bettar ut. Vidare så är det otroligt sällan som folk på denna nivå foldar en hand på floppen när de re-raisat, även om det finns rejält med marker kvar i stacken.