Gå till innehåll

Apropå Böglobbyn


Albert

Recommended Posts

Varför tar de fram den skrikigaste pjäsen de har och låter honom "fjolla" runt? Inte konstigt att stereotypbilden får leva kvar då den visar sig vara sann...

 

I ett program fick någon random bög i uppdrag att "ragga" på någon fotbollstränar som tidigare sagt "finner jag en bög i laget åker han ut" eller nått i stil med det. Skulle det inslaget vara roligt? Tuden gånger pinsammare än Heybaberiba.

 

I ett program så var Arne Weise med och de språkades vid angående djursex. Inte vilket djursex som helst utan sex då frambringandet av den egna rasen inte är prio nummero uno utan när sexet är för nöjetsskull. Det visades flertalet klipp där b.la. två delfinhanar gjorde en slags "sexuelldans". En bisonoxe fick sin analpenetrerad av en annan bisonoxe. Någon slags apa visade sin erigerade penis och rövhål inför en annan apa. Påsåvis kom de fram till att homosexualitet inte bara finns bland människor och hermafroditer alltså är det naturligt.

 

Så löjligt så det är inte klokt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara sett ett avsnitt, men jag tyckte det var lite småmysigt med Arne Weise som fick lulla runt bland djuren och berätta om sin tid med Ett med naturen - hur känsligt det var att överhuvudtaget visa djur som har sex och hur otänkbart det var att visa filmklipp på djur av samma kön som har sex med varandra. Att inte få visa ett filmklipp på t ex två aphannar som vill gosa med varandra ifred är väl löjligt om något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad exakt är det du vänder dig emot?

 

Bland annat deras argumentationsteknik. Jag skulle med lätthet kunna "bevisa" med exempel från djurriket att det är normalt att: våldtäckter är naturligt, rasism är naturligt etc och så vänder jag mig emot den där störtlöjlige programledaren.

 

Glöm inte att endast i djurriket så finns det matriarkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad exakt är det du vänder dig emot?

 

Bland annat deras argumentationsteknik. Jag skulle med lätthet kunna "bevisa" med exempel från djurriket att det är normalt att: våldtäckter är naturligt, rasism är naturligt etc och så vänder jag mig emot den där störtlöjlige programledaren.

 

Glöm inte att endast i djurriket så finns det matriarkat.

 

Ja, absolut. Våldtäkter och rasism tror jag säkert delvis är naturligt förekommande. Ingen har sagt att det gör det vare sig rätt eller fel, det är ju inte ett ord som har (well, som borde ha) någon som helst värdegrund. Men ajg är inte nykter så lyssna inte för mycket på mig.

 

Det finns exempel på indiamstammer i Sydamerika med matriarkat f.ö.

 

Edit: Okej, en massa idioter har sagt att det gör det rätt eller fel men du fattar kanske poängen iaf. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mkt märkligt. Jag kan inte för mitt liv förstå hur jag inte är glasklar.

Jag förstår att du blir förvånad, men du får ursäkta, jag är en sådan enkel själ.

 

Är vi förresten mest lika klövdjuren eller fåglarna?

Klövdjuren så klart. Se bara på Pan.

Jag känner inte riktigt att jag kan identifiera mig med Pan, men du kanske har rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andrew är du singel?

Jag kan inte se varför mitt svar på den frågan skulle vara intressant.

 

Så du tror inte att ditt svar är intressant för mig av anledningen att jag ställde frågan just för att jag var intresserad av svaret? Det tror jag nog att du visste att jag skulle vara, men du tyckte tydligen att det var roligare att svara såhär.

 

Du är otrevlig utan anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...