Dionysos Postad 14 December , 2006 Rapport Postad 14 December , 2006 Har precis tappat en stor pot med AK mot TT indaskat pre. Sitter med 95k ändå och ligger bra till. Preflopspelet är inte det jag frågar om. jag vill veta turn Fi har 40k och blinds ligger på runt 1k/2k Plockar upp A3o på sb och all viker till knappen som höjer 3bb. Han har raisat ganska mycket så jag väljer syn. BB är short och viker. Flop 2h4h5s floppar inte stegen vackert. slowspel känns självklart så jag checkar. FI - slår nästan pot jag slowar och synar? rätt/fel? känns rätt iaf Turn 2s Jag - ??? Citera
rickie Postad 14 December , 2006 Rapport Postad 14 December , 2006 Jag kastar pre och höjjer flopp Citera
Dionysos Postad 14 December , 2006 Författare Rapport Postad 14 December , 2006 vill inte ha kommentarer om pre Citera
Inhuman Postad 14 December , 2006 Rapport Postad 14 December , 2006 såg faktiskt denna hand.. haha tro det eller ej:P alltså jag glodde specifikt på denna hand.. helt sick att du postar den, jag satt o fundera efteråt, precis som du! Citera
bandini Postad 14 December , 2006 Rapport Postad 14 December , 2006 jag skulle sätta honom på ett överpar och låta honom beta en gång till. Du har ju liksom satt dig i synarlinje. Om han bombade en gång till hade det väl varit dags att slänga in resten. Citera
bandini Postad 14 December , 2006 Rapport Postad 14 December , 2006 är det så illa att du åkte mot en kåk? Citera
beachalban Postad 15 December , 2006 Rapport Postad 15 December , 2006 Raisa flop. Slowspel är klart överskattat i turneringar anyway. Jag hade bettat ut på turn (3/4 pot eller ngt). Slår han om så push. Citera
sulla Postad 15 December , 2006 Rapport Postad 15 December , 2006 Hade slagit om 3ggr hans bet på flopp, finns ju faktiskt ett gång kort du kan bli rädd för samt att han med lite tur kan betala av dig med överpar. Men samtidigt hade jag spelat handen likadant i alla lägen, kanske i vissa fall med AK. Du synar för att du tror att han är tom och stjäl, annars är ju synen idiotisk, varför då sen slowa och omvärdera situationen till att han har en hand? Bestäm dig för om han stjäl eller gör en legitim standardhöjning med en stark hand. Citera
Baloos Postad 15 December , 2006 Rapport Postad 15 December , 2006 bet rakt ut på flop men som spelat push. turn så donkar jag. Citera
Totte Postad 15 December , 2006 Rapport Postad 15 December , 2006 Fi har halva sin stack inne efter sitt flopp-bet, finns ingen vits att slowspela då han ändå kommer syna ditt omslag med mycket skit. Check-raisa honom all-in på flopp. Citera
Totte Postad 15 December , 2006 Rapport Postad 15 December , 2006 Raisa flop. Slowspel är klart överskattat i turneringar anyway. Jag hade bettat ut på turn (3/4 pot eller ngt). Slår han om så push. Det ligger 36-38k i pot till turn, FI har cirka 22k kvar, blir svårt att slå om ett 3/4 potbet (eller ens syna det) Citera
rickie Postad 15 December , 2006 Rapport Postad 15 December , 2006 bet rakt ut på flop men som spelat push. turn så donkar jag. Checkraise är väl standard med såna här stackar? Citera
Baloos Postad 15 December , 2006 Rapport Postad 15 December , 2006 Checkraise är väl standard med såna här stackar? Ja absolut, det är mest att jag inte brukar c/r särskilt ofta där när jag sitter tom, det kan liksom inte göras utan att comitta sig och när halvpott är så standard i turrar blir det lite för smaskiga odds för knappen där det är jag som riskerar hela stacken. Samtidigt är det väldigt vanligt i turresammanhang att BB ger sig på att donka hem potten på den floppen så AK kommer definitivt känna sig frestad. Hade jag varit knappen hade jag också checkat bakom väldigt frekvent, det är verkligen apa att bli höjd där. Citera
Baloos Postad 15 December , 2006 Rapport Postad 15 December , 2006 kan väl lägga till att när färgdraget ligger där så är väl c/r ett bra alternativ det med. Citera
DejnyRich Postad 15 December , 2006 Rapport Postad 15 December , 2006 preflop är åt helvete m-m-mupp Citera
Dionysos Postad 15 December , 2006 Författare Rapport Postad 15 December , 2006 jag trodde killen var helt tom och det var därför synade jag bara på flop. deta var ju trots allt 150-200 givar in i turneringen så jag hade rätt bra koll. så motiverade jag min check även på turn i hopp om ytterliggare en bluff men det uteblev och även han checkade där. river kom en spader 9 vi slutade all in och han var mycket riktigt naken hela vägen till river där han fyllde sin runner-runner färg med K7s har haft en lång debatt med mig själv i handen och readen på honom som aggro bluffare borde jag naturligtvis haft med i post 1 men det uteblev pga stess eftersom jag satt mitt i turningen. Citera
Recommended Posts